Pillars of Eternity: Pieśniarz | Klasy postaci

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Pieśniarz

Pieśniarz jest jedną z najciekawszych klas dostępnych w Pillars of Eternity - Pillars of Eternity: Pieśniarz | Klasy postaci - Pillars of Eternity - poradnik do gry

Pieśniarz jest jedną z najciekawszych klas dostępnych w Pillars of Eternity. Jego zadaniem jest wyśpiewywanie podczas starć strof, które wpływają na sojuszników oraz wrogów. Poza śpiewaniem zajmuje się także normalną walką, cechuje go jednak niewielka ilość zdrowia oraz wytrzymałości, jest więc podatny na ataki przeciwnika.

Zwracaj uwagę na liczbę wyśpiewanych strof, która pokazuje się w prawym dolnym rogu ikonki postaci. Dzięki nim możesz korzystać z potężnych czarów. - Pillars of Eternity: Pieśniarz | Klasy postaci - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Zwracaj uwagę na liczbę wyśpiewanych strof, która pokazuje się w prawym dolnym rogu ikonki postaci. Dzięki nim możesz korzystać z potężnych czarów.

Pieśniarz może używać strof oraz inwokacji. Strofy to krótkie wersy pieśni, które bard układa w jeden utwór. Każda trwa określoną ilość czasu i zapewnia pewne korzyści. Ułożone w ten sposób pieśni wykonywane są przez pieśniarza podczas walki automatycznie, nie ograniczając w żaden sposób jego ruchów, może więc śpiewać i jednocześnie walczyć mieczem. Inwokacje to silne czary, których pieśniarz może użyć po wyśpiewaniu określonej liczby strof, zazwyczaj trzech lub czterech.

Tworzenie postaci

Rasa - dobrym wyborem w przypadku pieśniarza jest krasnolud borealny, który posiada bonus +2 do siły oraz +1 do kondycji. Dodatkowo zyskuje +15 do celności przeciwko wszystkim przeciwnikom prymitywnym i pierwotnym.

Strofy - na tym etapie możesz wybrać dwie strofy. Najlepiej strofę "Tępe ostrze, zgięty sztych", która zmniejsza obrażenia zadawane przez przeciwników, oraz "Towarzyszy widok odwagą ich natchnął", zwiększającą statystyki kompanów.

Inwokacje - wybierz inwokację "Nie wie nikt, czy kości ich wciąż pod wzgórzem spoczywały". Po wyśpiewaniu trzech strof dostajesz możliwość przyzwania trzech szkieletów, które będą walczyć u twego boku do końca bitwy.

Cechy - najważniejszą z twojego punktu widzenia jest inteligencja, którą trzeba podnieść do maksymalnego poziomu. Drugą najważniejszą cechę, kondycję, zwiększ do mniej więcej 15-16 punktów. Możesz nieznacznie zmniejszyć siłę, a zaoszczędzone punkty przeznaczyć na stanowczość.

Pochodzenie - zdecyduj się na takie pochodzenie, które daje premię do stanowczości lub inteligencji. Nie mogą być to zatem Archipelag Martwego Ognia, Żyjące Ziemie czy Wędrująca Biel.

Biografia - najlepszym wyborem będzie arystokrata, artysta lub najemnik.

Rozwój / zdolności klasowe

Podczas rozwoju postaci najwięcej punktów umiejętności staraj się przeznaczać na wiedzę, a następnie na atletykę oraz przetrwanie. Możesz dodać także kilka punktów do mechaniki.

Poziom

Decyzja

Polecana ścieżka rozwoju

2

Jedna inwokacja oraz talent

Inwokacja: "Trzykrotnie skrzywdzona, trzykrotnie pomszczona"

Talent: pradawne wspomnienie

3

Jedna strofa pierwszego poziomu

"Przybywajcie, wichry śmierć niosące"

4

Jedna inwokacja oraz talent

Inwokacja: "Białe larwy w trupich brzuchach skłębione"

Talent: umiłowane duchy

5

Jedna strofa drugiego poziomu

"Szron i mróz za Karthem kroczyły"

Tworzenie pieśni

Staraj się stworzyć kilka różnych pieśni, które da się wykorzystywać w różnych sytuacjach. - Pillars of Eternity: Pieśniarz | Klasy postaci - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Staraj się stworzyć kilka różnych pieśni, które da się wykorzystywać w różnych sytuacjach.

Dostęp do opcji tworzenia pieśni otrzymujesz poprzez kliknięcie portretu pieśniarza, a następnie ostatniej ikonki przedstawiającej zwój z nutami. W oknie możesz zobaczyć wszystkie swoje strofy, a poprzez kliknięcie go prawym przyciskiem myszy także opis ich działania oraz czas wykonywania i działania. Ten ostatni jest zazwyczaj kilka sekund dłuższy od czasu wykonywania, tak więc efekty nachodzą na siebie. Liczba obok strofy pokazuje jej poziom.

Po prawej stronie księgi znajduje się pole z liniami, jak w zeszycie do nut. To właśnie tutaj będą umieszczane wybrane strofy, które razem utworzą pieśń. Jedna pieśń składa się maksymalnie z 10 strof, które mogą się wielokrotnie powtarzać. Kiedy pieśń się kończy, natychmiast rozpoczyna się od początku. W sumie da się stworzyć cztery różne pieśni, które w trakcie walki można zmieniać, ale nie modyfikować.

Przy tworzeniu pieśni warto mieć na uwadze kilka rzeczy. Po pierwsze - w jednej pieśni łącz bonusy dla swoich towarzyszy oraz kary dla przeciwników. Staraj się unikać powtórzeń jednej strofy dwa razy pod rząd. Mając do wyboru większą liczbę strof, stwórz kilka pieśni, z których każda powinna być przydatna w innej sytuacji.

Styl gry

Staraj się być jak najbliżej centrum walk, jednak nie wysuwaj się na czoło.

Pamiętaj, by modyfikować swoje pieśni po każdym awansie. Co poziom zdobywasz nową strofę lub inwokację, więc należy nieznacznie zmienić pieśń, by skorzystać z awansu postaci.

Wybór pieśni powinien zależeć od twojej pozycji na polu bitwy. Walcząc w pierwszym szeregu, wybieraj takie, które osłabiają wrogów. Trzymając się na dystans, wybieraj pieśni wzmacniające sojuszników.

Za każdym razem, gdy osiągniesz liczbę trzech lub czterech wyśpiewanych strof, użyj inwokacji.

Korzystaj z możliwości tworzenia zwojów. Dzięki wysokiemu poziomowi Wiedzy będziesz mógł korzystać nawet z najlepszych czarów, co będzie przydatne szczególnie na początku pojedynku.

Pancerz nie wpływa w żaden sposób na tempo śpiewania, więc najlepiej noś pancerze płytowe.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-11-21
08:10

Thrud the Barbarian Chorąży

W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.

Komentarz: Thrud the Barbarian
2025-11-21
09:33

Silvaren Pretorianin

Silvaren

Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności

Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.

Komentarz: Silvaren
2022-10-18
10:34

Anelin Junior

Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy

Komentarz: Anelin
2022-01-31
17:45

BezCenzuryGO Centurion

1
BezCenzuryGO
😂

Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.

Komentarz: BezCenzuryGO
2021-03-28
19:10

jedrolb Junior

😈

Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.

Komentarz: jedrolb
2017-12-25
14:00

Cysiek1 Legionista

1

Działa na Windows XP.

Komentarz: Cysiek1
2017-12-25
15:23

zanonimizowany622647 Legend

Działać działa, ale często wywala do windy.

Komentarz: zanonimizowany622647
2016-05-16
12:31

Rhylfein Junior

1

A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)

Komentarz: Rhylfein
2016-01-03
14:18

KMariusz3 Junior

2

Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.

Komentarz: KMariusz3
2015-09-27
18:15

zanonimizowany1123119 Junior

Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?

Komentarz: zanonimizowany1123119
2015-08-16
21:15

Cysiek1 Legionista

-2

Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.

Komentarz: Cysiek1
2015-08-05
15:44

rzaba89nae Senator

1
rzaba89nae

"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.

Komentarz: rzaba89nae
2015-08-03
21:21

zanonimizowany1108871 Junior

DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-08-03
21:13

zanonimizowany1108871 Junior

witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-05-27
17:22

zanonimizowany812014 Konsul

Ja zabiłem go tak :

Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.

Komentarz: zanonimizowany812014
2015-05-27
16:41

Nerka Generał

Nerka

Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/

Komentarz: Nerka
2015-05-22
13:26

zanonimizowany1094579 Junior

😊

Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr

Komentarz: zanonimizowany1094579
2018-07-23
16:42

kochamcie Junior

mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?

Komentarz: kochamcie
2015-05-14
20:24

zanonimizowany1034002 Legionista

Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?

Komentarz: zanonimizowany1034002
2015-05-13
21:55

sakhar Generał

Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?

Komentarz: sakhar

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl