Porozmawiaj z wartownikiem.
Porozmawiaj przed gospodą z Rinatto - poboczne zadanie "Prężny interes". Możesz też z nim pohandlować (składniki do craftingu).
W gospodzie możesz zupełnić zapasy, nająć awanturników, odpocząć czy wykonać kilka zadań.
Zadania poboczne w gospodzie: "Czempion Beratha", "Na łasce plemion".
Zabierz dziecko z kołyski - poboczne zadanie "Krew z krwi".
Spotkaj się z Radą Anamfatów - główne zadanie "Morderca na wolności".
Porozmawiaj z Ridai - poboczne zadanie "Łowca, brat".
Spotkasz tu kilku handlarzy:
Rhanet - zestawy obozowe, broń biała i dystansowa, rzadkie przedmioty, pułapki
Masden - zestawy obozowe, żywność
Derwn - broń biała i dystansowa, tarcze, zbroje
Tamra - zbroje, pułapki
Alarhi (dopiero później) - mikstury, składniki do craftingu
Zamorduj Alarhi i jej obstawę lub wysłuchaj jej alternatywnego planu - poboczne zadanie "Prężny interes".
W budynku jest dobrze zabezpieczona skrzynia - wymaga 9 punktów Mechaniki.
W innej skrzyni odnajdziesz śpiewającego ptaka Tiam będącego częścią pobocznego zadania "Pieśni dzikich ostępów" otrzymanego w Staropieśni od Delema (M39,4).
Bliźniacze Wiązy - Gawęda (Twin Elms - Hearthsong) M36 | Pillars of Eternity
Aktualizacja:
Bliźniacze Wiązy - Gawęda - opis i mapa lokacji
Powyższa mapa przedstawia Gawędę (Hearthsong), czyli pierwszą dzielnicę Bliźniaczych Wiązów (Twin Elms) do jakiej możesz uzyskać dostęp (kolejne odblokowywane są nieco później). Centralnym punktem tej lokacji jest budynek nazwany Przejście Sześciu (The Passage of the Six), w którym musisz spotkać się z Radą Anamfatów. Oprócz tego warto zajrzeć do gospody Niebiańska Latorośl (Celestial Sapling), w której możesz odpocząć czy podjąć się nowych zleceń, oraz na lokalne targowisko, na którym przebywa kilku handlarzy oferujących zróżnicowane dobra.
Ważne miejsca w Gawędzie
1. Brama palisady
Pogadaj z Wojownikiem (Warrior) po tym jak po raz pierwszy dotrzesz do Gawędy. Oprócz tego warto porozmawiać ze stojącymi nieco dalej zatroskanymi członkami plemienia.
2. Winda do gospody Niebiańska Latorośl
Przed gospodą odszukaj Rinatto i porozmawiaj z nim - poboczne zadanie Prężny interes (Hard Bargain). W samej gospodzie możesz uzupełnić zapasy, nająć awanturników, odpocząć oraz wykonać kilka zadań. W gospodzie jest ponadto kilka zamkniętych skrzyń i pojemników. Najtrudniejszy zamek wymaga 8 wytrychów i 7 punktów Mechaniki lub 8 punktów Mechaniki.
Zadanie poboczne: Czempion Beratha (The Champion of Berath) - Porozmawiaj w gospodzie z Przestraszonym wieśniakiem.
Zadanie poboczne: Na łasce plemion (At the Mercy of the Tribes) - Porozmawiaj w gospodzie z Cwineth.
3. Dom Glanfatan
Do domu możesz wejść dopiero po odblokowaniu zadania Krew z krwi (Sacrificial Bloodlines) w Dorzeczu Wiązów (Elms' Reach) (M37,4). Jest to wymagane tylko jeśli chcesz wykonać wszystkie czynności po myśli Simoc'a, czyli złożyć dziecko w ofierze.
4. Przejście Sześciu
Zadanie główne: Morderca na wolności (The Assassin at Large) - Spotkaj się z Radą Anamfatów.
