Pillars of Eternity: Thaos - jak go zabić? Porady

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Jak zabić Thaosa - porady

Thaos to finałowy przeciwnik gry Pillars of Eternity. Do pojedynku z nim dochodzi po dotarciu do ostatniej sali w Breith Eaman (mapa M59 w naszym opisie przejścia). Ma to miejsce w trakcie zaliczania głównego zadania Wspomnienia pradawnych (Memories of the Ancients). Walki tej nie można uniknąć i niestety nie jest ona łatwa do wygrania.

Przygotowanie do walki

  1. Po wkroczeniu do Breith Eaman (ostatnia lokacja gry, w której rezyduje Thaos) nie będziesz już mógł powrócić do Wyspy Pochówków ani do żadnych wcześniejszych lokacji ze świata gry. Upewnij się więc, że jesteś gotowy do odbycia podróży w jedną stronę i do stawienia czoła finałowemu przeciwnikowi. Na wypadek gdyby okazało się jednak, że niedostatecznie dobrze się przygotowałeś, warto jest utworzyć zapis stanu gry tuż przed wskoczeniem do dziury na Wyspie Pochówków.
  2. BARDZO WAŻNA kwestia to dostateczne awansowanie wszystkich członków drużyny, którzy użyci zostaną w finałowym starciu. Na wyprawę do Breith Eaman nie powinieneś decydować się jeśli Twoi podwładni nie awansowali jeszcze na dwunasty poziom doświadczenia.
  3. Zanim udasz się do Breith Eaman koniecznie odeślij swoją drużynę na odpoczynek. Wskazane jest odpoczęcie w gospodzie w Bliźniaczych Wiązach lub w warowni Caed Nua, tak by móc skorzystać z premii do statystyk postaci (np. do mocy, zręczności czy kondycji).
  4. Kolejna istotna sprawa to zaopatrzenie się w jak największą ilość zapasów, a konkretnie przedmiotów jednorazowego użytku wykorzystywanych w walkach (mikstury, zwoje itp.). Pamiętaj, że nie będą ci one już później potrzebne (gra nie pozwoli na dalsze podróżowanie po świecie gry po zabiciu Thaosa), tak więc zabierz ze sobą wszystkie te rzeczy, które zostawiałeś sobie na przysłowiową czarną godzinę.
  5. Oprócz obiektów jednorazowego użytku zainteresuj się również elementami ekwipunku poszczególnych bohaterów. Postaraj się żeby wszyscy podwładni dysponowali zaklętymi przedmiotami, żeby były one znakomite (wyższa jakość) oraz żeby zapewniały one zwiększoną obronę przed żywiołami.
  6. Tuż przed przystąpieniem do finałowego pojedynku nakaż swoim wojownikom spożycie mikstur podnoszących ich zdolności bojowe oraz pomagających im w utrzymywaniu się przy życiu (np. duża mikstura regeneracji czy wytrzymałości). Bohaterom walczącym na dystans możesz z kolei nakazać wypicie mikstur podnoszących ich celność czy też wzmacniających ich defensywę. Oprócz tego dobrze jest skorzystać z przysmaków gwarantujących duże przyrosty do statystyk na kilka minut (np. potrawa ze smoczego mięsa, svef, biały liść), a także zwiększyć odporność wszystkich członków drużyny na żywioły (konkretnie na ataki ogniowe i elektryczne).

