Skyrim: Bez słów
Aktualizacja:
Bez słów
Nowy cel główny: Spotkaj się z Mercerem Freyem pod Sanktuarium Śnieżnego Woalu
Cel podróży znajduje się dość daleko na północy - gdzieś pomiędzy Wichrowym Tronem a Zimową Twierdzą. Najwygodniejsza droga do sanktuarium prowadzi właśnie z tych dwóch miejsc - wystarczy, że skierujesz się w odpowiednim kierunku i będziesz podążał za wskaźnikiem na kompasie. Gdybyś mimo to miał problemy ze zlokalizowaniem miejsca, gdzie masz się spotkać z Mercerem Freyem, zostało ono zaznaczone na poniższej mapce.

Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z szefem Gildii - dowiesz się od niego kilku istotnych faktów z historii tej organizacji, poznasz też charakter samej Karliah. Była ona kochanką Gallusa, poprzednika Mercera, co jednak nie przeszkodziło jej w zabiciu swego wybranka. Osoba tak bezwzględna nie może nadal żyć i zagrażać Gildii Złodziei - powinieneś wejść do sanktuarium i stawić czoła morderczyni.
Nowy cel główny: Wejdź do Sanktuarium Śnieżnego Woalu

Po rozmowie z Mercerem wespnij się na szczyt sanktuarium i zejdź po schodach do jego centralnej części. Następnie poczekaj na swego szefa - tylko on potrafi otworzyć skomplikowany zamek broniący wejścia do Katakumb Śnieżnego Woalu. Po tym, jak wrota zostaną sforsowane, wejdź do środka. Podczas eksploracji podziemi staraj się zachowywać jak największą dyskrecję - kurhan jest domem dla niezliczonej ilości nieumarłych przeciwników, z którymi łatwiej poradzić sobie walcząc po cichu.
Nowy cel główny: Odszukaj Karliah
Podążaj jedyną możliwą ścieżką, idąc przez kolejne korytarze. Skradaj się przez cały czas - w ten sposób łatwiej zaskoczysz draugry, co znacznie ułatwi ich zabicie. Uważaj również na pułapki i rozglądaj się dookoła - na niektórych pułkach i w wielu trumnach odnajdziesz złoto oraz przydatny ekwipunek. Jeśli nie uda Ci się zachować wystarczająco cicho, by nie obudzić truposzy, nie przejmuj się - Mercer Frey jest na tyle potężnym wojownikiem, że bez problemu poradzi sobie z każdym zagrożeniem.

Idąc przez katakumby zwróć uwagę na pojawiające się tu i ówdzie pułapki - szczególnie niebezpieczne są tutaj wiszące kości, które obudzą więcej draugrów (screen poniżej). Jeśli chcesz ułatwić sobie sprawę, możesz zboczyć nieco z trasy i zajrzeć do zamkniętego pokoju po prawej, z którego będziesz miał idealny widok na główną salę. Jest to doskonałe miejsce na to, aby ukryć się z łukiem i zdjąć kilka potworów - przy odrobinie szczęścia uda Ci się uniknąć zauważenia. W ten sposób oczyścisz całe pomieszczenie, nie ryzykując własnym życiem.

Idź dalej, zabijając wszystkie potwory na swojej drodze. W pewnym momencie dotrzesz do pomieszczenia, w którym na postumencie stoi model okrętu (screen poniżej). Aby tam dotrzeć, w sali z dużą ilością draugrów wejdź na piętro i kieruj się dalej, aż zobaczysz statek. Bardzo ważne jest to, aby podnieść go i natychmiast uciec z pomieszczenia - tak się bowiem składa, że podłoga jest pokryta łatwopalną mazią, która zapłonie zaraz po tym, jak dokonasz kradzieży. Zdobytą przez Ciebie zabawką będzie zainteresowany Delvin Mallory, któremu możesz ją zanieść po wykonaniu tego zadania.

