Pillars of Eternity: Paladyn | Klasy postaci
Aktualizacja:
Paladyn

Paladyn jest wojownikiem wspomagającym swoje ataki magią. Podobnie jak wojownik charakteryzuje się bardzo dużą liczbą punktów życia i wytrzymałości oraz doskonałą obroną. Ważną rzeczą jest także konieczność wyboru zakonu, do jakiego przynależy paladyn. Zakon wpływa na to, z jakimi premiami do określonych cech charakteru rozpoczynasz rozgrywkę. W kilku miejscach w grze możesz zyskać dzięki temu nowe opcje dialogowe lub wybrać inne zakończenie zadania, ale zmiany, jakie wprowadza ten wybór, są jedynie kosmetyczne.
Paladyn podczas potyczki dysponuje zarówno umiejętnościami do walki w zwarciu, jak i magią. Warto jednak zaznaczyć, że magia pełni tutaj rolę pomocniczą. Bardzo trudno stworzyć paladyna, który będzie przede wszystkim skupiony na czarach. Większość umiejętności odnawia się na zakończenie każdego starcia, więc nie ma konieczności tak częstego odpoczynku jak w przypadku klas typowo magicznych.
Tworzenie postaci
Rasa - w przypadku paladyna rasa ma drugorzędne znaczenie, wybierz więc taką, którą darzysz największą sympatią.
Zakon - każdy z paladynów przynależy do określonego zakonu. Masz do wyboru pięć możliwości:
- Posępni Piechurzy
- Paladyni Darcozzich
- Rycerze Złotego Paktu
- Życzliwy Wędrowcy
- Tarczownicy św. Elcgi
Każdy z zakonów prezentuje odmienne zasady postępowania oraz jest inaczej odbierany przez różne warstwy społeczne. Jeśli tworzysz spokojną postać nastawioną na obronę, idealnym wyborem będzie zakon Tarczowników św. Elcgi. Natomiast jeśli twój paladyn nastawiony będzie na atak, pomyśl nad wyborem Posępnych Piechurów. Jeśli chcesz, by bohater był dobrze odbierany przez większość postaci, wybierz Życzliwych Wędrowców, a jeśli pragniesz budzić respekt, doskonałym wyborem będą Rycerze Złotego Paktu.

Zdolności paladyna - podczas tworzenia paladyna możesz wybrać jedną z dwóch zdolności. Lepszym wyborem będzie nakładanie rąk, które przy braku odpowiedniego wsparcia ze strony sojuszników może zadecydować o życiu lub śmierci.
Cechy - większość punktów cech przeznacz na stanowczość, którą trzeba podnieść do mniej więcej 17-18 punktów. W zależności od tego, czy chcesz skupić się na walce w zwarciu, czy na magii, rozwiń także siłę lub inteligencję.
Pochodzenie - interesuje cię jedno z trzech terytoriów: Żyjące Ziemie, Rauatai lub Stara Vailia.
Biografia - najlepszym wyborem w przypadku paladyna jest najemnik.
Rozwój / zdolności klasowe
Podczas rozdzielania punktów umiejętności należy przeznaczyć je na atletykę, przetrwanie oraz wiedzę. Priorytet powinien być właśnie taki, jak podano.
Poziom | Decyzja | Polecana ścieżka rozwoju |
2 | Talent | Głęboka wiara |
3 | Zdolność | Płomienie poświęcenia |
4 | Talent | Wytrwałe płomienie |
5 | Zdolność | Gorliwa wytrwałość |
Styl gry
Postać paladyna ma stać w pierwszym szeregu, chroniąc tym samym pozostałych członków drużyny.
Paladyn powinien używać ciężkich pancerzy. W przypadku postaci nastawionej tylko na obronę zakładaj pancerze płytowe, w przypadku postaci mieszanej - kolczugi lub brygantyny.
Dbaj o jak najlepsze uzbrojenie. Jeśli dysponujesz zapasem gotówki, możesz kupić porządny pancerz lub tarczę.
Używaj mikstur oraz jedzenia. Pierwsze uratują cię w trakcie walki, drugie na dłuższy czas zwiększą twoją wytrzymałość.
Dysponujesz dość silnymi czarami, zwłaszcza na wyższych poziomach, więc nie zapominaj z nich korzystać.
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Klasy postaci - podstawy
- Pillars of Eternity: Barbarzyńca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Enigmatyk | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Wojownik | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Paladyn | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łowca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Pieśniarz | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Druid | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mnich | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Kapłan | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łotrzyk | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
