Początkowo dolina jest zalana wodą i dla nas niedostępna. Woda ustępuje dopiero w III akcie.
Po zejściu do doliny zaatakuje cię grupa członków Bractwa Ołowianego Klucza.
Zaproś druida Hiraviasa do drużyny.
Pillars of Eternity: Sztormowy Wąwóz (Stormwall Gorge) - mapa
Aktualizacja:
Sztormowy Wąwóz - opis i mapa lokacji
Sztormowy Wąwóz (Stormwall Gorge) pełni rolę łącznika między Zatoką Buntu, Jelenim Brodem a Bliźniaczymi Więzami. Południowa część lokacji jest w pierwszym etapie gry niedostępna, należy wcześniej wykonać wszystkie zadania główne w Zatoce Buntu, aby woda opadła i żebyśmy mogli przejść do dalszych lokacji. Znajdziesz tutaj jednego, nowego potencjalnego członka drużyny - druida Hiraviasa.
Ważne miejsca w Sztormowym Wąwozie
1. Lle a Rhemen
Starożytne Glanfatańskie ruiny. Aby dostać się do środka musisz poczekać do III aktu, aż opadnie woda.
Istnieje także sposób na dostanie się do ruin wcześniej. Musisz przystąpić do frakcji Dwunastka w Zatoce Buntu. Zyskasz dzięki temu zadanie, które umożliwi ci znalezienie kamienia spuszczającego wodę. Jest to zadanie Skarb pod jeziorem (The bronze beneath the lake) i zleca je Wenan (M18,5).
2. Zejście do doliny
W pierwszym etapie gry dolina jest zalana wodą. Nie mamy do niej dostępu. Woda ustępuje dopiero po zaliczeniu wszystkich głównych zadań w Zatoce Buntu (Defiance Bay), po przejściu do III aktu.
Gdy tylko zejdziesz do doliny rozpocznie się scenka w której podchodzi do ciebie grupa przedstawicieli Bractwa Ołowianego Klucza. Spróbuj uniknąć walki z pomocą perswazji lub przystąp do bitwy - pamiętaj aby najpierw zająć się magiem, potem pieśniarzem, a na końcu resztą wojowników.
3. Martwy jeleń
Spotkasz tu druida Hiraviasa, którego możesz zaprosić do dołączenia do drużyny.
Zadania do odblokowania w Sztormowym Wąwozie
Zadanie poboczne: Prawdziwa tożsamość (True to Fform) (M28,3) - zaproś do drużyny Hiraviasa i porozmawiaj z nim.
Ważne postacie niezależne w Sztormowym Wąwozie
Hiravias (M28,3) - Druid stojący przy urwisku, możesz go zaprosić do drużyny.
Rodzaje przeciwników i potworów w Sztormowym Wąwozie
Dziki Druid (Feral Druid) - Dosyć silny przeciwnik, chociaż większość z nich używa do walki broni białej. Z odpowiednim wsparciem twoich magów nie powinieneś mieć problemów z pokonaniem nawet większych grup druidów.
Lew (Lion) - Silny przeciwnik zwierzęcy. Atakuje jedynie wręcz, posiada dużo punktów wytrzymałości i wysoką obronę. Najczęściej występuje pojedynczo.
Pwgra (Pwgra) - Silny przeciwnik korzystający z magii. Przywołuje różne rodzaje Zgub, które pomagają mu w walce.
Bagienny Zarodnik (Swamp Spore)
Mokry Zarodnik (Dunk Spore)
Staelgar (Staelgar) - Silny przeciwnik zwierzęcy, jeszcze silniejszy od lwa. Może występować zarówno pojedynczo jak i w większych grupach.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
