Pillars of Eternity: Złocona Dolina - poboczne zadania - solucja, opis przejścia

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Poboczne zadania w Złoconej Dolinie

Fragmenty rozrzuconej wiary (Fragments of a Scattered Faith)

Zadanie to zostanie dodane do dziennika po tym jak zaprosisz Edera do drużyny (M4,1). Nie wymaga ono dużego zaangażowania, bo musisz dotrzeć do Caed Nua i jest to częścią głównego wątku fabularnego gry. Musisz konkretnie dotrzeć do Maerwalda w Bezkresnych Ścieżkach Od Nuy (Poziom 1) (M14,1). Po zamordowaniu maga wyjdź z warowni i podejmij próbę opuszczenia Caed Nua. Zaczekaj aż Eder odezwie się i zainicjuj rozmowę z tym towarzyszem, która będzie dotyczyła jego zamordowanego brata.

Musisz wybrać się do Zatoki Buntu, a konkretnie do dzielnicy Zarzewie (First Fires). Skieruj się tu do Pałacu Diuka (Ducal Palace) (M22,4). W pałacu odszukaj Archiwistę (Records Keeper) i poproś o dostęp do archiwów. Początkowo otrzymasz odmowną odpowiedź. Potrzebne informacje możesz pozyskać na dwa sposoby - użyć opcji dialogowej związanej z rozwiniętą Siłą (wymagane co najmniej 16 punktów) lub zaczekać aż drużyna w wyniku zaliczanych questów zwiększy swoją reputację w Zatoce Buntu. Po tym jak użyjesz specjalnej opcji dialogowej lub dostatecznie poprawisz reputację rozmówca przekaże drużynie stosowne akta. Dowiesz się z nich, że brat Edera zginął w bitwie pod Cliaban Rilag. Wyrusz w to miejsce - jest to lokacja znajdująca się niedaleko wioski Jeleni Bród (Dyrford Village), którą odwiedza się w ramach głównego questu Przez bramę śmierci (Through Death's Gate).

Po dotarciu do Cliaban Rilag odszukaj obóz szabrowników (M32,3). Podejdź do bandytów i po odbyciu krótkiej rozmowy zaatakuj ich. Po zakończonych walkach zbadaj całe obozowisko, a w jednym z pojemników odnajdziesz stalową ozdobę z raedcerasiańskiego sztandaru (Raedceran Standard Piece). Wysłuchaj rozmowy z Ederem na temat pozyskanego obiektu.

Na sam koniec musisz udać się do Bliźniaczych Wiązów we wschodniej części mapy świata (podróż jest możliwa dopiero po awansowaniu do III aktu gry). Po znalezieniu się w wiosce przejdź do dystryktu Staropieśń (Oldsong) i odszukaj w jego zachodniej części Łowcę Umysłu z Kłów (Fangs Mind Hunter) (M39,3). Pokaże tej osobie odnaleziony artefakt i wysłuchaj rozmowy.

Dożynki (Against the Grain)

Zadanie to zostanie dodane do dziennika po tym jak zbliżysz się do Wiatraka (M4,5). Obejrzyj scenkę i wejdź do budynku żeby porozmawiać z Trumbel'em. Po wysłuchaniu stanowiska młynarza możesz zgodzić się na porozmawianie ze Sweynurem reprezentującym stronę rolników lub od razu spróbować nakłonić Trumbela do zmiany zdania.

Sweynura odnajdziesz na parterze Gospody Pod Czarnym Ogarem (M4,2). Jeżeli rozwiązałeś już problem po stronie Trumbela to wystarczy przekazać dobre wieści. W przeciwnym wypadku wybierz opcję zamówienia u Pasci trunków dla rolników. Możesz następnie spróbować nakłonić ich do złagodzenia stanowiska lub ich zaatakować (negatywna reputacja). Zdaj raport Trumbelowi jeśli jest to konieczne do ukończenia questu (możesz odebrać nagrodę lub odmówić zapłaty).

Alternatywne rozwiązania:

  • W trakcie rozmowy z Trumbel'em możesz łatwiej osiągnąć pożądane efekty jeśli posiadasz wysoko rozwiniętą Stanowczość oraz Inteligencję.
  • W trakcie rozmowy z Sweynurem możesz użyć wysoko rozwiniętej Stanowczości, Siły lub Zręczności do osiągnięcia pożądanego rezultatu.
  • W trakcie rozmowy z Pascą możesz użyć Stanowczości żeby uniknąć konieczności zapłacenia za trunki.