Kiedy zdobędziesz statek, wróć do głównej sali i wejdź po schodach na jej górne piętro. Następnie podążaj górnym, okratowanym korytarzem i wejdź do właściwego Sanktuarium Śnieżnego Woalu. Tam pokonaj kilku kolejnych umarlaków i uważaj na pułapki - jedna z nich uruchomi się, gdy otworzysz bramę do dalszej części podziemi. W pewnym momencie Mercer Frey powie Ci, że sala, do której teraz wejdziecie, to idealne miejsce na pułapkę. Nie myli się - kiedy tylko przekroczycie wrota, z grobowca wyjdzie draugr pan upiorów, dysponujący potężnymi czarami oraz jednym z okrzyków (screen poniżej). Przeciwnik jest dość trudnym orzechem do zgryzienia, dlatego dobrze zrobisz, wysyłając swojego przełożonego przodem - w ten sposób przyjmie on na siebie większość ciosów, a Ty będziesz mógł w miarę bezpiecznie zaatakować potwora od tyłu.

Kiedy bestia padnie, wejdź na postument skąd przyszła i zajrzyj do kufra - znajduje się tam sporo cennych przedmiotów. Kiedy będziesz to miał za sobą, skieruj się do wielkiej ściany wieńczącej pomieszczenie - odnajdziesz tam kolejne ze smoczych słów, Rozbrojenie, dzięki któremu walka stanie się dużo łatwiejsza. Napełniony nową mocą, opuść pomieszczenie i skieruj się do korytarza zwieńczonego drzwiami nordów. Gdyby nie Mercer, nie mógłbyś przejść przez ogromne odrzwia - wymagają one bowiem specjalnego klucza, a tylko mistrz Gildii potrafi otworzyć je bez niego.

Kiedy tylko przekroczysz bramę, nastąpi zwrot akcji - padniesz na podłogę, tracąc przytomność, a Mercer ruszy na spotkanie z poszukiwaną przez was kobietą. Z ich rozmowy dowiesz się, że tak naprawdę to mistrz Gildii Złodziei zamordował Gallusa, a Karliah została wrobiona w zabójstwo. Ostatecznie złodziejka ucieknie, a Mercer Frey pozostawi Cię na pastwę losu.
Nowy cel główny: Porozmawiaj z Karliah
Po tym, jak ockniesz się z letargu, zauważysz nad sobą tajemniczą, wyraźnie zmartwioną osobę. Jest to właśnie Karliah, która wyciągnęła Cię z podziemi i opatrzyła rany - bez wątpienia zawdzięczasz jej życie. Z krótkiej rozmowy, jaką z nią odbędziesz, jasno będzie wynikać, że jest niewinna a winę za całe zło ponosi Mercer Frey. Złodziejka pragnie zemsty, jednak nie w formie zabójstwa - woli wytoczyć zdrajcy proces przed całą Gildią.

Jedynym dowodem przeciwko Twojemu niedawnemu zwierzchnikowi jest dziennik Gallusa, należący teraz do Karliah. Poprosi Cię ona o odszyfrowanie tajemniczego tekstu, co jest treścią zadania Trudne odpowiedzi. Otrzymasz też zestaw kilku trucizn, które mogą Ci się przydać w kolejnych misjach.
Odblokowany quest Gildii Złodziei: Trudne odpowiedzi
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim: Akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei
- Skyrim: Questy Gildii Złodziei
- Skyrim: Informacje wstępne Questy Gildii Złodziei
- Skyrim: Za obopólną korzyścią
- Skyrim: Biznesowe podejście
- Skyrim: W otwarte karty
- Skyrim: Na pomoc uciśnionym
- Skyrim: Wybryk łajdaka
- Skyrim: Bez słów
- Skyrim: Trudne odpowiedzi
- Skyrim: Pościg
- Skyrim: Odrodzona Trójca
- Skyrim: Ślepota
- Skyrim: Powrót ciemności
- Skyrim: Poruszyć niebo i Skyrim
- Skyrim: Różne - Odbierz od Tonilii pancerz Gildii Złodziei
- Skyrim: Różne - Porozmawiaj z Tonilią na temat odbioru pancerza
- Skyrim: Różne - Porozmawiaj z Maven na temat długu Valda
- Skyrim: Różne - Porozmawiaj z Delvinem i dowiedz się więcej o Gildii Złodziei
- Skyrim: Różne - Porozmawiaj z Vex i dowiedz się więcej o Gildii Złodziei
- Skyrim: Różne - Dostarcz księżycowy cukier do rąk Ri'saada
- Skyrim: Na ryby
- Skyrim: Robota papierkowa
- Skyrim: Ryzykowna robota
- Skyrim: Kradzież z włamaniem
- Skyrim: Krecia robota
- Skyrim: Fanty
- Skyrim: Zadanie dla złodzieja
- Skyrim: Reputacja - Biała Grań - Fałszywa amnestia
- Skyrim: Reputacja - Wichrowy Tron - Cienie z Summerset
- Skyrim: Reputacja - Markart - Blask Srebra
- Skyrim: Reputacja - Samotnia - Wybredny Ropuch
- Skyrim: Pod nowym kierownictwem
- Skyrim: Odkupienie
- Skyrim: Questy Gildii Złodziei
- Skyrim: Akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei
Komentarze czytelników
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
Najpierw pierwsza dźwignia później czwarta i jeszcze raz czwarta
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
Mam nadzieję że do tej pory dałeś radę :) Jak coś to w trakcie gry "Esc" - System - Controls i zmieniasz przyciski myszy lewy z prawym oraz klawiaturę pod siebie. Tak samo jest w Skyrim.
Przepraszam za podczepienie:
Może jakiś sposób na to abym mógł ustawić sobie klawisze takie jak lubię. Dla ułatwienia dodam że grywam na klawiaturze numerycznej. (?)
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
Skyrim? Po Minecraft najlepsza gra w jaką dotychczas grałem a zaliczyłem ich ok 100 (bez znaczenia ceny). Bardzo długo opierałem się tej grze, irracjonalny strach powodował, że bałem się konfrontacji a może... intuicja przeczuwała co się stanie? Miesiąc temu kupiłem synowi skyrima, zobaczyłem jak gra i... następnego dnia ja też ją już miałem (kupiłem 2 egzemplarz) Teraz od miesiąca, przez całe ferie świąteczno zimowe - syna gramy jak wariaci po 8-10 godzin dziennie i chyba nawet nie dotarliśmy do połowy. Ci którzy mówią, że znają tą grę bo mają za sobą 20 -30 godzin nie wiedzą co piszą.
Na niektórych filmach YT można zobaczyć jak gracze próbują dowcipkować z gry i to jest właśnie błąd.
Do tej gry należy podejść tak jakby to wszystko się działo naprawdę a wtedy wyobraźnia przeniesie nas w zupełnie inny świat z którego nieprędko będziemy chcieli wyjść.
Naprawdę polecam.
PS. Podziękowania za poradnik, przydaje się...
Dla tych co hejtują Skyrima a wolą Wieśka,
Wiedźmin ssie.
Wiedźmin a Skyrim to zupełnie dwie inne gry, więc nie ma co ich porównywać. Ale gdy bym już musiał to Skyrim po prostu ssie i uratowały go mody. Brak głębi w tej grze oraz to że niby grając w ogóle nie interesowała mnie fabuła.. to było przytłaczające.. W wiedźminie czuć jakiś minimalny realizm oraz głębie postaci jak i świata. Rozumiem ludzi którzy lubią eksplorować, tworzyć elfki z coraz to większymi cy...dup.. ale no nie oszukujmy się, to jest i będzie jedna z najsłabszych gier jaka wyszła w tym gatunku. Po prostu Skyrim miał potencjał ale go nie wykorzystał, bo od początku czułem że ta gra ma ten klimat ale co godzinę grania czułem że mija się to z celem.. naprawdę słaby główny wątek i średnie dodatki(przy których bawiłem się nieźle w porównaniu do głównej fabuły)
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
