Pillars of Eternity: Paprotny Brzeg - poboczne zadania, solucja
Aktualizacja:
Poboczne zadania w Paprotnym Brzegu
Z dala od domu (Far from Home)
Podczas rozmowy z Thristwnem (M20,2) dowiemy się że chce on odzyskać od swojej wspólniczki w kradzieżach pewien naszyjnik.
Partnerką tą jest Serel, która pracuje teraz w Słonym Maszcie (M23,5) w Darze Ondry. Aby się z nią spotkać musisz zapłacić 1000 złota właścicielce domu publicznego - Maei. Znajduje się ona na parterze budynku, zaś sama Serel na pierwszym piętrze. Możesz kupić medalion od Serel za 6000 złota. Teraz pozostaje wrócić do Thristwna (M20,2) i oddać mu medalion. Otrzymamy za to 2000 złota i wzrost reputacji w Bliźniaczych Wiązach.
Alternatywne rozwiązania:
Podczas rozmowy z Serel możesz powiedzieć, że chcesz żeby zatrzymała medalion, nie wykonując jednocześnie zadania dla Thristwna. Aby ukończyć zadanie musisz posiadać Stanowczość na poziomie 17 lub Moc na poziomie 16. Możesz także po prostu zaatakować Thristwna, jednak będzie się to wiązało z walką ze wszystkimi w gospodzie.
Możesz odmówić przyjęcia pieniędzy od Thristwna i dzięki temu jeszcze bardziej zwiększyć reputację w Bliźniaczych Wiązach.
Zmiana warty (The Changing of The Guard)
Przyjęcie tego zadania jest możliwe po oddaniu klejnotu Abrecanowi Doemenelowi (M20,3) z questu Zadanie wysokiego ryzyka. Zleca nam je Gedmar Doemenel, znajdujący się na piętrze rezydencji. Przyjęcie tego zadania wiąże się z przystąpieniem do Rodu Doemenelów jako naszej frakcji i jest to decyzja nieodwracalna.
Musimy zabić jednego z przedstawicieli konkurencyjnej frakcji - Rycerzy Tygla (Crucible Knights) - Wenfelda i wrobienie w to zabójstwo kolejnej konkurencjnej frakcji - Dwunastki. Gdy zejdziemy na parter zagada do nas syn zleceniodawcy - Abrecan Doemenel. Poprosi nas abyśmy nie wykonywali polecenia ojca i nie wrabiali w to zabójstwo Dwunastki.

Marszałek Wenfeld znajduje się w Warowni Tygla (M22,1), w świątyni we wschodniej części kompleksu. Będzie modlił się przed ołtarzem. Co jakiś czas do tego samego pomieszczenia wchodzi strażnik, wyczekaj więc na odpowiedni moment i dopiero wtedy zaatakuj Wenfelda. Jest on dosyć silnym przeciwnikiem, ale dysponując liczną drużyną nie powinieneś mieć najmniejszych problemów z jego pokonaniem.
Po walce podejdź do pobliskiego ołtarza i zostaw na nim symbol Dwunastki (Dozens Token). Możesz teraz wrócić do Gedmara Doemenela (M20,3). Zyskasz sporo reputacji u Rodu Doemenelów. Będziesz mógł wybrać jedną nagrodę z trzech dostępnych: Złoto, Potężną Broń (Bardzo dobry sztylet) lub przysługę w przyszłości.
Alternatywne rozwiązania:
Możesz posłuchać Abrecana i nie podkładać symbolu Dwunastki. Gedmar w ostateczności nie będzie miał ci tego za złe, a nagroda będzie taka sama.
Zniewaga (Hard Feelings)
Aby przyjąć to zadanie musisz porozmawiać z Bricantą Doemenel (M20,3) znajdującą się na pierwszym piętrze posiadłości.
Naszym zadaniem będzie danie nauczki niejakiemu Kolfecgowi. Znajduje się on w Darze Ondry w swoim domu (M23,2). Podczas krótkiej rozmowy zaatakuj Kolfecga i go zabij. Po powrocie do Bricanty będzie ona zadowolona z przebiegu misji i od tego czasu będzie z nami handlowała.
Alternatywne rozwiązania:
Możesz pozwolić Kolfecgowi na ucieczkę z miasta. W momencie powrotu do Bricanty okłamiesz ją, że Kolfecg nie żyje, a nagroda będzie taka sama jak w przypadku zabójstwa.
Zamiast zabijać, możesz tylko pobić Kolfecga. Bricanta będzie tak samo zadowolona.
Twierdzenia Pandrgama (The Theorems of Pandrgam)
Podczas rozmowy z Nedyn (M20,5) dowiesz się, że do dalszych badań potrzebuje manuskryptu niejakiego Pandrgama. Niestety nikt nie chce dać jej do niego dostępu. Naszym zadaniem jest udać się do Gmachu Objawionych Tajemnic (M18,9). Gdy już się tam znajdziemy automatycznie zostanie zaktualizowany dziennik misji i kolejnym krokiem będzie odszukanie pradawnego archiwum. Archiwum znajduje się w tym samym budynku, w zachodniej jego części. Musisz jednak zdobyć do niego klucz, który posiada Grimda znajdująca się w tym samym budynku. Aby ci go dała musisz wykonać dla niej zadanie Przypowieść Waela.
