Porozmawiaj z Vesgel na temat Mroźnego Wyłomu.
Klucz jest w skrzynce ze słabym zabezpieczeniem. Zanim się do niej włamiesz zaczekać aż z sali wyjdzie jedna z postaci.
Użyj niebieskiego kryształowego klucza (02) na tutejszych drzwiach.
W miejscach tych zostaniesz zatrzymany przez strażników.
Włamanie się do zamkniętej skrzyni pozwoli ci wejść w posiadanie białego kryształowego klucza.
Użyj białego kryształowego klucza (05) na tutejszych drzwiach.
Odszukaj sekretny przełącznik, który odblokuje przejście do Mroźnego Wyłomu.
Pokonaj Glasvahla i wszystkie pozostałe postacie z sali lub rozwiąż sytuację w sposób pokojowy - zadanie "W objęciach Białej Otchłani".
Odszukaj tu srebrny klucz. Użyj go do otwarcia pomieszczenia z więzioną Alwah (10).
Otwórz drzwi z pomocą srebrnego klucza z biblioteki (09) i uratuj Alwah - poboczne zadanie "Lodowe więzienie" (M40,4).
W miejscach tych zostaniesz zatrzymany przez strażników.
Drzwi prowadzą do obszaru niedostępnego dla gości.
Drzwi prowadzą do obszaru niedostępnego dla gości.
Drzwi prowadzą do obszaru niedostępnego dla gości.
Drzwi prowadzą do obszaru niedostępnego dla gości.
Pillars of Eternity: Południowe Mrozy (Noonfrost) M41 | Pillars of Eternity
Aktualizacja:
Południowe Mrozy - opis i mapa podrzędnej lokacji
Południowe Mrozy (Noonfrost) to średniej wielkości podziemna lokacja, do której możesz wejść podczas pobytu w Staropieśni (Oldsong). Miejsce to odwiedza się w głównej mierze z zamiarem zaliczenia zadania W objęciach Białej Otchłani (Into the White Void) zleconego przez boga Rymrganda w Teir Evron. Północne pomieszczenia tej lokacji są początkowo niedostępne i przy próbie wkroczenia do nich drużyna może zostać zaatakowana przez okoliczne postacie. Do Mroźnego Wyłomu związanego ze wspomnianym wyżej questem prowadzi na szczęście bezpieczna ścieżka przez zachodnie pomieszczenia.
Ważne miejsca w Południowych Mrozach
1. Pierwsza komnata
Od Vesgel dowiesz się, że obowiązuje zakaz wstępu do niektórych obszarów świątyni. Możesz zostać zaatakowany jeśli zignorujesz ostrzeżenia strażników przy niedostępnych przejściach (M41,4) lub jeśli otworzysz jedne z zamkniętych drzwi.
2. Komnata z niebieskim kryształowym kluczem
Klucz jest w zamkniętym pudełku. Zanim go zabierzesz zaczekaj aż strażnik wyjdzie z pomieszczenia. Klucza możesz użyć do otwarcia zachodniego przejścia (M41,3).
5. Boczne pomieszczenie
Kolejny klucz jest w zamkniętej skrzyni. Jeśli zdołasz się do niej włamać to odblokujesz sobie prostszą drogę do północnej części świątyni (M41,6).
7. Gabinet
W trybie skradania możesz odszukać przełącznik i przesunąć z jego pomocą fragment ściany.
W gabinecie jest interaktywny ołtarz. Jeśli zdołasz rozbroić jego zaawansowaną pułapkę to wejdziesz w posiadanie rzadkiej czarodziejskiej laski.
8. Mroźny Wyłom
Zadanie Rymrganda: W objęciach Białej Otchłani (Into the White Void) - Zamorduj Glasvahla oraz wszystkie towarzyszące mu postacie lub postaraj się rozwiązać problem w pokojowy sposób (odpowiednie opcje dialogowe).
9. Biblioteka
Jest tu srebrny klucz do zamkniętego pomieszczenia w północnej części świątyni (M41,10).
10. Zamknięte pomieszczenie
Poboczne zadanie: Lodowe więzienie (Prison of Ice) - Użyj srebrnego klucza z biblioteki i uratuj więzioną Alwah.
Ważne postacie niezależne w Południowych Mrozach
Vesgel (M41,1) - Powita ona drużynę w momencie dotarcia do świątyni.
Glasvahl (M41,8) - Spotkaj się z nim w ramach głównego zadania boga Rymrganda.
Alwah (M41,10) - Możesz ją uratować na prośbę Larhy z Paszczy Galawaina (M40,4).
Inne ważne informacje związane z Południowymi Mrozami
Jeśli nie chcesz zostać zaatakowany w drodze do Mroźnego Wyłomu to polegaj na opcji skradania się i pozyskuj kolejne klucze, najpierw niebieski klucz ze wschodniej komnaty (M41,2) i następnie biały klucz z południowego składziku (M41,6). Problemy może ci sprawić jedynie otwarcie skrzynki z drugim kluczem, bo ktoś z drużyny musi mieć rozwiniętą Mechanikę do co najmniej 5 punktów (a najlepiej do 6 punktów - wtedy nie będą potrzebne wytrychy).
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Bliźniacze Wiązy - Staropieśń (Twin Elms - Oldsong) M39
- Pillars of Eternity: Bliźniacze Wiązy - Staropieśń (Twin Elms - Oldsong) M39 | Pillars of Eternity
- Pillars of Eternity: Paszcza Galawaina (Galawain's Maw) M40 | Pillars of Eternity
- Pillars of Eternity: Południowe Mrozy (Noonfrost) M41 | Pillars of Eternity
- Pillars of Eternity: Poboczne zadania w Staropieśni | Pillars of Eternity
- Pillars of Eternity: Bliźniacze Wiązy - Staropieśń (Twin Elms - Oldsong) M39
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
