Pillars of Eternity: Eksploracja lokacji - porady
Aktualizacja:
Eksploracja lokacji
Porady ogólne
Wchodź do wszystkich lokacji. Za odkrycie każdego nowego miejsca otrzymujesz doświadczenie. Nawet jeśli spotkasz zbyt silnych przeciwników, nie powinno być problemu z odwrotem.
Będąc w jakiejś lokacji, staraj się odnaleźć wszystkie punkty wyjścia. Najlepszym rozwiązaniem będzie przejście wzdłuż wszystkich krawędzi mapy i klikanie każdego dostępnego punktu wyjścia.
Staraj się zbadać jak największą część mapy. Znajdziesz dzięki temu nie tylko jaskinie czy skrzynie z ekwipunkiem, ale nawet dodatkowych towarzyszy do drużyny.
Zwracaj uwagę na wyróżniające się elementy. W niektórych lochach czy podziemiach natknąć się można na dziwnie wyglądające ściany. Warto wtedy włączyć tryb skradania się, dzięki któremu da się znaleźć przełącznik otwierający ukryte przejście.
Zwracaj uwagę na miejsca i przedmioty, nad którymi widnieje ikonka lupy. Przeważnie po kliknięciu wyświetli się jedynie informacja o przedmiocie, są jednak sytuacje, gdy rozpoczyna to zadanie dodatkowe.
Zbieraj wszystkie rośliny oraz surowce. Umieszczane są w schowku "bez dna" i okazują się bardzo przydatne przy tworzeniu mikstur, zwojów czy zaklinaniu przedmiotów.
Zwracaj uwagę na miejsca z opcją specjalnej interakcji, np. wspięcia się na półkę skalną. Możesz tego dokonać, posiadając odpowiedni poziom atletyki lub korzystając z odpowiedniego narzędzia.
Narzędzia

W grze występują przedmioty, które mogą stanowić pomoc dla osób o zbyt niskim poziomie określonych umiejętności. Z każdego narzędzia możemy skorzystać tylko raz, po czym jest ono automatycznie niszczone. Najbardziej oczywisty to wytrych. Potrzebny jest do otwierania skrzyń i drzwi zamkniętych na zamek. Liczba zużytych wytrychów zależy od poziomu mechaniki postaci. Przy wysokim do otwierania słabszych zamków nie potrzeba żadnego wytrychu, do średnich zamków niezbędne jest natomiast posiadanie ich od jednego do nawet kilku. Jeśli natomiast poziom zamka jest wyższy o dwa od poziomu mechaniki postaci, nie uda się go otworzyć nawet z użyciem wytrycha. Zapas wytrychów uzupełniaj tak często, jak to możliwe, i noś ich przy sobie przynajmniej pięć sztuk.
Drugą grupę narzędzi stanowią linka z kotwiczką, łom oraz młot i dłuto. Narzędzia te pozwalają na dotarcie do niedostępnych miejsc. Linka z kotwiczką służy do przechodzenia przez zerwane mosty, wspinania się na półki skalne czy też schodzenia do jaskiń. Jest najbardziej uniwersalnym narzędziem i należy mieć ich co najmniej dwie. Łom umożliwia podważenie głazów lub skał i przejście w ten sposób przez zawalony tunel, a młot z dłutem pozwalają przekuć się przez słabsze ściany. Podczas podróży wystarczy, że będziesz nosić przy sobie maksymalnie po dwie sztuki wymienionych narzędzi, gdyż - w przeciwieństwie do linki - używane są dość rzadko.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