Przebieg walki - początek

  1. Po tym jak rozpocznie się pojedynek z Thaosem nakaż członkom drużyny atakowanie głównego bossa, tak by jak najszybciej przystąpić do pozbawiania go punktów zdrowia. Nie możesz całkowicie ignorować towarzyszących Thaosowi ożywionych posągów (Woedikański Sędzia oraz Egzekutor), aczkolwiek początkowo nie powinieneś się jeszcze na nich skupiać. Możesz dążyć do częstego przemieszczania członków drużyny po polu bitwy i unikać w ten sposób kontaktu z posągami, starać się zatrzymywać je z pomocą przyzwanych stworzeń i jednego z wojowników z drużyny (tylko jeśli masz ich w drużynie co najmniej dwóch) lub próbować je unieruchamiać (np. pułapkami czy czarami).
  2. Od samego początku bitwy wydawaj wszystkim członkom drużyny polecenia zgodne z ich specjalizacjami. Osoby dążące do staczania walk wręcz (głównie wojownicy) powinny w rezultacie zacząć zadawać Thaosowi bezpośrednie obrażenia, zaś bohaterowie specjalizujący się w walce dystansowej (łucznicy, magowie itp.) powinni utrzymywać się w bezpiecznej odległości od głównego bossa oraz od posągów. W przypadku postaci polegających na walce dystansowej koniecznie zadbaj o to żeby przez cały czas rozgrywania finałowej walki były one maksymalnie rozproszone, tj. wyraźnie oddalone od siebie. Zapobiegnie tu niepotrzebnym utratom punktów zdrowia gdy boss zdecyduje się odpalić jakiś silny atak obszarowy.
  3. Jeśli członkowie Twojej drużyny dysponują możliwością przyzywania sobie pomocników to już na samym początku bitwy skorzystaj z tej możliwości. Przyzwane stworzenia w zależności od tego jak rozwinie się sytuacja na polu bitwy mogą dołączyć do wojowników atakujących Thaosa lub zająć się odwracaniem uwagi towarzyszących bossowi ożywionych posągów.
  4. Twoi wojownicy oprócz zadawania obrażeń Thaosowi będą mieli też za zadanie odwracanie jego uwagi od pozostałych członków drużyny. Jeśli masz taką możliwość to używaj ich umiejętności obronnych, np. Postawy obronnej. Nie warto natomiast marnować czasu na próby powalenia Thaosa na ziemię, bo cechuje się on bardzo wysoką odpornością na tego typu ataki. Jeżeli dysponujesz dwoma wojownikami to możesz nakazać im atakowanie bossa z dwóch różnych stron, gwarantując sobie dzięki temu premię do obrażeń z tytułu oflankowania przeciwnika.
  5. Łucznicy, magowie i inne postacie walczące na dystans powinny korzystać ze swoich typowych ataków ofensywnych. W przypadku magów możesz polegać np. na silnych zaklęciach ogniowych, ale bardzo przydatne mogą się również okazać czary paraliżujące wrogów. Doskonałym przykładem takiego zaklęcia jest Spojrzenie Adragana, które sprawi, że Thaos na dłuższy czas skamienieje.
  6. Na bieżąco monitoruj poczynania wszystkich postaci walczących na dystans i od razu reaguj gdy ich życie znajdzie się nagle w niebezpieczeństwie (szybkie leczenie, przemieszczenie ich w inne miejsce, podesłanie innej postaci na pomoc itp.).
  7. Bardzo istotne jest to żeby w trakcie finałowej bitwy korzystać z postaci "wspomagających". Mowa tu przede wszystkim o reprezentantach klas druid, kapłan, enigmatyk oraz mag. Powinni oni być zajęci w głównej mierze rzucaniem zaklęć wzmacniających (pomoc dla pozostałych członków drużyny), osłabiających (zmniejszanie odporności bossa i posągów na określone rodzaje ataków) oraz zmniejszających siłę odbicia (większa skuteczność ataków drużyny).
  8. NIEZWYKLE WAŻNE jest to żeby nie zużyć wszystkich przedmiotów jednorazowego użytku, umiejętności oraz czasów (szczególnie tych z najwyższych poziomów) już podczas rozgrywania pierwszej części finałowej potyczki. Musisz mieć świadomość, że przed Tobą długa i wymagająca bitwa, tak więc dużą część zapasów zostaw sobie na później. To samo tyczy się utrzymywania bohaterów przy życiu. Nie pozwól na to żeby już w pierwszej części walk ktoś z Twojej drużyny zginął, bo jeszcze trudniej będzie ci wtedy przetrwać do samego końca.

