Poradniki do gier Kody i trainery Nowe poradniki Popularne Współpraca

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
SPIS TREŚCI
Pobierz Poradnik do Gry PDF, ePUB lub iBooks
Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Skyrim - poradnik, solucja, mapy

I Ty zostań Dovahkiinem! Poradnik opisujący główny wątek fabularny do gry Skyrim zawiera szczegółowy opis przejścia wraz z wariantami pozwalającymi na przechodzenie wybranych misji na kilka różnych sposobów. Nie zabrakło w nim również szeregu porad czy poradnika trofeowego.

Skyrim to jedna z największych gier w historii. Samodzielne poznanie wszystkich jej elementów jest praktycznie niemożliwe, dlatego stworzyliśmy niniejszy poradnik. Zawiera on kompletną solucję opisującą wszystkie zadania obecne w grze (czyli główne, poboczne, deadryczne, związane z gildiami oraz te dotyczące wojny domowej), wraz z ich rozgałęzieniami i alternatywnymi sposobami wykonania. Zestaw kilkuset map zawartych w poradniku powinien ułatwić nawigację po nieprzyjaznej Północy, a opisy umiejętności i ras z pewnością wyjaśnią niejednoznaczne dotąd kwestie. Nie mamy wątpliwości, że przydatne będą również spisy ksiąg zdolności, nauczycieli, handlarzy, krzyków, starożytnych kamieni, towarzyszy, czarów oraz schematów kowalskich i alchemicznych (crafting). Gdyby tego było mało, w poradniku zawarto też szereg przydatnych porad dotyczących walki, eksploracji, popełniania przestępstw, wampiryzmu i wilkołactwa. Nie mamy wątpliwości, że jest to największe i najbardziej kompletne kompendium jakie można znaleźć w Internecie.

TES 5 Skyrim to jeden z największych i najwyżej ocenianych RPG-ów autorstwa Bethesda Softworks. W grze ponownie przenosimy się na znany z The Elder Scrolls kontynent Tamriel. Tytułowa kraina Skyrim znajduje się w północnej części kontynentu i w dużej mierze pokryta jest śniegiem. Utworzona przez nas postać to dovahkiin, czyli łowca smoków, który jest w stanie wchłaniać dusze pokonywanych latających bestii oraz uczyć się zdolności zwanych Krzykami Mocy.

Skyrim wyróżnia się na tle innych RPG-ów swobodą działania. Możemy stworzyć postać reprezentującą jedną z wielu dostępnych ras oraz rozwijać ją pod kątem preferowanego stylu gry. Gra nie wymusza zajmowania się w pierwszej kolejności questami głównej fabuły. Na wykonanie czeka także mnóstwo innych zadań powiązanych m.in. z wojną domową toczącą się w Skyrim, czy z różnymi gildiami zamieszkującymi tę krainę. Atrakcyjną propozycją jest również niezobowiązująca eksploracja. Na odkrycie i zbadanie czekają setki ciekawych lokacji - miasta, wioski, obozy, ruiny czy lochy zamieszkiwane przez różnorakie potwory.

Szybkie porady na start

  1. Możesz zmieniać do woli poziom trudności gry. Nie musisz przechodzić całej gry na poziomie trudności wybranym w momencie rozpoczynania kampanii. Możesz nawet zmienić ustawienia trudności w trakcie staczania walki jeśli okaże się ona zbyt wymagająca.
  2. Nie warto skupiać się od razu na głównej fabule. Wynika to z tego, że niektóre z późniejszych głównych questów zakładają staczanie trudnych walk, do których warto rozwinąć postać. Polecamy początkowo zająć się jedynie questami do Droga głosu włącznie.
  3. Częste sejwowanie może uratować ci skórę. Mowa tu w szczególności o sytuacjach, w których bohater spotka nagle zbyt silnych wrogów mogących go łatwo zabić. Zapisywanie stanu gry uchroni cię też przed skutkami złych decyzji podejmowanych w questach.
  4. Pozbywaj się na bieżąco niepotrzebnych rzeczy. Zbędny loot możesz np. składować w domu bohatera lub sprzedawać handlarzom. Każdy zebrany przedmiot posiada swoją wagę i umieszczenie zbyt wielu rzeczy w inwentarzu postaci doprowadzi do jej przeciążenia.
  5. Jak najwcześniej przyłącz do drużyny towarzysza. Podróżowanie w duecie może znacząco ułatwić ci m.in. rozgrywanie trudniejszych walk. Pierwszego sojusznika - wojowniczkę Lydię - możesz łatwo zrekrutować kończąc główny quest Budzenie smoka.
  6. Nie skupiaj się na jednej dziedzinie rozwoju postaci. Bardzo wskazane jest rozwijanie różnych umiejętności bohatera. Może on dzięki temu szybciej awansować i dodatkowe umiejętności przydadzą się w specyficznych sytuacjach, np. zaliczając questy gildii.
  7. Powtarzanie czynności pozwala szybciej rozwijać umiejętności. W Skyrimie umiejętności zwiększają się w miarę wykonywania związanych z nimi akcji. Warto trochę "pooszukiwać" i powtarzać czynności, np. rzucać zaklęcia nawet gdy nie jest to konieczne.
  8. Nie daj się złapać podczas kradzieży. Każde wykrycie wiąże się ze zgłoszeniem przestępstwa i zwiększeniem wysokości kary za złapanie bohatera. Polegaj na umiejętnościach skradania i kradzieży kieszonkowej i staraj się kraść nocną porą.
  9. Użyj powozu żeby odwiedzić główne miasta krainy. Polecamy zachować się tak już w pierwszych godzinach gry. Wynajęcie powozu nie jest kosztowne, a od momentu odwiedzenia dużych miast będziesz mógł polegać na "darmowej" szybkiej podróży.
  10. Badaj odkrywane lokacje w 100%. Pośpiech nie jest wskazany - zawsze upewnij się, że odkryłeś i przeszukałeś wszystkie dostępne komnaty. Najcenniejszy loot zazwyczaj składowany jest w pojemnikach w najdalszych pomieszczeniach każdego lochu.

