Pillars of Eternity: Pieśniarz | Klasy postaci
Aktualizacja:
Pieśniarz

Pieśniarz jest jedną z najciekawszych klas dostępnych w Pillars of Eternity. Jego zadaniem jest wyśpiewywanie podczas starć strof, które wpływają na sojuszników oraz wrogów. Poza śpiewaniem zajmuje się także normalną walką, cechuje go jednak niewielka ilość zdrowia oraz wytrzymałości, jest więc podatny na ataki przeciwnika.

Pieśniarz może używać strof oraz inwokacji. Strofy to krótkie wersy pieśni, które bard układa w jeden utwór. Każda trwa określoną ilość czasu i zapewnia pewne korzyści. Ułożone w ten sposób pieśni wykonywane są przez pieśniarza podczas walki automatycznie, nie ograniczając w żaden sposób jego ruchów, może więc śpiewać i jednocześnie walczyć mieczem. Inwokacje to silne czary, których pieśniarz może użyć po wyśpiewaniu określonej liczby strof, zazwyczaj trzech lub czterech.
Tworzenie postaci
Rasa - dobrym wyborem w przypadku pieśniarza jest krasnolud borealny, który posiada bonus +2 do siły oraz +1 do kondycji. Dodatkowo zyskuje +15 do celności przeciwko wszystkim przeciwnikom prymitywnym i pierwotnym.
Strofy - na tym etapie możesz wybrać dwie strofy. Najlepiej strofę "Tępe ostrze, zgięty sztych", która zmniejsza obrażenia zadawane przez przeciwników, oraz "Towarzyszy widok odwagą ich natchnął", zwiększającą statystyki kompanów.
Inwokacje - wybierz inwokację "Nie wie nikt, czy kości ich wciąż pod wzgórzem spoczywały". Po wyśpiewaniu trzech strof dostajesz możliwość przyzwania trzech szkieletów, które będą walczyć u twego boku do końca bitwy.
Cechy - najważniejszą z twojego punktu widzenia jest inteligencja, którą trzeba podnieść do maksymalnego poziomu. Drugą najważniejszą cechę, kondycję, zwiększ do mniej więcej 15-16 punktów. Możesz nieznacznie zmniejszyć siłę, a zaoszczędzone punkty przeznaczyć na stanowczość.
Pochodzenie - zdecyduj się na takie pochodzenie, które daje premię do stanowczości lub inteligencji. Nie mogą być to zatem Archipelag Martwego Ognia, Żyjące Ziemie czy Wędrująca Biel.
Biografia - najlepszym wyborem będzie arystokrata, artysta lub najemnik.
Rozwój / zdolności klasowe
Podczas rozwoju postaci najwięcej punktów umiejętności staraj się przeznaczać na wiedzę, a następnie na atletykę oraz przetrwanie. Możesz dodać także kilka punktów do mechaniki.
Poziom | Decyzja | Polecana ścieżka rozwoju |
2 | Jedna inwokacja oraz talent | Inwokacja: "Trzykrotnie skrzywdzona, trzykrotnie pomszczona" Talent: pradawne wspomnienie |
3 | Jedna strofa pierwszego poziomu | "Przybywajcie, wichry śmierć niosące" |
4 | Jedna inwokacja oraz talent | Inwokacja: "Białe larwy w trupich brzuchach skłębione" Talent: umiłowane duchy |
5 | Jedna strofa drugiego poziomu | "Szron i mróz za Karthem kroczyły" |
Tworzenie pieśni

Dostęp do opcji tworzenia pieśni otrzymujesz poprzez kliknięcie portretu pieśniarza, a następnie ostatniej ikonki przedstawiającej zwój z nutami. W oknie możesz zobaczyć wszystkie swoje strofy, a poprzez kliknięcie go prawym przyciskiem myszy także opis ich działania oraz czas wykonywania i działania. Ten ostatni jest zazwyczaj kilka sekund dłuższy od czasu wykonywania, tak więc efekty nachodzą na siebie. Liczba obok strofy pokazuje jej poziom.
Po prawej stronie księgi znajduje się pole z liniami, jak w zeszycie do nut. To właśnie tutaj będą umieszczane wybrane strofy, które razem utworzą pieśń. Jedna pieśń składa się maksymalnie z 10 strof, które mogą się wielokrotnie powtarzać. Kiedy pieśń się kończy, natychmiast rozpoczyna się od początku. W sumie da się stworzyć cztery różne pieśni, które w trakcie walki można zmieniać, ale nie modyfikować.
Przy tworzeniu pieśni warto mieć na uwadze kilka rzeczy. Po pierwsze - w jednej pieśni łącz bonusy dla swoich towarzyszy oraz kary dla przeciwników. Staraj się unikać powtórzeń jednej strofy dwa razy pod rząd. Mając do wyboru większą liczbę strof, stwórz kilka pieśni, z których każda powinna być przydatna w innej sytuacji.
Styl gry
Staraj się być jak najbliżej centrum walk, jednak nie wysuwaj się na czoło.
Pamiętaj, by modyfikować swoje pieśni po każdym awansie. Co poziom zdobywasz nową strofę lub inwokację, więc należy nieznacznie zmienić pieśń, by skorzystać z awansu postaci.
Wybór pieśni powinien zależeć od twojej pozycji na polu bitwy. Walcząc w pierwszym szeregu, wybieraj takie, które osłabiają wrogów. Trzymając się na dystans, wybieraj pieśni wzmacniające sojuszników.
Za każdym razem, gdy osiągniesz liczbę trzech lub czterech wyśpiewanych strof, użyj inwokacji.
Korzystaj z możliwości tworzenia zwojów. Dzięki wysokiemu poziomowi Wiedzy będziesz mógł korzystać nawet z najlepszych czarów, co będzie przydatne szczególnie na początku pojedynku.
Pancerz nie wpływa w żaden sposób na tempo śpiewania, więc najlepiej noś pancerze płytowe.
0
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Klasy postaci - podstawy
- Pillars of Eternity: Barbarzyńca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Enigmatyk | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Wojownik | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Paladyn | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łowca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Pieśniarz | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Druid | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mnich | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Kapłan | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łotrzyk | Klasy postaci
- Klasy postaci
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
Komentarze czytelników
zanonimizowany1108871 Junior
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
rzaba89nae Senator
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
Cysiek1 Legionista
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
zanonimizowany1123119 Junior
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
KMariusz3 Junior
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Rhylfein Junior
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
jedrolb Junior
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
BezCenzuryGO Centurion
Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.
Anelin Junior
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
