Wyprawa do Jaskini Polnego Głazu | Przeklęte plemię | Solucja Skyrim
Aktualizacja:
Wyprawa do Jaskini Polnego Głazu
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Yamarzem

Podejdź do wodza Yamarza i zainicjuj z nim rozmowę (powyższy screen). Ork wymusi na Tobie uczestnictwo w wyprawie do świątyni zajętej przez giganty, obiecując Ci ponadto nagrodę za rozprawienie się z ich liderem. Wódz zaproponuje żebyś spotkał się z nim na miejscu.
Nowy cel główny: Spotkaj się z Yamarzem nieopodal Jaskini Polnego Głazu

Teoretycznie mógłbyś wyruszyć do jaskini w towarzystwie Yamarza, ale byłaby to tylko strata czasu, tym bardziej, że nie musisz się obawiać tego, że po drodze coś złego mu się przydarzy. Otwórz mapę świata, dzięki czemu ustalisz, że Jaskinia Polnego Głazu znajduje się na wschód od Pękniny (powyższy screen). Najlepiej byłoby w rezultacie rozpocząć wyprawę właśnie w Pękninie.

Pilnuj się, bo w drodze do jaskini będziesz musiał nie tylko odpędzać się od dzikiej zwierzyny, ale także ostrożnie zejść po górskim zboczu. Odszukaj jaskinię i podejdź do wodza Yamarza (powyższy screen). Po odbyciu krótkiej rozmowy wejdź do Jaskini Polnego Głazu.
Nowy cel główny: Chroń Yamarza

Zaczekaj aż wódz Yamarz przystąpi do eksploracji jaskini i ruszaj jego śladem. Po drodze będziesz musiał zeskoczyć na kilka niższych półek, ale nie powinno z tym być dużych problemów. Uważaj natomiast na mijanego nieco dalej giganta (powyższy screen). Nie powinien on zaatakować ani Ciebie ani Yamarza, o ile oczywiście nie zostanie przez nikogo sprowokowany. Jeżeli z jakiegoś powodu doszło do walki, to uważaj na Yamarza, starając się odwrócić uwagę giganta.

Kontynuuj przemarsz, natrafiając po kilku chwilach na grupę niedźwiedzi jaskiniowych, z którymi będziesz się już musiał rozprawić (powyższy screen). Niedźwiedzie najlepiej jest atakować po kolei i nie pozwalać im zbliżać się do sterowanej postaci, szczególnie jeżeli nie korzysta ona z ciężkiego pancerza.

Po zabiciu niedźwiedzi wznów eksplorację jaskiń, docierając docelowo do przejścia do Gaju Giganta. Podążaj tu jedyną możliwą ścieżką. Po zbliżeniu się do legowiska dowódcy gigantów Yamarz zatrzyma się i zainicjuje rozmowę (powyższy screen), w trakcie której będziesz musiał podjąć ważną decyzję.

Jeżeli odmówisz wzięcia udziału w bitwie z gigantem, to Yamarz sam pobiegnie do legowiska i praktycznie od razu zostanie zabity (powyższy screen). Wbrew pozorom nie jest to najgorszy możliwy wariant, bo ork w dalszej części gry i tak by Cię zdradził. Jeżeli podejmiesz się zadania zabicia giganta, to początkowo będziesz mógł liczyć tylko na siebie, ale możliwy jest scenariusz, że Yamarz dołączy nieco później dołączy do walk i w tym przypadku nie zginie już po jednym udanym ataku giganta.
Nowy cel główny: Pokonaj giganta

Jeżeli Twoja postać preferuje atakowanie przeciwników z dystansu, to po rozpoczęciu pojedynku z gigantem najlepiej będzie używać okolicznych drzew i innych dużych obiektów na swoją korzyść, licząc na to, że potwór się w nich zatnie. Dobrym pomysłem jest też pozwalanie członkowi drużyny na odwracanie uwagi giganta (powyższy screen), ale uważaj żeby Twój sojusznik w ten sposób nie zginął.

Jeżeli Twoja postać preferuje staczanie bezpośrednich walk, to warto polegać między innymi na Krzyku Nieugięta Siła, dzięki któremu możesz powalać giganta na ziemię. Dobrym pomysłem jest też zasłanianie się tarczą za każdym razem gdy potwór spróbuje skorzystać z wielkiego młota (powyższy screen).

Walcz do momentu, w którym gigant zginie. Jeżeli Yamarz już wcześniej został zamordowany, to automatycznie będziesz mógł przejść do kolejnego kroku. W przeciwnym wypadku czeka Cię pojedynek z wodzem, który zdradzi Twoje zaufanie (powyższy screen). Jako że Yamarz jest wojownikiem (na dodatek dość zwinnym) staraj się go trzymać na dystans. Warto też rozważyć skorzystanie z zaklęć, mikstur lub mocy, dzięki którym zostanie sparaliżowany lub przynajmniej spowolniony.
0
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
