Pillars of Eternity: Zarzewie - poboczne zadania, solucja

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Poboczne zadania w Zarzewiu

Persona Non Grata (Unwanted)

Zadanie to jest automatycznie dodawane do naszego dziennika po zabraniu z biurka pewnego listu. Listem tym jest nakaz aresztowania niejakiego Eorna. Znajduje się on w Warowni Tygla (M22,1) w środkowym pomieszczeniu kompleksu. Jest to to samo pomieszczenie co w zadaniu "Samotny Rycerz" (Rogue Knight).

Miejsce, gdzie znajdziesz list dodający zadanie. - Pillars of Eternity: Zarzewie - poboczne zadania, solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Miejsce, gdzie znajdziesz list dodający zadanie.

Z dziennika zadań dowiesz się, że Eorn powinien znajdować się gdzieś w mieście. Aby dowiedzieć się więcej możesz porozmawiać z Justycjariuszem Aldmarem (M22,1), który jest odźwiernym w Warowni Tygla i znajduje się przy samym wejściu. Powie, że powinniśmy szukać w Katakumbach (M19,3). Okaże się, że Eorn przypadkowo, broniąc się, zabił jednego z Rycerzy Tygla i ci chcą teraz się go pozbyć. Podczas rozmowy z Eornem możesz także od razu go zaatakować lub spróbować przekonać do stawienia się przed sądem. Druga opcja i tak spowoduje konieczność walki, a w efekcie zabójstwo Eorna.

Musisz teraz powrócić do Zarzewia do Warowni Tygla (Zarzewie,1). Powiedz o znalezieniu Eorna, a także o jego zabiciu Justycjariuszowi Aldmarowi, który znajduje się zaraz przy wejściu do warowni. Zyskasz reputację u Rycerzy Tygla oraz zarobisz 250 złota.

Alternatywne rozwiązania:

Jeśli rozumiesz sytuację możesz go puścić wolno, a nawet dać mu 300 złota na wyprowadzkę z miasta.

Zaginieni wartownicy (Missing Sentries)

Zadanie zleca nam Wyla znajdująca się przy placu ćwiczeń w południowo-wschodniej części Warowni Tygla (M22,1). Ma problem z jedną z dzielnic Zatoki Buntu - Wzgórzem Dziedzictwa (Defiance Bay - Heritage Hill) (M24-mapa). Od jakiegoś czasu znikają tam jej strażnicy. Musimy udać się do tej dzielnicy i znaleźć zaginiony oddział.

Znajduje się on w Grobowcu na północy Lokacji (M24,3). W środku znajdziemy 4 strażników oraz Leyrę. Jest ona duchem jednak dalej wydaje jej się, że żyje. Podczas rozmowy, jeśli posiadamy Stanowczość na poziomie 13 możemy przekonać jednego ze strażników do naszej racji. Nie tylko nie będziemy musieli z nim walczyć, ale pomoże nam w walce ze swoimi towarzyszami. Walka nie będzie łatwa, strażnicy są bardzo odporni na ataki wręcz, staraj się więc korzystać z ofensywnych ataków magicznych. Nie zapomnij przeszukać ciał oraz grobowca na środku, tylko uważaj gdyż jest zabezpieczony pułapką.

Teraz pozostaje jedynie wrócić do Wyli (M22,1). Zyskasz wzrost reputacji u Rycerzy Tygla oraz w Zatoce Buntu, a także 1000 złota.

Niezniszczalni (Built to Last)

Zadanie to dostaniemy po rozmowie z głównodowodzącym Rycerzy Tygla - Komendantem Clyverem. Znajduje się on w sali narad w północnej części Warowni Tygla (M22,1). Powie nam, że razem z kowalem Dunstanem pracują nad stworzeniem stalowych rycerzy, którzy będą mogli wyręczyć ludzi. Do dalszych prac potrzebują jednak wyników pewnych badań. Naszym zadaniem będzie je odnaleźć.

