Serce Dibelli | Questy poboczne w Skyrim
Aktualizacja:
Ta strona poradnika do TES V: Skyrim ma do zaoferowania opis przejścia pobocznego questu Serce Dibelli. W naszej solucji uwzględniliśmy dwa warianty rozpoczęcia questu. Samo zadanie również ma nieliniowy przebieg, gdyż można ukraść posążek Dibelli lub odstąpić od tego planu. W dalszej części questu należy zidentyfikować i odnaleźć Prorokinię Dibelli, a następnie ocalić ją z rąk renegatów.
- Uaktywnienie questu
- Nowy cel główny: Odszukaj kolejną Prorokinię Dibelli
- Nowy cel główny: Ocal Fjotrę z rąk Renegatów
- Nowy cel główny: Odprowadź Fjotrę do świątyni; Nowy cel główny: Pomódl się przy ołtarzu Dibelli
Uaktywnienie questu

Udaj się do znajdującego się w zachodniej części Skyrim Markartu. Opisywany quest możesz uaktywnić na dwa zasadnicze sposoby, a mianowicie od razu wybierając się do Świątyni Dibelli lub najpierw podejmując się wykonania pewnego drobnego zadania.
Jeżeli wybierasz ten drugi wariant, to rozejrzyj się po Markarcie za Degaine'em (powyższy screen). W zależności od pory dnia osoba ta może przechadzać się po mieście lub przebywać wewnątrz jednego z budynków (między innymi gospody Srebrno-Krwistej). Zagadaj do Degaine'a, a dowiesz się od niego o cennym posążku znajdującym się w świątyni i zostaniesz poproszony o dokonanie kradzieży tego przedmiotu, odblokowując mini-quest Różne: Ukradnij posążek ze świątyni Dibelli.

Niezależnie od tego czy zdecydowałeś się na kradzież posążku czy też nie skieruj się do Świątyni Dibelli, wybudowanej na wzgórzu w centralnej części Markartu. Do wejścia do świątyni (powyższy screen) prowadzą schody i nie powinieneś mieć większych problemów z dotarciem w to miejsce.

Po znalezieniu się wewnątrz świątyni powinieneś dowiedzieć się od kapłanki Senny, że inne siostry rozmawiają aktualnie z Dibellą i że nie należy im przeszkadzać. Zignoruj to ostrzeżenie i podejdź do zamkniętych drzwi Sanktuarium (powyższy screen).
Możesz podjąć próbę otwarcia tych drzwi, ale musiałbyś znajdować się w ukryciu i dodatkowo rozbroić doskonałej jakości zamek. O wiele lepszym rozwiązaniem jest dokonanie kradzieży klucza do Sanktuarium Dibelli będącego w posiadaniu kapłanki Senny. Otwórz w dowolny sposób drzwi do Sanktuarium, zejdź po schodach na niższy poziom i zadecyduj w jaki sposób chcesz się zachować.

Jeżeli masz w planach spełnienie życzenia Degaine'a to kucnij i po zbliżeniu się do sali z kapłankami skręć w lewo, wybierając słabo oświetlone przejście i tym samym omijając przebywające tu postacie. Przejdź na zachód i udaj się do sąsiedniego pomieszczenia, w którym odnajdziesz złoty posąg Dibelli (powyższy screen).
Powróć teraz do wyjścia z Sanktuarium tą samą drogą, ignorując mijane po drodze kapłanki (musisz unikać jedynie ich przywódczyni, czyli Hamal). Ponownie odszukaj Degaine'a i przekaż mu posążek, zdobywając w zamian złoto. Możesz już ponownie wybrać się do Sanktuarium celem spotkania się z Hamal, czyli zleceniodawczynią opisywanego nadrzędnego questu.

