Możesz ich zabić lub ominąć.
Jest ono pilnowane przez dużą grupę przeciwników.
Prowadzi na górne mury. Wymagana postać z rozwiniętą Atletyką lub linka z kotwiczką.
Przejście prowadzi do lochów. Wymagana postać z dużą siłą lub łom.
Możesz tu dotrzeć wybierając przejście w sanktuarium.
Poboczne zadanie: Czempion Beratha - Miejsce spotkania z odrodzonym Raedrikiem.
Możesz tu dotrzeć wybierając drabinkę w lochach.
Pillars of Eternity: Warownia Raedrika (Raedric's Hold) - mapa
Aktualizacja:
Warownia Raedrika - opis i mapa lokacji
Powyższa mapa prezentuje Warownię Raderika (Raedric's Hold). Jest to duża miejscówka, którą odwiedza się w ramach zaliczania pobocznego zadania Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) otrzymanego w Złoconej Dolinie. Na warownię składają się w sumie cztery lokacje i zanim przedostaniesz się do jej wnętrza musisz zbadać obszar na powierzchni. Jako że drużyna nie ma dostępu do warowni musisz liczyć się z tym, że Twoi podwładni mogą zostać zaatakowani strażników warowni jeśli zostaną zauważeni. Do wnętrza warowni prowadzi na szczęście kilka alternatywnych ścieżek, które pozwalają na całkowite lub częściowe uniknięcie walk.
Ważne miejsca w Warowni Raedrika
1. Strażnicy przy moście zwodzonym
Nie zostaniesz wpuszczony do warowni. Masz dwa wyjścia - zabicie Cletlana i Ludwina lub wybranie innego wejścia do zamku.
2. Główne wejście do warowni
Przebywa tu liczna grupa strażników, wśród których znajdują się między innymi paladyn Beratha (Paladin of Berath) oraz łucznik (Archer). Do pokonania przeciwników i utorowania sobie wejścia do warowni potrzebna jest silna drużyna.
3. Ściana do wspinaczki
Skorzystanie z tej ściany pozwoli ci dotrzeć na górne mury warowni i docelowo przedostać się do sanktuarium (jeden z poziomów twierdzy). W celu wdrapania się po ścianie musisz dysponować bohaterem z co najmniej 3 punktami Atletyki lub mieć w inwentarzu linkę z kotwiczką.
4. Kraty
Wygięcie krat pozwoli drużynie na przedostanie się do lochów, które są jednym z poziomów twierdzy. W celu skorzystania z tego przejścia musisz dysponować bohaterem o dużej Sile lub mieć w inwentarzu łom.
6. Platforma oblężnicza
Na dach warowni możesz dotrzeć wyłącznie od strony sanktuarium. Odnajdziesz tu trochę skarbów.
7. Wschodnie mury
Do wschodnich murów możesz dotrzeć od strony lochów (drabinka w jednym z podziemnych pomieszczeń). Przebywa tu dość liczna grupa przeciwników pod wodzą kapitana straży (Captain of the Guard). Po wygranej bitwie przeszukaj ciała wrogów i zbadaj wschodnią część warowni w poszukiwaniu skarbów.
Rodzaje przeciwników i potworów w Warowni Raedrika
W trakcie pobytu w warowni możesz zostać zaatakowany przez każdego z napotkanych żywych przeciwników, zakładając że znalazłeś się w miejscu, w którym nie jesteś upoważniony. Możesz omijać wrogów (pomagając sobie skradaniem lub przebraniami) lub sukcesywnie eliminować ich.
Inne ważne informacje związane z Warownią Raedrika
Strażnicy warowni bardzo często rozstawieni są w grupach. Jeśli zamierzasz z nimi walczyć to próbuj odciągać pojedynczych przeciwników od pozostałych wrogów lub przynajmniej atakować w pierwszej kolejności tych strażników, którzy stwarzają największe zagrożenie dla drużyny (magowie, łucznicy, kapitan straży ze wschodnich murów itp.).
Obszar z platformą oblężniczą oraz wschodnia część murów są początkowo niedostępne dla drużyny. Do obszarów tych możesz dotrzeć wyłącznie dzięki wybraniu odpowiednich przejść podczas przemierzania wnętrza warowni (mapa M10).
Pełną eksplorację warowni najlepiej zostawić sobie na sam koniec pobytu w tej lokacji. Niezależnie od decyzji podjętych w końcowej części zadania Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) zagwarantujesz sobie możliwość zbadania tej miejscówki bez konieczności staczania dodatkowych walk.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
