Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci
Aktualizacja:
Mag

W Pillars of Eternity mag powraca do korzeni gatunku. Jest to klasa charakteryzująca się bardzo dużymi możliwościami ofensywnymi, całą gamą czarów o różnych efektach oraz znikomą obroną i bardzo małą liczbą punktów zdrowia i wytrzymałości. Klasa jest łatwa do opanowania w podstawowym stopniu, jednak pełne wykorzystanie możliwości, jakie oferuje, zajmuje dziesiątki godzin poświęconych na rozwój postaci oraz dobór odpowiednich czarów.

Podczas walki mag używa dwóch typów ataków. Pierwszy z nich to standardowe ataki bronią trzymaną w ręce. Drugim rodzajem są czary, których postać się nauczyła. W sumie zaklęć jest kilkadziesiąt, podzielonych na kilka poziomów. Charakterystyczne dla maga jest to, że nawet jeśli zna jakiś czar, trzeba go przenieść do księgi zaklęć (Grymuaru). W księdze tej znajduje się miejsce dla czterech czarów z każdego poziomu. Tylko z tych zaklęć, które są w księdze, da się korzystać podczas walki. Mag może posiadać kilka Grymuarów, jednak przełączanie się między nimi w trakcie starcia powoduje, że przez kilka/kilkanaście sekund twoja postać jest bezbronna.

Liczba na pasku wyboru wskazuje, ile czarów danego poziomu można rzucić pomiędzy odpoczynkami. Liczy się wyłącznie poziom zaklęcia, a nie jego typ.
Tworzenie postaci
Rasa - najlepszym wyborem jest rasa boskich śmierci, posiadająca bonus +1 do inteligencji, a gdy przeciwnik ma mniej niż 15% punktów życia, otrzymuje się także bonus do obrażeń.
Czary początkowe - podczas tworzenia postaci możesz wybrać cztery czary z puli kilkunastu. Najlepszy wybór stanowią:
- Wachlarz płomieni - czar skuteczny w przypadku dużych grup słabych przeciwników.
- Duchowa tarcza - czasowo zwiększa próg twoich obrażeń. Przydatna w walce z silniejszymi przeciwnikami.
- Mroźna mgła - zadaje przeciwnikowi niewielkie obrażenia oraz obniża jego statystyki.
- Pomniejsze pociski Minoletty - wystrzeliwuje trzy pociski, które ranią jednego przeciwnika.
Cechy - skup się przede wszystkim na inteligencji oraz sile. W drugiej kolejności zwiększ zręczność. Jeśli brakuje ci punktów, możesz nieznacznie obniżyć kondycję.
Pochodzenie - dla klasy maga najlepszymi terytoriami będą: Stara Vailia (+1 do inteligencji), Rauatai (+1 do inteligencji) i Żyjące Ziemie (+1 do siły).
Biografia - optymalny wybór stanowi odkrywca, kupiec, uczony, arystokrata czy naukowiec.
Rozwój / zdolności klasowe
Punkty umiejętności należy rozdzielać między wiedzę, atletykę oraz przetrwanie. Priorytetem jest jednak wiedza.
Poziom | Decyzja | Polecana ścieżka rozwoju |
2 | Jeden czar pierwszego poziomu oraz talent | Czar: złowieszcza celność Talent: wybuch |
3 | Dwa czary drugiego poziomu | Zastrzyk energii witalnej Ognisty promień |
4 | Jeden czar drugiego poziomu oraz talent | Czar: żrąca pijawka Concelhauta Talent: kłujący wybuch |
5 | Dwa czary trzeciego poziomu | Ognista kula Przemieszczony obraz Llengratha |
Styl gry
Używaj tylko szat lub w ostateczności pancerza skórzanego.
Oszczędnie korzystaj z czarów podczas walki. Masz ich ograniczoną ilość, a nie zawsze możesz rozbić obóz.
Trzymaj się jak najdalej od przeciwników. Podczas walki trzeba znajdować się co najmniej 5-6 metrów od wroga.
Zwracaj uwagę na pole działania czaru, część możesz rzucić z bardzo dużej odległości, ale są też takie, które wymagają dotknięcia przeciwnika.
Uważaj podczas używania zaklęć! Część z nich potrafi zranić także twoich sprzymierzeńców.
Podczas rzucania niektórych czarów obszarowych można zaobserwować dwa okręgi. W obrębie mniejszego obrażenia otrzymają zarówno sojusznicy, jak i przeciwnicy. W przestrzeni między okręgiem małym a dużym obrażenia otrzymają tylko przeciwnicy.
Ciekawostka! W grze występuje bardzo przydatny dla magów przedmiot - Pierścień Selonanów. Zwiększa on maksymalną liczbę użycia czarów pierwszego oraz trzeciego poziomu o 2. Możesz go znaleźć na końcu jaskini, do której wejście mieści się w południowo-zachodniej części lokacji Perłowe Urwisko. Aby zejść do jaskini musisz kliknąć na duży głaz i skorzystać z linki z kotwiczką.
0
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Klasy postaci - podstawy
- Pillars of Eternity: Barbarzyńca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Enigmatyk | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Wojownik | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Paladyn | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łowca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Pieśniarz | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Druid | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mnich | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Kapłan | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łotrzyk | Klasy postaci
- Klasy postaci
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1108871 Junior
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
rzaba89nae Senator
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
Cysiek1 Legionista
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
zanonimizowany1123119 Junior
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
KMariusz3 Junior
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Rhylfein Junior
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
jedrolb Junior
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
BezCenzuryGO Centurion
Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.
Anelin Junior
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