Dostawa dla kowala (The Smith's Shipment)

Zadanie to zostanie dodane do dziennika po tym jak spotkasz się z kowalem Tuatanu w Kuźni Czarny Młot (M4,6). Na poszukiwania zaginionej dostawy wyrusz do Czarnych Błoni (Black Meadow) - możesz tam dotrzeć przechodząc przez Widła Magrany lub przez Posępną Knieję. Zbadaj zniszczony wóz (M11,3) i następnie północną część błoni gdzie znajduje się obozowisko bandytów (M11,1). Zabij wszystkich przeciwników i sprawdź interaktywne pojemniki celem odnalezienia skrzyni transportowej. Powróć z odzyskaną dostawą do Tuatanu (nagrody to złoto, unikalna tarcza i dodatnie punkty reputacji).

Matczyna prośba (A Mother's Plea)

Zabij dwa zarodnikowce w jaskini morskiej w Busoli Ansloga - Pillars of Eternity: Złocona Dolina - poboczne zadania - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Zabij dwa zarodnikowce w jaskini morskiej w Busoli Ansloga

Zadanie to zostanie dodane do dziennika po tym jak porozmawiasz z Aufrą w Domu Aufry (M4,8). Kobieta poprosi Cię o spotkanie się z akuszerką Rangą. Wyjdź z domu i opuść Złoconą Dolinę, udając się na południe do Wideł Magrany (Magran's Fork). Przejdź przez tę lokację i ponownie wybierz południowe wyjście żeby przenieść się do Busoli Ansloga (Anslogs's Compass). Udaj się tu na spotkanie z Rangą z południowego obozowiska (M7,2). Ranga najpierw poprosi drużynę o pozbycie się okolicznych potworów. Są to łatwe do eliminacji xoripy z północno-wschodniego obozu (M7,3). Drugie zadanie związane jest z wyprawą do jaskini morskiej (M7,4). Po dotarciu na miejsce zaatakuj dwa zarodnikowce (Sporeling). Potwory atakuj po kolei i licz się z tym, że zadają one niemałe obrażenia. Po wygranej bitwie zbadaj ciała zarodnikowców i pozbieraj mokre zarodniki (Dank Spores). Powróć z zarodnikami do Rangi i zaczekaj aż przygotuje miksturę (przy okazji dowiesz się, że jej właściwości lecznicze nie są prawdziwe).

Powróć do Złoconej Doliny i ponownie spotkaj się z Aufrą (M4,8). Możesz przekazać Aufrze miksturę i nie informować jej o działaniu mikstury lub wyjawić prawdę, iż służy ona jedynie poprawieniu samopoczucia. Nagrody za ukończenie tego questu to złoto i punkty reputacji.

Pogrzebane tajemnice (Buried Secrets)

Dotrzyj do komnaty z trzema dzwonami - Pillars of Eternity: Złocona Dolina - poboczne zadania - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Dotrzyj do komnaty z trzema dzwonami

Zadanie to możesz odblokować po dotarciu do Świątyni Eothasa i wejście do niej znajduje się w centralnej części wioski (M4,7). Po znalezieniu się w świątyni porozmawiaj w pierwszej komnacie z Wirtanem (M5,1), który jest zleceniodawcą tego questu. Twoje pierwsze zadanie to dotarcie do sali z trzema dzwonami znajdującej się w zachodniej części górnego poziomu świątyni (M5,6). Możesz wybrać ścieżkę na skróty (tajny przełącznik w zachodnim pomieszczeniu) (M5,2) lub drogę okrężną. Eksploracja innych pomieszczeń na górnym poziomie nie jest obowiązkowa - w kilku z nich (M5,3)(M5,5) pozyskałbyś podpowiedzi do rozwiązania okolicznej zagadki.

W celu zaliczenia zagadki musisz uderzać w dzwony w ustalonej kolejności. Prawidłowa kolejność to:

  • prawy dzwon (opcja 4)
  • środkowy dzwon (opcja 2)
  • lewy dzwon (opcja 1)
  • prawy dzwon (opcja 3)

W nagrodę za rozwiązanie zagadki odblokowany zostanie dostęp do schodów prowadzących na niższy poziom świątyni (M5,7).

Miejsce odnalezienia srebrnego klucza - Pillars of Eternity: Złocona Dolina - poboczne zadania - solucja, opis przejścia - Pillars of Eternity - poradnik do gry
Miejsce odnalezienia srebrnego klucza

Na niższym poziomie świątyni Twoim priorytetem będzie odnalezienie szczątków kapłanów Eothasa. Znajdują się one w pomieszczeniu w południowo-wschodnim narożniku mapy (M5,12) i początkowo nie możesz tam dotrzeć. Dostępu do tej części świątyni bronią zamknięte drzwi (M5,11) i jeśli nie dysponujesz odpowiednimi umiejętnościami żeby je otworzyć musisz zdobyć srebrny klucz. Zainteresuj się pomieszczeniem z grupą cieni (M5,9), które należy niestety pokonać. Staraj się je eliminować przy wąskim wyjściu z pomieszczenia, pomagając sobie dodatkowo pułapkami. Po zabezpieczeniu okolicy wejdź do pomieszczenia i przekręć zawór. Możesz już udać się na południe (M5,10). Zabij kolejne potwory i odszukaj szaty, przy których pozostawiono srebrny klucz (Gleaming Silver Key).