Badania te przeprowadzała Niejaka Vianna, którą ostatnio widziano w Dormitorium Skrybów (M18,8). Od obecnego w środku Corena dowiemy się, że Vianny nie ma w dormitorium, gdyż udała się do przyjaciółki w Darze Ondry.

Vianna znajduje się Opuszczonym Domu (M23,3). W dalszej części budynku w pomieszczeniu po lewej stronie zauważymy, że Vianna nie znajduje się sama, a jest z nią Dodwyna - przedstawicielka Dwunastki. Chce ona zdobyć badania Vianny aby przeszkodzić Rycerzom Tygla. Niezależnie od wybranej opcji dialogowej będziesz musiał stoczyć pojedynek z trójką przeciwników. Jako pierwszą zaatakuj Dodwynę, gdyż para się ona magią. Z ciała zabitej Dodwyny musisz zabrać badania. Vianna będzie ci wdzięczna za uratowanie życia.

Teraz musisz wrócić do Warowni Tygla (M22,1) i przekazać badania Dunstanowi, kowalowi znajdującemu się w zachodniej części kompleksu. Nie jest on zachwycony całą ideą tworzenia stalowych rycerzy, ale przystąpi do pracy. Po chwili będziesz mógł zobaczyć efekty jego pracy. Zyskasz reputację u Rycerzy Tygla oraz w Zatoce Buntu.

Po wykonaniu tej misji będziesz mógł wybrać Rycerzy Tygla jako swoją frakcję.

Stalowe wiatry (Winds of Steel)

Zadanie to możesz otrzymać po ukończeniu pobocznego questu Niezniszczalni (Built to Last), ale tylko jeśli nie zraziłeś do siebie Rycerzy Tygla poprzez współpracowanie z innymi frakcjami z miasta. Wybór tego zadania jest równoznaczny ze sprzymierzeniem się właśnie z Rycerzami Tygla. Spotkaj się z Komendantem Clyverem w Warowni Tygla (M22,1). Po zakończonej rozmowie opuść miasto.

Aranroed stoi przy molo - Pillars of Eternity: Zarzewie - poboczne zadania, solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Aranroed stoi przy molo

Musisz udać się do Busoli Ansloga (Anslogs's Compass) (M7 - mapa), czyli niewielkiej nadbrzeżnej lokacji, która znajduje się na południe od Złoconej Doliny (Gilded Vale). Udaj się do molo (M7,6) i spotkaj się z Aranroedem. Rozmowa zostanie przerwana wraz z pojawieniem się Padebalda i grupy najemników (Mercenary). Przystąp do walk, w trakcie których postaraj się jak najszybciej wyeliminować wrogiego maga oraz łucznika. Dopiero wtedy zajmij się Padebaldem i na koniec zostaw sobie "zwykłych" wojowników. Porozmawiaj po wygranej bitwie z Aranroedem (dodatnia reputacja Rycerzy Tygla) i opuść to miejsce.

Wyrusz z powrotem do Warowni Tygla w Zarzewiu (M22,1). Po zbliżeniu się do warowni okaże się, że została ona zaatakowana. Pozbądź się pierwszych stalowych rycerzy (dobrze jest ich eliminować pojedynczo, bo są dość wytrzymali) i wejdź do środka. Musisz zabić wszystkich pozostałych wrogich rycerzy przebywających w warowni. Pewnym ułatwieniem jest to, że wielu z nich będzie zajętych innymi walkami. Po zabezpieczeniu całej warowni spotkaj się ponownie z Komendantem Clyverem (dodatnia reputacja Rycerzy Tygla oraz w Zatoce Buntu).

Żar wiary (Cinders of Faith)

Porozmawiaj z Fyrgą w Pałacu Diuka (M22,4). Znajduje się ona w świątyni we wschodniej części kompleksu. Jest zaniepokojona sytuacją w mieście, ale miała wizję, że w pewnej świątyni znajduje się przedmiot, który może jej pomóc rozwiązać sytuację. Naszym zadaniem jest odnalezienie tej jaskini i przyniesienie wspomnianego przedmiotu.