Jeżeli nie chcesz wykradać posążka dla Degaine'a lub już go ukradłeś i odniosłeś żebrakowi lub zostałeś przyłapany na kradzieży, to czeka Cię rozmowa z przebywającą w Sanktuarium siostrą Hamal (powyższy screen). Spodziewaj się wyjątkowo agresywnej reakcji z jej strony jeżeli grasz mężczyzną, bo do sanktuarium wstęp mają jedynie kobiety.
Niezależnie od płci bohatera Hamal będzie niezadowolona z faktu, że dokonałeś włamania. Nie próbuj wybierać agresywnych opcji dialogowych, bo doprowadziłoby to do wszczęcia bitwy z siostrami. Zamiast tego wyraź zgodę na wykonanie zleconej przez Hamal misji, która dotyczy odnalezienia i doprowadzenia do świątyni nowo wybranej Prorokini Dibelli.
Nowy cel główny: Odszukaj kolejną Prorokinię Dibelli

Wyjdź z Sanktuarium i następnie ze Świątyni Dibelli. Otwórz teraz mapę świata z zamiarem zlokalizowania miejscowości Kartwasten, czyli aktualnego celu podróży (powyższy screen). Jeżeli odwiedziłeś już wcześniej tę wioskę, to warto oczywiście skorzystać z opcji szybkiej podróży. W przeciwnym wypadku musisz zaplanować wyprawę i możesz rozpocząć chociażby w Markarcie, udając się na północny-wschód.

Po znalezieniu się w Kartwasten odszukaj Enmona, który za dnia powinien pracować przy wejściu do Kopalni w Wąwozie Fenna (powyższy screen). Zainicjuj rozmowę z górnikiem, a dowiesz się, że jego córka Fjotra, czyli nowo wyznaczona Prorokini Dibelli, została porwana przez Renegatów. Warto oczywiście zaoferować pomoc w jej odnalezieniu. Na koniec spotkania możesz zgodzić się żeby Enmon z Tobą wyruszył do kryjówki renegatów, ale nie licz na to, że w jakikolwiek sposób wpłynie to na przebieg questu.
Nowy cel główny: Ocal Fjotrę z rąk Renegatów

Otwórz mapę świata, dzięki czemu ustalisz, że Reduta przy Złamanej Wieży znajduje się na wschód od Kartwasten (powyższy screen). Polecam opuścić miasteczko wybierając ścieżkę biegnącą na wschód i już do samego końca na niej pozostać, przechodząc po drodze po niewielkim moście na rzece.

Po dotarciu do zrujnowanej twierdzy (powyższy screen) zacznij od rozprawienia się z renegatami rozstawionymi na zewnątrz, w szczególności uważając na łuczników okupujących górne mury. Po zabezpieczeniu okolicy skorzystaj z oznaczonego przez grę wejścia do Reduty przy Złamanej Wieży. Udaj się do pierwszego dużego pomieszczenia twierdzy, w którym do zlikwidowania będą kolejni renegaci. Rozpraw się ze wszystkimi przeciwnikami, po czym skorzystaj z południowych schodów.

Wybierz zachodni korytarz (powyższy screen) i przygotuj się na stosunkowo długą przeprawę, albowiem zmuszony zostaniesz do przejścia przez praktycznie całą tę lokację. Uważaj na mijaną po drodze pułapkę aktywowaną przez płytę naciskową i bądź gotowy do pozbycia się kolejnej grupy renegatów. Po przejściu przez owalne pomieszczenie skieruj się w stronę przejścia prowadzącego na wschód.

Podążaj sukcesywnie na wschód, będąc po drodze gotowym do nowych walk z renegatami. Docelowo powinieneś dotrzeć do północno-wschodniej części twierdzy. Przystąp tu do wspinaczki, dwukrotnie korzystając ze schodów (powyższy screen). Po znalezieniu się na najwyższym piętrze odszukaj oznaczone przez grę drzwi. Ich otwarcie doprowadzi do przeniesienia się na dach twierdzy.

Skieruj się na zachód, docierając do wejścia do sąsiedniej wieży. Proponuję zapisać w tym miejscu stan gry, bo przed Tobą pojedynek z mini-bossem, a mianowicie renegatem Serce Róży (powyższy screen). Uważaj na rzucane przez Tę postać potężne czary, które możesz w zależności od obranej taktyki gry unikać lub blokować.

