Pillars of Eternity: Ważne wybory
Aktualizacja:
Ważne wybory
Podczas rozgrywki stawianych jest przed nami wiele wyborów, które w mniejszy lub większy sposób wpływają na świat gry. Część z nich jest podsumowywanych podczas zakończenia gry przedstawiając nam skutki naszych decyzji w dłuższej perspektywie czasowej. Poniżej przedstawionych zostanie większość z decyzji, które wpływają na przyszły świat gry.
Uwaga! Lista zawiera spoilery!
- Najważniejszą decyzją jest wybór co zrobić ze zgromadzonymi przez Thaosa duszami. Wybór związany jest z zadaniem Wspomnienia pradawnych (Memories of the Ancients). Uwaga - Lista opcji zachowania odnośnie dalszych losów dusz jest uzależniona od tego ile bóstw z zadania Gwiezdna Rada (Council of Stars) jest przychylnych wobec drużyny (zaliczone ich questy).
- Znaczenie ma także jakie bóstwo poprosiliśmy o pomoc w ramach zadania Gwiezdna Rada (Council of Stars), a także czy wypełniliśmy wolę bóstwa.
- Drugą ważną decyzją jest wybór frakcji w Zatoce Buntu. W zależności od naszej pomocy jednej frakcji przejmie ona kontrolę w mieście po zabójstwie diuka (końcówka II aktu gry). Wybór ma miejsce podczas przyjęcia do frakcji, a ten związany jest z zaliczeniem jednego zadania: Stalowe wiatry (Winds of Steel) dla Rycerzy Tygla, Zmiana warty (The Changing of The Guard) dla Rodu Doemenelów i Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake) dla Dwunastki.
- Równie ważna jest nasza decyzja odnośnie Lorda Raedrika rezydującego w Warowni Raedrika. W zależności czy zostawimy go przy życiu czy na tronie zasiądzie Kolsc różna będzie przyszłość Złoconej Doliny. Decyzję podejmujemy w ramach zadania Włodarz martwej krainy (Lord of a Barren Land).
- Znaczenie ma to czy zniszczyliśmy (w wyniku przeciążenia jej) czy tylko wyłączyliśmy engwitańską machinę na Wzgórzu Dziedzictwa. Wybór podejmujemy w ramach zadania Nieśmiertelne dziedzictwo (Undying Heritage).
- Znaczenie ma także czy rozwinęliśmy naszą warownię Caed Nua. Jeśli to zrobiliśmy to stanie się ona jednym z najważniejszych centrów politycznych w regionie.
- Wpływ na przyszłość ma nasza decyzja co zrobimy z władcą podziemi pod warownią Caed Nua - adrowym smokiem. Możemy pozwolić mu odejść lub go zabić. Związane jest to z zadaniem Władca podziemi (The Master Below).
- W zależności od naszej pomocy Hiraviasowi i dokonanych wyborów jego przyszłość kształtować się będzie całkowicie odmiennie. Jest to związane z zadaniem Prawdziwa Tożsamość (True to Form).
- Znaczenie ma także wypełnienie zleconego zadania przez Palleginę. My jednak mamy wpływ na jej decyzję w ramach zadania Dziecko Pięciu Słońc (The Child of Five Suns).
- W zależności od tego czy pomożemy Ederowi jego przyszłość będzie kształtowania się całkowicie odmiennie. Wszystko zależy od tego czy wykonamy zadanie Fragmenty rozrzuconej wiary (Fragments of a Scattered Faith).
- Możemy pomóc Alothowi w poznaniu samego siebie i w ten sposób pośrednio zadecydować o jego przyszłym losie. Dzieje się to w ramach zadania Dwie strony (Two-Sided).
- Poznając tajemnicę Bezkresnych Ścieżek pomożesz jednemu ze swoich towarzyszy - Kana Rua. Jego przyszłość zależy od wykonania zadania Czas i przypływ (Time and Tide).
- Jeśli odkryjemy tajemnicę Zrozpaczonej Matki i pomożemy jej ją rozwiązać pośrednio zdecydujemy o jej przyszłym losie. Dokonać tego możemy w ramach zadania Sen i wspomnienie (Dream and Memory).
- Nasza postać ma także wpływ na przyszłość Niezłomnego (Durance). Wszystko zależy od wykonania zadania Próby Niezłomnego (Trials of Durance).
- Ważna jest także nasza pomoc w odnalezieniu Persoqa udzielona Sagani. To od tego zależy jak szybko wróci do swojej rodzinnej wioski. Dokonujemy tego w ramach zadania Długie łowy (The Long Hunt).
1
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
