Pillars of Eternity: Chwila wytchnienia (A Moment's Respite) - solucja
Aktualizacja:
Obozowisko - opis i mapa lokacji
Chwila wytchnienia (A Moment's Respite) - zadanie główne

Zadanie to otrzymasz na samym początku gry (M1,1). Wysłuchaj rozmowy z przewodnikiem karawany Odemą (Caravan Master Odema) i zauważ, że do drużyny (tymczasowo) dołączyła wojowniczka Calisca. Wyrusz na zachód, mijając po drodze Sparfela. Dotrzyj do niewielkiego zagajnika (M1,2). Zaatakuj przebywającego tu młodego wilka (Young Wolf), który nie będzie stanowił dużego wyzwania. Po wygranej bitwie podejdź do jednego z krzaków i zabierz wiosenne jagody (Springberries).
Gra tuż po zebraniu jagód załączy krótką rozmowę z Caliscą i jej przebieg będzie uzależniony od pochodzenia i biografii bohatera. Wyrusz na południe i zlokalizuj most prowadzący do opuszczonego zachodniego obozowiska (M1,3). Odszukaj tu leżący na ziemi bukłak (Waterskin) (M1,4). Drużyna zostanie zaatakowana przez dwóch glanfatańskich łowców (Glanfathan Hunter) i po rozpoczęciu walk zaatakuj w pierwszej kolejności łucznika. Po odniesieniu zwycięstwa przeszukaj zwłoki wrogów i wyrusz z powrotem w stronę głównego obozu (warto przy okazji zapisać stan gry!) (M1,1). W drodze do obozu pokonaj jeszcze jednego wrogiego łowcę.
W obozie załączy się rozmowa z glanfatańskim przywódcą (Glanfathan Leader) i na jej przebieg nie będziesz miał dużego wpływu. Niezależnie jak się zachowałeś załączy się kolejna bitwa. Zaatakuj najpierw przywódcę i dopiero gdy on zginie rozpraw się z pomagającym mu łowcą.
Alternatywne rozwiązania:
W trakcie spotkania z glanfatańskim przywódcą możesz wybrać opcję dialogową zarezerwowaną dla postaci z co najmniej 15 punktami Intelektu. Sprawi to, że Heodan uniknie obrażeń i uwaga bandytów skoncentruje się na drużynie. Unikaj z kolei wyboru opcji odłożenia broni, bo przedmioty zostaną wtedy wyjęte z aktywnych slotów i przeniesione do inwentarza.
Zanim opuścisz to miejsce będziesz musiał podjąć pierwszą decyzję i jest ona związana z postacią Heodana, którego życie znajdzie się w niebezpieczeństwie. Nie polecam pozostawiać Heodana na pastwę losu (opcja 3), bo w takiej sytuacji sojusznik zginie. Lepszym pomysłem jest rzucenie własną bronią w bandytę atakującego Heodana (opcja 1). Sprawi to, że Heodan przeżyje, aczkolwiek Twoja postać straci swoją główną broń.
Alternatywne rozwiązanie:
Jeśli grasz postacią z percepcją (Perception) rozwiniętą co najmniej do 15 punktów i jeżeli dysponuje ona bronią dystansową to pojawi się okazja do wyboru unikalnego wariantu zachowania (opcja 2). Uratujesz dzięki niemu Heodana bez pozbawiania własnej postaci broni i bez narażania sojusznika na utratę życia.
Uwaga - Opisana wyżej decyzja w sprawie Heodana nie jest istotna, bo nawet jeśli go uratujesz to i tak nie pozostanie on na stałe w drużynie.
Wszystkie opisane warianty mają takie samo zakończenie - dotrzesz do Cilant Lis. Gra odblokuje w tym miejscu nowe główne zadanie - Ruiny Cilant Lis (The Ruins of Cilant Lis).
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
