Pillars of Eternity M34 - Lle a Rhemen
Pillars of Eternity M34 - Lle a Rhemen
Wejście
Tutaj rozpoczynasz eksplorację ruin. Porozmawiaj z kamienną głową.
Tunel łączący dwie części ruin.
Przejść możesz poprzez:
- Użycie młota i dłuta
- Posiadając moc na poziomie 16 możesz rozerwać pajęczyny
- przeczołgując się pod pajęczyną.
Pierwsze dwie opcje spowodują pojawienie się kilku pająków.
Południowa Komnata
Porozmawiaj z Nridkiem, możesz go zabić lub puścić wolno.
Jeśli masz aktywne zadanie "Skarb pod jeziorem" zabierz Starożytną Engwitańską Broń.
W tym samym sarkofagu znajduje się Engwitańska Włócznia Duszy - Cladhaliath.
Nridek posiada przy sobie Nośnik Duszy potrzebny do przeprowadzenia rytuału warto więc go zabić.
Schody łączące oba poziomy Lle a Rhemen.
Do zejścia potrzebować będziesz linki z kotwiczką.
Wschodnia Komnata
Znajdziesz tutaj Pogromców Olbrzymów, pod warunkiem jednak, że wszedłeś do ruin dopiero w III akcie.
Zachodnia komnata
Zabij widma i zjawy, porozmawiaj z kamienną głową, wybierz jedną z opcji dialogowych.
Północna komnata
Zabij zjawy i Cean Gwla, porozmawiaj z kamienną głową i wybierz jedną z opcji dialogowych.
Jaskinia
Znajduje się tutaj przejście do Sztormowego Wąwozu.
Przejście do Sztormowego Wąwozu.
Tunel łączący dwie części ruin.
Pułapka na podłodze.
Skrytka w ścianie - wymagany tryb skradania.
Schody łączące oba poziomy Lle a Rhemen.
Pułapka w grobie.
Przejście do Sztormowego Wąwozu.
Przełącznik - wymagany tryb skradania.

Pillars of Eternity: Lle a Rhemen (Sztormowy Wąwóz) - mapa

Poradniki

Aktualizacja:

Pobierz Poradnik
Spis treści

Lle a Rhemen - opis i mapa podrzędnej lokacji

Lle a Rhemen to ruiny świątyni, które są lokacją podrzędną w stosunku do Sztormowego Wąwozu (Stormwall Gorge). Dostać się do środka możesz na dwa sposoby. Pierwszą możliwość otrzymasz podczas wykonywania pobocznego zadania Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake) frakcji Dwunastka z Zatoki Buntu. Drugą możliwością jest poczekanie do III aktu, kiedy to opadająca woda samoistnie odsłoni wejście do ruin.

Ważne miejsca w Lle a Rhemen

1. Wejście

Tutaj rozpoczynasz eksplorację świątyni oraz znajdziesz wyjście na powierzchnię.

W III akcie znajdziesz tutaj także zejście do niższego poziomu świątyni.

Gdy podejdziesz do przejścia odezwie się do ciebie Kamienna głowa.

2. Tunel łączący dwie części ruin.

Tunel ten prowadzi do drugiej części ruin znajdujących się na tym samym poziomie. Przejść przez niego możesz na trzy sposoby:

  • Wykorzystując młot i dłuto. Po wykonaniu czynności pojawi się kilka pająków, które będziesz musiał pokonać.
  • Jeśli posiadasz postać z Mocą na poziomie 16 możesz polecić jej rozerwanie pajęczyn. Tak jak w poprzedniej możliwości pojawi się kilka pająków.
  • Możesz przeczołgać się pod pajęczynami. Unikniesz w ten sposób walki z pająkami.

3. Południowa komnata

Wchodząc do pomieszczenia pająki nie będą Cię atakowały, możesz spokojnie przejść i porozmawiać z Nridkiem. Podczas rozmowy możesz zdecydować się pozwolić mu odejść lub go zaatakować. Z ciała Nridka możesz zabrać Nośnik duszy (Soul vessel), który jest potrzebny do przeprowadzenia rytuału (M34,8).

Z sarkofagu na końcu pomieszczenia zabierz inny przedmiot potrzebny do rytuału - Engwitańską włócznię dusz - Cladhaliath. Jeśli wykonujesz przy okazji zadanie Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake) w tym samym sarkofagu znajdować się będzie Starożytna engwitańska broń.

4. Schody łączące oba poziomy Lle a Rhemen

Do zejścia potrzebować będziesz linki z kotwiczką.

5. Wschodnia komnata

Znajdziesz tutaj grupę poszukiwaczy przygód zwaną Pogromcami Olbrzymów (Giantslayers). Będą się tutaj znajdowali tylko w przypadku gdy zdecydujesz się na zejście do Lle a Rhemen w III akcie. Jeśli wykonujesz zadanie Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake) spotkasz ich żywych w innej lokacji.

