Pillars of Eternity: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) - solucja

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) - zadanie poboczne

1 - Pillars of Eternity: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) - solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Dwa alternatywne wejścia do warowni - ściana do wspinaczki i krata prowadząca do lochów - Pillars of Eternity: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) - solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Dwa alternatywne wejścia do warowni - ściana do wspinaczki i krata prowadząca do lochów

Szansa na rozpoczęcie tego zadania pojawia się jeszcze podczas pobytu w Złoconej Dolinie (Gilded Vale). Możesz je mianowicie otrzymać po ukończeniu pobocznego questu Matczyna prośba (A Mother's Plea). Po wyjściu z domu Aufry w wiosce (M4,8) drużyna powinna zostać zatrzymana niedaleko dużego drzewa przez Kolsca (M4,1). Zgódź się na realizację planu zamordowania Lorda Raedrika. Skorzystaj ze wschodniego wyjścia z wioski i przejdź przez Posępną Knieję (Esternwood), dzięki czemu dotrzesz do Warowni Raedrika (Raderic's Hold).

Twoje pierwsze zadanie to przedostanie się do wnętrza warowni. Możesz porozmawiać z Cletlanem i Ludwinem pilnującymi głównego wejścia (M9,1), ale nie licz na to, że zostaniesz wpuszczony, nawet jeśli wykorzystasz wysoko rozwiniętą Stanowczość. Musisz w rezultacie wybrać czy chcesz zaatakować strażników czy zrezygnować z walk i poszukać innego wejścia. Jeśli wybrałeś wariant siłowy to pokonanie wartowników przy moście nie załatwi sprawy, bo na kolejnych wrogów wpadniesz na dziedzińcu oraz przy głównym wejściu do warowni (M9,2). Do wygrania byłyby tu trudne bitwy i kolejne czekałyby Cię już po przeniesieniu się do wnętrza zamku.

O wiele lepiej jest poszukać alternatywnego wejścia do warowni. Jeden z wariantów zachowania zakłada wejście w interakcję z pnączami na ścianie zamku w zachodniej części mapy (M9,3). Możesz wspiąć się po nich na górne mury jeśli któryś z członków drużyny posiada co najmniej 3 punkty Atletyki lub jeśli masz w inwentarzu linkę z kotwiczką. Na górnych murach do pokonania jest kilku wrogów i uważaj głównie na kapłana Beratha (Priest of Berath), który włada magią. Zlokalizuj drzwi prowadzące do magazynu w sanktarium warowni (M10,1).

Jeszcze inna opcja zachowania to dotarcie do kraty prowadzącej do lochów warowni, która znajduje się przy fosie we wschodniej części mapy (M9,4). Musisz tu użyć bohatera z dużą Siłą lub skorzystać z łomu, odblokowując w ten sposób podwodny korytarz. Zaprowadzi on drużynę do południowo-wschodniej części lochów (M10,9).

Skrzynie z szatami, które mogą założyć członkowie drużyny - Pillars of Eternity: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) - solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Skrzynie z szatami, które mogą założyć członkowie drużyny

Jeżeli wbrew moim zaleceniom przebiłeś się do głównego wejścia do warowni to rozpoczniesz na jej głównym poziomie. Licz się z koniecznością stoczenia dwóch kolejnych bardzo trudnych bitew w komnatach zlokalizowanych przy wejściu. Po drodze natrafisz na zamknięte drzwi i możesz złamać zabezpieczenia zamka lub wybrać drogę okrężną przez jadalnię.

Jeżeli wybrałeś przejście do sanktuarium to rozpoczniesz w pomieszczeniu magazynowym (M10,1). Zainteresuj się tutejszymi skrzyniami i zabierz z nich berathiańskie szaty. Założenie tych szat przez członków drużyny sprawi, że nie będą oni zagrożeniem dla postaci przebywających na tym poziomie. Nie możesz się jednak czuć w pełni bezpiecznie, bo zostaniesz zatrzymany przez co najmniej dwie napotkane postacie. W celu wybronienia się przed walką musisz użyć opcji dialogowych związanych ze Stanowczością.

Jeżeli wybrałeś przejście do lochów (M10,9) to w trakcie ich przemierzania musisz uważać na dość licznie występujące potwory (gule, szkielety itp.) oraz na pułapki, których najwięcej jest w zachodniej części mapy.

