Na pierwszym piętrze znajduje się klejnot - poboczny quest "Zadanie wysokiego ryzyka".
Możesz uzupełnić tutaj zapasy, wynająć awanturnika lub się przespać.
Zadanie poboczne: "Z Dala Od Domu"
Jednym ze sposobów na pokojowe dostanie się do środka jest oddanie listu z zadania "Zadanie Wysokiego Ryzyka".
Zadanie poboczne: "Zmiana Warty"
Zadanie poboczne: "Zniewaga"
Siedziba Grupy Dunrydzkiej
Porozmawiaj z Lady Webb - główne zadanie "Pustelnica z Domu Hadretów".
Porozmawiaj z Kurrenem - główne zadanie "Ostatni akt".
Spotkaj się z Prymariuszem Ethelmoerem - główne zadanie "Ten, który czeka".
Pillars of Eternity: Zatoka Buntu, Paprotny Brzeg - mapa
Aktualizacja:
Paprotny Brzeg (Brackenbury) jest jedną z pięciu dzielnic Zatoki Buntu. Graniczy z trzema innymi dzielnicami - Miedzianymi Alejami, Darem Ondry oraz Zarzewiem. Jest dzielnicą klasy wyższej, szlachty oraz bogatych rodzin kupieckich. Znajdziesz tutaj budynki, które będą ważne przede wszystkim w późniejszej fazie gry, zarówno w misjach pobocznych jak i w głównym wątku fabularnym (Lecznica Dusz). Znajduje się tutaj siedziba jednej z frakcji - Rodu Doemenelów.
Ważne miejsca w Paprotnym Brzegu
1. Posiadłość Reymontów
Na pierwszym piętrze posiadłości znajduje się klejnot z questu Zadanie wysokiego ryzyka (skrzynia z pułapką w tajnym pomieszczeniu). Zadanie otrzymasz po zabraniu listu z ciała pokonanego złodzieja (M18,4). Do posiadłości możesz wejść głównymi drzwiami lub bocznym oknem (wymagana linka z kotwiczką). W posiadłości jest kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejszy zamek wymaga 4 wytrychów i 3 punkty Mechaniki lub 4 punkty Mechaniki.
2. Pod Osmaloną Beczułką (The Charred Barrel)
Gospoda, w której możesz uzupełnić zapasy, wynająć awanturnika oraz wypocząć.
Zadanie poboczne: Z dala od domu (Far From Home) - porozmawiaj z Thristwnem.
3. Siedziba Doemenelów
Główna siedziba jednego z najbogatszych rodów w Zatoce Buntu, a jednocześnie melina złodziei. Tutaj możesz wybrać jako swoją frakcję Ród Doemenelów poprzez przyjęcie questu Zmiana warty. Jeśli nie chcesz sprzymierzać się z Doemenelami to w trakcie początkowej rozmowy z odźwiernym możesz wybrać opcję ataku i po wygranych walkach splądrować całą siedzibę. W budynku jest kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejszy zamek wymaga 6 wytrychów i 5 punktów Mechaniki lub 6 punktów Mechaniki.
Zadanie poboczne: Zmiana warty (The Changing of The Guard) - Porozmawiaj z Gedmarem Doemenelem znajdującym na pierwszym piętrze siedziby.
Zadanie poboczne: Zniewaga (Hard Feelings) - Porozmawiaj z Bricantą Doemenel znajdującą się na pierwszym piętrze siedziby.
4. Dom Hadretów
Siedziba Grupy Dundrydzkiej. W budynku jest ponadto kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejszy zamek wymaga 7 wytrychów i 6 punktów Mechaniki lub 7 punktów Mechaniki.
Zadanie główne: Pustelnica z Domu Hadretów (The Hermit of Hadret House) - Porozmawiaj z Lady Webb.
5. Lecznica Dusz
Zadanie główne: Ten, który czeka (The Man Who Waits) - Spotkaj się z Prymariuszem Ethelmoerem.
Zadania do odblokowania w Paprotnym Brzegu
Zadanie główne: Pustelnica z Domu Hadretów (The Hermit of Hadret House) - Spotkaj się z posłańcem po zaliczeniu głównego questu Ten, który czeka (The Man Who Waits) (M20,5).
Zadanie poboczne: Z dala od domu (Far From Home) - porozmawiaj z Thristwnem (M20,2).
Zadanie poboczne: Zmiana warty (The Changing of The Guard) - Porozmawiaj z Gedmarem Doemenelem (M20,3) znajdującym na pierwszym piętrze swojej siedziby.
Zadanie poboczne: Zniewaga (Hard Feelings) - Porozmawiaj z Bricantą Doemenel (M20,3) znajdującą się na pierwszym piętrze siedziby.
Zadanie poboczne: Twierdzenia Pandrgama (The Theorems of Pandrgam) - Porozmawiaj z Nedyn (M20,5).
Zadanie poboczne: Ostatni akt (The Final Act) - Porozmawiaj z Kurrenem przebywającym w sali wojennej w Domu Hadretów (M20,4).
Ważne postacie niezależne w Paprotnym Brzegu
Lord Reymont (M20,1) - Jedna z najbardziej wpływowych osób w Zatoce Buntu.
Thristwn (M20,2) - Młody Glanfatanin, który potrzebuje pomocy w odzyskaniu naszyjnika.
Abrecan Doemenel (M20,3) - Przedstawiciel rodu Doemenelów.
Gedmar Doemenel (M20,3) - Główny przywódca Rodu Doemenelów. Może przyjąć nas na służbę.
Bricanta Doemenel (M20,3) - Zajmuje się upłynnianiem skradzionych dóbr. Chce abyśmy dali nauczkę niejakiemu Kolfecgowi.
Kurren (M20,4) - Przebywa wewnątrz budynku. Możesz odebrać od niego zadanie.
Nedyn (M20,5) - Animantka, której możemy pomóc zdobyć pewien niezwykle ważny manuskrypt.
Inne ważne informacje związane z Paprotnym Brzegiem
Jeśli w zadaniu Zemsta zza grobu (Vengeance from the Grave) pozwoliliśmy odejść Ingroed oraz Nontonowi to będą oni teraz pracować w Gospodzie Pod Osmaloną Beczułką.
Paprotny Brzeg to siedziba Rodu Doemenelów, czyli jednej z trzech głównych frakcji z Zatoki Buntu. Zastanów się dobrze czy chcesz podjąć się zadań zlecanych przez reprezentantów tego ugrupowania. Ich wykonywanie może ci bowiem zablokować dostęp do wybranych misji pozostałych frakcji. Najlepiej jest spotkać się na początek z członkami wszystkich głównych frakcji i dopiero po otrzymaniu od nich wstępnych zadań podjąć decyzję odnośnie swojej przynależności.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
