Znajdziesz się tu po skorzystaniu z głównego wejścia do Paszczy Galawaina.
Możesz przedostać się na drugą stronę jeśli użyjesz linki z kotwiczką. W przeciwnym wypadku skorzystaj z północnego przejścia (03).
Porozmawiaj z Desthwn'em na temat bestii i odbierz od niego klucz do Paszczy Galawaina.
Jest ono początkowo niedostępne. Musisz je otworzyć z drugiej strony (przełącznik).
Porozmawiaj z Larhą - możesz z nią pohandlować (zestawy obozowe, broń, zbroje, narzędzia) i odblokować poboczne zadanie "Lodowe więzienie".
Możesz przecisnąć się między pnączami i skrócić sobie drogę do komnaty z kapliczką Galawaina (06).
Spotkaj się z Irensi. Możesz zaatakować ją oraz lwicę Sul, skorzystaj ze środków perswazji albo zdecydować się na wyeliminowanie niedźwiedzia Oernosa (07).
Einden oraz Oernos pojawią się tu dopiero po spotkaniu się z Irensi (06). Możesz zaatakować Eindena oraz niedźwiedzia, skorzystać ze środków perswazji albo zdecydować się na wyeliminowanie lwicy Sul (06).
Pillars of Eternity: Paszcza Galawaina (Galawain's Maw) M40 | Pillars of Eternity
Aktualizacja:
Paszcza Galawaina - opis i mapa podrzędnej lokacji
Paszcza Galawaina (Galawain's Maw) to średniej wielkości podziemna lokacja, do której możesz wejść podczas pobytu w Staropieśni (Oldsong). Miejsce to odwiedza się niemal wyłącznie po to żeby zaliczyć zadanie Dawna królowa i nowy król (The Old Queen and the New King) zlecone przez boga Galawaina w Teir Evron. Spotkasz tu zarówno przyjaźnie jak i (początkowo) wrogo nastawione postacie. Oprócz tego będziesz musiał załagodzić konflikt pomiędzy potężnymi bestiami, zabijając jedno lub dwa stworzenia.
Ważne miejsca w Paszczy Galawaina
2. Zniszczony most
Przeprawienie się przez most jest możliwe tylko dzięki użyciu liny z kotwiczką. Pozwala to na pominięcie przemarszu przez północną część lokacji (M40,3) oraz na uniknięcie części walk z lwami i członkami klanu Lwa.
3. Serce Kłów - północne przejście
Spotkaj się tu z Desthwnem, który przekaże drużynie klucz do Paszczy Galawaina (użyj go na pobliskich drzwiach).
4. Południowe przejście
Przejście to jest początkowo niedostępne. Możesz je odblokować sobie później (np. w drodze powrotnej do wyjścia na powierzchnię) - musisz zlokalizować przełącznik na wschód od drzwi.
Poboczne zadanie: Lodowe więzienie (Prison of Ice) - Porozmawiaj z Larhą.
Larha sprzedaje zestawy obozowe, różne rodzaje broni, zbroje oraz narzędzia.
5. Pnącza
To kolejny po zniszczonym moście możliwy do wykorzystania skrót. Pozwala on na szybsze dotarcie do kapliczki Galawaina (M40,6) i na uniknięcie kilku kolejnych potyczek. Po wejściu w interakcję z pnączami wybierz opcję przeciśnięcia się między nimi.
6. Kapliczka Galawaina
Przebywają tu Irensi oraz lwica Sul, czyli jedno z dwóch stworzeń z zadania Galawaina. Możesz zaatakować Irensi (oraz Sul), użyć perswazji żeby nakłonić kobietę do zmiany stanowiska lub zdecydować się na wyeliminowanie niedźwiedzia Oernosa, który pojawi się w północnej części Paszczy (M40,7).
7. Niedźwiedź Oernos
Einden oraz niedźwiedź Oernos pojawią się przy wyjściu z Paszczy Galawaina dopiero po odbytym spotkaniu z Irensi (M40,6). Analogicznie do sytuacji z lwicą możesz zaatakować Eindena (oraz Oernosa), użyć perswazji żeby nakłonić mężczyznę do zmiany stanowiska lub zdecydować się dla odmiany na wyeliminowanie lwicy Sul (M40,6).
Zadania do odblokowania w Paszczy Galawaina
Zadanie poboczne: Lodowe więzienie (Prison of Ice) - Porozmawiaj z Larhą (M40,4).
Ważne postacie niezależne w Paszczy Galawaina
Desthwn (M40,3) - Otrzymasz od niego klucz.
Larha (M40,4) - Możesz odebrać od niej poboczne zadania oraz z nią pohandlować (sprzedaje zestawy obozowe, bronie, pancerze i narzędzia).
Irensi (M40,6) - Ochrania ona lwicę Sul.
Einden (M40,7) - Ocharania on niedźwiedzia Oernosa. Uwaga - Początkowo będzie on stał niedaleko wejścia do Paszczy (M40,1), ale wtedy można z nim jedynie odbyć krótką rozmowę.
Rodzaje przeciwników i potworów w Paszczy Galawaina
Lew (Lion)
Lwica (Lioness)
Członek klanu Lwa (Lion Clansman)
Inne ważne informacje związane z Paszczą Galawaina
Nie możesz czuć się w pełni bezpiecznie w trakcie pobytu w Paszczy Galawaina. Po opuszczeniu startowych pomieszczeń i w drodze do miejsca pobytu Irensi będziesz musiał eliminować zarówno różne odmiany lwów jak i członków klanu Lwa. Dobrze jest jak najszybciej osiągnąć cel podróży, bo po spotkaniu się z Irensi zmieni się nastawienie pozostałych istot przebywających w okolicy. Wyjątkiem jest oczywiście sytuacja jeśli od razu zaatakujesz Irensi i lwicę Sul, bez spotykania się z Eindenem celem poznania wszystkich możliwych wariantów zakończenia questu Galawaina.
Lwica Sul oraz niedźwiedź Oernos to bardzo wytrzymałe potwory, które zadają duże obrażenia. Zanim zdecydujesz się na zamordowanie co najmniej jednego z tych stworzeń (możesz też zabić oba potwory) odeślij drużynę na odpoczynek. Licz się z tym, że konieczna będzie także eliminacja wszystkich towarzyszących im postaci, chyba że udało ci się zmienić ich nastawienie dzięki perswazji.
W Paszczy Galawaina jest bardzo dużo pułapek, zwłaszcza we wschodnich korytarzach. Nie należy ich ignorować, bo wiele z nich zadaje bardzo duże obrażenia. Niestety jeśli nie posiadasz w drużynie postaci z wysoko rozwiniętą Mechaniką to wiele z nich będziesz musiał omijać (szczególnie pilnuj się w wąskich przejściach, przeprowadzając bohaterów po kolei).
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Bliźniacze Wiązy - Staropieśń (Twin Elms - Oldsong) M39
- Pillars of Eternity: Bliźniacze Wiązy - Staropieśń (Twin Elms - Oldsong) M39 | Pillars of Eternity
- Pillars of Eternity: Paszcza Galawaina (Galawain's Maw) M40 | Pillars of Eternity
- Pillars of Eternity: Południowe Mrozy (Noonfrost) M41 | Pillars of Eternity
- Pillars of Eternity: Poboczne zadania w Staropieśni | Pillars of Eternity
- Pillars of Eternity: Bliźniacze Wiązy - Staropieśń (Twin Elms - Oldsong) M39
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
