Pillars of Eternity: Stary Widzący (The Old Watcher) - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Stary Widzący (The Old Watcher) - zadanie główne
Zadanie to otrzymasz tuż po ukończeniu głównego questu Wizje i szepty, a konkretnie po odbyciu rozmowy z Caldarą de Berranzi przy dużym drzewie (M4,1). Musisz dotrzeć do warowni Caed Nua. Możesz skorzystać z południowego wyjścia z wioski i wybrać się do Wideł Magrany lub ze wschodniego wyjścia i wybrać się do Posępnej Kniei. Obie te lokacje prowadzą do Czarnych Błoni. Wybierz wschodnią ścieżkę w błoniach żeby dotrzeć do Caed Nua. Wyrusz w stronę budynku warowni (M12,7) i licz się z tym, że po drodze drużyna wpadnie na co najmniej kilka potworów (będą to m.in. cienie oraz ogniki).
Przenieś się do wnętrza warowni. Po znalezieniu się w wielkiej sali (M13,1) pokonaj okoliczne potwory i porozmawiaj z Zarządczynią (Steward), od której dowiesz się gdzie należy szukać Maerwalda. Wybierz północne schody prowadzące do lochów (M13,6). Ostrożnie rozpraw się ze wszystkimi pająkami z lochów (nie atakuj wszystkich ich grup na raz) (M13,7) i wybierz przejście prowadzące na pierwszy poziom Bezkresnych Ścieżek Od Nuy (Endless Paths of Od Nua).

Maerwald przebywa w najbliższym pomieszczeniu lochów (M14,1). Jeśli dysponujesz odpowiednimi umiejętnościami i/lub wytrychami to możesz je od razu otworzyć. W przeciwnym wypadku udaj się na południe i odszukaj xuaripy (M14,2). Pokonaj potwory i przeszukaj ich zwłoki żeby zdobyć klucz.
Po uzyskaniu dostępu do pokoju z Maerwaldem załączy się dłuższa rozmowa z tą postacią. Niezależnie od wybieranych opcji dialogowych na sam koniec spotkania Maerwald zaatakuje drużynę. Rozpocznij atakowanie potężnego maga, starając się go powstrzymywać przed rzucaniem potężnych czarów. W szczególności uważaj na zaklęcia obszarowe Maerwalda, wycofując się z zagrożonych miejsc jeśli zajdzie taka potrzeba. Polegaj też na atakach wojowników powalających wroga na ziemię czy tymczasowo go ogłuszających, bo utrudnią one Maerwaldowi regenerację zdrowia.
Po zakończonej bitwie zostaniesz postawiony przed decyzją. Możesz:
- Związać duszę Maerwalda z Bezkresnymi Ścieżkami (opcja 1) - efektem tej decyzji będzie podwyższenie współczynnika bezpieczeństwa warowni Caed Nua
- Pozwolić Maerwaldowi na odejście z tego świata (opcja 2) - efektem tej decyzji będzie podwyższenie współczynnika prestiżu warowni Caed Nua
- Wchłonąć wiedzę w wyniku połączenia z duszą Maerwalda (opcja 3) - efektem tej decyzji będzie możliwość zbadania sekretnego pomieszczenia na trzynastym poziomie Bezkresnych Ścieżek (M53,6)
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
