W tym miejscu rozpoczynasz eksplorację podziemi.
Nieopodal wejścia znajduje się ciało nowicjusza Bractwa Ołowianego Klucza.
Porozmawiaj z Heligiem - poboczne zadanie "Głos z przeszłości".
Eorn jest związany z zadaniem "Persona Non Grata"
Znajduje się tutaj kilku wrogów, a także martwe ciało nowicjusza. Z ciała musisz zabrać Kaptur Woediki.
Chronione przejście w głąb świątyni. Aby przejść dalej musisz nałożyć Kaptur Woediki, zapłacić 350 złota, zaatakować strażników, posiadać Intelekt lub Stanowczość na poziomie 13.
Możesz odebrać od niego Kaptur Woediki (wymagane 14 punktów Siły lub Stanowczości).
Załóż kaptur Woediki (04 lub 07) i wejdź sam do pomieszczenia lub pokonaj wszystkich wrogów - główne zadanie "Zawsze blisko Królowej".
Miejsce to możesz zbadać w trakcie zaliczania questu "Ostatni akt".
Pillars of Eternity: Katakumby (Catacombs), Świątynia Woediki - mapa
Aktualizacja:
Katakumby i Świątynia Woediki - opis i mapa podrzędnych lokacji
Wejście do Katakumb znajduje się w Miedzianych Alejach. Są miejscem gdzie spływają miejskie ścieki, chowają się złoczyńcy oraz niebezpieczne potwory. Możesz wykonać tutaj kilka zadań pobocznych. Znajdziesz także sporo cennych przedmiotów chronionych przez dosyć silnych przeciwników. Katakumby (Catacombs) składają się z dwóch poziomów, głębiej znajduje się Świątynia Woediki (Temple of Woedica), która związana jest z głównym wątkiem fabularnym.
Ważne miejsca w Katakumbach
1. Wejście
W tym miejscu rozpoczynasz eksplorację katakumb.
Nieopodal wejścia znajduje się ciało Martwego Nowicjusza Bractwa Ołowianego Klucza (Dead Initiate of Leaden Key Brotherhood).
2. Pracownia Nekromanty
Zadanie poboczne: Głos z przeszłości (A voice from the Past) - Porozmawiaj z Heligiem.
3. Kryjówka Eorna
Znajdziesz tutaj Eorna, Orlanina ukrywającego się przed Rycerzami Tygla (Crucible Knights).
4. Wschodnia Komnata
W pomieszczenie spotkasz sporo przeciwników - Zarodnikowców oraz Mokrych Zarodników. Uważaj przede wszystkim na Mokre Zarodniki. Na środku komnaty leży martwe ciało, możesz je przeszukać i zabrać Kaptur Woediki (Woedica Hood), który umożliwi ci wejście na spotkanie Bractwa Ołowianego Klucza (Leaden Key Brotherhood) bez wszczynania walk (M19,6).
5. Wejście do Świątyni Woediki
Świątynię odwiedza się w ramach głównego zadania Zawsze blisko Królowej.
6. Przejście
Chronione przejście w głąb świątyni. Aby przejść dalej musisz nałożyć Kaptur Woediki, zapłacić 350 złota, zaatakować strażników, posiadać Intelekt lub Stanowczość na poziomie 13. Kaptur możesz znaleźć w katakumbach piętro wyżej przy ciele martwego nowicjusza (M19,4).
7. Komnata z nowicjuszem
W trakcie rozmowy z nowicjuszem możesz zakłonić go do przekazania Kaptura Woediki (musisz mieć rozwiniętą Siłę lub Stanowczość do 14 punktów).
8. Główna komnata
Zadanie główne: Zawsze blisko Królowej (Never Far from the Queen) - Załóż Kaptur Woediki (04 lub 07) i wejdź w pojedynkę do komnaty lub rozpraw się ze wszystkimi przeciwnikami.Po zaliczeniu głównego questu odblokuj wyjście do Zarzewia (M22) dzięki pociągnięciu za dźwignię.
Zadania do odblokowania w Katakumbach
Zadanie główne: Przez bramę śmierci (Through Death's Gate) - Jest ono dodawane automatycznie do dziennika po obejrzeniu wizji w Świątyni Woediki (M19,8).
Zadanie główne: Nieśmiertelne dziedzictwo (Undying Heritage) - Jest ono dodawane automatycznie do dziennika po obejrzeniu wizji w Świątyni Woediki (M19,8).
Zadanie główne: Ten, który czeka (The Man Who Waits) - Jest ono dodawane automatycznie do dziennika po obejrzeniu wizji w Świątyni Woediki (M19,8).
Zadanie poboczne: Dwie strony (Two-Sided) - Porozmawiaj z Alothem po wyjściu ze Świątyni Woediki (M19,8).
Ważne postacie niezależne w Katakumbach
Helig z Thein (Helig of Thein) (M19,2) - Nekromanta, który ma swoją pracownię w północno-zachodniej części katakumb.
Eorn (M19,3) - Orlanin ukrywający się przed Rycerzami Tygla.
Rodzaje przeciwników i potworów w Katakumbach
Czarny szlam (Black Ooze) - we wszystkich odmianach, od małego po duży.
Troll - bardzo silny przeciwnik, chociaż pojedynczo nie powinien stanowić problemu.
Szkielet wojownik (Skeletal Fighter) - przeciwnik silny tylko w dużych grupach.
Szkielet-Mag (Skeletal Wizard) - Zadaje bardzo duże obrażenia dystansowe, jednak posiada mało punktów wytrzymałości. Powinien być priorytetem podczas walki.
Mokry Zarodnik (Dank Spore)
Zarodnikowiec (Sporeling)
Inne ważne informacje związane z Katakumbami
Uważaj na pułapki, których znajduje się sporo w Katakumbach. Zwróć szczególną uwagę idąc do Pracowni Nekromanty (Necromancer's Laboratory), w północno-zachodniej części lokacji.
Na drugim poziomie lokacji, w Świątyni Woediki (Temple of Woedica), nie zapomnij na sam koniec odblokować przejścia do Zarzewia (First Fires), dzięki któremu znacząco skrócisz sobie przyszłe wędrówki do podziemi.
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu - Miedziane Aleje (Defiance Bay - Copperlane) M18
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu, Miedziane Aleje - mapa
- Pillars of Eternity: Katakumby (Catacombs), Świątynia Woediki - mapa
- Pillars of Eternity: Przez bramę śmierci (Through Death's Gate) - solucja
- Pillars of Eternity: Nieśmiertelne dziedzictwo (Undying Heritage) - solucja
- Pillars of Eternity: Ten, który czeka (The Man Who Waits) - solucja
- Pillars of Eternity: Miedziane Aleje - poboczne zadania, solucja
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu - Miedziane Aleje (Defiance Bay - Copperlane) M18
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