Fjotra więziona jest w celi, którą możesz otworzyć wytrychami lub z pomocą klucza odebranego zabitemu renegatowi Serce Róży. Po otwarciu drzwi celi porozmawiaj z dziewczynką (powyższy screen) z zamiarem poinformowania jej o tym, że została wybrana na następną Prorokinię Dibelli. Przed opuszczeniem tej lokacji proponuję między innymi zajrzeć do pobliskiego kufra, w którym znajdziesz szereg cennych przedmiotów.
Nowy cel główny: Odprowadź Fjotrę do świątyni; Nowy cel główny: Pomódl się przy ołtarzu Dibelli

Powróć na dach twierdzy, otwórz mapę świata i skorzystaj z opcji szybkiej podróży żeby powrócić do Markartu. Ponownie wejdź do Świątyni Dibelli i następnie do Sanktuarium. Odszukaj Hamal i przekaż jej wiadomość o przyprowadzeniu dziewczynki w to miejsce.
Kapłanka nie będzie miała dla Ciebie żadnej nagrody rzeczowej, ale pozwoli Ci na uzyskanie błogosławieństwa. Powróć w rezultacie do głównej sali Świątyni Dibelli i wejdź w interakcję z ołtarzem Dibelli (powyższy screen). Oprócz standardowego błogosławieństwa otrzymasz również dodatkową premię o nazwie Agent Dibelli, gwarantującą zadawanie większych obrażeń przedstawicielom przeciwnej płci.
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
- Questy poboczne
- Biała ampułka | Questy poboczne w Skyrim
- Blada Dama | Questy poboczne w Skyrim
- Błogosławieństwo natury | Questy poboczne w Skyrim
- Bunt na wschodzie (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Bunt na wschodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Chwała przodkom | Questy poboczne w Skyrim
- Ciemno wszędzie! | Questy poboczne w Skyrim
- Człowiek, który wywołał wilka z lasu | Questy poboczne w Skyrim
- Infiltracja | Questy poboczne w Skyrim
- Krew na lodzie (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Krew na lodzie (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Księga miłości | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (I) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (II-III) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (IV-V) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (VI-VII) | Questy poboczne w Skyrim
- Mapy skarbów (VIII-X) | Questy poboczne w Skyrim
- Maski smoczych kapłanów | Questy poboczne w Skyrim
- Największe głębiny | Questy poboczne w Skyrim
- Naprawa ampułki | Questy poboczne w Skyrim
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Nikt nie ucieknie z kopalni Cidhna (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Odszukaj palce Mistrza Kuźni | Questy poboczne w Skyrim
- Polowanie na robaki | Questy poboczne w Skyrim
- Pomoc w potrzebie | Questy poboczne w Skyrim
- Przyczajone zło | Questy poboczne w Skyrim
- Serce Dibelli | Questy poboczne w Skyrim
- Skrucha | Questy poboczne w Skyrim
- Spisek renegatów | Questy poboczne w Skyrim
- Szturm na smoczych kultystów | Questy poboczne w Skyrim
- Święte próby Kyne | Questy poboczne w Skyrim
- Trudne początki | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (1) | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (2) | Questy poboczne w Skyrim
- W podziemiach Saarthal (3) | Questy poboczne w Skyrim
- W świetle dnia | Questy poboczne w Skyrim
- Wieczny odpoczynek | Questy poboczne w Skyrim
- Zaginiona ekspedycja | Questy poboczne w Skyrim
- Zaginiony w akcji | Questy poboczne w Skyrim
- Zakazana opowieść (1) | Questy poboczne w Skyrim
- Zakazana opowieść (2) | Questy poboczne w Skyrim
- Zamknięte usta | Questy poboczne w Skyrim
- Zbudzona wilcza królowa | Questy poboczne w Skyrim
- Złoty szpon | Questy poboczne w Skyrim
- Złożone obietnice | Questy poboczne w Skyrim
- Zwój dla Anski | Questy poboczne w Skyrim
- Questy poboczne
- Skyrim - questy poboczne - poradnik do gry
Komentarze czytelników
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion

Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion

Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.