Pillars of Eternity: Szyk bojowy
Aktualizacja:
Szyk bojowy

Zarówno podczas walki, jak i przemierzania świata gry twoja drużyna ustawiona jest w określonym szyku bojowym. Wybrać możesz z trzech ustawień systemowych: dwuszeregu, klina oraz linii prostej. Masz także możliwość ustawienia drużyny w dwóch "szykach własnych". Dzięki tej opcji dostajesz dostęp do obszaru o wymiarach 7x6 kratek, na którym możesz dowolnie lokować członków drużyny. Każda postać zajmuje jedną kratkę, masz więc duże pole manewru. Własny szyk jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż daje pełną kontrolę nad ustawieniem towarzyszy, jednak należy pamiętać o kilku fundamentalnych zasadach.
Drużyna nie powinna być rozciągnięta wszerz, tylko wzdłuż. W jednym rzędzie ma stać maksymalnie trzech towarzyszy. Ograniczy to wzajemne blokowanie się w wąskich przejściach. Na przedzie należy ustawić wojownika z tarczą lub inną postać nastawioną na obronę i przyjmowanie obrażeń. Zaraz za wojownikiem, w następnym rzędzie, rozlokuj resztę postaci walczących wręcz, np. barbarzyńcę, mnicha czy zwierzęcego towarzysza. W trzecim rzędzie powinni znaleźć się kompani z klas magicznych, np. magowie czy druidzi. Większość czarów wymaga bliskiego podejścia do celu, więc muszą oni stać stosunkowo niedaleko wojowników. Na samym końcu ustaw łowców oraz inne postacie atakujące za pomocą łuku, kuszy czy broni palnej, gdyż mają największy zasięg.
Dobrze byłoby wykorzystywać oba szyki własne. Ustawienie postaci powinno być takie samo, istotna jest natomiast przestrzeń pomiędzy towarzyszami. Jeden szyk należy przeznaczyć do walki w budynkach i lochach, a drugi do starć na otwartej przestrzeni, np. w lokacjach leśnych. Szyk do walki w lochach powinien bazować na braku pustych pól między towarzyszami. W wąskich przejściach czy tunelach nie ma wiele miejsca na przemieszczanie kompanów. Nie można też zaatakować cię z boku, więc najlepiej sprawdza się szyk zwarty. Inaczej sytuacja wygląda na otwartych przestrzeniach. Tu przeciwnik może cię w każdej chwili obejść z boku. Szyk powinien być zatem dużo bardziej luźny. Pamiętaj więc, by przestrzeń między idącym z przodu wojownikiem a strzelcem na końcu wynosiła przynajmniej kilka pól. Dzięki temu będziesz odkrywać większą część mapy za każdym przejściem oraz - co najważniejsze - w momencie rozpoczęcia walki twoi strzelcy znajdą się w bezpiecznej odległości od wroga. Nie stracisz czasu na wycofywanie się, tylko od razu będzie można przystąpić do akcji.
Przełączanie się między poszczególnymi szykami trwa maksymalnie 2-3 sekundy, a znacząco poprawia początkową sytuację w bitwie. Klikając oraz przytrzymując prawy przycisk myszy, możesz określić kierunek, w jakim ma być ustawiona twoja drużyna.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
