Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci
Aktualizacja:
Mag

W Pillars of Eternity mag powraca do korzeni gatunku. Jest to klasa charakteryzująca się bardzo dużymi możliwościami ofensywnymi, całą gamą czarów o różnych efektach oraz znikomą obroną i bardzo małą liczbą punktów zdrowia i wytrzymałości. Klasa jest łatwa do opanowania w podstawowym stopniu, jednak pełne wykorzystanie możliwości, jakie oferuje, zajmuje dziesiątki godzin poświęconych na rozwój postaci oraz dobór odpowiednich czarów.

Podczas walki mag używa dwóch typów ataków. Pierwszy z nich to standardowe ataki bronią trzymaną w ręce. Drugim rodzajem są czary, których postać się nauczyła. W sumie zaklęć jest kilkadziesiąt, podzielonych na kilka poziomów. Charakterystyczne dla maga jest to, że nawet jeśli zna jakiś czar, trzeba go przenieść do księgi zaklęć (Grymuaru). W księdze tej znajduje się miejsce dla czterech czarów z każdego poziomu. Tylko z tych zaklęć, które są w księdze, da się korzystać podczas walki. Mag może posiadać kilka Grymuarów, jednak przełączanie się między nimi w trakcie starcia powoduje, że przez kilka/kilkanaście sekund twoja postać jest bezbronna.

Liczba na pasku wyboru wskazuje, ile czarów danego poziomu można rzucić pomiędzy odpoczynkami. Liczy się wyłącznie poziom zaklęcia, a nie jego typ.
Tworzenie postaci
Rasa - najlepszym wyborem jest rasa boskich śmierci, posiadająca bonus +1 do inteligencji, a gdy przeciwnik ma mniej niż 15% punktów życia, otrzymuje się także bonus do obrażeń.
Czary początkowe - podczas tworzenia postaci możesz wybrać cztery czary z puli kilkunastu. Najlepszy wybór stanowią:
- Wachlarz płomieni - czar skuteczny w przypadku dużych grup słabych przeciwników.
- Duchowa tarcza - czasowo zwiększa próg twoich obrażeń. Przydatna w walce z silniejszymi przeciwnikami.
- Mroźna mgła - zadaje przeciwnikowi niewielkie obrażenia oraz obniża jego statystyki.
- Pomniejsze pociski Minoletty - wystrzeliwuje trzy pociski, które ranią jednego przeciwnika.
Cechy - skup się przede wszystkim na inteligencji oraz sile. W drugiej kolejności zwiększ zręczność. Jeśli brakuje ci punktów, możesz nieznacznie obniżyć kondycję.
Pochodzenie - dla klasy maga najlepszymi terytoriami będą: Stara Vailia (+1 do inteligencji), Rauatai (+1 do inteligencji) i Żyjące Ziemie (+1 do siły).
Biografia - optymalny wybór stanowi odkrywca, kupiec, uczony, arystokrata czy naukowiec.
Rozwój / zdolności klasowe
Punkty umiejętności należy rozdzielać między wiedzę, atletykę oraz przetrwanie. Priorytetem jest jednak wiedza.
Poziom | Decyzja | Polecana ścieżka rozwoju |
2 | Jeden czar pierwszego poziomu oraz talent | Czar: złowieszcza celność Talent: wybuch |
3 | Dwa czary drugiego poziomu | Zastrzyk energii witalnej Ognisty promień |
4 | Jeden czar drugiego poziomu oraz talent | Czar: żrąca pijawka Concelhauta Talent: kłujący wybuch |
5 | Dwa czary trzeciego poziomu | Ognista kula Przemieszczony obraz Llengratha |
Styl gry
Używaj tylko szat lub w ostateczności pancerza skórzanego.
Oszczędnie korzystaj z czarów podczas walki. Masz ich ograniczoną ilość, a nie zawsze możesz rozbić obóz.
Trzymaj się jak najdalej od przeciwników. Podczas walki trzeba znajdować się co najmniej 5-6 metrów od wroga.
Zwracaj uwagę na pole działania czaru, część możesz rzucić z bardzo dużej odległości, ale są też takie, które wymagają dotknięcia przeciwnika.
Uważaj podczas używania zaklęć! Część z nich potrafi zranić także twoich sprzymierzeńców.
Podczas rzucania niektórych czarów obszarowych można zaobserwować dwa okręgi. W obrębie mniejszego obrażenia otrzymają zarówno sojusznicy, jak i przeciwnicy. W przestrzeni między okręgiem małym a dużym obrażenia otrzymają tylko przeciwnicy.
Ciekawostka! W grze występuje bardzo przydatny dla magów przedmiot - Pierścień Selonanów. Zwiększa on maksymalną liczbę użycia czarów pierwszego oraz trzeciego poziomu o 2. Możesz go znaleźć na końcu jaskini, do której wejście mieści się w południowo-zachodniej części lokacji Perłowe Urwisko. Aby zejść do jaskini musisz kliknąć na duży głaz i skorzystać z linki z kotwiczką.
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Klasy postaci - podstawy
- Pillars of Eternity: Barbarzyńca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Enigmatyk | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Wojownik | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Paladyn | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łowca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Pieśniarz | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Druid | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mnich | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Kapłan | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łotrzyk | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
