Pillars of Eternity: Kapłan | Klasy postaci
Aktualizacja:
Kapłan

Kapłan jest klasą magiczną skupioną na czarach wzmacniających oraz osłabiających i nie dysponuje praktycznie żadnymi czarami ofensywnymi. Posiada bardzo mało punktów zdrowia oraz wytrzymałości. Używa przede wszystkim szat oraz innych lekkich pancerzy, więc nie cechuje go wysoka obrona. Jest to postać polecana doświadczonym graczom, którzy będą umieli wykorzystać jej umiejętności.

Kapłan, podobnie jak druid, nie musi uczyć się nowych czarów. Co drugi poziom automatycznie opanowuje wszystkie zaklęcia na danym poziomie. Występuje jednak ograniczenie co do liczby użyć czarów z danego poziomu między odpoczynkami. Dostępne czary przeważnie mają działanie obszarowe i wpływają pozytywnie na pozostałych członków drużyny, zwiększając ich statystyki. Kapłan jako jedna z nielicznych klas dysponuje zaklęciami odpowiedzialnymi za przywracanie wytrzymałości podczas walki. Podczas tworzenia kapłana możesz wybrać jego wyznanie, które pełni bardzo podobną rolę jak zakon w przypadku paladyna i wpływa przede wszystkim na charakter postaci, a także w niewielkim stopniu na możliwe opcje dialogowe.
Tworzenie postaci
Rasa - bardzo dobrym wyborem jest boski Księżyca, który posiada przydatną dla kapłana umiejętność rasową. W momencie gdy wytrzymałość postaci spada poniżej 75/50/25%, uwalniana jest fala energii, która leczy twoich sojuszników.
Wyznanie - wyznanie nie przynosi konkretnych profitów ani kar. Wpływa jedynie na to, z jakimi cechami charakteru rozpoczynasz grę oraz jak postrzegają cię bohaterowie niezależni. Do wyboru masz pięciu bogów:
- Berath - postać spokojna, racjonalna, daleka od okrucieństwa.
- Eothas - daje premię do uczciwości, potępienie okrucieństwa.
- Magran - dobry wybór dla kapłana, który woli rozwiązywać konflikty za pomocą siły.
- Skaen - postać okrutna, jednak nie agresywna.
- Wael - bystrość umysłu przy jednoczesnym braku uczciwości.
Cechy - większość punktów cech trzeba przeznaczyć na inteligencję, w tym wypadku sprawdza się powiedzenie "im więcej, tym lepiej". W praktyce oznacza to, że inteligencja twojej postaci powinna wynosić co najmniej 18-19 punktów. Zwiększyć należy także siłę, do około 15 punktów. Możesz zmniejszyć odrobinę kondycję oraz percepcję, a zaoszczędzone punkty przeznaczyć na zręczność i stanowczość.
Pochodzenie - wybierz pochodzenie, które daje premię +1 do inteligencji, a więc Starą Vailię lub Rauatai.
Biografia - najlepiej sprawdzi się arystokrata lub uczony, którzy mają +2 do wiedzy.
Rozwój / zdolności klasowe
Punkty umiejętności, które otrzymujesz po każdym awansie, przeznaczaj przede wszystkim na wiedzę. W drugiej kolejności powinno być to przetrwanie, które umożliwi efektywne wykorzystanie mikstur. O kilka poziomów warto też zwiększyć atletykę.
Poziom | Decyzja | Polecana ścieżka rozwoju |
2 | Talent | Jaskrawy blask |
3 | Brak | Na tym poziomie odblokowują się wszystkie czary drugiego poziomu, których jest aż 9. |
4 | Talent | Dodatkowe zaklęcie pierwszego poziomu |
5 | Brak | Twoja postać automatycznie uczy się wszystkich zaklęć trzeciego poziomu. |
Styl gry
Używaj jak najlżejszych pancerzy, najlepiej szat.
Do normalnych ataków wykorzystuj różdżkę lub broń dystansową.
Trzymaj się jak najdalej od przeciwników, jednak na taką odległość, by móc szybko zareagować i np. uleczyć towarzysza.
Nie zapominaj o aktywowaniu aury, która leczy twoich towarzyszy, a po odpowiednim rozwinięciu zadaje także obrażenia przeciwnikom.

Rozważnie używaj umiejętności. Czary wspomagające oraz osłabiające stosuj przede wszystkim na początku walki.
Kontroluj stan wytrzymałości towarzyszy i w miarę potrzeby rzucaj czar leczenia.
Nie bój się korzystać z magicznych zwojów. Dzięki nim zyskasz dostęp do silnych czarów ofensywnych.
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Klasy postaci - podstawy
- Pillars of Eternity: Barbarzyńca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Enigmatyk | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Wojownik | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Paladyn | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łowca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Pieśniarz | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Druid | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mnich | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Kapłan | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łotrzyk | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
