Pillars of Eternity: Przez bramę śmierci (Through Death's Gate) - solucja
Aktualizacja:
Przez bramę śmierci (Through Death's Gate) - zadanie główne
Zadanie to otrzymasz automatycznie po ukończeniu głównego questu Zawsze blisko Królowej (Never Far from the Queen), czyli po obejrzeniu wizji w Świątyni Woediki w Katakumbach pod Miedzianymi Alejami (M19,8). Wyjdź ze świątyni i opuść Zatokę Buntu. Musisz wyruszyć do Wioski Jeleni Bród (Dyrford Village) zlokalizowanej na wschód od miasta. Ponownie przejdź przez Most Aedelwana (Aedelwan Bridge) i Równiny na Krańcu Lasu (Woodend Plains). Wybierz wschodnie wyjście z równin żeby odbyć podróż do Sztormowego Wąwozu (Stormwall Gorge) i dokończ przemarsz do Jeleniego Brodu (Dyrford Village) (kolejne wschodnie przejście).

Po dotarciu do wioski wejdź do Świątyni Beratha (M29,1) i spotkaj się z Heroldem Beodmarem (Harbinger Beodmar). Postać ta podzieli się informacjami na temat ruin Cliaban Rilag i musisz do nich teraz wyruszyć. Skorzystaj z północno-wschodniego wyjścia z wioski żeby dotrzeć do Przeprawy Jeleni Bród (Dyrford Crossing). Tu wybierz północną ścieżkę, która prowadzi do Cliaban Rilag. Musisz wejść do tutejszych ruin i możesz tego dokonać na dwa sposoby. Pierwszy wariant to skorzystanie z głównego wejścia (M32,1). Pilnują go Sleafhota oraz glanfatański wojownik i glanfatański łowca z oswojonym wilkiem. Wszystkie te postacie musiałbyś pokonać w walce. Drugi wariant zakłada dotarcie do zniszczonego mostu (M32,2), przy czym po drodze drużyną mogą zatrzymać łatwi do pokonania szabrownicy (M32,3). Przeprawa przez zniszczony most jest ryzykowna, bo postacie z drużyny z niską Atletyką mogą odnieść kontuzje i w rezultacie rozpoczną badanie ruin w osłabieniu.
Niezależnie od wybranego przejścia eksplorację pierwszego poziomu Ruin Cliaban Rilag rozpoczynasz w ich zachodniej części (M33,1). Nie musisz badać całych ruin - zamiast tego skup się na dotarciu do schodów prowadzących na drugi poziom (M33,2). Lepiej jest wybrać krótszą dolną ścieżkę, choć zawiera ona kilka pułapek. W drodze do schodów eliminuj kolejne potwory i staraj się nie atakować zbyt wielu wrogów na raz. W pierwszej kolejności zabijaj stwory pwgra i druidów władających magią, jak również animatów, którzy wspierają się w walce wręcz różnorakimi zaklęciami. W ostatniej komnacie postaraj się też jak najszybciej uporać z mokrymi zarodnikami, uważając przy tym żeby nie aktywować przypadkowo jednej z kolejnych pułapek.

Twoje pierwsze zadanie na drugim poziomie ruin to dotarcie do głównej sali (M33,4). Jeżeli posiadasz postać z wysoko rozwiniętą Mechaniką (minimum 6 punktów) to możesz otworzyć pobliskie drzwi. W przeciwnym wypadku wyrusz na poszukiwania engwitańskiego klucza, który jest w komnacie w północnej części ruin (M33,5). Po drodze uważaj na nowe pułapki i sukcesywnie eliminuj widma i animatów. W sali z kluczem do zabicia jest także nieco silniejsza zjawa. Zbadaj zbiornik wodny i wyciągnij z niego klucz.
Użyj klucza na dowolnych drzwiach prowadzących do głównej sali. Pozbądź się tutejszych zgub deszczu i dotrzyj do nowych schodów (M33,6). Pozwolą ci one przenieść się do niedostępnej wcześniej części pierwszego poziomu ruin. Podejdź do ogromnej engwitańskiej maszyny (M33,7) i wejdź w interakcję ze znajdującym się w pobliżu niej posągiem, co doprowadzi do załączenia się nowej wizji.
Na sam koniec opuść ruiny. Możesz powrócić tą samą drogą lub wejść w interakcję z pobliskim strumieniem (M33,8), który przeniósłby drużynę na zachód (M33,9). Jest to szczególnie polecany wariant zachowania jeśli ktoś z drużyny ma co najmniej 16 punktów Kondycji. Możesz bowiem wtedy złapać się krawędzi tunelu po wskoczeniu do strumienia i dotrzeć do bardzo cennego skarbu.
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu - Miedziane Aleje (Defiance Bay - Copperlane) M18
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu, Miedziane Aleje - mapa
- Pillars of Eternity: Katakumby (Catacombs), Świątynia Woediki - mapa
- Pillars of Eternity: Przez bramę śmierci (Through Death's Gate) - solucja
- Pillars of Eternity: Nieśmiertelne dziedzictwo (Undying Heritage) - solucja
- Pillars of Eternity: Ten, który czeka (The Man Who Waits) - solucja
- Pillars of Eternity: Miedziane Aleje - poboczne zadania, solucja
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu - Miedziane Aleje (Defiance Bay - Copperlane) M18
- Pillars of Eternity: Zatoka Buntu
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