Przebieg walki - dalsza część

  1. Po tym jak Thaos straci około połowy swojego paska zdrowia przetransferuje swoją duszę do jednego z towarzyszących mu ożywionych posągów, czyli do Woedikańskiego Sędziego lub Egzekutora. NAJPIERW zaatakuj ten posąg, w którym nie ma duszy Thaosa. Postaraj się go jak najszybciej wyeliminować, dzięki czemu nie będzie ci on już więcej przeszkadzał. Uwaga - W przypadku wojowników polegaj na broniach zadających obrażenia kłujące. Cechują się one bardzo dużą skutecznością w starciach z posągami.
  2. Po tym jak pierwszy posąg zostanie pokonany zajmij się atakowaniem drugiego, czyli tego z duszą Thaosa. W tym przypadku będziesz miał już ułatwione zadanie, bo tylko jeden cel ataku. Musisz kontynuować prowadzenie walk do momentu, w którym ożywiony posąg zostanie zniszczony.
  3. Zniszczenie drugiego posągu zmusi Thaosa do tego żeby powrócił on do swojego ciała. Zła wiadomość jest niestety taka, że odzyska on punkty zdrowia, tak więc będziesz musiał ponownie zająć sie pozbawianiem go energii życiowej. Dopiero teraz zacznij wykorzystywać mikstury, umiejętności oraz czary, które wcześniej sobie zachowałeś, bo jest to już ostatnia część tej bitwy. Oprócz tego zadbaj w tej fazie walki o uodpornienie swoich podwładnych na ataki umysłowe, bo boss może z nich korzystać. Pojedynek dobiegnie końca w momencie gdy Thaos straci wszystkie punkty życia.

Dodatkowe uwagi

  1. Nie warto tracić czasu na rozstawianie pułapek podczas rozgrywania finałowej walki, tym bardziej że gra nie pozwoli ci na ich porozmieszczanie jeszcze przed przystąpieniem do bitwy. Możesz zrobić wyjątek tylko jeśli udało ci się zdobyć jakąś naprawdę rzadką pułapkę, która po aktywacji mogłaby zadać Thaosowi lub posągowi ogromne obrażenia.
  2. Nie przejmuj się jeśli pod sam koniec walk niektórzy z Twoich członków drużyny polegną na polu bitwy. Ich śmierć nie będzie oznaczała natychmiastowej porażki. Finałową bitwę wygrasz nawet wtedy gdy na jej koniec przy życiu pozostanie tylko jeden z bohaterów.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-11-21
08:10

Thrud the Barbarian Chorąży

W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.

Komentarz: Thrud the Barbarian
2025-11-21
09:33

Silvaren Pretorianin

Silvaren

Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności

Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.

Komentarz: Silvaren
2022-10-18
10:34

Anelin Junior

Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy

Komentarz: Anelin
2022-01-31
17:45

BezCenzuryGO Centurion

1
BezCenzuryGO
😂

Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.

Komentarz: BezCenzuryGO
2021-03-28
19:10

jedrolb Junior

😈

Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.

Komentarz: jedrolb
2017-12-25
14:00

Cysiek1 Legionista

1

Działa na Windows XP.

Komentarz: Cysiek1
2017-12-25
15:23

zanonimizowany622647 Legend

Działać działa, ale często wywala do windy.

Komentarz: zanonimizowany622647
2016-05-16
12:31

Rhylfein Junior

1

A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)

Komentarz: Rhylfein
2016-01-03
14:18

KMariusz3 Junior

2

Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.

Komentarz: KMariusz3
2015-09-27
18:15

zanonimizowany1123119 Junior

Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?

Komentarz: zanonimizowany1123119
2015-08-16
21:15

Cysiek1 Legionista

-2

Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.

Komentarz: Cysiek1
2015-08-05
15:44

rzaba89nae Senator

1
rzaba89nae

"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.

Komentarz: rzaba89nae
2015-08-03
21:21

zanonimizowany1108871 Junior

DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-08-03
21:13

zanonimizowany1108871 Junior

witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-05-27
17:22

zanonimizowany812014 Konsul

Ja zabiłem go tak :

Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.

Komentarz: zanonimizowany812014
2015-05-27
16:41

Nerka Generał

Nerka

Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/

Komentarz: Nerka
2015-05-22
13:26

zanonimizowany1094579 Junior

😊

Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr

Komentarz: zanonimizowany1094579
2018-07-23
16:42

kochamcie Junior

mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?

Komentarz: kochamcie
2015-05-14
20:24

zanonimizowany1034002 Legionista

Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?

Komentarz: zanonimizowany1034002
2015-05-13
21:55

sakhar Generał

Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?

Komentarz: sakhar

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl