Zakazana opowieść (1) | Questy poboczne w Skyrim
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do TES V: Skyrim znajduje się pierwsza część opisu przejścia pobocznego questu Zakazana opowieść. Składa się on z szeregu mini-questów, w których m.in. bada się legendę o Gauldurze i odwiedza ruiny Folgunthur celem odnalezienia fragmentu amuletu. W wykonaniu zadania bohaterowi będą przeszkadzali draugrowie, nieumarli oraz mini-boss - Mikrul.
- Uaktywnienie questu
- Nowy cel główny: Zbadaj legendę o Gauldurze
- Nowy cel główny: Dowiedz się prawdy od Daynasa Volena
- Nowy cel główny: Przeczytaj notatki Daynasa Volena
- Nowy cel główny: Odszukaj fragment amuletu Gauldura w Folgunthur
Uaktywnienie questu
Istnieje kilka sposobów na rozpoczęcie tego zadania. Najprostszy z nich polega na dotarciu do biblioteki jarla w Smoczej Przystani (północna część Białej Grani) i przeczytaniu tam popularnej książki Zaginione legendy Skyrim, którą znaleźć można też w innych, losowych lokacjach. Inną metodą jest wyprawienie się do podziemi Saarthal i odnalezienie tam notatki, którą dzierży potężny boss, lub też zajrzenie do Skały Wartkiego Nurtu i przeczytanie znajdujących się tam dokumentów.

Jeśli żaden z tych sposobów Ci nie odpowiada, zawsze możesz wyruszyć do Folgunthur (na południowy-wschód od Samotni, na bagnach) i tam, przy ciele mężczyzny, odnaleźć przydatne zapiski. Niezależnie od tego, którą drogę wybierzesz, ostatecznie dowiesz się o starej legendzie traktującej o magu Gauldurze i o tym, co go spotkało.
Uwaga! Zadanie to składa się z wielu mniejszych subquestów, które wykonywać można w dowolnej kolejności. Na następnych stronach poradnika znalazła się jedna propozycja postępowania, ale jeśli wybrałeś inną, nic nie szkodzi - zmieni się tylko kolejność podrozdziałów solucji, ale nie ich treść. Nie powinieneś się więc pogubić.
Nowy cel główny: Zbadaj legendę o Gauldurze
Po przeczytaniu książki Zaginione legendy Skyrim, na Twojej mapie zostanie zaznaczona lokacja Folgunthur. Najwygodniejsza droga prowadzi z Portu Kompanii Wschodniocesarskiej, na południowy wschód. Kiedy dotrzesz na miejsce, okaże się, że jacyś poszukiwacze przygód rozbili obóz nieopodal starożytnych ruin. Gdy wejdziesz pomiędzy namioty, nie zastaniesz pośród nich żywej duszy, a ognisko będzie sprawiać wrażenie dawno zagaszonego.

Rozejrzyj się po namiotach podróżników. W jednym z nich znajdziesz Dziennik Daynasa Valena - wedle zapisek mężczyzny, jest on badaczem pragnącym zgłębić historię Gauldura. Przed wdarciem się do Folgunthur, zatrudnił kilku najemników oraz zdobył szpon - klucz niezbędny do otworzenia wrót wewnątrz katakumb.
Nowy cel główny: Dowiedz się prawdy od Daynasa Volena
Wejdź do podziemia. W korytarzu, który pojawi się przed Tobą, znajduje się pułapka naciskowa oraz nieco złota. W sali zauważysz rebus obrazkowy oraz przesuwane panele ze zwierzętami - możesz nieco pobawić się tą łamigłówką, by otworzyć boczny panel skrywający skarb, ale w gruncie rzeczy jest to bezcelowe. Tak się bowiem składa, że kiedy tylko zdobędziesz szpon kościanego smoka (patrz dalej), wszystkie drzwi staną przed Tobą otworem.

Idąc dalej przygotuj się na walkę z kilkoma draugrami oraz na kolejne pułapki. Po uporaniu się z tymi przeszkodami, wejdź na górne piętro pomieszczenia i odnajdź tam ciało Daynasa Volena. Kiedy go przeszukasz, znajdziesz przy nim wspomniany szpon kościanego smoka oraz notatki.
Nowy cel główny: Przeczytaj notatki Daynasa Volena
Z dotychczasowych informacji zdobytych przez naukowca wynika, że Gauldur został zamordowany przez swoich synów, którzy zazdrościli mu potęgi. Po dokonaniu tej zbrodni, mężczyźni podzielili amulet swojego ojca na trzy części, po czym rozpierzchli się po całej krainie. Ostatecznie zostali złapani przez miejscowe władze i uwięzieni w trzech starożytnych grobowcach.

Jednego z synów Gauldura znajdziesz w Folgunthur, drugiego w Saarthalu a trzeciego w komnacie Geirmunda. Aby złożyć amulet w całość, musisz udać się do wszystkich tych trzech miejsc i odnaleźć szczątki starożytnego artefaktu.
Nowy cel główny: Odszukaj fragment amuletu Gauldura w Folgunthur
Włóż szpon w płytę obok ciała Daynasa - opuści się most do dalszej części podziemi, gdzie czeka na Ciebie dwóch draugrów. Po tym, jak ich zabijesz, przejdź dalej. Uważaj na kolejnych nieumarłych kryjących się w niszach po bokach sal oraz na pułapki naciskowe.
W dalszej części podziemia natrafisz na kilka bram oraz cztery dźwignie, odpowiednio otwierające i zamykające odrzwia. Układ, który pozwoli Ci przejść dalej, został przedstawiony na poniższym screenie - musisz pociągnąć za pierwszą dźwignię z lewej i drugą po prawej.

Przechodząc dalej uważaj na kamienie spadające z usypiska - mogą zadać Ci naprawdę spore obrażenia. Przejdź do następnej sali i zabij stróżujących tam draugrów. Kiedy skręcisz w prawo, trafisz do sali z dwoma nieumarłymi oraz trzema postumentami, wyrażającymi zwierzęta (węża, delfina i sokoła). Wyjdź z pomieszczenia i przy tronie po lewej pociągnij za dźwignię. Przesunie się wielka zapadka i drzwi na lewo od tronu zostaną otworzone.
Za nimi czeka na Ciebie nieco potężniejszy draugr oraz układanka złożona z trzech sylwetek zwierząt. Powinieneś ustawić postumenty w dokładnie taki sam sposób, jaki widziałeś w poprzedniej sali (a więc kolejno: wąż, ryba, orzeł). Kiedy to zrobisz, możesz wrócić do pomieszczenia z tronami i pociągnąć za łańcuch. Otworzy to przejście do dolnego poziomu podziemi.

Przechodząc po schodkach na dół, przygotuj się na spotkanie z dwoma śnieżnymi pająkami, które spotkasz zaraz na końcu korytarza. Kiedy wejdziesz do dużej sali z trumnami, świece w nim zapalone wyraźnie zamigoczą, a zmarli zaczną wychodzić ze swoich legowisk. Czeka Cię walka z sześcioma draugrami - na szczęście są one dość powolne, przez co możesz do nich podbiec i zacząć walkę zanim jeszcze wyciągną broń (wygramolenie się z sarkofagu zajmuje im trochę czasu).

Kiedy położysz już wszystkich milusińskich do snu, przyjdzie Ci rozwiązać zagadkę przy drzwiach. Zgodnie z tym, co zostało zaznaczone na posiadanym przez Ciebie szponie, prawidłowa kombinacja kół na wrotach to: orzeł, orzeł, smok (screen powyżej). Po przesunięciu pierścieni na pozycje, włóż szpon do otworu pośrodku drzwi. Następnie przejdź do Krypty Folgunthur.

Po wejściu do krypty, przygotuj się na trudną walkę z jednym z synów Gauldura - Mikrulem. Spoczywa on w wielkim sarkofagu pośrodku komnaty, a kiedy tylko wstanie z martwych, przebudzą się również jego nieumarli słudzy. Tych ostatnich jest naprawdę sporo (około dziesięciu), ale nie są zbyt silni - to z czempionem będziesz miał największy problem. Posiada on potężny miecz, który nie tylko zadaje spore obrażenia, ale jeszcze wysysa życie przy każdym trafieniu. Optymalną taktyką jest więc ciągłe uciekanie przed przeciwnikami, połączone z nieustannym ostrzeliwaniem Mikrula. Kiedy najsilniejszy z draugrów padnie, wszyscy jego słudzy natychmiast zginą.

Po pokonaniu wroga przeszukaj jego ciało. Znajdziesz przy nim fragment amuletu Gauldura (sam w sobie będący również amuletem) oraz wspomniany miecz. Kiedy wyposażysz się już w te przedmioty, przejdź do następnego pomieszczenia i pobaraszkuj nieco w kufrze, który się tam znajduje. Następnie podejdź do ściany ze smoczymi Krzykami i naucz się Mroźnego Oddechu. Po tym wszystkim możesz już wyjść z podziemi.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
- Questy poboczne
- Biała ampułka | Questy poboczne w Skyrim
- Blada Dama | Questy poboczne w Skyrim
- Błogosławieństwo natury | Questy poboczne w Skyrim
- Bunt na wschodzie (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Bunt na wschodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Chwała przodkom | Questy poboczne w Skyrim
- Ciemno wszędzie! | Questy poboczne w Skyrim
- Człowiek, który wywołał wilka z lasu | Questy poboczne w Skyrim
- Infiltracja | Questy poboczne w Skyrim
- Krew na lodzie (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Krew na lodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Księga miłości | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (I) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (II-III) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (IV-V) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (VI-VII) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (VIII-X) | Questy poboczne w Skyrim
- Maski smoczych kapłanów | Questy poboczne w Skyrim
- Największe głębiny | Questy poboczne w Skyrim
- Naprawa ampułki | Questy poboczne w Skyrim
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Odszukaj palce Mistrza Kuźni | Questy poboczne w Skyrim
- Polowanie na robaki | Questy poboczne w Skyrim
- Pomoc w potrzebie | Questy poboczne w Skyrim
- Przyczajone zło | Questy poboczne w Skyrim
- Serce Dibelli | Questy poboczne w Skyrim
- Skrucha | Questy poboczne w Skyrim
- Spisek renegatów | Questy poboczne w Skyrim
- Szturm na smoczych kultystów | Questy poboczne w Skyrim
- Święte próby Kyne | Questy poboczne w Skyrim
- Trudne początki | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (2) | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (3) | Questy poboczne w Skyrim
- W świetle dnia | Questy poboczne w Skyrim
- Wieczny odpoczynek | Questy poboczne w Skyrim
- Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim
- Zaginiony w akcji | Questy poboczne w Skyrim
- Zakazana opowieść (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Zamknięte usta | Questy poboczne w Skyrim
- Zbudzona wilcza królowa | Questy poboczne w Skyrim
- Złoty szpon | Questy poboczne w Skyrim
- Złożone obietnice | Questy poboczne w Skyrim
- Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim
- Questy poboczne
- Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
Komentarze czytelników
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion

Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion

Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.