Zabij bandytów i uratuj Tenfritha - poboczne zadanie "Spóźniona kolacja".
Znajduje się tu ściana do wspinaczki (wymagane 4 punkty Atletyki lub linka z kotwiczką).
Nonton powie ci o jaskini niedźwiedzia (05).
Miejsce pobytu wodza Iklaka - poboczne zadanie "Zlecenie na: Wódz Iklak".
Zabij młodego niedźwiedzia w jaskini i dotknij duszy zagubionego ducha - poboczne zadanie "Zemsta zza grobu".
Pillars of Eternity: Leśny Jar (Valewood) - mapa
Aktualizacja:
Leśny Jar - opis i mapa lokacji
Powyższa mapa prezentuje Leśny Jar (Valewood), czyli niewielką lokację, którą po raz pierwszy odwiedza się w drodze z ruin Cilant Lis do Złoconej Doliny. Jeśli chcesz możesz przejść szybko przez Leśny Jar i nie angażować się w żadne dodatkowe aktywności, aczkolwiek radzę spędzić tu nieco więcej czasu. Warto zbadać dokładnie okolicę (uwaga na jaskinię niedźwiedzia, w której czeka Cię nieco trudniejsza walka) i doprowadzić do dodania do dziennika bohatera dwóch nowych zadań pobocznych.
Ważne miejsca w Leśnym Jarze
1. Obóz bandytów
Zadanie poboczne: Spóźniona kolacja - uratuj kucharza Tenfritha, który jest przetrzymywany przez bandytów.
2. Ruiny
W miejscu tym znajduje się ściana do wspinaczki. Możesz z niej skorzystać jeśli któryś z członków drużyny ma rozwiniętą Atletykę do co najmniej 4 punktów. Opcjonalnie możesz tu powrócić po zdobyciu linki z kotwiczką. Na górze ruin odnajdziesz m.in. zwłoki a przy nich list.
3. Obóz przy rzece
Nonton - dowiesz się od niego o jaskini niedźwiedzia.
5. Jaskinia niedźwiedzia
Zadanie poboczne: Zemsta zza grobu - wejdź do jaskini, zabij młodego niedźwiedzia i dotknij duszy zagubionego ducha.
Zadania do odblokowania w Leśnym Jarze
Zadanie poboczne: Spóźniona kolacja (Late for Dinner) - Możesz je odblokować dzięki uratowaniu Tenfritha więzionego przez bandytów w ich obozowisku (M3,1).
Zadanie poboczne: Zemsta zza grobu (Vengeance from the Grave) - Możesz je odblokować dzięki spotkaniu się z zagubionym duchem w jaskini niedźwiedzia (M3,5).
Ważne postacie niezależne w Leśnym Jarze
Tenfrith (M3,1) - To kucharz więziony przez bandytów w ich obozowisku.
Nonton (M3,3) - Spotkasz go w południowej części mapy i dowiesz się od niego o jaskini niedźwiedzia.
Zagubiony duch (Lost Soul) (M3,5) - Ducha odnajdziesz w jaskini niedźwiedzia i wyjawi on okoliczności swojej śmierci.
Rodzaje przeciwników i potworów w Leśnym Jarze
Młody wilk (Young Wolf)
Xorip (Xaurip)
Bandyta (Bandit)
Młody niedźwiedź (Young Bear) - Niedźwiedzia odnajdziesz w jaskini w północno-zachodniej części mapy. W trakcie walki z niedźwiedziem uważaj na wyprowadzane przez niego dość silne ataki. Licz się też z tym, że ma on dłuższy pasek zdrowia od innych potworów z Leśnego Jaru.
Inne ważne informacje związane z Leśnym Jarem
Przed wkroczeniem do jaskini niedźwiedzia upewnij się, że główny bohater nie jest poważnie ranny. W przeciwnym wypadku rozważ np. rozstawienie obozowiska celem regeneracji jego sił życiowych.
Komentarze czytelników
W opisie zadania "Głos z przeszłości" jest dość gruby błąd. Amulet z duszą Rowyny NIE dodaje "+5 do Mocy i +5 do Woli" (jak napisaliście) - On daje tylko dość marne +5 do Woli. W ogóle w Pillarsach 1 nie ma przedmiotów dających tak ogromny bonus jak +5 do atrybutów podstawowych postaci, max to +3.
Max to +4. Z tego co pamiętam, to na pewno:
Młot Abydona +4 do Mocy (kumuluje się z innymi premiami)
Czaszka maegfolca +4 do Mocy
Formalne obuwie Viettro +4 Zręczności
Z bonusem +5 do jednej z głównych cech rzeczywiście nie ma żadnego przedmiotu.
