ESO: Cechy - dla broni, dla pancerza
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do The Elder Scrolls Online znajdziesz odpowiedź na pytanie czym są cechy (Traits) w craftingu w grze. Przygotowaliśmy również listę cech wraz z informacjami na temat ich zastosowań i działania.
Cechy - ogólne informacje

Cechy (Traits) to specjalne właściwości nakładane na wytwarzany przedmiot (bądź już obecne na jakimś znalezionym), które oferują różnorakie bonusy. By mieć dostęp do cech, musisz je najpierw odkryć (co zostało opisane w poprzednich działach, a także w rozdziale The Elder Scrolls Online w 10 prostych krokach). Żeby było jeszcze trudniej, musisz odkryć cechy dla każdego przedmiotu z osobna (dla każdej części pancerza i oręża). Cechy dostępne są dla Krawiectwa, Stolarstwa i Kowalstwa.
By odkryć interesującą cię cechę, wejdź do stacji rzemieślniczek odpowiedzialnej za dane rzemiosło i wejdź w ostatnią zakładkę (przypominającą trójkąt), wybierz interesujący cię przedmiot z pożądaną cechą i rozpocznij proces odkrywania. Pamiętaj, że gdy proces dobiegnie końca, przedmiot przepadnie. Od tej pory możesz nakładać tą cechę na przedmiot, z którego ją odkryłeś - jeśli był to miecz, to będziesz mógł robić miecze z tą właśnie cechą.
Warto wspomnieć, że Cechy i Zaklęcia (Glify) się nie wykluczają - możesz mieć nałożone i jedno i drugie na jeden przedmiot. By móc wytworzyć przedmiot z daną cechą, będziesz potrzebował konkretnego przedmiotu, które znajdziesz w tabelach poniżej.
Cechy dla broni
Ikona | Nazwa | Cecha - opis |
![]() | Amethyst | Charged - zwiększa ilość ładunków zaklęcia. |
![]() | Carnelian | Training - zwiększa przyrost doświadczenia w drzewku umiejętności broni, na którą ta cecha została nałożona. |
![]() | Chysolite | Powered - zmniejsza czas odnowienia się zaklęcia na broni. |
![]() | Citrine | Weighted - zwiększa szybkość ataku bronią. |
![]() | Fire Opal | Sharpened - zwiększa przebicie pancerza i odporności na magię. |
![]() | Jade | Infused - zwiększa skuteczność zaklęcia na broni. |
![]() | Ruby | Precise - zwiększa szansę na trafienie krytyczne za pomocą broni i czarów. |
![]() | Turquoise | Defending - zwiększa łączną wartość pancerza i odporności na magię. |
Cechy dla pancerza
Ikona | Nazwa | Cecha - opis |
![]() | Sapphire | Divines - zwiększa wpływ Kamieni Mundus. |
![]() | Garnet | Exploration - zwiększa premię doświadczenia za eksplorację. |
![]() | Diamond | Impenetrable - zwiększa odporność na trafienia krytyczne. |
![]() | Bloodstone | Infused - zwiększa skuteczność zaklęć nałożonych na pancerz. |
![]() | Sardonyx | Reinforced - zwiększa łączną wartość pancerza i odporności na magię. |
![]() | Quartz | Sturdy - szansa na uniknięcie rozpadu (uszkodzeniu przedmiotu) po zostaniu pokonanym. |
![]() | Emerald | Training - zwiększa przyrost doświadczenia w drzewku umiejętności pancerza, na który ta cecha została nałożona. |
![]() | Almandine | Well-Fitted - zmniejsza koszt sprintu. |
Należy pamiętać, że wartość cechy nałożonej na oręż bądź pancerz różni się ze względu na jakość przedmiotu. Dla przykładu, nakładając cechę Reinforced (za pomocą kamienia Sardonyx) na pancerz, wartość cechy (wzrost całkowitego pancerza i odporności na magię) będzie wyglądać tak: 4% / 5% / 6% / 7% odpowiednio dla przedmiotu białego / zielonego / niebieskiego / fioletowego. Możesz śmiało nakładać cechę na biały przedmiot, jeśli chcesz go potem ulepszyć - cecha zostanie ulepszona razem z przedmiotem.
0
Komentarze czytelników
Salim Konsul

Nie grałem w Betę więc z ciekawością przeczytałem cały poradnik.
Wowa wyczułem w craftingu natomiast rozwój postaci bardziej przypomina skyrim oprócz zdobywania expa za zadania oczywiście. Czyli pełna dowolność mieszania klas/ras i armoru.
Soulcatcher Legend

dotes --> moim zdaniem ty nie grałeś. Trzy podstawowe drzewa umiejętności są przypisane do klasy postaci. Także nie da się być np. Wojownikiem i mieć skille Maga. Wybierając klasę zamykasz sobie możliwość używania (w sumie) 9 drzewek umiejętności z innych klas.
Co do kombinacji klasy i rodzaju uzbrojenia to jest to umiejętność dosyć teoretyczna ponieważ Mag ma bonusy tylko od lekkiego armour, łucznicy i walczący wręcz od średniej, tankowiec od ciężkiej.
Bonusy te w wypadku magów i postaci mających zadawać fizyczny damage wprost wpływają na ilość zadawanych obrażeń. Także Mag w zbroi jest możliwy tyle że będzie to bezsensowny mag bo żądający słaby damage.
Czy wojownik może walczyć Destruction Staff, tak tylko pamiętaj że siła ataku zależy od Magica, a to nie jest podstawowy parametr dla Wojownika.
Soulcatcher Legend

Salim ---> gdyby była pełna dowolność, na końcu wszyscy mieli by takie same postacie, magów w plate armour z umiejętnością znikania. Ale tak nie jest. Dali bardzo dużo kombinacji i trudno jest wskazać które są dobre, dodatkowo masz ograniczoną ilość punktów do rozdysponowania. Także zapewne skończymy z bardzo dużą różnorodnością postaci i to jest fajne, ale nie oznacza że buildy będą dobre i to też jest fajne.
Gibsonn Generał
Temu na gorze chodzilo o to, ze assassin moze uzywac stafu, jasne ze moze ale skili sorcera juz nie, jedynie skili z broni maga. Kto co woli, dowolnosc i swoboda rzeczywiscie przeolbrzymia :)
Gre polecam a i dzieki ci Panie za abonament bo to naturalna bariera przed gimbazą, ktora na pytanie dlaczego gra ci sie nie podoba ( nawet nie grali) 9/10 odpowiada "no bo abonament kurca" hehe... lol
Hamila Junior

Chyba trochę zbyt ogólny poradnik jak na mój gust :/
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.