Znajdziesz tutaj postać zlecającą dodatkowe misje:
- "Zlecenie na: Wódz Iklak"
- "Zlecenie na: Cwany Cyrdel"
- "Zlecenie na: Przybysz"
- "Zlecenie na: Nalrend Mądry"
Znajdziesz tutaj handlarza u którego możesz kupić broń oraz pancerz.
Możesz tu spotkać handlarza, który sprzeda ci pułapki.
W środku znajduje się handlarz u którego możesz kupić składniki do Rzemiosła.
W środku znajdziesz kapłana sprzedającego magiczne zwoje.
Po prawej stronie kaplicy znajduje się zejście do Bezkresnych Ścieżek (należy je wcześniej odblokować od środka).
Twój dom. Na pierwszym piętrze znajdziesz swój pokój. Możesz się w nim przespać aby zyskać premie do statystyk oraz schować przedmioty w skrzyniach. Znajdują się tutaj także pokoje twoich towarzyszy.
Zobacz mapę Caed Nua: Warownia
Początkowo jest zburzony. Odbudowa jego związana jest z głównym questem "Zawsze Blisko Królowej" i umożliwia dostęp do dalszej części mapy (Równiny na Krańcu Lasu i kolejne lokacje).
Kana Rua - porozmawiaj z nim i zaproś go do drużyny.
Pillars of Eternity: Caed Nua - mapa
Aktualizacja:
Caed Nua - opis i mapa lokacji
Powyższa mapa prezentuje lokację Caed Nua. Jest to obszar wokół tytułowej warowni, którą odwiedza się w ramach zaliczania głównego wątku fabularnego gry. Dzięki dostatecznemu awansowaniu w głównej fabule warownia staje się główną bazą wypadową dla drużyny. Oznacza to, że będziesz tu mógł (i chciał) regularnie powracać. Przy pierwszej wizycie w Caed Nua zostaniesz niemile przywitany przez potwory i ponadto wszystkie okoliczne budynki będą zrujnowane (gra pozwoli ci zająć się ich odbudową).
Ważne miejsca w Caed Nua
1. Gajówka (dostępna dopiero po rozbudowie warowni)
Możesz spotykać się ze strażnikiem Fyrgenem i podejmować nowych zleceń.
2. Warsztat (dostępny dopiero po rozbudowie warowni)
Rzemieślnik oferuje bronie oraz pancerze.
3. Dom Wynalazcy (dostępny dopiero po rozbudowie warowni)
Możesz kupować pułapki od Wynalazcy.
4. Skład Osobliwości (dostępny dopiero po rozbudowie warowni)
Możesz kupować od handlarza składniki potrzebne do rzemiosła (craftingu).
5. Kaplica (dostępna dopiero po rozbudowie warowni)
Tutejszy kapłan sprzedaje magiczne zwoje. W kaplicy jest też zejście do Bezkresnych Ścieżek Od Nuy (należy je sobie najpierw odblokować od środka).
6. Jasny Dwór
Pełni on rolę domu głównego bohatera. Początkowo jest on w ruinie i musisz go odbudować. W domu odnajdziesz między innymi sypialnię na piętrze (prześpij się żeby zyskać premie do statystyk) oraz skrzynie do składowania przedmiotów. Oprócz tego są dodatkowe pokoje dla pozostałych członków drużyny.
7. Warownia Caed Nua
Zadanie główne: Stary Widzący - Wejdź do warowni z zamiarem spotkania się z Maerwaldem.
8. Barbakan Wschodni (dostępny dopiero po rozbudowie warowni)
W głównym zadaniu Zawsze Blisko Królowej zdecyduj się na naprawienie barbakanu żeby odblokować dostęp do dalszej części mapy (Równiny na Krańcu Lasu i dalsze lokacje).
9. Most na rzece
Kana Rua - Stoi on przy moście i jest potencjalnym członkiem drużyny.
Zadania do odblokowania w Caed Nua
Zadanie poboczne: Czas i przypływ (Time and Tide) - Musisz przyłączyć Kana Ruę do drużyny (M12,9).
Ważne postacie niezależne w Caed Nua
Kana Rua (M12,9) - Stoi on przy moście nad rzeką, możesz zaprosić go do dołączenia do drużyny.
Rodzaje przeciwników i potworów w Caed Nua
Cień (Shadow)
Widmo (Phantom)
Ognik (Will-O'-Wisp)
Mała zguba ognia (Small Flame Blight) - Potwory te zadają obrażenia od ognia, ale na szczęście łatwo się je zabija.
Inne ważne informacje związane z Caed Nua
Nie przejmuj się tym, że przy pierwszej wizycie w Caed Nua nie odnajdziesz budynków oraz postaci pokazanych na mapie dołączonej do tej strony. Nowe elementy tej lokacji są dodawane w miarę rozbudowywania i naprawiania warowni (pierwsze projekty staną się dostępne po odblokowaniu głównego zadania Zawsze blisko Królowej). Więcej informacji na ten temat znajdziesz w odrębnym rozdziale poradnika.
Do Caed Nua dobrze jest regularnie powracać (np. średnio raz na tydzień w świecie gry). Pozwoli ci kontrolować postępy w odnawianiu warowni, spotykać się z nowymi postaciami niezależnymi i zlecać kolejne projekty.
Jeśli szukasz informacji na temat samej warowni (najważniejszy budynek w tej lokacji) to przejdź do opisu lokacji M13 - Caed Nua: Warownia.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
