Tutaj rozpoczynasz eksplorację ruin. Porozmawiaj z kamienną głową.
Przejść możesz poprzez:
- Użycie młota i dłuta
- Posiadając moc na poziomie 16 możesz rozerwać pajęczyny
- przeczołgując się pod pajęczyną.
Pierwsze dwie opcje spowodują pojawienie się kilku pająków.
Porozmawiaj z Nridkiem, możesz go zabić lub puścić wolno.
Jeśli masz aktywne zadanie "Skarb pod jeziorem" zabierz Starożytną Engwitańską Broń.
W tym samym sarkofagu znajduje się Engwitańska Włócznia Duszy - Cladhaliath.
Nridek posiada przy sobie Nośnik Duszy potrzebny do przeprowadzenia rytuału warto więc go zabić.
Do zejścia potrzebować będziesz linki z kotwiczką.
Znajdziesz tutaj Pogromców Olbrzymów, pod warunkiem jednak, że wszedłeś do ruin dopiero w III akcie.
Zabij widma i zjawy, porozmawiaj z kamienną głową, wybierz jedną z opcji dialogowych.
Zabij zjawy i Cean Gwla, porozmawiaj z kamienną głową i wybierz jedną z opcji dialogowych.
Znajduje się tutaj przejście do Sztormowego Wąwozu.
Pillars of Eternity: Lle a Rhemen (Sztormowy Wąwóz) - mapa
Aktualizacja:
Lle a Rhemen - opis i mapa podrzędnej lokacji
Lle a Rhemen to ruiny świątyni, które są lokacją podrzędną w stosunku do Sztormowego Wąwozu (Stormwall Gorge). Dostać się do środka możesz na dwa sposoby. Pierwszą możliwość otrzymasz podczas wykonywania pobocznego zadania Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake) frakcji Dwunastka z Zatoki Buntu. Drugą możliwością jest poczekanie do III aktu, kiedy to opadająca woda samoistnie odsłoni wejście do ruin.
Ważne miejsca w Lle a Rhemen
1. Wejście
Tutaj rozpoczynasz eksplorację świątyni oraz znajdziesz wyjście na powierzchnię.
W III akcie znajdziesz tutaj także zejście do niższego poziomu świątyni.
Gdy podejdziesz do przejścia odezwie się do ciebie Kamienna głowa.
2. Tunel łączący dwie części ruin.
Tunel ten prowadzi do drugiej części ruin znajdujących się na tym samym poziomie. Przejść przez niego możesz na trzy sposoby:
- Wykorzystując młot i dłuto. Po wykonaniu czynności pojawi się kilka pająków, które będziesz musiał pokonać.
- Jeśli posiadasz postać z Mocą na poziomie 16 możesz polecić jej rozerwanie pajęczyn. Tak jak w poprzedniej możliwości pojawi się kilka pająków.
- Możesz przeczołgać się pod pajęczynami. Unikniesz w ten sposób walki z pająkami.
3. Południowa komnata
Wchodząc do pomieszczenia pająki nie będą Cię atakowały, możesz spokojnie przejść i porozmawiać z Nridkiem. Podczas rozmowy możesz zdecydować się pozwolić mu odejść lub go zaatakować. Z ciała Nridka możesz zabrać Nośnik duszy (Soul vessel), który jest potrzebny do przeprowadzenia rytuału (M34,8).
Z sarkofagu na końcu pomieszczenia zabierz inny przedmiot potrzebny do rytuału - Engwitańską włócznię dusz - Cladhaliath. Jeśli wykonujesz przy okazji zadanie Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake) w tym samym sarkofagu znajdować się będzie Starożytna engwitańska broń.
4. Schody łączące oba poziomy Lle a Rhemen
Do zejścia potrzebować będziesz linki z kotwiczką.
5. Wschodnia komnata
Znajdziesz tutaj grupę poszukiwaczy przygód zwaną Pogromcami Olbrzymów (Giantslayers). Będą się tutaj znajdowali tylko w przypadku gdy zdecydujesz się na zejście do Lle a Rhemen w III akcie. Jeśli wykonujesz zadanie Skarb pod jeziorem (The Bronze Beneath the Lake) spotkasz ich żywych w innej lokacji.
Wchodząc bliżej centrum okręgu pojawi się grupa 4 widm.
6. Zachodnia komnata
Zabij widma i zjawy, porozmawiaj z kamienną głową, wybierz jedną z opcji dialogowych.
7. Północna komnata
Zabij zjawy i Cean Gwla, porozmawiaj z kamienną głową i wybierz jedną z opcji dialogowych.
8. Miejsce rytuału
Możesz przeprowadzić w tym miejscu rytuał, aby to zrobić musisz wykonać następujące czynności:
- Udaj się do pomieszczeń z kamiennymi twarzami (M34,6) oraz (M34,7). Zabij znajdujące się potwory, porozmawiaj z nimi oraz wybierz jedną opcję dialogową. Na ścianie nieopodal zaświeci się jeden z symboli.
- Udaj się teraz do Południowej Komnaty (M34,3), zabij Nridka, zabierz z jego ciała Nośnik Dusz (Soul vessel). Z sarkofagu na końcu pomieszczenia zabierz włócznię - Cladhaliath.
- Idź do miejsca przeprowadzenia rytuału (M34,8). Swoich towarzyszy ustaw tak aby po każdej ze stron ołtarza zapalił się jeden z czterech symboli. Musisz po prostu stanąć odpowiednią postacią na odpowiednim symbolu.
- Podejdź swoją główną postacią do ołtarza i porozmawiaj z kamienną twarzą.
- Na środku pomieszczenia stojące naczynie wypełni się duszami, podejdź do niego. Skorzystaj z opcji craftingu i zaklnij posiadaną włócznię - Cladhaliath.
9. Jaskinia
Znajduje się tutaj przejście do Sztormowego Wąwozu.
Rodzaje przeciwników i potworów w Lle a Rhemen
Wdownik (Widowmaker)
Młody kryształogryz (Crystal eater spiderling)
Kryształogryz (Crystal eater)
Przędzarz biały (Ivory spiderling)
Cean Gwla (Cean Gwla)
Widmo (Spectre)
Zjawa (Phantom)
Zarodnikowiec (Sporeling)
Troll (Troll)
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
