Pillars of Eternity: Twierdza - wydarzenia i misje

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Wydarzenia i Misje

Wydarzenia

Życie w twierdzy toczy się własnym rytmem, niezależnie od twoich postępów w głównym wątku fabularnym. Występowanie zdarzeń jest ściśle związane z upływem kolejnych dni w grze. Na każdy z kilku rodzajów wydarzeń trzeba reagować nieco inaczej.

Najwięcej uwagi wymaga sytuacja, gdy do twierdzy zbliża się grupa przeciwników, najczęściej bandytów lub przedstawicieli frakcji, u której masz bardzo złą reputację. Informację taką dostajesz przeważnie na trzy dni przed planowanym atakiem. Możesz wówczas zlecić swoim najemnikom oraz towarzyszom, którzy przebywają w twierdzy, przygotowanie obrony. Rozkaz taki kosztuje stosunkowo mało monet, jednak praktycznie zawsze w efekcie walk zniszczonych zostaje kilka budynków. Odbudowa ich nie tylko trwa parę dni, ale także pochłania tysiące monet. Dużo lepszym rozwiązaniem jest więc powrót do twierdzy i stawienie czoła przeciwnikowi samodzielnie. Tracisz w ten sposób czas, ale oszczędzasz sporo złota. Po każdym ataku konieczna jest odbudowa podstawowej infrastruktury, co kosztuje kilkaset sztuk złota. Jeśli gracz nie dysponuje odpowiednimi środkami, automatycznie zaciągany jest kredyt, który następnie spłacany jest z podatków, jakie generuje twierdza. Gracz może też wcześniej samodzielnie spłacić kredyt.

Co jakiś czas odwiedzają cię wędrowni kupcy. Im wyższy jest twój poziom prestiżu, tym zdarza się to częściej. Oferują oni zawsze jeden bardzo dobry przedmiot w niemałej cenie. Wynosi ona zazwyczaj około 3000 monet, jednak jest to i tak dwu- lub trzykrotnie mniej, niż gdyby chcieć kupić to samo u normalnego kupca. Przed podjęciem decyzji sprawdź, czy dana rzecz przyda się któremuś z członków twojej drużyny. Zakupione przedmioty wędrują do skrzyni w warowni.

Czasami pojawia się możliwość wysłania jednego z towarzyszy z misją. Trwa ona zazwyczaj kilka dni i jest opłacalna z kilku powodów. Kompan taki otrzymuje doświadczenie, które wyrażone jest procentowo. Za każdą misję zyskujesz także pewną ilość złota, a w niektórych przypadkach prestiż czy reputację.

Zdarza się również, że do twierdzy zawita niespodziewany gość. Może to być lord, który przejeżdżając obok, postanowi zatrzymać się u ciebie na chwilę, zwiększając tym samym twój prestiż na czas swego pobytu. Niestety, może to być także miejscowy przestępca, który spowoduje spadek zarówno prestiżu, jak i bezpieczeństwa. Są dwie możliwości pozbycia się go. Można zapłacić mu określoną sumę pieniędzy, aby się wyniósł, lub kazać jednemu ze swoich towarzyszy, by go "odeskortował".

Dostajesz także informacje dotyczące innych wydarzeń. Przede wszystkim co tydzień pojawia się raport wyszczególniający, ile podatków udało się zebrać, a także ile monet zostało zrabowanych ze skarbca. Jeśli bandyci zabrali sporo pieniędzy, oznacza to, że należy zwiększyć bezpieczeństwo twierdzy - bądź to przez wzniesienie odpowiednich budynków, bądź przez zatrudnienie kolejnych najemników. Co tydzień otrzymujesz także informacje, ile kosztuje cię utrzymanie wszystkich najemników.

Misje

Dzięki twierdzy zyskujesz dostęp do dodatkowych misji. Są to zazwyczaj zadania polegające na wyeliminowaniu określonej osoby lub grupy. Aby móc je przyjmować, należy zbudować gajówkę. Budynek ten znajduje się poza obrębem murów twierdzy, w północno-zachodniej części mapy. W środku przebywa Strażnik Fyrgen, który jest pośrednikiem między tobą a zleceniodawcami oraz odpowiada za wypłatę nagrody. W tym samym momencie można przyjąć więcej niż jedno zadanie.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-11-21
08:10

Thrud the Barbarian Chorąży

W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.

Komentarz: Thrud the Barbarian
2025-11-21
09:33

Silvaren Pretorianin

Silvaren

Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności

Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.

Komentarz: Silvaren
2022-10-18
10:34

Anelin Junior

Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy

Komentarz: Anelin
2022-01-31
17:45

BezCenzuryGO Centurion

1
BezCenzuryGO
😂

Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.

Komentarz: BezCenzuryGO
2021-03-28
19:10

jedrolb Junior

😈

Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.

Komentarz: jedrolb
2017-12-25
14:00

Cysiek1 Legionista

1

Działa na Windows XP.

Komentarz: Cysiek1
2017-12-25
15:23

zanonimizowany622647 Legend

Działać działa, ale często wywala do windy.

Komentarz: zanonimizowany622647
2016-05-16
12:31

Rhylfein Junior

1

A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)

Komentarz: Rhylfein
2016-01-03
14:18

KMariusz3 Junior

2

Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.

Komentarz: KMariusz3
2015-09-27
18:15

zanonimizowany1123119 Junior

Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?

Komentarz: zanonimizowany1123119
2015-08-16
21:15

Cysiek1 Legionista

-2

Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.

Komentarz: Cysiek1
2015-08-05
15:44

rzaba89nae Senator

1
rzaba89nae

"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.

Komentarz: rzaba89nae
2015-08-03
21:21

zanonimizowany1108871 Junior

DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-08-03
21:13

zanonimizowany1108871 Junior

witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-05-27
17:22

zanonimizowany812014 Konsul

Ja zabiłem go tak :

Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.

Komentarz: zanonimizowany812014
2015-05-27
16:41

Nerka Generał

Nerka

Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/

Komentarz: Nerka
2015-05-22
13:26

zanonimizowany1094579 Junior

😊

Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr

Komentarz: zanonimizowany1094579
2018-07-23
16:42

kochamcie Junior

mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?

Komentarz: kochamcie
2015-05-14
20:24

zanonimizowany1034002 Legionista

Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?

Komentarz: zanonimizowany1034002
2015-05-13
21:55

sakhar Generał

Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?

Komentarz: sakhar

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl