Pillars of Eternity: Zatoka Buntu (Defiance Bay) - wybór frakcji
Aktualizacja:
Zatoka Buntu (Defiance Bay) - Wybór frakcji
Zatoka Buntu jest największym miastem w grze i jednym z elementów wyróżniających tę lokację jest obecność trzech różnych frakcji - Rodu Doemenelów (House Doemenel), Rycerzy Tygla (The Knights of the Crucible) oraz Dwunastki (The Dozens). Możesz zająć się wykonywaniem zadań dla tych ugrupowań. Początkowo każda z frakcji jest neutralnie nastawiona do drużyny, ale z czasem może się to zmienić. Zaliczając quest zlecony przez członka danej frakcji możesz zyskać w niej pozytywną reputację, ale z drugiej strony mogą pogorszyć się Twoje relacje z innymi frakcjami (zależność ta w szczególności dotyczy Rycerzy Tygla i Dwunastki, którzy się wzajemnie nienawidzą). Dobrze jest więc na samym początku wizyty w mieście spotkać się z przedstawicielami poszczególnych frakcji żeby poznać ich światopogląd i sprawdzić ich początkowe zadania. Następnie powinieneś podjąć decyzję odnośnie wyboru przynależności i pozostać z nią już do samego końca, zajmując się budowaniem jak najlepszych relacji. Uwaga - Samo otrzymanie zadania frakcji nie jest równoznaczne ze sprzymierzeniem się z nią. Punkty reputacji otrzymuje się zazwyczaj na koniec każdego questu.
Wybór frakcji ma przede wszystkim wpływ na rodzaje zaliczanych pobocznych zadań. Oprócz tego możesz uzyskać dostęp do unikalnych przedmiotów czy handlarzy. Warto też dodać, że po awansowaniu do dalszej części głównego zadania Pustelnica z Domu Hadretów (The Hermit of Hadret House) będziesz musiał poprosić o pomoc dowolnie wybraną frakcję. Jeśli wcześniej nie zajmowałeś się tematem frakcji to w tym konkretnym momencie głównej fabuły zostaniesz zmuszony do nawiązania bliższych relacji z co najmniej jedną z nich. Po szczegóły odnośnie sposobu zaliczenia wspomnianego questu zapraszam na stronę Pustelnica z Domu Hadretów (The Hermit of Hadret House) - zadanie główne.
Poniżej znajdziesz informacje na temat głównych siedzib frakcji, ich liderów oraz zadań, dzięki którym rozpoczyna się z nimi współpracę.

Ród Doemenelów (House Doemenel) ma swoją siedzibę w dzielnicy Paprotny Brzeg (Brackenbury). Jest to konkretnie Rezydencja Doemenelów (M20,3). Jedno z pierwszych zadań powiązanych z tą frakcją to Zadanie wysokiego ryzyka (A Two Story Job) i zakłada ono spotkanie się z Abrecanem Doemenelem. Oprócz tego możesz m.in. odebrać drobny quest Zniewaga (Hard Feelings) od Bricany Doemenel przebywającej na pierwszym piętrze budynku. Po tym jak dostatecznie poprawisz swoje relacje z Rodem Doemenelów otrzymasz możliwość spotkania się z Gedmarem Doemenelem, który będzie miał dla drużyny kolejne zlecenia.

Rycerze Tygla (The Knights of the Crucible) mają swoją siedzibę w dzielnicy Zarzewie (First Fires). Jest to konkretnie Warownia Tygla (M22,1). Jedno z pierwszych zadań powiązanych z tą frakcją to Niezniszczalni (Built to Last) i otrzymuje się je bezpośrednio od dowodzącego rycerzami Komendanta Clyvera. Oprócz tego możesz zająć się między innymi zaliczeniem questów Zaginieni wartownicy (Missing Sentries) (zleca go Wyla przebywająca w pobliżu placu ćwiczeń) oraz Persona Non Grata (Unwanted) (musisz zabrać list gończy odnaleziony w warowni). Po ukończeniu questu Niezniszczalni będziesz mógł otrzymać od Clyvera kolejne zlecenia.

Dwunastka (The Dozens) ma swoją siedzibę w Miedzianych Alejach (Copperlane), czyli w lokacji odwiedzanej tuż po dotarciu do Zatoki Buntu. Jest to konkretnie Jama Admetha (Admeth's Den Expedition Hall) (M18,5). Jedno z pierwszych zadań powiązanych z tą frakcją to Samotny rycerz (Rogue Knight), które otrzymuje się od Osrica. Jest ono dość przydługawe, aczkolwiek po jego ukończeniu będziesz mógł spotkać się w Jamie Admetha ze stojącym na czele opisywanej frakcji Wenanem i otrzymać od niego kolejne zlecenia.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