Sekretny przełącznik w kaplicy - Pillars of Eternity: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) - solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Sekretny przełącznik w kaplicy

W dotarciu do sali tronowej, w której przebywa Raedrik (M10,14) mogą ci pomóc dwie osoby - Nedmar z sanktuarium (M10,4) oraz Osrya z lochów (M10,11). Do komnaty z Nedmarem prowadzą zamknięte drzwi, ale możesz przejść do sąsiedniej kaplicy (M10,3) i odszukać sekretny przełącznik przy ołtarzu. Po odbyciu rozmowy z Nedmarem zostaniesz poproszony o uratowanie jego przyjaciela Giacco. Powróć do kaplicy i odszukaj schody prowadzące do lochów. Użyj przełącznika (M10,8) i dotrzyj do cel zlokalizowanych w środkowej części mapy (M10,10). Możesz oswobodzić Giacco dzięki wytrychom lub rozwiniętej Mechanice. Jeśli nie jest to możliwe to przejdź do komnaty z Osryą i zaatakuj ją (M10,11), zabierając po wygranej walce klucz i otwierając z jego pomocą celę. Po uratowaniu Giacco powróć do Nedmara. Otrzymasz od niego uniwersalny klucz, z pomocą którego będziesz mógł otworzyć sekretne przejście w północnej części sanktuarium (M10,13).

Osrya przebywa w północnej części lochów, niedaleko obszaru z celami. Kobieta poprosi bohatera o zamordowanie dla niej Nedmara. Musisz w rezultacie dotrzeć do miejsca pobytu kapłana i zabić go (najlepiej na osobności). Po dokonaniu zabójstwa powróć do Osryi. Możesz już skorzystać z pobliskiego sekretnego przejścia (M10,12).

Chatka w Widłach Magrany, w której odnajdziesz Kolsca - Pillars of Eternity: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) - solucja - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Chatka w Widłach Magrany, w której odnajdziesz Kolsca

Wszystkie opisane powyżej warianty (przebicie się przez główną część warowni, skorzystanie z tajnego przejścia Nedmara lub Osryi) pozwolą ci na dotarcie do sali tronowej na głównym poziomie, w której przebywa Raedrik (M10,14). Quest ten możesz zakończyć na dwa sposoby. Pierwszy wariant to zaatakowanie Raderika. Jest on niestety dobrym wojownikiem przez co zamordowanie go nie będzie łatwe. Co więcej, musisz jak najszybciej zabić towarzyszącego mu arcymaga, który może rzucać potężne zaklęcia. Po wygranej bitwie spróbuj wyjść z sali, co doprowadzi do załączenia się scenki z udziałem Kolsca. Oprócz doświadczenia otrzymasz dużo punktów reputacji dla Złoconej Doliny.

Drugi wariant zakłada przystanie na plan Raedrika zakładający zamordowanie Kolsca. Musisz w tym celu opuścić warownię i udać się do Wideł Magrany (Magran's Fork), czyli niewielkiej lokacji znajdującej się na południe od Złoconej Doliny. Po dotarciu na miejsce skieruj się do chatki zlokalizowanej w północno-wschodniej części mapy (M6,3). Oprócz Kolsca musisz też zabić kilka towarzyszących mu postaci i najbardziej uważaj na kapłankę oraz łotrzyka. Po zamordowaniu Kolsca powróć do warowni i przekaż dobre wieści Raedrikowi. Oprócz doświadczenia otrzymasz dużo punktów reputacji dla Zatoki Buntu.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-11-21
08:10

Thrud the Barbarian Chorąży

W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.

Komentarz: Thrud the Barbarian
2025-11-21
09:33

Silvaren Pretorianin

Silvaren

Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności

Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.

Komentarz: Silvaren
2022-10-18
10:34

Anelin Junior

Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy

Komentarz: Anelin
2022-01-31
17:45

BezCenzuryGO Centurion

1
BezCenzuryGO
😂

Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.

Komentarz: BezCenzuryGO
2021-03-28
19:10

jedrolb Junior

😈

Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.

Komentarz: jedrolb
2017-12-25
14:00

Cysiek1 Legionista

1

Działa na Windows XP.

Komentarz: Cysiek1
2017-12-25
15:23

zanonimizowany622647 Legend

Działać działa, ale często wywala do windy.

Komentarz: zanonimizowany622647
2016-05-16
12:31

Rhylfein Junior

1

A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)

Komentarz: Rhylfein
2016-01-03
14:18

KMariusz3 Junior

2

Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.

Komentarz: KMariusz3
2015-09-27
18:15

zanonimizowany1123119 Junior

Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?

Komentarz: zanonimizowany1123119
2015-08-16
21:15

Cysiek1 Legionista

-2

Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.

Komentarz: Cysiek1
2015-08-05
15:44

rzaba89nae Senator

1
rzaba89nae

"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.

Komentarz: rzaba89nae
2015-08-03
21:21

zanonimizowany1108871 Junior

DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-08-03
21:13

zanonimizowany1108871 Junior

witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-05-27
17:22

zanonimizowany812014 Konsul

Ja zabiłem go tak :

Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.

Komentarz: zanonimizowany812014
2015-05-27
16:41

Nerka Generał

Nerka

Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/

Komentarz: Nerka
2015-05-22
13:26

zanonimizowany1094579 Junior

😊

Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr

Komentarz: zanonimizowany1094579
2018-07-23
16:42

kochamcie Junior

mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?

Komentarz: kochamcie
2015-05-14
20:24

zanonimizowany1034002 Legionista

Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?

Komentarz: zanonimizowany1034002
2015-05-13
21:55

sakhar Generał

Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?

Komentarz: sakhar

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl