Pillars of Eternity M10 - Warownia Raedrika: Wnętrze
Pillars of Eternity M10 - Warownia Raedrika: Wnętrze
Skrzynie z berathiańskimi szatami
Możesz dzięki nim podróżować po sanktuarium bez wszczynania walk.
Schody łączące sanktuarium z głównym poziomem.
Kaplica
Odszukaj przełącznik otwierający przejście do komnaty Nedmara (04).
Komnata Nedmara
Włam się przez drzwi w głównym korytarzu lub wciśnij przełącznik w kaplicy (03). Z Nedmarem możesz porozmawiać lub możesz go zabić.
Schody łączące sanktuarium z lochami.
Schody łączące główny poziom z lochami.
Zbrojownia
Wybierz drzwi na górnych murach twierdzy żeby tu dotrzeć.
Przełącznik
Otwiera pobliskie drzwi.
Wejście do lochów
Miejsce startu jeśli wybrałeś alternatywne przejście (kraty przy fosie).
Cela Giacco
Możesz go uratować dla Nedmara (04). Włam się lub użyj klucza od Osryi (11).
Komnata Osryi
Możesz porozmawiać z Osryą lub zabić ją.
Tajne przejście Osryi
Dostępne tylko jeśli zabijesz dla niej Nedmara.
Tajne przejście Nedmara
Dostępne tylko jeśli uratujesz Giacco (10) dla Nedmara.
Sala tronowa
Porozmawiaj z Raedrikiem lub go zabij. Jeśli wybrałeś walkę to uważaj na arcymaga.
Koszary
Biblioteka
Jest tu tajny przełącznik przesuwający ścianę.
Przejście do Warowni Raedrika - zewnętrze.
Schody łączące sanktuarium z głównym poziomem.
Wymagane wytrychy lub rozwinięta Mechanika. Lepszym pomysłem jest użycie klucza od Nedmara (04).
Przejście do Warowni Raedrika - zewnętrze.
Wymagane 3 wytrychy i 2 punkty Mechaniki lub 3 punkty Mechaniki.
Wymagane wytrychy lub rozwinięta Mechanika. Lepszym pomysłem jest użycie klucza od Nedmara (04).
Przejście do Warowni Raedrika - zewnętrze.
Schody łączące sanktuarium z lochami.
Schody łączące główny poziom z lochami.
Wymagane 4 wytrychy i 3 punkty Mechaniki lub 4 punkty Mechaniki.
Wymagane 4 wytrychy i 3 punkty Mechaniki lub 4 punkty Mechaniki.
Przejście do Warowni Raedrika - zewnętrze.
Wymagany 1 wytrych lub 1 punkt Mechaniki.
Pułapka na podłodze.
Sarkofag-pułapka.
Sarkofag-pułapka.
Wymagane wytrychy lub rozwinięta Mechanika. Lepszym pomysłem jest pociągnięcie za przełącznik po drugiej stronie.
Pułapka na podłodze.
Przejście do Warowni Raedrika - zewnętrze.
Skrzynka-pułapka.
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Wymagane 4 wytrychy i 3 punkty Mechaniki lub 4 punkty Mechaniki.
Wymagany 1 wytrych lub 1 punkt Mechaniki.
Wymagane wytrychy lub rozwinięta Mechanika. Lepszym pomysłem jest użycie klucza od Osryi (11).
Pułapka na podłodze.
Pułapka na podłodze.
Wymagane 4 wytrychy i 3 punkty Mechaniki lub 4 punkty Mechaniki.
Tajne przejście Osryi
Dostępne tylko jeśli zabijesz dla niej Nedmara.
Tajne przejście Nedmara
Dostępne tylko jeśli uratujesz Giacco (10) dla Nedmara.
Skrzynia-pułapka.
Wymagane wytrychy lub rozwinięta Mechanika. Lepszym pomysłem jest użycie klucza od Nedmara (04).
Wymagane 4 wytrychy i 3 punkty Mechaniki lub 4 punkty Mechaniki.
Przejście do Warowni Raedrika - zewnętrze.

Pillars of Eternity: Warownia Raedrika (Raedric's Hold), Wnętrze - mapa

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Warownia Raedrika: Wnętrze - opis i mapa podrzędnej lokacji

Powyższa mapa prezentuje trzy główne poziomy Warowni Raedrika (Raedric's Hold). Są to sanktuarium (Sanctuary), główny poziom, na którym przebywa sam Raedrik, oraz lochy (Dungeon), w których napotyka się niemal wyłącznie potwory. Lokacje te możesz odwiedzać w dowolnej kolejności i zająć się ich eksploracją przy pierwszej możliwej okazji lub dopiero po zaliczeniu pobocznego zadania związanego z warownią.

Ważne miejsca we wnętrzu Warowni Raedrika

1. Skrzynie z berathiańskimi szatami

Szaty ze skrzyń pozwalają na swobodne przemieszczanie się po sanktuarium bez konieczności wszczynania walk. Uwaga - główny bohater musi mieć dobrze rozwiniętą Stanowczość, bo drużyna zostanie co najmniej dwa razy zatrzymana i trzeba wybronić się odpowiednimi opcjami dialogowymi.

3. Kaplica

Niedaleko ołtarza w kaplicy odnajdziesz ukryty przełącznik (skorzystaj z trybu skradania). Jego wciśnięcie ułatwi dostęp do komnaty Nedmara.

4. Komnata Nedmara

Zadanie poboczne: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) (otrzymałeś je w Złoconej Dolinie - M4) - Nedmar może ci pomóc w dotarciu do Raedrika, ale najpierw musisz odnaleźć w lochach jego kolegę Giacco. Opcjonalnie możesz zabić Nedmara na prośbę Osryi. Uwaga - W trakcie rozmowy z Nedmarem możesz poprosić o darmowy odpoczynek.

8. Przełącznik

Przełącznik otwierający drzwi prowadzące do lochów.

9. Wejście do lochów

Jest to punkt startu jeśli w zewnętrznej części twierdzy zdecydowałeś się na rozsunięcie krat przy fosie.

10. Cela Giacco

Zadanie poboczne: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) - Możesz włamać się do celi z Giacco lub zabić Osryę i zdobyć w ten sposób klucz. Uratowania Giacco pragnie Nedmar.

11. Komnata Osryi

Zadanie poboczne: Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) - Osrya może ci pomóc w dotarciu do Raedrika, ale najpierw musisz zabić dla niej Nedmara (sanktuarium). Uwaga - W trakcie rozmowy z Osryą możesz poprosić o darmowy odpoczynek.

12. Tajne przejście Osryi

Stanie się ono dostępne po wykonaniu zlecenia dla Osryi i otrzymaniu od niej klucza.

13. Tajne przejście Nedmara

Stanie się ono dostępne po wykonaniu zlecenia dla Nedmara i otrzymaniu od niego klucza.

14. Sala tronowa

Możesz porozmawiać z Raedrikiem i przystać na jego plan lub go zaatakować. W tym drugim przypadku uważaj nie tylko na Raedrika, ale również m.in. na towarzyszącego mu arcymaga (warto zapisać stan gry przed rozpoczęciem bitwy).

Ważne postacie niezależne we wnętrzu Warowni Raedrika

Nedmar (M10,4) - Odnajdziesz go w jego komnacie w sanktuarium. Może ci pomóc w dotarciu do Raedrika.

Giacco (M10,10) - Więziony jest w celi w lochach. Możesz go uratować na prośbę Nedmara.

Osrya (M10,11) - Odnajdziesz ją w lochach. Może ci pomóc w dotarciu do Raedrika.

Raedrik (M10,14) - Przebywa w sali tronowej na głównym poziomie. Możesz go zabić na prośbę Kolsca lub nawiązać z nim współpracę.

Rodzaje przeciwników i potworów we wnętrzu Warowni Raedrika

W trakcie pobytu we wnętrzu warowni możesz zostać zaatakowany przez każdego z napotkanych żywych przeciwników, zakładając że znalazłeś się w miejscu, w którym nie jesteś upoważniony. Możesz omijać wrogów (pomagając sobie skradaniem lub przebraniami) lub sukcesywnie eliminować ich.

Gul

Przywrócony (Revenant) - To jedna z silniejszych odmian nieumarłych.

Ludzki szkielet (Human Skeleton)

Czarny szlam (Black Ooze)

Aumauański szkielet (Aumaua Skeleton) - Szkielety te używają włóczni.

Inne ważne informacje związane z wnętrzem Warowni Raedrika

Koniecznie zainteresuj się berethiańskimi szatami odnalezionymi w skrzyniach w zachodniej części sanktuarium. Pozwolą ci one na zbadanie całego sanktuarium bez wszczynania walk. Wiedz jednak o tym, że drużyna w co najmniej dwóch miejscach zostanie zatrzymana przez strażników i główny bohater będzie musiał wykazać się odpowiednio rozwiniętą Stanowczością żeby uniknąć zdemaskowania.

Podczas badania wnętrza warowni staraj się mieć cały czas załączony tryb skaradania. Jest to szczególnie istotne w lochach, bo jest w nich mnóstwo pułapek. Na szczęście większość pułapek nie zadaje ogromnych obrażeń w wyniku przypadkowej ich aktywacji. W przypadku pozostałych pięter warowni tryb skradania pomoże ci w zaskakiwaniu przeciwników oraz w odnajdywaniu tajnych przełączników i skrytek.

Nie marnuj wytrychów na próby otwierania bardzo dobrze zabezpieczonych drzwi w sanktuarium i na głównym poziomie warowni, chyba że zależy ci na punktach doświadczenia. Klucz do zamkniętych pomieszczeń warowni posiada Nedmar i w zależności od podjętych decyzji przekaże ci on ten przedmiot lub będziesz mógł go zabrać po tym jak go zabijesz.

Niektóre z odnajdywanych przejść prowadzą w unikalne miejsca, między innymi na platformę oblężniczą oraz do wschodniej części murów (mapa M9). Korzystanie z nich nie jest obowiązkowe, ale nie zapominaj ich jeśli chcesz zbadać całą tę lokację w stu procentach.

Nedmar (sanktuarium) oraz Osrya (lochy) są dwiema przyjaźnie nastawionymi postaciami napotkanymi w warowni. W trakcie rozmowy z każdą z tych osób możesz poprosić o zapewnienie możliwości odpoczynku. Koniecznie skorzystaj z tej okazji (nawet więcej niż raz jeśli tego potrzebujesz), bo odpoczynek jest darmowy (tj. nie musisz zużywać zapasów).

Pełną eksplorację wnętrza warrowni najlepiej zostawić sobie na sam koniec pobytu w tej lokacji. Niezależnie od decyzji podjętych w końcowej części zadania Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land) zagwarantujesz sobie możliwość zbadania tej miejscówki bez konieczności staczania dodatkowych walk (wyjątkiem są potyczki z potworami przebywającymi w lochach).

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-11-21
08:10

Thrud the Barbarian Chorąży

W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.

Komentarz: Thrud the Barbarian
2025-11-21
09:33

Silvaren Pretorianin

Silvaren

Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności

Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.

Komentarz: Silvaren
2022-10-18
10:34

Anelin Junior

Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy

Komentarz: Anelin
2022-01-31
17:45

BezCenzuryGO Centurion

1
BezCenzuryGO
😂

Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.

Komentarz: BezCenzuryGO
2021-03-28
19:10

jedrolb Junior

😈

Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.

Komentarz: jedrolb
2017-12-25
14:00

Cysiek1 Legionista

1

Działa na Windows XP.

Komentarz: Cysiek1
2017-12-25
15:23

Gracz_juz_anonimowy Legend

Działać działa, ale często wywala do windy.

Komentarz: Gracz_juz_anonimowy
2016-05-16
12:31

Rhylfein Junior

1

A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)

Komentarz: Rhylfein
2016-01-03
14:18

KMariusz3 Junior

2

Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.

Komentarz: KMariusz3
2015-09-27
18:15

zanonimizowany1123119 Junior

Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?

Komentarz: zanonimizowany1123119
2015-08-16
21:15

Cysiek1 Legionista

-2

Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.

Komentarz: Cysiek1
2015-08-05
15:44

rzaba89nae Senator

1
rzaba89nae

"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.

Komentarz: rzaba89nae
2015-08-03
21:21

zanonimizowany1108871 Junior

DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-08-03
21:13

zanonimizowany1108871 Junior

witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-05-27
17:22

zanonimizowany812014 Konsul

Ja zabiłem go tak :

Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.

Komentarz: zanonimizowany812014
2015-05-27
16:41

Nerka Generał

Nerka

Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/

Komentarz: Nerka
2015-05-22
13:26

zanonimizowany1094579 Junior

😊

Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr

Komentarz: zanonimizowany1094579
2018-07-23
16:42

kochamcie Junior

mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?

Komentarz: kochamcie
2015-05-14
20:24

zanonimizowany1034002 Legionista

Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?

Komentarz: zanonimizowany1034002
2015-05-13
21:55

sakhar Generał

Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?

Komentarz: sakhar

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl