Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca Nielimitowany dostęp
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI

Wyprawa do Zimowej Twierdzy | Pradawna wiedza | Solucja Skyrim Skyrim poradnik, solucja

Ostatnia aktualizacja: 9 grudnia 2019

Na tej stronie poradnika do The Elder Scrolls V: Skyrim znajduje się opis przejścia wyprawy do Zimowej Twierdzy, czyli do gildii magów w świecie gry. Jest to częścią obowiązkowego zadania Pradawna wiedza, aczkolwiek Zimową Twierdzę można już było wcześniej odwiedzić z własnej inicjatywy. W siedzibie gildii magów trzeba spootkać się z kilkoma NPC-ami.

Nowy cel główny: Dowiedz się, gdzie szukać Prastarego Zwoju

Nowy cel opcjonalny: Porozmawiaj z Esbernem; Nowy cel opcjonalny: Porozmawiaj z Arngeirem

Zgodnie z przekazaną przez grę informacją, przepytanie osób, które mogą nakierować głównego bohatera na znawców tematu w kwestii Prastarych Zwojów, jest sprawą opcjonalną - Wyprawa do Zimowej Twierdzy | Pradawna wiedza | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Zgodnie z przekazaną przez grę informacją, przepytanie osób, które mogą nakierować głównego bohatera na "znawców tematu" w kwestii Prastarych Zwojów, jest sprawą opcjonalną. Jeżeli Ci się śpieszy, to krok ten możesz spokojnie pominąć, tym bardziej, że nie otrzymasz z tego tytułu żadnych nagród. Warto ponadto powiedzieć o tym, że wystarczy udać się do jednej z zaproponowanych przez grę osób, czyli do Esberna lub do Arngeira.

Jeżeli chcesz porozmawiać z Esbernem, to musisz wybrać się do Niebiańskiej Przystani. Starca najprawdopodobniej nie odnajdziesz w pomieszczeniu ze Ścianą Alduina, a przy punkcie widokowym (powyższy screen).

Jeżeli chcesz porozmawiać z Arngeirem, to musisz wybrać się do Wysokiego Hrothgaru - Wyprawa do Zimowej Twierdzy | Pradawna wiedza | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Jeżeli chcesz porozmawiać z Arngeirem, to musisz wybrać się do Wysokiego Hrothgaru. Siwobrodego najprawdopodobniej odnajdziesz na dziedzińcu Wysokiego Hrothgaru (powyższy screen). W obu przypadkach zostaniesz skierowany do Akademii w Zimowej Twierdzy.

Otwórz mapę świata, dzięki czemu ustalisz, że Zimowa Twierdza znajduje się w północno-wschodniej części Skyrim (powyższy screen) - Wyprawa do Zimowej Twierdzy | Pradawna wiedza | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Otwórz mapę świata, dzięki czemu ustalisz, że Zimowa Twierdza znajduje się w północno-wschodniej części Skyrim (powyższy screen). Jeżeli w przeszłości odwiedziłeś już to miejsce (lub nawet samą akademię), to warto oczywiście skorzystać z opcji szybkiej podróży. W przeciwnym wypadku będziesz musiał zaplanować wyprawę. Najprostsza metoda na dotarcie do Zimowej Twierdzy to wynajęcie powozu (np. w stajni w Białej Grani).

Jeżeli chcesz do Zimowej Twierdzy dotrzeć we własnym zakresie, to możesz rozpocząć na przykład przy świątyni Ustengrav lub w Gwieździe Zarannej i następnie skierować się na wschód - Wyprawa do Zimowej Twierdzy | Pradawna wiedza | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Jeżeli chcesz do Zimowej Twierdzy dotrzeć we własnym zakresie, to możesz rozpocząć na przykład przy świątyni Ustengrav lub w Gwieździe Zarannej i następnie skierować się na wschód. W takiej sytuacji warto trzymać się w miarę możliwości blisko brzegu i dopiero w końcowej fazie przemarszu obejść jedno z większych pasm górskich, docierając do miasta od południa. Zimowa Twierdza nie jest ostatecznym celem podróży, albowiem musisz przedostać się do wnętrza znajdującej się na północ od niej Akademii w Zimowej Twierdzy. Do akademii prowadzi tylko jeden most (powyższy screen).