Aby wiedzieć gdzie szukać musimy udać się najpierw do Jamy Admetha (M18,5). Znajdź tam Wenana, który znajduje się zarazy przy wejściu i zapytaj go o tą jaskinię. Powie nam, że lokacja ta to Palące Wodospady (Searing Falls). Musimy udać się do Jaskini (M26,1). Gdy już będziesz w środku udaj się na sam jej koniec. Początkowo nie będziesz przez nikogo niepokojony. Spotkasz tam ogromnego smoka - Caila Milczącego (Cail the silent). Walka będzie dosyć trudna, nie dość że sam Cail jest bardzo silnym przeciwnikiem to jeszcze pomagać mu będą dwa młode draki, a także kilka Xoripów. W pierwszej kolejności skup się na Młodych drakach, następnie wykończ Xoripy, a na końcu skup się na samym smoku. Stale obserwuj pasek wytrzymałości, przede wszystkim postacią magicznych oraz walczących na dystans.

Z ciała pokonanego smoka zabierz Płonący Kamień (Burning Stone). Przeszukaj wszystkich wrogów, na końcu jaskini znajdziesz też pojemnik ze skarbem. Uważaj gdyż jest zabezpieczony pułapką. Posiadając już kamień możemy wrócić do Fyrgi (M22,4). Podczas oddawania kamienia Fyrdze możesz wybrać kilka opcji:

  • Mówiąc, że Fyrga trzyma broń zaprojektowaną przez samego boga lub mówiąc, że Magrana powierzyła boski młot swoim wyznawcom zyskamy reputację w Zatoce Buntu oraz broń - kiścień "Bez przebaczenia" (Unforgiven).
  • Sugerując, że Fyrdze brak wiary lub unikając odpowiedzi stracimy reputację w Zatoce Buntu, ale nadal otrzymamy kiścień "Bez przebaczenia".

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-11-21
08:10

Thrud the Barbarian Chorąży

W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.

Komentarz: Thrud the Barbarian
2025-11-21
09:33

Silvaren Pretorianin

Silvaren

Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności

Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.

Komentarz: Silvaren
2022-10-18
10:34

Anelin Junior

Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy

Komentarz: Anelin
2022-01-31
17:45

BezCenzuryGO Centurion

1
BezCenzuryGO
😂

Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.

Komentarz: BezCenzuryGO
2021-03-28
19:10

jedrolb Junior

😈

Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.

Komentarz: jedrolb
2017-12-25
14:00

Cysiek1 Legionista

1

Działa na Windows XP.

Komentarz: Cysiek1
2017-12-25
15:23

zanonimizowany622647 Legend

Działać działa, ale często wywala do windy.

Komentarz: zanonimizowany622647
2016-05-16
12:31

Rhylfein Junior

1

A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)

Komentarz: Rhylfein
2016-01-03
14:18

KMariusz3 Junior

2

Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.

Komentarz: KMariusz3
2015-09-27
18:15

zanonimizowany1123119 Junior

Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?

Komentarz: zanonimizowany1123119
2015-08-16
21:15

Cysiek1 Legionista

-2

Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.

Komentarz: Cysiek1
2015-08-05
15:44

rzaba89nae Senator

1
rzaba89nae

"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.

Komentarz: rzaba89nae
2015-08-03
21:21

zanonimizowany1108871 Junior

DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-08-03
21:13

zanonimizowany1108871 Junior

witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-05-27
17:22

zanonimizowany812014 Konsul

Ja zabiłem go tak :

Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.

Komentarz: zanonimizowany812014
2015-05-27
16:41

Nerka Generał

Nerka

Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/

Komentarz: Nerka
2015-05-22
13:26

zanonimizowany1094579 Junior

😊

Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr

Komentarz: zanonimizowany1094579
2018-07-23
16:42

kochamcie Junior

mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?

Komentarz: kochamcie
2015-05-14
20:24

zanonimizowany1034002 Legionista

Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?

Komentarz: zanonimizowany1034002
2015-05-13
21:55

sakhar Generał

Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?

Komentarz: sakhar

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl