Pillars of Eternity: Barbarzyńca | Klasy postaci
Aktualizacja:
Barbarzyńca

Barbarzyńca jest najbardziej siłową klasą w całej grze. Charakteryzuje się bardzo dużą ilością zdrowia oraz wytrzymałości, niskim poziomem obrony i przeciętną celnością. Najlepiej sprawdza się w walce przeciwko kilku przeciwnikom jednocześnie. Najlepsze efekty osiąga w duecie z wojownikiem lub paladynem, którzy przyjmują na siebie większość ciosów, by barbarzyńca mógł spokojnie zadawać obrażenia.

Umiejętności barbarzyńcy można podzielić na dwie grupy - bezpośrednie oraz wspomagające. Zdolności bezpośrednie przeważnie polegają na potężnym ataku, który dodatkowo osłabia przeciwników. Do umiejętności wspomagających zalicza się efekty obszarowe, dzięki którym barbarzyńca może obniżyć statystyki przeciwników na stosunkowo dużym obszarze. Wszystkie umiejętności odnawiają się na zakończenie każdej walki.
Tworzenie postaci
Rasa - z dostępnych ras wybierz aumaua wyspiarskiego, który ma bonus +2 do siły oraz premię do szybkości poruszania się, lub krasnoluda górskiego posiadającego +2 do siły, +1 do kondycji, -1 do zręczności oraz premię do ochrony przed zatruciem i chorobami.
Zdolności - do wyboru masz dwie zdolności: szał, który zapewnia czasową premię do ataku, lub barbarzyński ryk, wzbudzający strach u wrogów na 12 sekund, zmniejszając tym samym ich zdolności bojowe. Lepszym wyborem na początku gry będzie szał.
Cechy - najważniejsze dla barbarzyńcy są punkty siły oraz kondycji. Jeden z tych dwóch atrybutów powinien mieć wartość ok. 20 punktów, drugi może być o 3-4 punkty słabszy. Podnieść trzeba także zręczność. Możesz zmniejszyć percepcję oraz stanowczość (maksymalnie o 2 punkty).
Pochodzenie - najlepszymi wyborami będą: Żyjące Ziemie (+1 do siły), Wędrującą Biel (+1 do percepcji) lub Archipelag Martwego Ognia (+1 do zręczności).
Biografia - dokonaj wyboru pomiędzy niewolnikiem, rzemieślnikiem a rabusiem. Kluczowe jest dla ciebie przetrwanie oraz atletyka.
Rozwój / zdolności klasowe
Podczas rozdawania punktów umiejętności skup się przede wszystkim na atletyce oraz przetrwaniu. Punkty wydawaj mniej więcej po równo, możesz trochę więcej przeznaczyć na atletykę. Wybierz także jedną z dwóch umiejętności - skradanie lub mechanikę i staraj się, by była na jak największym poziomie.
Poziom | Decyzja | Polecana ścieżka rozwoju |
2 | Talent | Barbarzyński cios |
3 | Zdolność | Dziki opór |
4 | Talent | Precyzyjna masakra |
5 | Zdolność | Samotnie przeciw wszystkim |
Styl gry
Barbarzyńca dostaje bonus do statystyk, jeśli walczy z więcej niż jednym przeciwnikiem naraz. Staraj się, by było to tylko dwóch przeciwników jednocześnie, przy większej ich liczbie wycofaj się.
Zakładaj kolczugi lub zbroje łuskowe, wprawdzie zapewniają mniejszą obronę niż pancerze płytowe, ale za to mniej ograniczają ruchy.
Trzymaj się zaraz za swoim "tankiem". Musisz być jak najbliżej centrum walk, jednocześnie ukrywając się za postacią odpowiedzialną za obronę.
Przez całe starcie kontroluj pasek wytrzymałości swojej postaci. Jeśli widzisz, że spada on bardzo szybko, wycofaj się o kilka metrów. Do walki wróć, gdy przeciwnik skupi swoją uwagę na innym członku drużyny.
Nie bój się korzystać ze zdolności. Na początku potyczki zawsze warto użyć zdolności, która osłabi lub przestraszy przeciwników, i dopiero wtedy skorzystać z typowo ofensywnych.
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Klasy postaci - podstawy
- Pillars of Eternity: Barbarzyńca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Enigmatyk | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Wojownik | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Paladyn | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łowca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Pieśniarz | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Druid | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mnich | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Kapłan | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łotrzyk | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