Zadanie poboczne: Łowca, brat (Hunter, Brother) - Porozmawiaj z Ridai w drodze do wyjścia z budynku (już po zaliczonym spotkaniu z radą).
5. Gawęda - Rynek
Znajdziesz tutaj kilku handlarzy:
Rhanet - zestawy obozowe, broń biała i dystansowa, rzadkie przedmioty, pułapki
Masden - zestawy obozowe, żywność
Derwn - broń biała i dystansowa, tarcze, zbroje
Tamra - zbroje, pułapki
Na rynku może się też pojawić Alarhi, ale dopiero po zaliczeniu zadania Prężny interes (Hard Bargain). Będzie ona sprzedawała mikstury i składniki do craftingu.
7. Dom Glanfatan
Zadanie poboczne: Prężny interes (Hard Bargain) - Zdecyduj się na zamordowanie Alarhi i jej obstawy lub wysłuchaj jej alternatywnego planu.
Zadania do odblokowania w Gawędzie
Zadanie poboczne: Prężny interes (Hard Bargain) - Porozmawiaj z Rinatto (M36,2) (na zewnątrz gospody).
Zadanie poboczne: Czempion Beratha (The Champion of Berath) - Porozmawiaj z Przestraszonym wieśniakiem (M36,2).
Zadanie poboczne: Na łasce plemion (At the Mercy of the Tribes) - Porozmawiaj z Cwineth (M36,2).
Zadanie poboczne: Łowca, brat (Hunter, Brother) - Porozmawiaj z Ridai (M36,4).
Ważne postacie niezależne w Gawędzie
Rinatto (M36,2) - Możesz odberać od niego zadanie, a także z nim pohandlować (sprzedaje składniki do craftingu).
Ellitherion "Złachane Trzewiki" (M36,2) - Właściciel gospody. Możesz zakupić zestawy obozowe i żywność, opłacić pokój oraz wynająć awanturników.
Cwineth (M36,2) - Odblokuj zadanie w wyniku rozmowy z tą postacią.
Anamfatka Bethwl (M36,4) - Stoi na czele Rady Anamfatów, spotkanie wymagane na potrzeby głównego wątku fabularnego.
Ridai (M36,4) - Odblokuj zadanie w wyniku rozmowy z tą postacią.
Wysoki mnich (M36,4) - Przekaż mu pismo otrzymane od umierającego mnicha (M35,4).
Rhanet (M36,5) - Sprzedaje zestawy obozowe, broń białą i dystansową, rzadkie przedmioty oraz pułapki.
Masden (M36,5) - Sprzedaje zestawy obozowe oraz żywność.
Derwn (M36,5) - Sprzedaje broń białą i dystansową, tarcze oraz zbroje.
Tamra (M36,5) - Sprzedaje zbroje oraz pułapki.
Alarhi (M36,7) - Zabij tę postać na życzenie Rinatto lub wysłuchaj jej planu działania.
Inne ważne informacje związane z Gawędą
Przejścia do innych części Bliźniaczych Więzów, czyli do Dorzecza Wiązów (Elms' Reach) (M37) i Staropieśni (Oldsong) (M39), są początkowo niedostępne. Przy próbie skorzystania z jednego z nich zostaniesz zatrzymany przez Obrońcę (Protector) i zawrócony. Nie musisz na szczęście przesadnie kombinować z uzyskaniem dostępu do kolejnych lokacji. Wystarczy bowiem spotkać się z Anamfatką Bethwl w budynku Przejście Sześciu (M36,4) i jest to częścią głównego zadania Morderca na wolności (The Assassin at Large).
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany1108871 Junior
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
rzaba89nae Senator
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
Cysiek1 Legionista
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
zanonimizowany1123119 Junior
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
KMariusz3 Junior
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Rhylfein Junior
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
jedrolb Junior
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
BezCenzuryGO Centurion
Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.
Anelin Junior
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
