Możesz dzięki nim podróżować po sanktuarium bez wszczynania walk.
Odszukaj przełącznik otwierający przejście do komnaty Nedmara (04).
Włam się przez drzwi w głównym korytarzu lub wciśnij przełącznik w kaplicy (03). Z Nedmarem możesz porozmawiać lub możesz go zabić.
Wybierz drzwi na górnych murach twierdzy żeby tu dotrzeć.
Otwiera pobliskie drzwi.
Miejsce startu jeśli wybrałeś alternatywne przejście (kraty przy fosie).
Możesz go uratować dla Nedmara (04). Włam się lub użyj klucza od Osryi (11).
Możesz porozmawiać z Osryą lub zabić ją.
Dostępne tylko jeśli zabijesz dla niej Nedmara.
Dostępne tylko jeśli uratujesz Giacco (10) dla Nedmara.
Porozmawiaj z Raedrikiem lub go zabij. Jeśli wybrałeś walkę to uważaj na arcymaga.
Jest tu tajny przełącznik przesuwający ścianę.
Dostępne tylko jeśli zabijesz dla niej Nedmara.
Dostępne tylko jeśli uratujesz Giacco (10) dla Nedmara.
Pillars of Eternity: Warownia Raedrika (Raedric's Hold), Wnętrze - mapa
Aktualizacja:
Warownia Raedrika: Wnętrze - opis i mapa podrzędnej lokacji
Powyższa mapa prezentuje trzy główne poziomy Warowni Raedrika (Raedric's Hold). Są to sanktuarium (Sanctuary), główny poziom, na którym przebywa sam Raedrik, oraz lochy (Dungeon), w których napotyka się niemal wyłącznie potwory. Lokacje te możesz odwiedzać w dowolnej kolejności i zająć się ich eksploracją przy pierwszej możliwej okazji lub dopiero po zaliczeniu pobocznego zadania związanego z warownią.
Ważne miejsca we wnętrzu Warowni Raedrika
1. Skrzynie z berathiańskimi szatami
Szaty ze skrzyń pozwalają na swobodne przemieszczanie się po sanktuarium bez konieczności wszczynania walk. Uwaga - główny bohater musi mieć dobrze rozwiniętą Stanowczość, bo drużyna zostanie co najmniej dwa razy zatrzymana i trzeba wybronić się odpowiednimi opcjami dialogowymi.
3. Kaplica
Niedaleko ołtarza w kaplicy odnajdziesz ukryty przełącznik (skorzystaj z trybu skradania). Jego wciśnięcie ułatwi dostęp do komnaty Nedmara.
4. Komnata Nedmara
Zadanie poboczne: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) (otrzymałeś je w Złoconej Dolinie - M4) - Nedmar może ci pomóc w dotarciu do Raedrika, ale najpierw musisz odnaleźć w lochach jego kolegę Giacco. Opcjonalnie możesz zabić Nedmara na prośbę Osryi. Uwaga - W trakcie rozmowy z Nedmarem możesz poprosić o darmowy odpoczynek.
8. Przełącznik
Przełącznik otwierający drzwi prowadzące do lochów.
9. Wejście do lochów
Jest to punkt startu jeśli w zewnętrznej części twierdzy zdecydowałeś się na rozsunięcie krat przy fosie.
10. Cela Giacco
Zadanie poboczne: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) - Możesz włamać się do celi z Giacco lub zabić Osryę i zdobyć w ten sposób klucz. Uratowania Giacco pragnie Nedmar.
11. Komnata Osryi
Zadanie poboczne: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) - Osrya może ci pomóc w dotarciu do Raedrika, ale najpierw musisz zabić dla niej Nedmara (sanktuarium). Uwaga - W trakcie rozmowy z Osryą możesz poprosić o darmowy odpoczynek.
12. Tajne przejście Osryi
Stanie się ono dostępne po wykonaniu zlecenia dla Osryi i otrzymaniu od niej klucza.
13. Tajne przejście Nedmara
Stanie się ono dostępne po wykonaniu zlecenia dla Nedmara i otrzymaniu od niego klucza.
14. Sala tronowa
Możesz porozmawiać z Raedrikiem i przystać na jego plan lub go zaatakować. W tym drugim przypadku uważaj nie tylko na Raedrika, ale również m.in. na towarzyszącego mu arcymaga (warto zapisać stan gry przed rozpoczęciem bitwy).
