W tym miejscu rozpoczynasz eksplorację podziemi.
Nieopodal wejścia znajduje się ciało nowicjusza Bractwa Ołowianego Klucza.
Porozmawiaj z Heligiem - poboczne zadanie "Głos z przeszłości".
Eorn jest związany z zadaniem "Persona Non Grata"
Znajduje się tutaj kilku wrogów, a także martwe ciało nowicjusza. Z ciała musisz zabrać Kaptur Woediki.
Chronione przejście w głąb świątyni. Aby przejść dalej musisz nałożyć Kaptur Woediki, zapłacić 350 złota, zaatakować strażników, posiadać Intelekt lub Stanowczość na poziomie 13.
Możesz odebrać od niego Kaptur Woediki (wymagane 14 punktów Siły lub Stanowczości).
Załóż kaptur Woediki (04 lub 07) i wejdź sam do pomieszczenia lub pokonaj wszystkich wrogów - główne zadanie "Zawsze blisko Królowej".
Miejsce to możesz zbadać w trakcie zaliczania questu "Ostatni akt".
Pillars of Eternity: Katakumby (Catacombs), Świątynia Woediki - mapa
Aktualizacja:
Katakumby i Świątynia Woediki - opis i mapa podrzędnych lokacji
Wejście do Katakumb znajduje się w Miedzianych Alejach. Są miejscem gdzie spływają miejskie ścieki, chowają się złoczyńcy oraz niebezpieczne potwory. Możesz wykonać tutaj kilka zadań pobocznych. Znajdziesz także sporo cennych przedmiotów chronionych przez dosyć silnych przeciwników. Katakumby (Catacombs) składają się z dwóch poziomów, głębiej znajduje się Świątynia Woediki (Temple of Woedica), która związana jest z głównym wątkiem fabularnym.
Ważne miejsca w Katakumbach
1. Wejście
W tym miejscu rozpoczynasz eksplorację katakumb.
Nieopodal wejścia znajduje się ciało Martwego Nowicjusza Bractwa Ołowianego Klucza (Dead Initiate of Leaden Key Brotherhood).
2. Pracownia Nekromanty
Zadanie poboczne: Głos z przeszłości (A voice from the Past) - Porozmawiaj z Heligiem.
3. Kryjówka Eorna
Znajdziesz tutaj Eorna, Orlanina ukrywającego się przed Rycerzami Tygla (Crucible Knights).
4. Wschodnia Komnata
W pomieszczenie spotkasz sporo przeciwników - Zarodnikowców oraz Mokrych Zarodników. Uważaj przede wszystkim na Mokre Zarodniki. Na środku komnaty leży martwe ciało, możesz je przeszukać i zabrać Kaptur Woediki (Woedica Hood), który umożliwi ci wejście na spotkanie Bractwa Ołowianego Klucza (Leaden Key Brotherhood) bez wszczynania walk (M19,6).
5. Wejście do Świątyni Woediki
Świątynię odwiedza się w ramach głównego zadania Zawsze blisko Królowej.
6. Przejście
Chronione przejście w głąb świątyni. Aby przejść dalej musisz nałożyć Kaptur Woediki, zapłacić 350 złota, zaatakować strażników, posiadać Intelekt lub Stanowczość na poziomie 13. Kaptur możesz znaleźć w katakumbach piętro wyżej przy ciele martwego nowicjusza (M19,4).
7. Komnata z nowicjuszem
W trakcie rozmowy z nowicjuszem możesz zakłonić go do przekazania Kaptura Woediki (musisz mieć rozwiniętą Siłę lub Stanowczość do 14 punktów).
8. Główna komnata
Zadanie główne: Zawsze blisko Królowej (Never Far from the Queen) - Załóż Kaptur Woediki (04 lub 07) i wejdź w pojedynkę do komnaty lub rozpraw się ze wszystkimi przeciwnikami.Po zaliczeniu głównego questu odblokuj wyjście do Zarzewia (M22) dzięki pociągnięciu za dźwignię.
Zadania do odblokowania w Katakumbach
Zadanie główne: Przez bramę śmierci (Through Death's Gate) - Jest ono dodawane automatycznie do dziennika po obejrzeniu wizji w Świątyni Woediki (M19,8).
Zadanie główne: Nieśmiertelne dziedzictwo (Undying Heritage) - Jest ono dodawane automatycznie do dziennika po obejrzeniu wizji w Świątyni Woediki (M19,8).
Zadanie główne: Ten, który czeka (The Man Who Waits) - Jest ono dodawane automatycznie do dziennika po obejrzeniu wizji w Świątyni Woediki (M19,8).
Zadanie poboczne: Dwie strony (Two-Sided) - Porozmawiaj z Alothem po wyjściu ze Świątyni Woediki (M19,8).
Ważne postacie niezależne w Katakumbach
Helig z Thein (Helig of Thein) (M19,2) - Nekromanta, który ma swoją pracownię w północno-zachodniej części katakumb.
Eorn (M19,3) - Orlanin ukrywający się przed Rycerzami Tygla.
Rodzaje przeciwników i potworów w Katakumbach
Czarny szlam (Black Ooze) - we wszystkich odmianach, od małego po duży.
Troll - bardzo silny przeciwnik, chociaż pojedynczo nie powinien stanowić problemu.
Szkielet wojownik (Skeletal Fighter) - przeciwnik silny tylko w dużych grupach.
Szkielet-Mag (Skeletal Wizard) - Zadaje bardzo duże obrażenia dystansowe, jednak posiada mało punktów wytrzymałości. Powinien być priorytetem podczas walki.
Mokry Zarodnik (Dank Spore)
Zarodnikowiec (Sporeling)
Inne ważne informacje związane z Katakumbami
Uważaj na pułapki, których znajduje się sporo w Katakumbach. Zwróć szczególną uwagę idąc do Pracowni Nekromanty (Necromancer's Laboratory), w północno-zachodniej części lokacji.
Na drugim poziomie lokacji, w Świątyni Woediki (Temple of Woedica), nie zapomnij na sam koniec odblokować przejścia do Zarzewia (First Fires), dzięki któremu znacząco skrócisz sobie przyszłe wędrówki do podziemi.
0
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Zatoka Buntu
- Zatoka Buntu - Miedziane Aleje (Defiance Bay - Copperlane) M18
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu, Miedziane Aleje - mapa
- Pillars of Eternity: Katakumby (Catacombs), Świątynia Woediki - mapa
- Pillars of Eternity: Przez bramę śmierci (Through Death's Gate) - solucja
- Pillars of Eternity: Nieśmiertelne dziedzictwo (Undying Heritage) - solucja
- Pillars of Eternity: Ten, który czeka (The Man Who Waits) - solucja
- Pillars of Eternity: Miedziane Aleje - poboczne zadania, solucja
- Zatoka Buntu - Miedziane Aleje (Defiance Bay - Copperlane) M18
- Zatoka Buntu
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1108871 Junior
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
rzaba89nae Senator
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
Cysiek1 Legionista
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
zanonimizowany1123119 Junior
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
KMariusz3 Junior
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Rhylfein Junior
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
jedrolb Junior
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
BezCenzuryGO Centurion
Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.
Anelin Junior
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
