Zakazana opowieść (1) | Questy poboczne w Skyrim The Elder Scrolls V: Skyrim poradnik, solucja

Zakazana opowieść

Uaktywnienie questu

Istnieje kilka sposobów na rozpoczęcie tego zadania. Najprostszy z nich polega na dotarciu do biblioteki jarla w Smoczej Przystani (północna część Białej Grani) i przeczytaniu tam popularnej książki Zaginione legendy Skyrim, którą znaleźć można też w innych, losowych lokacjach. Inną metodą jest wyprawienie się do podziemi Saarthal i odnalezienie tam notatki, którą dzierży potężny boss, lub też zajrzenie do Skały Wartkiego Nurtu i przeczytanie znajdujących się tam dokumentów.

Jeśli żaden z tych sposobów Ci nie odpowiada, zawsze możesz wyruszyć do Folgunthur (na południowy-wschód od Samotni, na bagnach) i tam, przy ciele mężczyzny, odnaleźć przydatne zapiski - Zakazana opowieść (1) | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Jeśli żaden z tych sposobów Ci nie odpowiada, zawsze możesz wyruszyć do Folgunthur (na południowy-wschód od Samotni, na bagnach) i tam, przy ciele mężczyzny, odnaleźć przydatne zapiski. Niezależnie od tego, którą drogę wybierzesz, ostatecznie dowiesz się o starej legendzie traktującej o magu Gauldurze i o tym, co go spotkało.

Uwaga! Zadanie to składa się z wielu mniejszych subquestów, które wykonywać można w dowolnej kolejności. Na następnych stronach poradnika znalazła się jedna propozycja postępowania, ale jeśli wybrałeś inną, nic nie szkodzi - zmieni się tylko kolejność podrozdziałów solucji, ale nie ich treść. Nie powinieneś się więc pogubić.

Nowy cel główny: Zbadaj legendę o Gauldurze

Po przeczytaniu książki Zaginione legendy Skyrim, na Twojej mapie zostanie zaznaczona lokacja Folgunthur. Najwygodniejsza droga prowadzi z Portu Kompanii Wschodniocesarskiej, na południowy wschód. Kiedy dotrzesz na miejsce, okaże się, że jacyś poszukiwacze przygód rozbili obóz nieopodal starożytnych ruin. Gdy wejdziesz pomiędzy namioty, nie zastaniesz pośród nich żywej duszy, a ognisko będzie sprawiać wrażenie dawno zagaszonego.

Rozejrzyj się po namiotach podróżników - Zakazana opowieść (1) | Questy poboczne w Skyrim - The Elder Scrolls V: Skyrim - poradnik, mapy, questy

Rozejrzyj się po namiotach podróżników. W jednym z nich znajdziesz Dziennik Daynasa Valena - wedle zapisek mężczyzny, jest on badaczem pragnącym zgłębić historię Gauldura. Przed wdarciem się do Folgunthur, zatrudnił kilku najemników oraz zdobył szpon - klucz niezbędny do otworzenia wrót wewnątrz katakumb.

Nowy cel główny: Dowiedz się prawdy od Daynasa Volena

Wejdź do podziemia. W korytarzu, który pojawi się przed Tobą, znajduje się pułapka naciskowa oraz nieco złota. W sali zauważysz rebus obrazkowy oraz przesuwane panele ze zwierzętami - możesz nieco pobawić się tą łamigłówką, by otworzyć boczny panel skrywający skarb, ale w gruncie rzeczy jest to bezcelowe. Tak się bowiem składa, że kiedy tylko zdobędziesz szpon kościanego smoka (patrz dalej), wszystkie drzwi staną przed Tobą otworem.

Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...