Pillars of Eternity: Szyk bojowy
Aktualizacja:
Szyk bojowy

Zarówno podczas walki, jak i przemierzania świata gry twoja drużyna ustawiona jest w określonym szyku bojowym. Wybrać możesz z trzech ustawień systemowych: dwuszeregu, klina oraz linii prostej. Masz także możliwość ustawienia drużyny w dwóch "szykach własnych". Dzięki tej opcji dostajesz dostęp do obszaru o wymiarach 7x6 kratek, na którym możesz dowolnie lokować członków drużyny. Każda postać zajmuje jedną kratkę, masz więc duże pole manewru. Własny szyk jest najlepszym rozwiązaniem, gdyż daje pełną kontrolę nad ustawieniem towarzyszy, jednak należy pamiętać o kilku fundamentalnych zasadach.
Drużyna nie powinna być rozciągnięta wszerz, tylko wzdłuż. W jednym rzędzie ma stać maksymalnie trzech towarzyszy. Ograniczy to wzajemne blokowanie się w wąskich przejściach. Na przedzie należy ustawić wojownika z tarczą lub inną postać nastawioną na obronę i przyjmowanie obrażeń. Zaraz za wojownikiem, w następnym rzędzie, rozlokuj resztę postaci walczących wręcz, np. barbarzyńcę, mnicha czy zwierzęcego towarzysza. W trzecim rzędzie powinni znaleźć się kompani z klas magicznych, np. magowie czy druidzi. Większość czarów wymaga bliskiego podejścia do celu, więc muszą oni stać stosunkowo niedaleko wojowników. Na samym końcu ustaw łowców oraz inne postacie atakujące za pomocą łuku, kuszy czy broni palnej, gdyż mają największy zasięg.
Dobrze byłoby wykorzystywać oba szyki własne. Ustawienie postaci powinno być takie samo, istotna jest natomiast przestrzeń pomiędzy towarzyszami. Jeden szyk należy przeznaczyć do walki w budynkach i lochach, a drugi do starć na otwartej przestrzeni, np. w lokacjach leśnych. Szyk do walki w lochach powinien bazować na braku pustych pól między towarzyszami. W wąskich przejściach czy tunelach nie ma wiele miejsca na przemieszczanie kompanów. Nie można też zaatakować cię z boku, więc najlepiej sprawdza się szyk zwarty. Inaczej sytuacja wygląda na otwartych przestrzeniach. Tu przeciwnik może cię w każdej chwili obejść z boku. Szyk powinien być zatem dużo bardziej luźny. Pamiętaj więc, by przestrzeń między idącym z przodu wojownikiem a strzelcem na końcu wynosiła przynajmniej kilka pól. Dzięki temu będziesz odkrywać większą część mapy za każdym przejściem oraz - co najważniejsze - w momencie rozpoczęcia walki twoi strzelcy znajdą się w bezpiecznej odległości od wroga. Nie stracisz czasu na wycofywanie się, tylko od razu będzie można przystąpić do akcji.
Przełączanie się między poszczególnymi szykami trwa maksymalnie 2-3 sekundy, a znacząco poprawia początkową sytuację w bitwie. Klikając oraz przytrzymując prawy przycisk myszy, możesz określić kierunek, w jakim ma być ustawiona twoja drużyna.
0
Komentarze czytelników
zanonimizowany1108871 Junior
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
rzaba89nae Senator
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
Cysiek1 Legionista
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
zanonimizowany1123119 Junior
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
KMariusz3 Junior
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Rhylfein Junior
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
jedrolb Junior
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
BezCenzuryGO Centurion
Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.
Anelin Junior
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
