Pillars of Eternity M31 - Ruiny w Jelenim Brodzie
Pillars of Eternity M31 - Ruiny w Jelenim Brodzie
Wejście do ruin
Skrzyżowanie
Znajduje się tutaj zniszczony most. Możesz przedostać się na drugą stronę za pomocą linki z kotwiczką.
Pokój wyznawców Skaena
Znajdziesz tutaj klucz do starego lochu.
Przejście do wioski Jeleni Bród
Prowadzi ono do Garbarni Trygila (jeden z budynków w wiosce).
Fałszywa ściana
Możesz ją otworzyć od wewnątrz, po konfrontacji z Wymundem.
Rytuał Krwi
Możesz poświęcić jednego ze swoich towarzyszy w zamian za stałą premię do statystyk.
Biblioteka
Zabierz ze stołu klucz do krypty. Możesz go użyć na pobliskich drzwiach (08).
Krypta
Drzwi otwórz za pomocą Klucza do krypty (07).
Przejście do Garbarni Trygila w Jelenim Brodzie
Przejście do Przeprawy Jeleni Bród.
Zamknięte drzwi - do otwarcia wymagana jest Mechanika na poziomie 9.
Dzięki otwarciu drzwi znacząco skracasz drogę do centrum świątyni.
Pułapka na podłodze
Zamknięte drzwi - do otwarcia wymagana jest Mechanika na poziomie 9.
Dzięki otwarciu drzwi znacząco skracasz drogę do centrum świątyni.
Pułapka na podłodze
Pułapka na podłodze
Główne drzwi prowadzące do centrum świątyni. Potrzebujesz 8 mechaniki aby je otworzyć.
Możesz też otworzyć je za pomocą klucza do starego lochu (03).
Drzwi prowadzące do kompleksu pomieszczeń wewnątrz świątyni. Potrzebujesz 7 mechaniki aby je otworzyć.
Pułapka w grobowcu
Skrzynia z pułapką
Zamknięta skrzynia - wymagane 7 mechaniki.
Skrzynia z pułapką
Pułapka na podłodze
Zamknięta skrzynia - wymagane 6 mechaniki.
Pułapka na podłodze
Pułapka na podłodze
Pułapka na podłodze
Pułapka na podłodze
Kufer - otworzysz go za pomocą Klucza Wymunda.
Dźwignia przesuwająca fałszywą ścianę.

Pillars of Eternity: Ruiny w Jelenim Brodzie - mapa

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Ruiny w Jelenim Brodzie - opis i mapa podrzędnej lokacji

Ruiny w Jelenim Brodzie (Dyrford Ruins) są lokacją podrzędną względem Przeprawy Jeleni Bród oraz samej wioski Jeleni Bród. W środku znajdziesz kompleks świątynny, który zajęty jest przez wyznawców Skaena. We wschodniej części lokacji znajduje się przejście do Przeprawy Jeleni Bród, na zachodzie z kolei do wioski Jeleni Bród. W ruinach jest wiele pułapek i tajnych skrytek, tak więc dobrze jest je powoli i dokładnie badać.

Ważne miejsca w Ruinach Jeleni Bród

1. Wejście do ruin

W tym miejscu rozpoczynasz eksplorację ruin (jeśli wybrałeś wejście w Przeprawie Jeleni Bród).

2. Skrzyżowanie

Znajduje się tutaj zniszczony most. Możesz przejść na drugą stronę posiadając linkę z kotwiczką.

3. Pokój wyznawców Skaena

W jednej ze skrzyń znajdziesz klucz do starego lochu. Klucz ten otwiera główne drzwi świątyni.

4. Przejście do wioski Jeleni Bród

Po drabinie możesz wejść do Garbani Trygila (M29,5) w wiosce Jeleni Bród. Pamiętaj jednak, że gdy wyjdziesz, a wcześniej nie walczyłeś z Trygilem to cię zaatakuje.

Tutaj także znajduje się skrót dzięki któremu możesz szybko dostać się do podziemi. Potrzebujesz jednak 7 Mechaniki aby otworzyć drzwi w Garbarni Trygila.

5. Fałszywa Ściana

Fałszywą ścianę możesz otworzyć od wewnątrz, po konfrontacji z Wymundem. Skrócisz sobie dzięki temu drogę na powierzchnię.

6. Rytuał Krwi

Tutaj przeprowadzany jest tajemniczy rytuał. Znajduje się tutaj Zbiornik Krwi. Możesz poświęcić jednego ze swoich towarzyszy w zamian za stałą premię do statystyk.

7. Biblioteka

Znajdziesz tutaj klucz do krypty (08). Znajduje się on na stole pośrodku pomieszczenia.

8. krypta

Drzwi do krypty otworzysz za pomocą klucz znalezionego w Bibliotece (07).

Rodzaje przeciwników i potworów w Ruinach Jeleni Bród

Skaenicki kultysta (Skaen cultist) - Wyznawca Skaena, w zależności od rodzaju może walczyć wręcz, na dystans lub za pomocą magii. Najsłabszy ze spotkanych w świątyni przeciwników.

Strażnik świątyni Skaena (Skaen temple guard) - Najsilniejszy przeciwnik jakiego spotkasz w świątyni. Używa przede wszystkim broni do walki w zwarciu. Dysponuje wysoką obroną i dużą liczbą punktów wytrzymałości.

Skaenicki strażnik (Skaen guard) - Silniejszy wyznawca Skaena, może atakować różnymi rodzajami ataków.

Żuk kamienny (Stone beetle) - Silniejsza wersja żuka drewnianego. Posiada dużo więcej wytrzymałości i jest bardziej odporny na ataki.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-11-21
08:10

Thrud the Barbarian Chorąży

W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.

Komentarz: Thrud the Barbarian
2025-11-21
09:33

Silvaren Pretorianin

Silvaren

Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności

Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.

Komentarz: Silvaren
2022-10-18
10:34

Anelin Junior

Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy

Komentarz: Anelin
2022-01-31
17:45

BezCenzuryGO Centurion

1
BezCenzuryGO
😂

Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.

Komentarz: BezCenzuryGO
2021-03-28
19:10

jedrolb Junior

😈

Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.

Komentarz: jedrolb
2017-12-25
14:00

Cysiek1 Legionista

1

Działa na Windows XP.

Komentarz: Cysiek1
2017-12-25
15:23

zanonimizowany622647 Legend

Działać działa, ale często wywala do windy.

Komentarz: zanonimizowany622647
2016-05-16
12:31

Rhylfein Junior

1

A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)

Komentarz: Rhylfein
2016-01-03
14:18

KMariusz3 Junior

2

Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.

Komentarz: KMariusz3
2015-09-27
18:15

zanonimizowany1123119 Junior

Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?

Komentarz: zanonimizowany1123119
2015-08-16
21:15

Cysiek1 Legionista

-2

Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.

Komentarz: Cysiek1
2015-08-05
15:44

rzaba89nae Senator

1
rzaba89nae

"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.

Komentarz: rzaba89nae
2015-08-03
21:21

zanonimizowany1108871 Junior

DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-08-03
21:13

zanonimizowany1108871 Junior

witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-05-27
17:22

zanonimizowany812014 Konsul

Ja zabiłem go tak :

Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.

Komentarz: zanonimizowany812014
2015-05-27
16:41

Nerka Generał

Nerka

Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/

Komentarz: Nerka
2015-05-22
13:26

zanonimizowany1094579 Junior

😊

Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr

Komentarz: zanonimizowany1094579
2018-07-23
16:42

kochamcie Junior

mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?

Komentarz: kochamcie
2015-05-14
20:24

zanonimizowany1034002 Legionista

Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?

Komentarz: zanonimizowany1034002
2015-05-13
21:55

sakhar Generał

Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?

Komentarz: sakhar

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl