Na ratunek! (1) | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
Aktualizacja:
Na ratunek!
Nowy cel główny: Spotkaj się z ludźmi w pobliżu miejsca zwanego Fort Neugrad
Uwaga! Misję tę otrzymuje się w trakcie przechodzenia zadania Wyzwolenie Skyrim i jej zaliczenie jest wymagane do awansowania do kolejnej części wspomnianego wyżej nadrzędnego questu buntu Gromowładnych.

Otwórz mapę świata i zauważ, że zwiadowcy, o których w poprzednim queście wspomniał Galmar, rozstawili się w stosunkowo dużej odległości od fortu Neugrad (powyższy screen). Sam fort zlokalizowany jest na południe od aktualnie eksplorowanego przez Ciebie obozowiska Gromowładnych, przy czym ja radzę powrócić do Helgen i dopiero wtedy udać się na południe. Pozwoli Ci to skorzystać z utwardzonej ścieżki, a nie przebijać się przez tereny leśne.

Po dotarciu na miejsce porozmawiaj z dowodzącym zwiadowcami Ralofem (powyższy screen). Warto oczywiście wypytać się Ralofa o szczegóły planu uratowania więźniów. Od Gromowładnego dowiesz się o możliwości potajemnego przedostania się do fortu w oparciu o podwodną jaskinię. Ralof zaproponuje spotkanie się z nim i jego ludźmi na dziedzińcu fortu już po tym jak uda Ci się oswobodzić więźniów. To czy na koniec rozmowy przystaniesz na plan Ralofa czy też stwierdzisz, że nienajlepiej się skradasz nie odegra żadnej roli, tym bardziej, że dotarcie do wspomnianej wcześniej podwodnej jaskini nie będzie wymagało dysponowania ponadprzeciętnymi zdolnościami złodziejaszka.
Nowy cel główny: Zakradnij się do fortu

Przed podjęciem dalszych działań polecam zaczekać na nastanie nocy, bo znacząco zmniejszy to szanse przypadkowego znalezienia się w polu widzenia jednego z wartowników. Ruszaj w stronę fortu, przemieszczając się w prostej linii na północny-wschód (powyższy screen).

Po pokonaniu kilkudziesięciu metrów proponuję kucnąć lub przynajmniej zwolnić, tak by nie tylko nie zostać zauważonym ale i usłyszanym. Zaczekaj aż wartownik patrolujący mury fortu pójdzie w lewo i udaj się dalej na wschód. Po kilku chwilach powinieneś dotrzeć do niewielkiego molo na jeziorze (powyższy screen).

Wskakuj do wody i podpłyń w oznaczone przez grę miejsce (powyższy screen), dzięki czemu główny bohater automatycznie skorzysta z podwodnej jaskini. Zaczekaj aż zostaniesz przeniesiony do więzienia w forcie Neugrad.
Nowy cel główny: Uwolnij więźniów


Oznaczenia na mapie: 1 - Miejsce startu; 2 - Cele z uwięzionymi gromowładnymi żołnierzami; 3 - Przejście na dach więzienia; 4 - Przejście na główny dziedziniec fortu.
Także i tu warto się skradać, choć nawet jeżeli zostaniesz zauważony, to nie musisz się obawiać tego, że przybiegną tu przeciwnicy pilnujący domyślnie dziedzińca fortu. Skorzystaj z jedynego dostępnego przejścia, a więc udaj się na północ (powyższy screen).

Pilnuj się w trakcie przeprawy przez piwnicę fortu, bo po drodze natrafisz między innymi na sidła na niedźwiedzie. Skorzystaj ze schodów, a po dotarciu w okolice cel z więźniami rozpraw się z pilnującym Twoich sojuszników legionistą (powyższy screen). Zachowaj ostrożność, bo wkrótce może się tu zjawić drugi wartownik. Także i niego dobrze byłoby się szybko pozbyć.

W lokacji tej więzionych jest czterech gromowładnych żołnierzy (powyższy screen). Ich cele możesz otwierać wytrychami (bardzo słabo zabezpieczone zamki) lub zbadać ciało drugiego z pokonanych wartowników i zabrać ze sobą klucz do więzienia w forcie Neugrad (drugi taki klucz leży na pobliskim kufrze).
0
- Skyrim - poradnik, solucja, mapy
- Skyrim - wojna domowa (Legion Cesarski i bunt Gromowładnych) - poradnik do gry
- Questy buntu Gromowładnych
- Dołączenie do Gromowładnych | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Wyszczerbiona Korona (1) | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Wyszczerbiona Korona (2) | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Poczta do Białej Grani | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Bitwa o miasto Biała Grań (1) | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Bitwa o miasto Biała Grań (2) | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Wyzwolenie Skyrim (1) | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Wyzwolenie Skyrim (2) | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Na ratunek! (1) | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Na ratunek! (2) | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Istotna danina (1) | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Istotna danina (2) | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Bitwa o fort Sungard | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Fałszywy front | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Bitwa o fort Śnieżny Jastrząb | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Bitwa o fort Hraggstad | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Bitwa o miasto Samotnia | Questy buntu Gromowładnych | Solucja Skyrim
- Questy buntu Gromowładnych
- Skyrim - wojna domowa (Legion Cesarski i bunt Gromowładnych) - poradnik do gry
Komentarze czytelników
miauzdra Junior
Czy ktoś wie jak przejść przez tą bramę z kolcami na początku rozpoczęcia się krasnoludki chce ruin
ModującySam Legionista
Teraz już raczej tylko Vortex. NMM ma niestety luki, jest niezależny od LOOT i czasem gubi pliki, a podczas kolizji odinstalowanie moda może skutkować brakującymi plikami.
yarocorpse Centurion

Nie mogę ukończyć zadania "Ujawnianie niewidocznego". Po zogniskowaniu promieni Paratus od razu mnie atakuje i nic więcej nie mogę zrobić. Miał ktoś tak?
yarocorpse Centurion

Błąd w opisie lokalizacji kamienia Berenziah w Sosnowej Strażnicy. Kamień nie znajduje się w żadnej trumnie tylko w pomieszczeniu z drzwiami na zamek mistrzowski, do którego wchodzi się w prawą stronę z pomieszczenia z trumnami i jednym bandytą.
TymRazemMag Junior
Pitu pitu itd... ten quest jest zbugowany i nie da się go przejść niestety :/ na etapie ataku na Samotnie lub próby, bo sam quest już dalej się nie aktywuje czy tam kolejny jego etap jedynie komenda kończącą zadanie "wyzwolenie skyrim" działa,a bez niej quest będzie wisiał w dzienniku jako niewykonany i nic się z tym już nie poradzi. Po reinstalce problem jest nadal nie wiem jak sprawa wygląda na konsoli w każdym bądź razie na PC nie ma rozwiązania.
Zabrania się kopiowanie jakichkolwiek obrazków, tekstów lub informacji zawartych na tej stronie. Strona nie jest powiązana i/lub wspierana przez twórców ani wydawców. Wszystkie loga i obrazki są objęte prawami autorskimi należącymi do ich twórców.
Copyright © 2000 - 2025 Webedia Polska SA wszelkie prawa zastrzeżone.