Zadanie główne: "Przez bramę śmierci" - Spotkaj się w świątyni z Heroldem Beodmarem.
Zadanie poboczne: "Kot i Mysz" - Porozmawiaj z Medreth (stoi przy moście).
Zadanie poboczne: "Dziedzictwo Krwi" - Porozmawiaj ze Strażą Rodu Harondów.
Zadanie poboczne: "Ciężka dola rolnika" - Porozmawiaj z Rumbaldem.
Wewnątrz gospody możesz odpocząć, wynająć awanturników czy wykonać kilka zadań.
W środku znajduje się Trygil, handlarz skórzanymi pancerzami oraz pasami.
Przejście do Ruin w Jelenim Brodzie możesz odblokować podczas ich eksploracji (główne wejście jest w Przeprawie Jeleni Bród - M30) lub zabijając Trygila.
Hedyna - sprzedaje składniki do rzemiosła.
Na południe od domu znaleźć możesz potencjalnego członka drużyny - Zrozpaczoną Matkę
Zadanie poboczne: "Draka o jajo" - porozmawiaj z Hedyną
Zadanie poboczne: "Sen i wspomnienie" - porozmawiaj z Zrozpaczoną Matką
W środku znajdziesz Winfritha, który handluje bronią, zbrojami oraz narzędziami.
Pillars of Eternity: Jeleni Bród (Dyrford Village) - mapa
Aktualizacja:
Jeleni Bród - opis i mapa lokacji
Jeleni Bród (Dyrford Village) jest drugą wioską jaką odwiedzimy w grze Pillars of Eternity. Znajduje się pomiędzy dwoma dużymi miastami - Zatoką Buntu oraz Bliźniaczymi Więzami. Podczas eksploracji lokacji pozaglądaj do wszystkich budynków, znajdziesz tutaj wszystkich potrzebnych handlarzy, a także możesz się przespać i wynająć awanturników. W Jelenim Brodzie możesz przyjąć kilka zadań pobocznych, a także znajdziesz nowego potencjalnego członka drużyny - Zrozpaczoną Matkę (Grieving Mother).
Ważne miejsca w Jelenim Brodzie
1. Świątynia Beratha
Zadanie główne: Przez bramę śmierci (Through Death's Gate) - Spotkaj się w świątyni z Heroldem Beodmarem (Harbinger Beodmar).
Zadanie poboczne: Kot i mysz (Cat and Mouse) - Porozmawiaj z Medreth (stoi przy moście).
2. Młyn w Jelenim Brodzie
Zadanie poboczne: Dziedzictwo krwi (Blood Legacy) - porozmawiaj ze Strażą Rodu Harondów (House Harond Guard).
3. Dom Rumbalda
Zadanie poboczne: Ciężka dola rolnika (A farmer's plight) - porozmawiaj z Rumbaldem.
4. Gospoda Dracogen
Wewnątrz gospody, podczas rozmowy z karczmarzem możesz przespać się w wynajętym pokoju, uzupełnić zapasy czy wynająć nowego awanturnika.
Od Sid znajdującej się na parterze dowiemy się, że krąży legenda, że w ścianach lub podłodze gospody ukryty jest potężny kostur. Jak się okazało, legenda jest prawdziwa. Kostur znajduje się pod deską w jednym z pokoi na pierwszym piętrze. Aby odnaleźć skrytkę musisz być w trybie skradania się. W gospodzie jest ponadto kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejszy zamek wymaga 6 wytrychów i 5 punktów Mechaniki lub 6 punktów Mechaniki.

W gospodzie, na pierwszym piętrze ukrywa się Nyfre, orlanka poszukiwana w ramach zadania Kot i mysz. Zadanie zleca nam Medreth (M29,1).
5. Garbarnia Trygila
Wewnątrz budynku znajdziesz Trygila, właściciela garbarni. Zajmuje się on także sprzedażą skórzanych pancerzy oraz pasów.
Znajduje się tutaj także przejście do lokacji Ruiny Jeleniego Brodu (M31), jednak aby z niego skorzystać musisz posiadać 7 mechaniki oraz pokonać Trygila.
6. Dom Hendyny
Obok swojego domu, przy niewielkim wozie stoi Hedyna. Może sprzedać nam składniki potrzebne do rzemiosła.
Na południe od domu znajdziesz potencjalnego nowego członka drużyny - Zrozpaczoną Matkę (Grieving Mother).
Zadanie poboczne: Draka o jajo (Nest egg) - porozmawiaj z Hedyną.
Zadanie poboczne: Sen i wspomnienie (Dream and memory) - porozmawiaj ze Zrozpaczoną Matką (Grieving Mother).
7. Broń i zbroje Winfritha
Wewnątrz budynku znajdziesz Winfritha, który handluje bronią, zbrojami oraz narzędziami (linka z kotwiczką, młotek i dłuto, łom, wytrychy).
Zadania do odblokowania w Jelenim Brodzie
Zadanie poboczne: Kot i mysz (Cat and mouse) - porozmawiaj z Medreth (M29,1).
Zadanie poboczne: Dziedzictwo krwi (Blood legacy) - porozmawiaj ze Strażą Rodu Harondów (House Harond Guard) (M29,2).
Zadanie poboczne: Ciężka dola rolnika (A farmer's plight) - porozmawiaj z Rumbaldem (M29,3).
Zadanie poboczne: Draka o jajo (Nest egg) - porozmawiaj z Hedyną (M29,6).
Zadanie poboczne: Sen i wspomnienie (Dream and memory) - porozmawiaj ze Zrozpaczoną Matką (Grieving Mother) (M29,6).
Ważne postacie niezależne w Jelenim Brodzie
Herold Beodmar (M29,1) - Porozmawiaj z nim na temat ruin Cliaban Rilag.
Medreth (M29,1) - Przedstawicielka Rodu Doemenelów. Szuka orlanki imieniem Nyfre.
Hedyna (M29,6) - Handluje miksturami i składnikami alchemicznymi. Szuka smoczego jaja.
Nyfre (M29,4) - Orlanka ukrywająca się w Gospodzie Dracogen.
Zrozpaczona Matka (Grieving Mother) (M29,6) - Potencjalny nowy członek twojej drużyny.
Winfrith (M29,7) - Kowal, który sprzedaje broń, pancerze oraz narzędzia.
Trygil (M29,5) - Właściciel garbarni. Handluje skórzanymi pancerzami oraz pasami.
Lord Harond (M29,4) - Szlachcic z Zatoki Buntu, któremu zaginęła córka.
Sid (M29,4) - Klientka tawerny, która mówi nam o kosturze rzekomo ukrytym w podłodze gospody.
Inne ważne informacje związane z Jelenim Brodem
Nie musisz koniecznie atakować Trygila w garbarni z zamiarem zagwarantowania sobie dostępu do Ruin Jeleniego Brodu. Równie dobrze możesz zaczekać aż drużyna dotrze do głównego wejścia do ruin znajdującego się w Przeprawie Jeleniego Brodu (Dyrford Crossing) (M30,1).
Nie próbuj kraść przedmiotów znajdujących się na widoku podczas badania głównej części wioski, bo możesz zostać łatwo przyłapany przez strażników i w rezultacie pogorszyć swoją reputację. Jeśli bardzo zależy ci na kradzieży to skorzystaj z trybu skradania.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