Podążaj w stronę sali ze szczątkami i eliminuj napotykane potwory. Pomieszczenie z martwymi kapłanami jest zamknięte, ale możesz odblokować przejście pociągając za dźwignię w korytarzu. Wejdź do pomieszczenia i porozmawiaj z jednym z zagubionych duchów, dzięki czemu zostaniesz uraczony wizją i poznasz prawdziwy przebieg wydarzeń. Musisz teraz powrócić do zleceniodawcy questu (M5,1). Możesz wybrać tę samą ścieżkę lub skorzystać ze wschodnich schodów (M5,14), które są pilnowane przez dodatkowe potwory. Zainicjuj rozmowę z Wirtanem. Możesz odebrać zapłatę od mężczyzny bez zadawania mu dodatkowych pytań lub oskarżyć go o zdradę i zażądać wyjaśnień. Pozwoli ci to na zasugerowanie mężczyźnie żeby odkupił swoje winy poprzez pochowanie kapłanów (dodatnie punkty reputacji).

Alternatywne rozwiązania:

  • Jeśli masz wysoko rozwiniętą Stanowczość, Inteligencję, Percepcję lub Siłę to z większą łatwością będziesz mógł przekonać Wirtana do wyjawienia prawdy oraz zmiany stanowiska.
  • Jeśli lubisz rozwiązania siłowe to możesz zaatakować Wirtana. Za zamordowanie mężczyzny otrzymasz ujemne punkty reputacji, ale po wyjściu ze świątyni możesz spotkać się z Urgeatem (M4,1) i przekazać mu szczątki, zyskując w ten sposób dodatnią reputację i 300 sztuk złota.
  • Możesz całkowicie pominąć końcową rozmowę z Wirtanem. Po wyjściu ze świątyni udaj się w takiej sytuacji na spotkanie z Urgeatem. Przekaż mu szczątki i powiedz na temat czynów, których dopuścił się Wirtan. Zyskasz dzięki temu punkty reputacji.

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-11-21
08:10

Thrud the Barbarian Chorąży

W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.

Komentarz: Thrud the Barbarian
2025-11-21
09:33

Silvaren Pretorianin

Silvaren

Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności

Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.

Komentarz: Silvaren
2022-10-18
10:34

Anelin Junior

Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy

Komentarz: Anelin
2022-01-31
17:45

BezCenzuryGO Centurion

1
BezCenzuryGO
😂

Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.

Komentarz: BezCenzuryGO
2021-03-28
19:10

jedrolb Junior

😈

Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.

Komentarz: jedrolb
2017-12-25
14:00

Cysiek1 Legionista

1

Działa na Windows XP.

Komentarz: Cysiek1
2017-12-25
15:23

zanonimizowany622647 Legend

Działać działa, ale często wywala do windy.

Komentarz: zanonimizowany622647
2016-05-16
12:31

Rhylfein Junior

1

A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)

Komentarz: Rhylfein
2016-01-03
14:18

KMariusz3 Junior

2

Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.

Komentarz: KMariusz3
2015-09-27
18:15

zanonimizowany1123119 Junior

Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?

Komentarz: zanonimizowany1123119
2015-08-16
21:15

Cysiek1 Legionista

-2

Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.

Komentarz: Cysiek1
2015-08-05
15:44

rzaba89nae Senator

1
rzaba89nae

"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.

Komentarz: rzaba89nae
2015-08-03
21:21

zanonimizowany1108871 Junior

DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-08-03
21:13

zanonimizowany1108871 Junior

witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-05-27
17:22

zanonimizowany812014 Konsul

Ja zabiłem go tak :

Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.

Komentarz: zanonimizowany812014
2015-05-27
16:41

Nerka Generał

Nerka

Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/

Komentarz: Nerka
2015-05-22
13:26

zanonimizowany1094579 Junior

😊

Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr

Komentarz: zanonimizowany1094579
2018-07-23
16:42

kochamcie Junior

mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?

Komentarz: kochamcie
2015-05-14
20:24

zanonimizowany1034002 Legionista

Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?

Komentarz: zanonimizowany1034002
2015-05-13
21:55

sakhar Generał

Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?

Komentarz: sakhar

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl