Pillars of Eternity: Twierdza - zarządzanie
Aktualizacja:
Zarządzanie

Twierdzą da się zarządzać z każdego miejsca na mapie. Z poziomu menu otrzymujesz możliwość przeglądania jej aktualnego stanu, rekrutowania najemników, budowania ulepszeń czy reagowania na występujące wydarzenia. Jedynie, aby zmienić skład drużyny, trzeba udać się do niej osobiście.
Najemnicy
Budując koszary, zapewnisz sobie możliwość werbowania najemników. W zależności od wyborów w grze i reputacji u poszczególnych frakcji będziesz mieć dostęp do różnych żołdaków - każdy typ daje pewien bonus do prestiżu oraz bezpieczeństwa, należy więc zwracać uwagę na te parametry podczas werbowania. Najemnicy wymagają jednorazowej opłaty przy rekrutacji, a także stałego, tygodniowego żołdu podczas pobytu w twierdzy, warto więc pamiętać o tym przy planowaniu jej budżetu. Jednocześnie można mieć na usługach 8 najemników, a ich liczba pośrednio wpływa na zwiększenie częstotliwości występowania zdarzeń losowych, takich jak przybycie kupca czy innego gościa.
Najlepszym rozwiązaniem jest rekrutowanie najemników dopiero w późniejszej fazie gry, gdy masz już postawioną większość budynków i twierdza generuje odpowiednią ilość złota.
W wyniku zaliczania questów oraz eksploracji świata gry możesz odblokować kilku unikalnych najemników, oferujących znacznie większe bonusy do prestiżu i/lub bezpieczeństwa od "standardowych" żołdaków. Oto ich lista:
Kapitan Dwunastki (+6 do bezpieczeństwa, +4 do prestiżu) - Możesz go zrekrutować po tym jak nawiążesz bliższe relacje z frakcją Dwunastka w Zatoce Buntu, czyli po tym jak zaliczysz zadanie Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake).
Korgrak (+12 do bezpieczeństwa, -10 do prestiżu) - Jest to ogr, którego możesz odnaleźć w jaskini w lokacji Przeprawa Jeleni Bród (Dyrford Crossing) (M30,2). Do spotkania dochodzi w ramach pobocznego zadania Ciężka dola rolnika (A Farmer's Plight). Możesz zaproponować Korgrakowi by opuścił jaskinię i udał się do warowni.
Mściciel Skaena (-5 do bezpieczeństwa, +7 do prestiżu) - Rekrutacja tej postaci jest powiązana z pobocznym questem Dziedzictwo krwi (Blood Legacy) z Jeleniego Brodu (M29). W końcowej części tego questu musisz opowiedzieć się po stronie kapłana Wymunda i pozwolić odejść Aelys.
Rycerz Tygla (+4 do bezpieczeństwa, +8 do prestiżu) - Możesz go zrekrutować po tym jak nawiążesz bliższe relacje z frakcją Rycerze Tygla w Zatoce Buntu, czyli po tym jak zaliczysz zadanie Stalowe wiatry (Winds of Steel).
Zbój Doemenelów (+8 do bezpieczeństwa, +2 do prestiżu) - Możesz go zrekrutować po tym jak nawiążesz bliższe relacje z frakcją Ród Doemenelów w Zatoce Buntu, czyli po tym jak zaliczysz zadanie Zmiana warty (The Changing of The Guard).
Jeńcy
Po zbudowaniu lochów masz możliwość brania niektórych spotykanych postaci w niewolę. Opcja ta pojawia się przeważnie w trakcie starcia z przeciwnikiem. W momencie drastycznego spadku jego wytrzymałości stajesz przed wyborem, czy chcesz walczyć dalej i zabić wroga, czy też uwięzić go w swojej twierdzy (trafi do lochów, a ty kontynuujesz walkę, jeżeli ktoś jeszcze pozostał na polu bitwy).
Każdy z pojmanych przebywa w osobnej celi pilnowanej przez jednego ze strażników. Więźniów da się w każdej chwili zwolnić, a podczas odwiedzin lochów strażnik może poskarżyć się na ich złe zachowanie. W takiej sytuacji masz okazję samodzielnie wymierzyć karę niepokornemu więźniowi, będzie się to jednak wiązać ze wzrostem okrucieństwa - jednej z cech charakteru głównej postaci. Niestety, nie można rozmawiać z pojmanymi osobami. Z wybranymi więźniami powiązane są drobne wydarzenia (dokładniej opisano je na kolejnej stronie poradnika). Możesz na przykład zostać poinformowany o pojawieniu się w twierdzy łowcy niewolników, który będzie chciał odkupić od Ciebie jedną z przetrzymywanych postaci. Możesz w takiej przykładowej sytuacji przystać na transakcję lub odmówić celem zachowania odpowiednio wysokiej reputacji.
Oto lista najważniejszych postaci niezależnych, które możesz pojmać:
Aefra - Postać ta przebywa w rozpadającym się domu w dzielnicy Dar Ondry w Zatoce Buntu i jest powiązana z pobocznym zadaniem Podaż i popyt.
Eorn - Postać ta przebywa w Katakumbach pod Miedzianymi Alejami i jest powiązana z pobocznym zadaniem Persona Non Grata.
Esmer - Postać tę odnajdziesz w obozie najemników w Północnej Głuszy i jest powiązana z pobocznym zadaniem Na łasce plemion.
Gramrfel - Postać tę możesz spotkać w towarzystwie grupy bandytów po tym jak powrócisz do lokacji Widły Magrany w dalszej fazie gry (już po odwiedzeniu Zatoki Buntu).
Kestorik - Postać tę odnajdziesz na dwunastym poziomie Bezkresnych Ścieżek Od Nuy (lochy pod warownią Caed Nua).
Naelde - Postać ta pojawia się w Sztormowym Wąwozie po awansie do III aktu gry, biorąc udział w zasadzce na drużynę podróżującą do Bliźniaczych Wiązów.
Nyrid - Postać ta przebywa w Miedzianych Alejach w Zatoce Buntu i jest powiązana z pobocznym zadaniem Utracona osobowość.
Zarządzanie drużyną

Dostęp do okna zarządzania drużyną otrzymujesz jedynie w dwóch przypadkach. Pierwszym z nich jest pobyt w twierdzy, podczas którego masz nieograniczoną możliwość odsyłania i werbowania kompanów do drużyny. Drugi ma miejsce w momencie przyjęcia nowego towarzysza. Może nim być jeden ze spotkanych bohaterów bądź ktoś zrekrutowany w gospodzie. Pamiętaj jednak, że odsyłając w tym momencie kogoś do twierdzy, sprawisz, że automatycznie jego stan zmieni się na "w drodze", więc zablokujesz go na jakiś czas. Nie będziesz mógł go od razu przywrócić do drużyny, zatem jej skład zmieniaj rozważnie, abyś nie musiał wracać niepotrzebnie do twierdzy.
Zbieranie zasobów
W miarę upływu czasu twoja twierdza generuje określone przychody i zasoby. Wszystkie rzeczy trafiają do specjalnej skrzyni w skarbcu, który znajduje się w północno-wschodniej części warowni. Są tam zebrane podatki, przedmioty generowane przez budynki (np. rośliny), a także kupione od wędrownych kupców. Warto co jakiś czas tam zaglądać i zabierać wszystkie rzeczy. Po odpowiedniej rozbudowie twierdzy w tym samym pomieszczeniu pojawia się kupiec, który skupuje wszystkie niepotrzebne przedmioty.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany1108871 Junior
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
rzaba89nae Senator
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
Cysiek1 Legionista
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
zanonimizowany1123119 Junior
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
KMariusz3 Junior
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Rhylfein Junior
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
jedrolb Junior
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
BezCenzuryGO Centurion
Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.
Anelin Junior
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
