Aby dostać się do środka musisz wykonać jedną z czterech czynności:
- Wykorzystaj wysoki poziom Mocy
- Wykorzystaj wysoki poziom Mechaniki
- Skorzystaj z Młota i Długa, a następnie Łomu
- Znajdź klucz
Porozmawiaj z ogrem w ramach zadania "Ciężka dola rolnika". Uważaj na pająki w jaskini.
Znajdziesz tutaj grupę, która poszukuje smoczego jaja. Ich przywódcą jest Sevis.
Smocze jajo związane jest z zadaniem "Draka o jajo", które zleca nam Hedyna.
Pillars of Eternity: Przeprawa Jeleni Bród (Dyrford Crossing) - mapa
Aktualizacja:
Przeprawa Jeleni Bród - opis i mapa lokacji
Przeprawa Jeleni Bród (Dyrford Crossing) to lokacja na wschód od wioski Jeleni Bród (Dyrford Village). Znajdują się tutaj przede wszystkim miejsca, w których możesz wykonać zadania poboczne związane z wioską, którą przed chwilą odwiedziłeś. Znajdziesz tutaj Jaskinię Ogra, Świątynię Skaena czy półkę skalną, z której do zabrania jest jajo smoka. Północnym wyjściem możesz dostać się do lokacji Cliaban Rilag.
Ważne miejsca w Przeprawie Jeleni Bród
1. Ruiny w Jelenim Brodzie
Pod posągiem znajduje się przejście do osobnej lokacji - Ruin w Jelenim Brodzie (M31). Aby jednak dostać się do środka będziesz musiał wykonać jedną z czterech czynności:
- Posiadając Moc na poziomie 19 możesz przesunąć posąg.
- Dysponując bardzo wysokim poziomem Mechaniki możesz otworzyć zamek i w ten sposób odblokować przejście.
- Skorzystaj na początku z Młota i Dłuta, a następnie Łomu aby przesunąć posąg.
- Znajdź klucz, który znajduje się na półce skalnej do której możesz dostać się przez Jaskinię Ogra (M30,2).
2. Jaskinia Ogra
W południowo-wschodniej części jaskini znajduje się Ogr z zadania Ciężka dola rolnika (A farmer's plight). Zadanie to zleca Rumbald (M29,3). Poprzez odpowiednie poprowadzenie rozmowy możesz doprowadzić do takiej sytuacji, w której będziesz mógł nająć ogra jako najemnika w swojej Warowni. Ogra możesz też pokonać w walce lub zostawić w spokoju.
W północno-zachodniej części lokacji znajdziesz przejście na półkę skalną. Przy martwym ciele znajdziesz Kościany klucz (Skull key), który służy do odblokowania wejścia do Ruin w Jelenim Brodzie (M30,1).
W północno-wschodniej części Jaskini znajduje się Pajęcza Królowa (Spider Queen), bardzo silny przeciwnik. Niestety jej zabicie nie jest związane z żadnym zadaniem, ani nie zostawia po sobie cennych przedmiotów.
Nie zapominaj przeszukać jaskini. W ścianach znajdują się skrytki z cennymi przedmiotami.
3. Półka skalna
Znajdziesz tutaj grupę poszukiwaczy przygód z Sevisem na czele. Na północnym zachodnie znajduje się półka skalna ze smoczym jajem. Obie rzeczy związane są z zadaniem Draka o jajo (Nest egg), które zleca Hendyna (M29,6).
Rodzaje przeciwników i potworów w Przeprawie Jeleni Bród
Żuk drewniany (Wood beetle) - Najsłabszy rodzaj przeciwników spotykanych w lokacji. Niegroźny nawet w większych grupach.
Żuk kamienny (Stone beetle) - Silniejsza wersja żuka drewnianego. Posiada dużo więcej wytrzymałości i jest bardziej odporny na ataki.
Wdownik (Widowmaker) - Pająk, który groźny jest jedynie w większych grupach.
Przędzarz biały (Ivory spiderling) - Mały pająk, który nie jest zbyt groźny jednak zazwyczaj atakuje nas spora grupa tych stworzeń.
Pajęcza królowa (Spider Queen) - Królową spotkać możemy w Jaskini Ogra. Posiada bardzo dużo punktów wytrzymałości, jednak jej ataki nie są nadzwyczajnie silne, więc powinieneś bez problemów sobie z nią poradzić.
Żmij (Wurm) - Najmłodsze stadium smoka, pojedynczo niezbyt groźny.
Leśny Czatownik (Forest Lurker) - Jeden z silniejszych przeciwników spotykanych w grze. Posiada bardzo wysoką obronę oraz dużo punktów wytrzymałości, jednak zadaje średnie obrażenia.
Pwgra - Silny przeciwnik korzystający z magii. Przywołuje różne rodzaje Zgub, które pomagają mu w walce.
Inne ważne informacje związane z Przeprawą Jeleni Bród
Do ruin znajdującej się pod opisywaną lokacją możesz również wkroczyć w trakcie pobytu w wiosce Jeleni Bród. Przejście znajduje się w garbarni (M29,5), przy czym skorzystanie z niego jest możliwe po zamordowaniu Trygila i złamaniu zabezpieczeń zamka w drzwiach.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
