Pillars of Eternity: Druid | Klasy postaci
Aktualizacja:
Druid

Druid jest jedną z klas magicznych, jednak posiada dwie unikalne cechy. Nie musi uczyć się czarów oraz może w trakcie walki przybrać postać zwierzęcia. Wyboru formy zwierzęcej dokonuje się podczas tworzenia postaci i nie da się jej później zmienić. Druid, przyjmując kształt zwierzęcia, otrzymuje bonusy do statystyk związanych z walką wręcz. W normalnej postaci dysponuje bardzo małą liczbą punktów zdrowia i wytrzymałości oraz jest pozbawiony obrony.

Druid od początku rozgrywki ma dostęp do wszystkich czarów. Podczas awansowania na kolejne poziomy automatycznie uczy się wszystkich nowych zaklęć. Pozostaje jednak w dalszym ciągu ograniczenie co do liczby zaklęć danego poziomu rzucanych między odpoczynkami.
Tworzenie postaci
Rasa - najlepszym wyborem jest rasa boskich natury, zarówno ze względu na bonus +1 do inteligencji, jak i klimat przyszłej rozgrywki.
Przemiany - każdy druid opanował jeden kształt zwierzęcy. Wykorzystywany jest zazwyczaj, gdy chcesz walczyć w zwarciu. Pomiędzy odpoczynkami z formy zwierzęcej możemy skorzystać tylko 3 razy. Do wyboru masz pięć form, każda z nich posiada inne cechy:
- Niedźwiedź - wysoka obrona oraz zdolność ryku, która czasowo osłabia wrogów.
- Dzik - zwiększony atak i szybsza regeneracja wytrzymałości.
- Kot - stosunkowo największe obrażenia, jednak za cenę wytrzymałości.
- Jeleń - duży współczynnik obrony oraz możliwość atakowania kilku przeciwników jednocześnie.
- Wilk - możliwość wyprowadzania szybkich ataków oraz specjalna zdolność, dzięki której powalisz przeciwnika.

Cechy - najwięcej punktów cech należy przeznaczyć na inteligencję oraz siłę. Stosunek jednej cechy do drugiej powinien wynosić mniej więcej 19:16. Możesz zmniejszyć o 1 lub 2 punkty zręczność lub percepcję na rzecz dodania ich większej liczby do stanowczości.
Pochodzenie - do wyboru masz jedno z trzech terytoriów: Stara Vailia (+1 do inteligencji), Rauatai (+1 do inteligencji) lub Żyjące Ziemie (+1 do siły).
Biografia - wybierz taką biografię, która da na wstępie bonus do przetrwania. Najlepszy będzie odkrywca.
Rozwój / zdolności klasowe
Rozwijając klasę druida, większość punktów umiejętności przeznaczaj w mniej więcej równym stopniu na przetrwanie oraz wiedzę. Dodaj także kilka punktów do atletyki, zwłaszcza jeśli zamierzasz często korzystać z przemiany w zwierzę.
Poziom | Decyzja | Polecana ścieżka rozwoju |
2 | Talent | Wszystkie dostępne talenty będą dodawać twoim atakom premię do żywiołu. Różnice są minimalne, wybierz więc taki żywioł, który ci najbardziej pasuje. |
3 | Brak | Na tym poziomie odblokowują się wszystkie czary drugiego poziomu, których jest aż 9. |
4 | Talent | Dodatkowe zaklęcie pierwszego poziomu |
5 | Brak | Awans na poziom piąty odblokował 8 nowych czarów trzeciego poziomu. |
Styl gry
Uważaj podczas rzucania zaklęć. Stosując np. gradobicie, możesz wyrządzić więcej szkód niż pożytku.
Podczas rzucania niektórych czarów obszarowych da się zaobserwować dwa okręgi. W obrębie mniejszego obrażenia otrzymają zarówno sojusznicy, jak i przeciwnicy. W przestrzeni między okręgiem małym a dużym obrażenia otrzymają tylko przeciwnicy.
Używaj szat, a jeśli zamierzasz często korzystać z formy zwierzęcia, to nawet pancerzy skórzanych.
Oszczędnie korzystaj z zaklęć podczas walki. Masz ich ograniczoną ilość, a nie zawsze możesz rozbić obóz. W starciu ze słabszymi przeciwnikami używaj formy zwierzęcej.
Rzucając czary, trzymaj się jak najdalej od przeciwników.
- Pillars of Eternity - poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
- Pillars of Eternity: Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Klasy postaci - podstawy
- Pillars of Eternity: Barbarzyńca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Enigmatyk | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Wojownik | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Paladyn | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łowca | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mag | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Pieśniarz | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Druid | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Mnich | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Kapłan | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Łotrzyk | Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Klasy postaci
- Pillars of Eternity: Poradnik do gry
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
