Szturm na smoczych kultystów | Questy poboczne w Skyrim
Aktualizacja:
Na tej stronie poradnika do TES V: Skyrim znajdziesz opis przejścia pobocznego questu Szturm na smoczych kultystów. Główną część tej misji wykonuje się w Twierdzy Forelhost, która jest siedzibą smoczego kapłana (mini-bossa) oraz wielu innych potworów. W twierdzy oprócz stoczenia licznych walk do rozwiązania jest także zagadka, którą opisaliśmy oczywiście w naszej solucji.
- Nowy cel główny: Zdobądź maskę Rahgota; Nowy cel opcjonalny: Znajdź dziennik Skorma Śnieżnego-Wędrowca
- Nowy cel główny: Wróć do Valmira; Nowy cel główny: Zgładź oszusta Valmira
Nowy cel główny: Zdobądź maskę Rahgota; Nowy cel opcjonalny: Znajdź dziennik Skorma Śnieżnego-Wędrowca
Uwaga! Quest ten związany jest z zadaniem Maski smoczych kapłanów, tak więc najlepiej jest go zaliczyć przy okazji zdobywania jednej z ośmiu masek potrzebnych do kolekcji.

Otwórz mapę świata i wybierz się do znajdującej się w południowo-wschodniej części Skyrim lokacji o nazwie Forelhost (powyższy screen). Jeżeli nie odkryłeś jeszcze tego miejsca, to podróż najlepiej będzie rozpocząć w pobliskiej Pękninie.
Po dotarciu na miejsce powinieneś zauważyć obozowisko rozstawione przez kapitana Valmira, z którym musisz porozmawiać. Osobnik ten poda się za oficera Legionu Cesarskiego i poprosi Cię o zdobycie maski przebywającego w tutejszych ruinach smoczego kapłana, wspominając także o dzienniku Skorma Śnieżnego-Chodu, za którym dobrze byłoby się rozejrzeć.

Wejdź do Twierdzy Forelhost i przygotuj się na długą i dość męczącą przeprawę. W początkowej fazie eksploracji ruin czekają Cię walki głównie z duchami smoczych kultystów i nie musisz jakiś szczególnie modyfikować taktyki walki.
Uważaj na liczne i zazwyczaj stanowiące duże niebezpieczeństwo pułapki, których zawsze warto unikać. Dziennik Skorma Śnieżnego-Wędrowca odnajdziesz w północno-wschodniej części tej lokacji i będzie on pilnowany przez kilka duchów (powyższy screen). Przed podniesieniem dziennika polecam oczywiście go przeczytać.

Wznów eksplorację ruin, docierając do przejścia do Krypty Forelhost (powyższy screen), gdzie po raz pierwszy wpadniesz na draugry. Radzę bardzo się pilnować, bo w trakcie eksploracji ruin będziesz spotykał w głównej mierze silniejsze odmiany tych potworów, czyli draugry - upiory i draugry - mścicieli. Dostosowuj taktykę walki w zależności od tego czy walczysz z wojownikiem, łucznikiem czy magiem.

Skorzystaj z drzwi prowadzących do krypty i zajmij się eksploracją tej nowej lokacji. Uważaj tu na bardziej wyrafinowane pułapki, między innymi w postaci rozbujanych ostrzy. Dotarcie do przejścia do Refektarza Forelhost nie powinno Ci zająć dużo czasu. W tej lokacji częściej niż dotychczas będziesz spotykał draugry. Docelowo musisz dotrzeć do swego rodzaju biblioteki w północnej części refektarza i zabrać pozostawiony na piedestale szklany szpon (powyższy screen). Wykonanie tej akcji doprowadzi do odblokowania południowo-wschodniego przejścia.

Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do zamkniętych drzwi i musisz w tym miejscu rozwiązać zagadkę podobną do wielu z innych, z którymi miałeś już zapewne do czynienia.
Obejrzyj nowo pozyskany szpon z poziomu inwentarza i następnie ustaw symbole w takiej samej kolejności. Górny pierścień musi więc ukazywać wilka, środkowy musi ukazywać sowę, a dolny musi ukazywać węża. Pełne rozwiązanie pokazane zostało na powyższym screenie. Użyj szpona na drzwiach, odblokowując sobie przejście do komnaty będącej siedzibą smoczego kapłana.

Przystąp do pojedynku z Rahgotem. W miarę możliwości unikaj rzucanych przez niego zaklęć i nie daj się otoczyć towarzyszącym mu draugrom, którymi radziłbym zająć się dopiero po zlikwidowaniu kapłana. Po wygranej bitwie zbadaj ciało smoczego kapłana, zabierając klucz na balkon w Forelhost i przede wszystkim Maskę Rahgota (powyższy screen)
Nowy cel główny: Wróć do Valmira; Nowy cel główny: Zgładź oszusta Valmira

Zanim opuścisz to miejsce koniecznie zajrzyj do kufra ze skarbami. Dopiero teraz użyj pozyskanego niedawno klucza do otwarcia drzwi prowadzących do Blanki Forelhostu, czyli de facto na powierzchnię.
Przenieś się z powrotem w okolice wejścia do Twierdzy Forelhost i zauważ, że Valmir próbuje namówić do wyprawy kolejną osobę. Przygotuj się, bo za chwilę zaatakują Cię obie przebywające w tym miejscu postacie (powyższy screen). Najpierw zabij gromowładnego żołnierza i dopiero wtedy przystąp do atakowania Valmira, najlepiej trzymając go na dystans. Po zakończonej bitwie możesz zbadać zwłoki oszusta i zapoznać się z rozkazami Valmira, a także zajrzeć do kufra z jego osobistymi przedmiotami.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
- Questy poboczne
- Biała ampułka | Questy poboczne w Skyrim
- Blada Dama | Questy poboczne w Skyrim
- Błogosławieństwo natury | Questy poboczne w Skyrim
- Bunt na wschodzie (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Bunt na wschodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Chwała przodkom | Questy poboczne w Skyrim
- Ciemno wszędzie! | Questy poboczne w Skyrim
- Człowiek, który wywołał wilka z lasu | Questy poboczne w Skyrim
- Infiltracja | Questy poboczne w Skyrim
- Krew na lodzie (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Krew na lodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Księga miłości | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (I) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (II-III) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (IV-V) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (VI-VII) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (VIII-X) | Questy poboczne w Skyrim
- Maski smoczych kapłanów | Questy poboczne w Skyrim
- Największe głębiny | Questy poboczne w Skyrim
- Naprawa ampułki | Questy poboczne w Skyrim
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Odszukaj palce Mistrza Kuźni | Questy poboczne w Skyrim
- Polowanie na robaki | Questy poboczne w Skyrim
- Pomoc w potrzebie | Questy poboczne w Skyrim
- Przyczajone zło | Questy poboczne w Skyrim
- Serce Dibelli | Questy poboczne w Skyrim
- Skrucha | Questy poboczne w Skyrim
- Spisek renegatów | Questy poboczne w Skyrim
- Szturm na smoczych kultystów | Questy poboczne w Skyrim
- Święte próby Kyne | Questy poboczne w Skyrim
- Trudne początki | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (2) | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (3) | Questy poboczne w Skyrim
- W świetle dnia | Questy poboczne w Skyrim
- Wieczny odpoczynek | Questy poboczne w Skyrim
- Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim
- Zaginiony w akcji | Questy poboczne w Skyrim
- Zakazana opowieść (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Zamknięte usta | Questy poboczne w Skyrim
- Zbudzona wilcza królowa | Questy poboczne w Skyrim
- Złoty szpon | Questy poboczne w Skyrim
- Złożone obietnice | Questy poboczne w Skyrim
- Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim
- Questy poboczne
- Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
Komentarze czytelników
Decha363 Junior
Co jesli robiłem wcześniej dawnguard i zdobyłem inny prastarum zwój i rozmawiałem z urag gro-shub i zabiłem septimusa signusa a gram na konsoli czy mogę z tym coś zrobić
SkapeInBlack Junior
Gra cud miód
Fabuła 7/10
Świat 8,5/10
Postacie7/10
Rozbudowa postaci 9/10
Ilość przedmiotów 9/10
To jest tylko moja opinia
Powiem że z początku nie lubiłem grać w rpg lecz spróbowałem w3 potem w2 i skyrim a skyrim to cud miód
SkapeInBlack Junior
dudzin18
Bakłażanie on porównywał fabułe i grafike poza tym co w tym złego bo nie rozumiem obydwie gry zaliczają się do rpg i inne... Więc zgaś się troche
Krisek9 Legionista
Mam już Ederal...
I mam problem - mysz obsługuję lewą reką, zaś prawa nie znosi obsługi AWSD, bo ma do tego "strzałki" góra dół i td. Jak to można ustawić?
NightHover Junior
Oglądałam odcinek ze Skyrima u gościa, który miał tego questa a nie miał 32 poziomu doświadczenia. Jak to możliwe? Nie wiem jak go zdobył.
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion
Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion
Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.