Wchodząc bliżej centrum okręgu pojawi się grupa 4 widm.

6. Zachodnia komnata

Zabij widma i zjawy, porozmawiaj z kamienną głową, wybierz jedną z opcji dialogowych.

7. Północna komnata

Zabij zjawy i Cean Gwla, porozmawiaj z kamienną głową i wybierz jedną z opcji dialogowych.

8. Miejsce rytuału

Możesz przeprowadzić w tym miejscu rytuał, aby to zrobić musisz wykonać następujące czynności:

  • Udaj się do pomieszczeń z kamiennymi twarzami (M34,6) oraz (M34,7). Zabij znajdujące się potwory, porozmawiaj z nimi oraz wybierz jedną opcję dialogową. Na ścianie nieopodal zaświeci się jeden z symboli.
  • Udaj się teraz do Południowej Komnaty (M34,3), zabij Nridka, zabierz z jego ciała Nośnik Dusz (Soul vessel). Z sarkofagu na końcu pomieszczenia zabierz włócznię - Cladhaliath.
  • Idź do miejsca przeprowadzenia rytuału (M34,8). Swoich towarzyszy ustaw tak aby po każdej ze stron ołtarza zapalił się jeden z czterech symboli. Musisz po prostu stanąć odpowiednią postacią na odpowiednim symbolu.
  • Podejdź swoją główną postacią do ołtarza i porozmawiaj z kamienną twarzą.
  • Na środku pomieszczenia stojące naczynie wypełni się duszami, podejdź do niego. Skorzystaj z opcji craftingu i zaklnij posiadaną włócznię - Cladhaliath.

9. Jaskinia

Znajduje się tutaj przejście do Sztormowego Wąwozu.

Rodzaje przeciwników i potworów w Lle a Rhemen

Wdownik (Widowmaker)

Młody kryształogryz (Crystal eater spiderling)

Kryształogryz (Crystal eater)

Przędzarz biały (Ivory spiderling)

Cean Gwla (Cean Gwla)

Widmo (Spectre)

Zjawa (Phantom)

Zarodnikowiec (Sporeling)

Troll (Troll)

Komentarze czytelników

Dodaj komentarz
2025-11-21
08:10

Thrud the Barbarian Chorąży

W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.

Komentarz: Thrud the Barbarian
2025-11-21
09:33

Silvaren Pretorianin

Silvaren

Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności

Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.

Komentarz: Silvaren
2022-10-18
10:34

Anelin Junior

Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy

Komentarz: Anelin
2022-01-31
17:45

BezCenzuryGO Centurion

1
BezCenzuryGO
😂

Mapa zasłonięta żeby wykupić premium. No to jest porażka tej strony.

Komentarz: BezCenzuryGO
2021-03-28
19:10

jedrolb Junior

😈

Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.

Komentarz: jedrolb
2017-12-25
14:00

Cysiek1 Legionista

1

Działa na Windows XP.

Komentarz: Cysiek1
2017-12-25
15:23

zanonimizowany622647 Legend

Działać działa, ale często wywala do windy.

Komentarz: zanonimizowany622647
2016-05-16
12:31

Rhylfein Junior

1

A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)

Komentarz: Rhylfein
2016-01-03
14:18

KMariusz3 Junior

2

Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.

Komentarz: KMariusz3
2015-09-27
18:15

zanonimizowany1123119 Junior

Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?

Komentarz: zanonimizowany1123119
2015-08-16
21:15

Cysiek1 Legionista

-2

Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.

Komentarz: Cysiek1
2015-08-05
15:44

rzaba89nae Senator

1
rzaba89nae

"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.

Komentarz: rzaba89nae
2015-08-03
21:21

zanonimizowany1108871 Junior

DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-08-03
21:13

zanonimizowany1108871 Junior

witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!

Komentarz: zanonimizowany1108871
2015-05-27
17:22

zanonimizowany812014 Konsul

Ja zabiłem go tak :

Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.

Komentarz: zanonimizowany812014
2015-05-27
16:41

Nerka Generał

Nerka

Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/

Komentarz: Nerka
2015-05-22
13:26

zanonimizowany1094579 Junior

😊

Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr

Komentarz: zanonimizowany1094579
2018-07-23
16:42

kochamcie Junior

mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?

Komentarz: kochamcie
2015-05-14
20:24

zanonimizowany1034002 Legionista

Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?

Komentarz: zanonimizowany1034002
2015-05-13
21:55

sakhar Generał

Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?

Komentarz: sakhar

Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.

Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.

GRYOnline.pl:

Facebook GRYOnline.pl Instagram GRYOnline.pl X GRYOnline.pl Discord GRYOnline.pl TikTok GRYOnline.pl Podcast GRYOnline.pl WhatsApp GRYOnline.pl LinkedIn GRYOnline.pl Forum GRYOnline.pl

tvgry.pl:

YouTube tvgry.pl TikTok tvgry.pl Instagram tvgry.pl Discord tvgry.pl Facebook tvgry.pl