Grimda da ci Klucz do pradawnego archiwum (Key to the elder archive). Udaj się do zachodniej części Gmachu Objawionych Tajemnic. Twierdzenia Pandrgama znajdują się w skrzyni na samym końcu pomieszczenia. Uważaj, jest ona zabezpieczona pułapką.
Wróć teraz do Nedyn (M20,5). Otrzymasz od niej 500 monet oraz Pierścień nieskończonych funduszy (Ring of eternal funding), który dodaje nam 5 monet na każdą rundę w naszej warowni.
Alternatywne rozwiązania:
Po dotarciu do Gmachu Objawionych Tajemnic (M18,9) możesz powiedzieć Grimdzie, że Nedyn chce uzyskać dostęp do Twierdzeń Pandrgama. Gdy się o tym dowie dołoży wszelkich starań aby do tego nie doszło. Wykonamy w tej sposób zadanie, dostaniemy 200 złota oraz nieznacznie zwiększymy reputację w Zatoce Buntu.

Posiadając Mechanikę na poziomie 5 możesz otworzyć drzwi do archiwum. Znajduje się ono w zachodniej części Gmachu Objawionych Tajemnic (M18,9). Licz się jednak z tym, że zaatakują cię strażnicy Świątyni Waela. Twierdzenia Pandrgama znajdują się w skrzyni w zachodniej części pomieszczenia. Skrzynia zabezpieczona jest pułapką. Posiadając już księgę możesz wrócić do Nedyn.
Ostatni akt (The Final Act)
Zadanie to możesz aktywować spotykając się z Kurrenem w Domu Hadretów (M20,4). Mężczyznę odnajdziesz w sali wojennej (jeżeli nie jest to możliwe to upewnij się, że rozpocząłeś główny quest Pustelnica z Domu Hadretów). W celu posunięcia questu do przodu musisz spotkać się z trzema osobami w różnych częściach miasta i możesz do nich docierać w dowolnej kolejności.
Na początek proponuję pozostać w dzielnicy Paprotny Brzeg. Rozejrzyj się w pobliżu fontanny znajdującej się niedaleko Domu Hadretów i odszukaj Elcgę. Dokładnie przepytaj kobietę, wybierając wszystkie dostępne opcje dialogowe. Kolejna dzielnica, do której musisz się wybrać, to Miedziane Aleje. Spotkaj się tu najpierw z Lumdalą, którą odnajdziesz tuż przy amfiteatrze (M18,12). Po zakończonej rozmowie udaj się na targowisko i odszukaj w tym miejscu Lorę (M18,3). Także i z nią musisz odbyć dłuższą rozmowę (jej przebieg jest liniowy). Możesz już wybrać się do dzielnicy Dar Ondry. Wejdź do Słonego Masztu (M23,5) i zlokalizuj Oly'ego. Wysłuchaj rozmowy z tą postacią, w wyniku której spotkana już wcześniej Lumdala zostanie wytypowana na główną podejrzaną.
Powróć do dzielnicy Miedziane Aleje i ponownie udaj się na spotkanie z Lumdalą. Przedstaw swoje oskarżenia i po zakończonym spotkaniu porozmawiaj w tym samym miejscu z Kadalem. Mężczyzna poprosi o spotkanie się z nim w Domu Lumdali, który znajduje się w północnej części dzielnicy (M18,7). Po wejściu do budynku raz jeszcze zagadaj do mężczyzny, otrzymując w wyniku tego spotkania klucz. Użyj klucza na pobliskich drzwiach i zlokalizuj ukryte schody, odblokowując sobie dzięki temu dostęp do niedostępnej wcześniej części Katakumb (M19,9). Dokładnie zbadaj sekretne pomieszczenie w katakumbach, dzięki czemu odnajdziesz przedmiot, który należał do Kory i zostaniesz uraczony nową wizją. W miejscu tym zjawi się Lumdala - możesz ją zaatakować (oprócz niej do zlikwidowania byłaby jej obstawa) lub wysłuchać jej propozycji związanej z Lordem Gadermanem i pozwolić jej odejść. W tym drugim przypadku otrzymałbyś 1000 sztuk złota. Możesz już opuścić to miejsce (użyj ponownie schodów lub zlokalizuj sekretny przełącznik).
Powróć do zleceniodawcy tego zadania, czyli do Kurrena z Domu Hadretów (M20,4). W zależności od tego czy zabiłeś Lumdalę czy też nie możesz zdać mężczyźnie jeden z kilku różnych raportów. Otrzymasz od niego 3000 lub 4000 sztuk złota.
Alternatywne rozwiązanie:
Jeśli nie zamordowałeś Lumdali i jeśli wysłuchałeś jej propozycji to możesz zakończyć zadanie w alternatywny sposób, a mianowicie odnajdując Lorda Gadermana. Mężczyzna przebywa niedaleko gospody Pod Osmaloną Beczułką we wschodniej części dzielnicy Paprotny Brzeg (M20,2). W trakcie rozmowy możesz przystać na propozycję wrobienia Linette. W takiej sytuacji otrzymasz od Gadermana 1000 sztuk złota oraz srebrny pierścień. Możesz następnie w trakcie końcowej rozmowy z Kurrenem pokazać mu pierścionek i oskarżyć Linette o popełnienie wszystkich morderstw.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
