Znajduje się tutaj trzech narkomanów.
W środku znajduje się Kolfecg, którego szukasz w zadaniu "Zniewaga".
Vianna - zadanie poboczne "Niezniszczalni". Aby przyjąć zadanie porozmawiaj z Komendantem Clyverem (M22,1).
Zadanie Poboczne: "Dzielny Derrin"
Lokalny Zamtuz, w którym jednak możesz także odpocząć, uzupełnić zapasy czy wynająć awanturnika.
Zadanie poboczne: "Podaż i Popyt"
Nieopodal budynku znajduje się Derrin - "Dzielny Derrin"
Możesz wykonać tutaj misję, dzięki której przyłączysz do drużyny Palleginę.
Cartugo - Handlarz wyjątkowymi przedmiotami.
Zadanie poboczne: "Za wszelką cenę"
Zadanie poboczne: "Dziecko Pięciu Słońc" - Ukończ zadanie "Za wszelką cenę", porozmawiaj z Palleginą.
Aby dostać się do środka potrzebujesz Mechaniki na poziomie 4.
Klucz znajdziesz w trakcie wykonywania misji "Podaż i Popyt"
Jest nawiedzona przez duchy. Jej oczyszczenie związane jest z zadaniem "Zawodząca Banshee".
W środku znajdują się dwie dusze.
Bragan - bandyta związany z zadaniem "Dzielny Derrin"
Znajduje się tutaj Curnd. Jeśli posiadamy Moc na poziomie 15 będzie chciał z nami handlować. Posiada sporo różnych kamieni szlachetnych.
Imatl - Zadanie poboczne: "Sekretny ładunek"
Marceno - Zadanie poboczne: "Wszyscy na pokład"
Niah - Zadanie poboczne: Zawodząca banshee"
Waldr Trzy Palce - ukradł kufer z zadania "Wszyscy na Pokład"
Pillars of Eternity: Zatoka Buntu, Dar Ondry (Defiance Bay - Ondra's Gift), mapa
Aktualizacja:
Zatoka Buntu - Dar Ondry - opis i mapa lokacji
Dar Ondry (Ondra's Gift) jest jedną z pięciu dzielnic Zatoki Buntu. Jest dzielnicą najbiedniejszą oraz najbardziej zaniedbaną pełniącą jednocześnie rolę portu. Właśnie tutaj znajdziemy większość złodziei czy bandytów. Podczas pobytu w Darze Ondry odwiedź wszystkie budynki i przejdź się po wszystkich uliczkach, możesz dostać tutaj sporo zadań pobocznych. Znajdziesz tutaj także Latarnię Morską, którą powinieneś odwiedzić w późniejszej fazie gry, gdyż znajdują się tam bardzo silni przeciwnicy.
Ważne miejsca w Darze Ondry
1. Opuszczony dom
Wewnątrz budynku znajduje się trzech narkomanów.
2. Dom Kolfecga
W środku znajduje się Kolfecg, którego masz za zadanie znaleźć w zadaniu Zniewaga (Hard Feelings). Zadanie zleca Bricanta Doemenel (M20,3).
3. Opuszczony dom
Vianna - zadanie poboczne Niezniszczalni (Built to Last). Aby przyjąć zadanie porozmawiaj z Komendantem Clyverem (M22,1).
4. Dom Oddy
Zadanie poboczne: Dzielny Derrin (Brave Derrin).
Po otrzymaniu zadania Podaż i popyt (Supply and Demand) przy okolicznym pomniku będzie stała grupa 3 zbirów, którymi musisz się zająć. Zadanie to zleca Maea (M23, 5).
5. Słony Maszt
W momencie podejścia do budynku będziemy świadkami obrabowania przez bandytów jednego ze szlachciców. Sam budynek jest jednym wielkim domem publicznym. Możesz tutaj jednak normalnie się przespać, uzupełnić zapasy czy wynająć awanturników. Znajdziesz tutaj wiele osób, z którymi będziesz mógł się "zabawić" i płeć nie ma tutaj znaczenia.
Jeśli porozmawiasz ze Starszym Opojem możesz zyskać przedmiot: Pierścień klubu Rycerskich i Poważnych Galantów. Dzięki temu pierścieniowi będziesz mógł wejść do zamkniętego pomieszczenia na piętrze. Znajdziesz tam Vincenta Dwelliera, który jest handlarzem i w swoim asortymencie posiada niezwykle cenne przedmioty, przede wszystkim broń oraz amulety i pierścienie.
Zadanie poboczne: Podaż i popyt (Supply and Demand) - Porozmawiaj z Maeą.
6. Vailiańska Kompania Handlowa
W momencie podejścia do budynku zagada do ciebie Pallegina, która będzie wyraźnie niezadowolona ze swojego pracodawcy. Porozmawiaj z nim, wykonaj zleconą przez niego misję, a będziesz mógł przyłączyć później Palleginę do swojej drużyny. Po zakończonym zadaniu będzie ona stała przed budynkiem, na lewo od wejścia.
Cartugo - Kupiec handlujący różnymi, bardzo cennymi przedmiotami.
W siedzibie kompanii handlowej jest kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejszy zamek wymaga 5 wytrychów i 4 punkty Mechaniki lub 5 punktów Mechaniki.
Zadanie poboczne: Za wszelką cenę (At All Costs) - Porozmawiaj z Mestre Verzano.
Zadanie poboczne: Dziecko Pięciu Słońc (The Child of Five Suns) - Wykonaj najpierw misję Za wszelką cenę, a następnie porozmawiaj z Palleginą. Zadanie zostanie automatycznie dodane do dziennika po przyłączeniu jej do drużyny.
7. Rozpadający się dom
Budynek jest początkowo zamknięty. Aby się do niego dostać potrzebujesz Mechaniki na poziomie 4 lub Mechaniki na poziomie 3 + 4 Otwierania Zamków. W domu nikogo wtedy nie ma.
Możesz także znaleźć klucz otwierający drzwi. W tym celu musisz mieć aktywną misję Podaż i popyt i pokonać zbirów niedaleko Domu Oddy (M23,4). Jeden z nich będzie miał przy sobie klucz otwierający drzwi. W środku znajdziesz wtedy dodatkowych trzech bandytów. Misję tą zleca Maea (M23,5).
8. Latarnia morska
Zadanie poboczne: Zawodząca Banshee (The Wailing Banshee) - Wejdź do latarni i oczyść ją z potworów. Może się to okazać trudne, zwłaszcza bitwa z udziałem Lilith na samym szczycie latarni.
W latarni morskiej jest kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejszy zamek wymaga 7 wytrychów i 6 punktów Mechaniki lub 7 punktów Mechaniki.
9. Dom w Darze Ondry
W środku znajdują się dwie zagubione dusze.
11. Port
Obszar obejmujący wszystkie kładki tworzące wspólną sieć.
Imatl: Żeglarz, którego możesz zapytać o zaginionego chłopca Derrina. Zleca także zadanie poboczne Sekretny ładunek (Clandestine Cargo).
Marceno: Żeglarz znajdujący się w południowej części portu. Zleca nam zadanie Wszyscy na pokład (All Hands on Deck).
Niah: Pracownica portu znajdująca się w centralnej jego części. Zleca nam zadanie Zawodząca banshee (The Wailing Banshee).
12. Wschodnie nabrzeże
Znajdziesz tutaj Waldra Trzy Palce (Waldr "Three Fingers"), który to ukradł kufer kapitana z zadania Wszyscy na pokład. Zaatakuje gdy tylko nas zobaczy. Zadanie to zleca nam Marceno (M23,11).
Zadania do odblokowania w Darze Ondry
Zadanie poboczne: Za wszelką cenę (At All Costs) - Porozmawiaj z Mestre Verzano (M23,6).
Zadanie poboczne: Dzielny Derrin (Brave Derrin) - Porozmawiaj z Oddą (M23,4).
Zadanie poboczne: Podaż i popyt (Supply and Demand) - Porozmawiaj z Maeą (M23,5).
Zadanie poboczne: Sekretny ładunek (Clandestine Cargo) - Porozmawiaj z Imatlem (M23,11).
Zadanie poboczne: Wszyscy na pokład (All Hands on Deck) - porozmawiaj z Marceno (M23,11).
Zadanie poboczne: Zawodząca Banshee (The Wailing Banshee) - Porozmawiaj z Niah (M23,11).
Zadanie poboczne: Dziecko Pięciu Słońc (The Child of Five Suns) - Wykonaj zadanie Za wszelką cenę, porozmawiaj z Palleginą (M23,6).
Ważne postacie niezależne w Darze Ondry
Pallegina (M23,6) - Żołnierz Republik Vailiańskich. Możesz zaproponować jej dołączenie do twojej drużyny, ale dopiero po tym zajmiesz się pobocznym zadaniem Za wszelką cenę (At All Costs).
Kolfecg (M23,2) - Elf, którego szukasz wykonując zadanie dla Rodu Doemenelów.
Mestre Verzano (M23,6) - Przywódca gildii kupieckiej, przedstawiciel Vailiańskiej Kompanii Handlowej.
Odda (M23,4) - Matka zaginionego chłopca Derrina.
Maea (M23,5) - Właścicielka Zamtuza borykająca się z problemem bandytów.
Weyn (M23,5) - Mąż Oddy, "zgubił" syna i teraz pije przy barze.
Vincent Dwellier (M23,5) - Handlarz wyjątkowym uzbrojeniem, amuletami oraz pierścieniami.
Imatl (M23,11) - Żeglarz, który poszukuje trzech fragmentów potężnego artefaktu.
Marceno (M23,11) - Żeglarz, który pozwolił na kradzież kufra kapitana.
Niah (M23,11) - Pracownica portu, która ma problem z nawiedzoną latarnią.
Rodzaje przeciwników i potworów w Darze Ondry
Zguba Deszczu (Rain Blight) - Przeciwnik groźny w większych grupach, atakuje za pomocą magii.
Animat - Groźny przeciwnik, którzy posiada dużą liczbę punktów wytrzymałości a dodatkowo czasami używa magii.
Cień (Shade)
Zjawa (Shadow)
Lilith - Przebywa na samym szczycie latarni morskiej i pokonanie jej jest bardzo trudne.
Inne ważne informacje związane z Darem Ondry
W trakcie eksploracji Daru Ondry możesz w kilku miejscach wejść do wody. Jest to zresztą wymagane jeśli chcesz ukończyć m.in. poboczny quest Dzielny Derrin. Na taki krok możesz zdecydować się jednak tylko wtedy gdy ma miejsce odpływ. Jeżeli aktualny poziom wody uniemożliwia zbadanie centralnej części mapy to spróbuj powrócić w to samo miejsce o innej porze dnia.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