Uruchomienie kuźni nie daje korzyści? Serio? W pomieszczeniu 4 bez uruchomienia kuźni poza animantami będziemy walczyć ze wszystkimi duchami żywiołów. Po uruchomieniu kuźni one się tam nie pojawiają.... Może warto sprawdzić takie rzeczy
Jak się dostać do Readrika, do wejścia do jego sali potrzebuje wytrychów a nie mam żadnych. Można gdzieś kupić? Mechanikę też mam nisko.
Działać działa, ale często wywala do windy.
A ja mam pytanko odnośnie łowcy. W poradniku widzę, że jest informacja, aby przy tworzeniu postaci skupić się na cechach zręczność oraz siła. Podczas gdy "podstawowymi" cechami łowcy są wspomniana zręczność ale dodatkowo percepcja. No to jak to w końcu jest? :)
Info dla zaczynających - w pierwszej lokacji M1, na południu, przy obozowisku wroga , przy schowku butelce, używając przeszukiwania możemy odnaleźć "Rozczarownik" pistolet wyjątkowej jakości.
Mam problem na poziomie 12 labiryntu z zadaniem Narzędzia Władcy. Podchodzę do Tchareka zaczyna ze mną rozmowę, ale i przy okazji mnie atakuje. Więc zostaje jedynie mi go zabić co zakańcza zadanie. Miał ktoś taki problem?
Na początku sami faceci. Nie to co w starszych RPG.
"Jeśli zależy ci na jak najszybszym zdobyciu osiągnięcia to wybierz te projekty, które mogą być najszybciej ukończone." -weźcie to poprawcie, porada jest bezsensowna.
DOBRA WIEM MUSZE POSIADAC MECHANIKA NA POZIOMIE 10;P
witam znajduję sie na poziomie 9 robie questa z częsciami od miecza ktory pewnie mam wykuć ale mam problem musze nadusic przycisk ktory znajduje siew scianie ale nie moge....dlaczego przechodze w tryb skradania ale to nic nie pomaga HELP!!!
Ja zabiłem go tak :
Czar "Spojrzenie Adragany" to podstawa. Jako czar maga, w zwoju czy pułapce. Na starcie od razu przywal w smoka tym czarem magiem i zwojami postacią która ma odpowiedni level by je obsłużyć, ewentualnie zostaw pułapki na jego drodze i cofnij się pod przeciwległą ścianę. Jeśli smok nie skamienieje, co się często zdarza bo ma bardzo wysokie odporności, wczytujesz sejw i od nowa. W końcu Adrowy skamienieje a wtedy użyj na niego wszystko najmocniejsze co masz. Nie powinien się "ocknąć" przed zgonem. Ponoć po którymś tam patchu podatność na obrażenia skamieniałych przeciwników zmniejszyła się z x4 na x2. Nie wiem więc teraz już na 100% czy zdąży się go ubić nim od kamienieje. Jak ja grałem to nie było z tym problemu, a grałem na "Hardzie". Czasem będzie trzeba również wczytać stan gdy przeciwnicy którzy są ze smokiem przecisną się koło niego i zaczną tracić nasz czas. Wtedy nie będziemy mogli się skupić na smoku. Jednak jak grałem to bardziej się trzymali z tyłu, mogłem szybko ubić bossa i potem skupić się na nich.
Jak zatłuc Adrowego Smoka? Maksymalnie rozwinięta drużyna pada po jednym zionięciu a gadzina nie da się przekonać żeby się przenieść :/
Witam,
w poradniku jest wzmianka o tym żeby wykonać misje poboczne przed kontynuowaniem questa 'Pustelnica z domu Hadretów'. Niestety zajrzałem za późno i teraz stoję w miejscu - nikt nie ma ochoty załatwić mi zaproszenia na obrady. Czy jestem już na tyle w ciemnej dziurze że powinienem wczytać grę którymś z wcześniejszych save'ów, czy można wyjść jakoś inaczej z tej patowej sytuacji, np. po prostu czekając/ A jeśli tak, to jak długo/ Pozdr
mam ten sam problem, ktoś powie jak rozwiazac ?
Witam,
mam problem z misją "Twierdzenia Pandgrama" Kiedy wchodzę do Gmachu Objawionych Tajemnic, wszyscy mnie atakują, czy ma to jakiś związek z animantką z Lecznicy Dusz? Mam jeszcze do zrobienia misję "przypowieść Waela" Nie wiem czy coś zrobiłem źle, ma ktoś jakieś rozwiązania żeby uniknąć walki?
Chcę przystąpić do wykonania zadania Żar Wiary ale Wenan, który ma mi powiedzieć o jaskini, nie robi tego. Czy muszę mieć u Dwunastki wyższa reputację aby posunąć ten quest do przodu?
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