Jeżeli Akademię w Zimowej Twierdzy odwiedzasz po raz pierwszy, to zostaniesz tu automatycznie zatrzymany przez Faraldę (powyższy screen), od której dowiesz się, że nieupoważnione osoby nie mają wstępu - Wyprawa do Zimowej Twierdzy | Pradawna wiedza | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Jeżeli Akademię w Zimowej Twierdzy odwiedzasz po raz pierwszy, to zostaniesz tu automatycznie zatrzymany przez Faraldę (powyższy screen), od której dowiesz się, że nieupoważnione osoby nie mają wstępu. Spotkanie to jest początkiem questu gildii magów zatytułowanego Trudne początki. W sytuacji gdy Twoja postać specjalizuje się w magii możesz spokojnie przystać na zaliczenie krótkiego testu Faraldy, mającego udowodnić Twoją przydatność. Dysponując mocno rozwiniętą Retoryką możesz z kolei przeprowadzić próbę perswazji.

Odblokowany quest gildii magów: Trudne początki

Najprostszym rozwiązaniem jest poinformowanie Faraldy o tym, że jesteś Smoczym Dziecięciem - Wyprawa do Zimowej Twierdzy | Pradawna wiedza | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Najprostszym rozwiązaniem jest poinformowanie Faraldy o tym, że jesteś Smoczym Dziecięciem. Kobieta będzie chciała żebyś jej to udowodnił. Wciśnij w rezultacie klawisz TAB, otwórz okno Magii, przejdź do zakładki Krzyków i uaktywnij dowolny z nich. Ja polecam wybrać Krzyk Nieugięta Siła i wcisnąć klawisz Z (powyższy screen), dzięki czemu jedynie minimalnie zranisz Faraldę. Jeżeli Akademię w Zimowej Twierdzy już wcześniej odwiedziłeś i uzyskałeś do niej dostęp, to oczywiście opisane powyżej kroki zostaną oczywiście pominięte.

Ruszaj w stronę wejścia do Akademii w Zimowej Twierdzy - Wyprawa do Zimowej Twierdzy | Pradawna wiedza | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Ruszaj w stronę wejścia do Akademii w Zimowej Twierdzy. To czy w przemarszu będzie Ci towarzyszyła Faralda czy udasz się tam w pojedynkę nie odgrywa żadnego znaczenia. Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do celu (powyższy screen).

Zignoruj obecne tu postacie i skieruj się do północno-wschodniej bramy wejściowej prowadzącej do Komnaty Żywiołów - Wyprawa do Zimowej Twierdzy | Pradawna wiedza | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Zignoruj obecne tu postacie i skieruj się do północno-wschodniej bramy wejściowej prowadzącej do Komnaty Żywiołów. Po znalezieniu się w środku obróć się w prawo i otwórz mniejsze drzwi, które z kolei prowadzą do Arcanaeum. Wyjdź po schodach na górę i udaj się na północny-wschód, docierając do wielkiej biblioteki prowadzonej przez Urag gro-Shuba (powyższy screen). Po rozpoczęciu rozmowy zapytaj maga o Prastary Zwój. Od Uraga dowiesz się o niewyobrażalnej wiedzy i potędze skrywanej przez te zwoje i będziesz zarazem ignorowany przez niego do momentu, w którym wyjawisz, że jesteś Smoczym Dziecięciem.

Nie przejmuj się tym, że rozmowa chwilowo dobiegła końca, bo Urag gro-Shub uda się po księgi, których tematyka dotyczy Prastarych Zwojów - Wyprawa do Zimowej Twierdzy | Pradawna wiedza | Solucja Skyrim - Skyrim - poradnik, mapy, questy

Nie przejmuj się tym, że rozmowa chwilowo dobiegła końca, bo Urag gro-Shub uda się po księgi, których tematyka dotyczy Prastarych Zwojów. Zaczekaj aż mag rozłoży wspomniane księgi na stole (powyższy screen). Konkretnie mowa tu o Efektach Prastarych Zwojów i o Refleksjach nad Prastarymi Zwojami. Podejdź do każdej z ksiąg celem jej otwarcia i przeczytania. Wykonanie tej czynności doprowadzi do uaktywnienia daedrycznego questu Okno do świata duchów. Z racji tego, że znaczna część wspomnianego zadania wiąże się z dotarciem do miejsca ukrycia Prastarego Zwoju opis jego zaliczenia połączony został z omówieniem aktualnie rozgrywanego głównego questu Pradawna wiedza. Możesz w rezultacie spokojnie kontynuować czytanie tej części poradnika.

Odblokowany daedryczny quest: Okno do świata duchów