Ważne postacie niezależne we wnętrzu Warowni Raedrika
Nedmar (M10,4) - Odnajdziesz go w jego komnacie w sanktuarium. Może ci pomóc w dotarciu do Raedrika.
Giacco (M10,10) - Więziony jest w celi w lochach. Możesz go uratować na prośbę Nedmara.
Osrya (M10,11) - Odnajdziesz ją w lochach. Może ci pomóc w dotarciu do Raedrika.
Raedrik (M10,14) - Przebywa w sali tronowej na głównym poziomie. Możesz go zabić na prośbę Kolsca lub nawiązać z nim współpracę.
Rodzaje przeciwników i potworów we wnętrzu Warowni Raedrika
W trakcie pobytu we wnętrzu warowni możesz zostać zaatakowany przez każdego z napotkanych żywych przeciwników, zakładając że znalazłeś się w miejscu, w którym nie jesteś upoważniony. Możesz omijać wrogów (pomagając sobie skradaniem lub przebraniami) lub sukcesywnie eliminować ich.
Gul
Przywrócony (Revenant) - To jedna z silniejszych odmian nieumarłych.
Ludzki szkielet (Human Skeleton)
Czarny szlam (Black Ooze)
Aumauański szkielet (Aumaua Skeleton) - Szkielety te używają włóczni.
Inne ważne informacje związane z wnętrzem Warowni Raedrika
Koniecznie zainteresuj się berethiańskimi szatami odnalezionymi w skrzyniach w zachodniej części sanktuarium. Pozwolą ci one na zbadanie całego sanktuarium bez wszczynania walk. Wiedz jednak o tym, że drużyna w co najmniej dwóch miejscach zostanie zatrzymana przez strażników i główny bohater będzie musiał wykazać się odpowiednio rozwiniętą Stanowczością żeby uniknąć zdemaskowania.
Podczas badania wnętrza warowni staraj się mieć cały czas załączony tryb skaradania. Jest to szczególnie istotne w lochach, bo jest w nich mnóstwo pułapek. Na szczęście większość pułapek nie zadaje ogromnych obrażeń w wyniku przypadkowej ich aktywacji. W przypadku pozostałych pięter warowni tryb skradania pomoże ci w zaskakiwaniu przeciwników oraz w odnajdywaniu tajnych przełączników i skrytek.
Nie marnuj wytrychów na próby otwierania bardzo dobrze zabezpieczonych drzwi w sanktuarium i na głównym poziomie warowni, chyba że zależy ci na punktach doświadczenia. Klucz do zamkniętych pomieszczeń warowni posiada Nedmar i w zależności od podjętych decyzji przekaże ci on ten przedmiot lub będziesz mógł go zabrać po tym jak go zabijesz.
Niektóre z odnajdywanych przejść prowadzą w unikalne miejsca, między innymi na platformę oblężniczą oraz do wschodniej części murów (mapa M9). Korzystanie z nich nie jest obowiązkowe, ale nie zapominaj ich jeśli chcesz zbadać całą tę lokację w stu procentach.
Nedmar (sanktuarium) oraz Osrya (lochy) są dwiema przyjaźnie nastawionymi postaciami napotkanymi w warowni. W trakcie rozmowy z każdą z tych osób możesz poprosić o zapewnienie możliwości odpoczynku. Koniecznie skorzystaj z tej okazji (nawet więcej niż raz jeśli tego potrzebujesz), bo odpoczynek jest darmowy (tj. nie musisz zużywać zapasów).
Pełną eksplorację wnętrza warrowni najlepiej zostawić sobie na sam koniec pobytu w tej lokacji. Niezależnie od decyzji podjętych w końcowej części zadania Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) zagwarantujesz sobie możliwość zbadania tej miejscówki bez konieczności staczania dodatkowych walk (wyjątkiem są potyczki z potworami przebywającymi w lochach).
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany1108871 Junior
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
rzaba89nae Senator
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
Cysiek1 Legionista
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
zanonimizowany1123119 Junior
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
KMariusz3 Junior
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Rhylfein Junior
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
jedrolb Junior
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
BezCenzuryGO Centurion
Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.
Anelin Junior
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
