Pillars of Eternity: Złocona Dolina - poboczne zadania - solucja, opis przejścia
Aktualizacja:
Poboczne zadania w Złoconej Dolinie
Fragmenty rozrzuconej wiary (Fragments of a Scattered Faith)
Zadanie to zostanie dodane do dziennika po tym jak zaprosisz Edera do drużyny (M4,1). Nie wymaga ono dużego zaangażowania, bo musisz dotrzeć do Caed Nua i jest to częścią głównego wątku fabularnego gry. Musisz konkretnie dotrzeć do Maerwalda w Bezkresnych Ścieżkach Od Nuy (Poziom 1) (M14,1). Po zamordowaniu maga wyjdź z warowni i podejmij próbę opuszczenia Caed Nua. Zaczekaj aż Eder odezwie się i zainicjuj rozmowę z tym towarzyszem, która będzie dotyczyła jego zamordowanego brata.
Musisz wybrać się do Zatoki Buntu, a konkretnie do dzielnicy Zarzewie (First Fires). Skieruj się tu do Pałacu Diuka (Ducal Palace) (M22,4). W pałacu odszukaj Archiwistę (Records Keeper) i poproś o dostęp do archiwów. Początkowo otrzymasz odmowną odpowiedź. Potrzebne informacje możesz pozyskać na dwa sposoby - użyć opcji dialogowej związanej z rozwiniętą Siłą (wymagane co najmniej 16 punktów) lub zaczekać aż drużyna w wyniku zaliczanych questów zwiększy swoją reputację w Zatoce Buntu. Po tym jak użyjesz specjalnej opcji dialogowej lub dostatecznie poprawisz reputację rozmówca przekaże drużynie stosowne akta. Dowiesz się z nich, że brat Edera zginął w bitwie pod Cliaban Rilag. Wyrusz w to miejsce - jest to lokacja znajdująca się niedaleko wioski Jeleni Bród (Dyrford Village), którą odwiedza się w ramach głównego questu Przez bramę śmierci (Through Death's Gate).
Po dotarciu do Cliaban Rilag odszukaj obóz szabrowników (M32,3). Podejdź do bandytów i po odbyciu krótkiej rozmowy zaatakuj ich. Po zakończonych walkach zbadaj całe obozowisko, a w jednym z pojemników odnajdziesz stalową ozdobę z raedcerasiańskiego sztandaru (Raedceran Standard Piece). Wysłuchaj rozmowy z Ederem na temat pozyskanego obiektu.
Na sam koniec musisz udać się do Bliźniaczych Wiązów we wschodniej części mapy świata (podróż jest możliwa dopiero po awansowaniu do III aktu gry). Po znalezieniu się w wiosce przejdź do dystryktu Staropieśń (Oldsong) i odszukaj w jego zachodniej części Łowcę Umysłu z Kłów (Fangs Mind Hunter) (M39,3). Pokaże tej osobie odnaleziony artefakt i wysłuchaj rozmowy.
Dożynki (Against the Grain)
Zadanie to zostanie dodane do dziennika po tym jak zbliżysz się do Wiatraka (M4,5). Obejrzyj scenkę i wejdź do budynku żeby porozmawiać z Trumbel'em. Po wysłuchaniu stanowiska młynarza możesz zgodzić się na porozmawianie ze Sweynurem reprezentującym stronę rolników lub od razu spróbować nakłonić Trumbela do zmiany zdania.
Sweynura odnajdziesz na parterze Gospody Pod Czarnym Ogarem (M4,2). Jeżeli rozwiązałeś już problem po stronie Trumbela to wystarczy przekazać dobre wieści. W przeciwnym wypadku wybierz opcję zamówienia u Pasci trunków dla rolników. Możesz następnie spróbować nakłonić ich do złagodzenia stanowiska lub ich zaatakować (negatywna reputacja). Zdaj raport Trumbelowi jeśli jest to konieczne do ukończenia questu (możesz odebrać nagrodę lub odmówić zapłaty).
Alternatywne rozwiązania:
- W trakcie rozmowy z Trumbel'em możesz łatwiej osiągnąć pożądane efekty jeśli posiadasz wysoko rozwiniętą Stanowczość oraz Inteligencję.
- W trakcie rozmowy z Sweynurem możesz użyć wysoko rozwiniętej Stanowczości, Siły lub Zręczności do osiągnięcia pożądanego rezultatu.
- W trakcie rozmowy z Pascą możesz użyć Stanowczości żeby uniknąć konieczności zapłacenia za trunki.
Dostawa dla kowala (The Smith's Shipment)
Zadanie to zostanie dodane do dziennika po tym jak spotkasz się z kowalem Tuatanu w Kuźni Czarny Młot (M4,6). Na poszukiwania zaginionej dostawy wyrusz do Czarnych Błoni (Black Meadow) - możesz tam dotrzeć przechodząc przez Widła Magrany lub przez Posępną Knieję. Zbadaj zniszczony wóz (M11,3) i następnie północną część błoni gdzie znajduje się obozowisko bandytów (M11,1). Zabij wszystkich przeciwników i sprawdź interaktywne pojemniki celem odnalezienia skrzyni transportowej. Powróć z odzyskaną dostawą do Tuatanu (nagrody to złoto, unikalna tarcza i dodatnie punkty reputacji).
Matczyna prośba (A Mother's Plea)

Zadanie to zostanie dodane do dziennika po tym jak porozmawiasz z Aufrą w Domu Aufry (M4,8). Kobieta poprosi Cię o spotkanie się z akuszerką Rangą. Wyjdź z domu i opuść Złoconą Dolinę, udając się na południe do Wideł Magrany (Magran's Fork). Przejdź przez tę lokację i ponownie wybierz południowe wyjście żeby przenieść się do Busoli Ansloga (Anslogs's Compass). Udaj się tu na spotkanie z Rangą z południowego obozowiska (M7,2). Ranga najpierw poprosi drużynę o pozbycie się okolicznych potworów. Są to łatwe do eliminacji xoripy z północno-wschodniego obozu (M7,3). Drugie zadanie związane jest z wyprawą do jaskini morskiej (M7,4). Po dotarciu na miejsce zaatakuj dwa zarodnikowce (Sporeling). Potwory atakuj po kolei i licz się z tym, że zadają one niemałe obrażenia. Po wygranej bitwie zbadaj ciała zarodnikowców i pozbieraj mokre zarodniki (Dank Spores). Powróć z zarodnikami do Rangi i zaczekaj aż przygotuje miksturę (przy okazji dowiesz się, że jej właściwości lecznicze nie są prawdziwe).
Powróć do Złoconej Doliny i ponownie spotkaj się z Aufrą (M4,8). Możesz przekazać Aufrze miksturę i nie informować jej o działaniu mikstury lub wyjawić prawdę, iż służy ona jedynie poprawieniu samopoczucia. Nagrody za ukończenie tego questu to złoto i punkty reputacji.
Pogrzebane tajemnice (Buried Secrets)

Zadanie to możesz odblokować po dotarciu do Świątyni Eothasa i wejście do niej znajduje się w centralnej części wioski (M4,7). Po znalezieniu się w świątyni porozmawiaj w pierwszej komnacie z Wirtanem (M5,1), który jest zleceniodawcą tego questu. Twoje pierwsze zadanie to dotarcie do sali z trzema dzwonami znajdującej się w zachodniej części górnego poziomu świątyni (M5,6). Możesz wybrać ścieżkę na skróty (tajny przełącznik w zachodnim pomieszczeniu) (M5,2) lub drogę okrężną. Eksploracja innych pomieszczeń na górnym poziomie nie jest obowiązkowa - w kilku z nich (M5,3)(M5,5) pozyskałbyś podpowiedzi do rozwiązania okolicznej zagadki.
W celu zaliczenia zagadki musisz uderzać w dzwony w ustalonej kolejności. Prawidłowa kolejność to:
- prawy dzwon (opcja 4)
- środkowy dzwon (opcja 2)
- lewy dzwon (opcja 1)
- prawy dzwon (opcja 3)
W nagrodę za rozwiązanie zagadki odblokowany zostanie dostęp do schodów prowadzących na niższy poziom świątyni (M5,7).

Na niższym poziomie świątyni Twoim priorytetem będzie odnalezienie szczątków kapłanów Eothasa. Znajdują się one w pomieszczeniu w południowo-wschodnim narożniku mapy (M5,12) i początkowo nie możesz tam dotrzeć. Dostępu do tej części świątyni bronią zamknięte drzwi (M5,11) i jeśli nie dysponujesz odpowiednimi umiejętnościami żeby je otworzyć musisz zdobyć srebrny klucz. Zainteresuj się pomieszczeniem z grupą cieni (M5,9), które należy niestety pokonać. Staraj się je eliminować przy wąskim wyjściu z pomieszczenia, pomagając sobie dodatkowo pułapkami. Po zabezpieczeniu okolicy wejdź do pomieszczenia i przekręć zawór. Możesz już udać się na południe (M5,10). Zabij kolejne potwory i odszukaj szaty, przy których pozostawiono srebrny klucz (Gleaming Silver Key).
Podążaj w stronę sali ze szczątkami i eliminuj napotykane potwory. Pomieszczenie z martwymi kapłanami jest zamknięte, ale możesz odblokować przejście pociągając za dźwignię w korytarzu. Wejdź do pomieszczenia i porozmawiaj z jednym z zagubionych duchów, dzięki czemu zostaniesz uraczony wizją i poznasz prawdziwy przebieg wydarzeń. Musisz teraz powrócić do zleceniodawcy questu (M5,1). Możesz wybrać tę samą ścieżkę lub skorzystać ze wschodnich schodów (M5,14), które są pilnowane przez dodatkowe potwory. Zainicjuj rozmowę z Wirtanem. Możesz odebrać zapłatę od mężczyzny bez zadawania mu dodatkowych pytań lub oskarżyć go o zdradę i zażądać wyjaśnień. Pozwoli ci to na zasugerowanie mężczyźnie żeby odkupił swoje winy poprzez pochowanie kapłanów (dodatnie punkty reputacji).
Alternatywne rozwiązania:
- Jeśli masz wysoko rozwiniętą Stanowczość, Inteligencję, Percepcję lub Siłę to z większą łatwością będziesz mógł przekonać Wirtana do wyjawienia prawdy oraz zmiany stanowiska.
- Jeśli lubisz rozwiązania siłowe to możesz zaatakować Wirtana. Za zamordowanie mężczyzny otrzymasz ujemne punkty reputacji, ale po wyjściu ze świątyni możesz spotkać się z Urgeatem (M4,1) i przekazać mu szczątki, zyskując w ten sposób dodatnią reputację i 300 sztuk złota.
- Możesz całkowicie pominąć końcową rozmowę z Wirtanem. Po wyjściu ze świątyni udaj się w takiej sytuacji na spotkanie z Urgeatem. Przekaż mu szczątki i powiedz na temat czynów, których dopuścił się Wirtan. Zyskasz dzięki temu punkty reputacji.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany1108871 Junior
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
rzaba89nae Senator
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
Cysiek1 Legionista
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
zanonimizowany1123119 Junior
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
KMariusz3 Junior
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Rhylfein Junior
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
jedrolb Junior
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
BezCenzuryGO Centurion
Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.
Anelin Junior
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
