Pillars of Eternity: Drużyna - przyjmowanie nowych bohaterów
Aktualizacja:
Drużyna
Przyjmowanie nowych bohaterów do drużyny
Jelenioborze przemierzać możesz w drużynie złożonej z maksymalnie sześciu osób. Na początku gry tworzysz tylko swoją główną postać, więc pozostałą piątkę musisz dobrać w trakcie podróży. Możesz to zrobić na dwa sposoby. Pierwszym z nich jest rekrutacja awanturników w gospodzie czy tawernie. Drugą możliwością jest dołączenie do drużyny postaci poznanych podczas zwiedzania świata gry. Takich bohaterów możesz spotkać ośmiu. Każdego z nich cechuje własna historia, charakter oraz cel, do jakiego dąży. Mimo że na owych towarzyszy natrafiasz na różnym etapie gry, zawsze mają taki sam poziom jak ty. Po dołączeniu danej postaci do drużyny przejmujesz nad nią pełną kontrolę, możesz wydawać jej polecenia, zmieniać ekwipunek czy wybierać zdolności i talenty podczas awansów. Najlepiej więc jak najszybciej przyłączyć wszystkich towarzyszy do zespołu. Masz wtedy największy wpływ na ich umiejętności.
Uwaga - Jeśli chcesz odłączyć jakiegoś członka drużyny to musisz powrócić do warowni Caed Nua i w niej dokonać zmian. Ponadto od momentu gdy skład drużyny osiągnie limit (6 osób) będziesz mógł w momencie przyłączenia nowego towarzysza od razu dokonać modyfikacji, bez konieczności wybierania się do Caed Nua.
Rekrutowanie awanturników

Najprostszym oraz najszybszym sposobem na powiększenie drużyny jest udanie się do najbliższej gospody lub tawerny - w każdej wiosce oraz mieście znajduje się przynajmniej jedna. Musisz porozmawiać z karczmarzem, u którego można wynająć awanturnika. Maksymalny poziom towarzysza, którego da się zrekrutować, zależy od poziomu twojej głównej postaci i jest o jeden punkt niższy. Za każdy poziom awanturnika płacisz 250 monet, czyli werbując postać na 8 poziomie, trzeba zapłacić ich 2000. Jedynym logicznym wyborem jest nabór towarzyszy na możliwie najwyższym poziomie. Lepiej poczekać i zaoszczędzić pieniądze niż marnować czas i środki na powolne awansowanie kompana. Gdy zdecydujesz się na konkretnego awanturnika, nastąpi przeniesienie do interfejsu tworzenia postaci, znanego z początku gry. Możesz wybrać wszystkie parametry twego przyszłego kompana. Stworzona postać będzie na pierwszym poziomie doświadczenia, jednak od razu pojawi się możliwość awansu do wcześniej wykupionego poziomu.
Aloth

Aloth: mag, elf leśny, arystokrata
Postać ta posiada równo rozłożone statystyki. Najwięcej punktów (po 16) przeznaczonych jest na percepcję oraz inteligencję, reszta statystyk jest nieznacznie mniejsza, przez co trudno zrobić z Alotha postać wyspecjalizowaną. Duży plus stanowi fakt, że spotyka się go praktycznie na samym początku gry, więc istnieje możliwość wyboru większości jego zdolności oraz talentów. W momencie dołączenia do drużyny dysponuje on kilkoma czarami ofensywnymi.
Alotha znajdziesz w Złoconej Dolinie blisko wejścia do Gospody pod Czarnym Ogarem (M4,2 w opisie przejścia gry). Zastaniesz go w momencie sprzeczki z lokalną ludnością. Włączając się do rozmowy, stań po stronie maga, a ten z wdzięczności zechce ci towarzyszyć w dalszej podróży. Postać Alotha jest mocno związana z głównym wątkiem fabularnym, chociaż nie w sposób bezpośredni. W miarę wykonywania kolejnych misji będziesz dowiadywać się coraz ciekawszych informacji o swoim kompanie.
Osobisty quest Alotha to Dwie strony (Two-Sided) i możesz go odblokować po wyjściu ze Świątyni Woediki (Temple of Woedica) w Zatoce Buntu (M19,8).
Eder

Eder: wojownik, człowiek z równin, rolnik z Jelenioborza
Wojownik ten dysponuje wysokim poziomem mocy oraz kondycji - po 17 punktów. Świetnie sprawdza się w zadawaniu obrażeń w zwarciu. Spotyka się go praktycznie w tym samym momencie co Alotha, więc jest możliwość wpłynięcia na większość jego przyszłych decyzji oraz talentów.
Zostało jeszcze 66% zawartości tej strony, której nie widzisz w tej chwili ...
... pozostała treść tej strony oraz tysiące innych ciekawych materiałów dostępne są w całości dla posiadaczy Abonamentu Premium
Abonament dla CiebieKomentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