Bardziej rozbudowane wersje powyższych porad i wskazówek znajdziesz na osobnej stronie Porady na start w naszym przewodniku po grze.

Wszystkie questy głównego wątku fabularnego gry - lista

Główne misje stanowią jedynie niewielką część zawartości gry Skyrim. Dzięki przystępowaniu do nich możesz nie tylko poznawać kolejne fragmenty głównego wątku fabularnego, ale także odwiedzać ważne lokacje i zdobywać unikalne skarby oraz Krzyki Mocy. Poniżej znajdziesz zestawienie głównych questów gry Skyrim:

Zerwane kajdany

  1. Prolog
  2. Ucieczka przed smokiem - Na osobnych stronach solucji opisaliśmy współpracę z Hadvarem oraz Ralofem (można podróżować tylko z jednym z nich).
  3. Przeprawa przez twierdzę - Hadvar
  4. Przeprawa przez twierdzę - Ralof

Cisza przed burzą

  1. Spotkanie się z Alvorem - Quest ten ma inny początek w zależności od wyboru z poprzedniego zadania - bohater może spotkać się z Alvorem lub z Gerdur
  2. Spotkanie się z Gerdur
  3. Wyprawa do Białej Grani

Czarnygłaz

  1. Spotkanie się z Farengarem - To pierwszy duży loch badany w trakcie przechodzenia głównego wątku fabilarnego
  2. Wyprawa do Czarnygłazu (1)
  3. Wyprawa do Czarnygłazu (2)

Budzenie smoka

  1. Spotkanie się z jarlem - W zadaniu tym bohatera czeka pierwsze starcie z bossem - będzie to smok atakujący Białą Grań
  2. Pokonanie smoka

Droga głosu

  1. Wyprawa do siedziby Siwobrodych - To zadanie z pierwszej wspinaczki na górę Hrothgar i odblokowania Krzyków Mocy.
  2. Odbycie szkolenia u Siwobrodych

Róg Jurgena Wiatrowładnego

  1. Wyprawa do świątyni Ustengrav (1) - Sterowana postać musi zbadać kolejny duży loch po to żeby pozyskać tytułowy róg
  2. Wyprawa do świątyni Ustengrav (2)
  3. Odzyskanie rogu i dostarczenie go Siwobrodym

Ostrze w ciemnościach

  1. Spotkanie się z Delphine - W ramach współpracy z Delphine trzeba odwiedzić smocze cmentarzysko i pokonać kolejnego smoka
  2. Wyprawa do smoczego cmentarzyska
  3. Pokonanie smoka

List żelazny

  1. Spotkanie się z Delphine - To rozbudowany quest zinfiltrowania ambasady i odnalezienia na terenie posiadłości informacji na temat smoków
  2. Przedostanie się na przyjęcie w ambasadzie
  3. Informacje na temat smoków (1)
  4. Informacje na temat smoków (2)
  5. Wydostanie się z ambasady

Szczur zapędzony w kąt

  1. Ustalenie miejsca pobytu Esberna
  2. Odnalezienie Esberna - Bohater musi w ramach tej misji zająć się zlokalizowaniem Esberna

Za obopólną korzyścią

  1. Odbycie rozmowy z Brynjolfem - Jest to opcjonalny quest, który niekoniecznie musisz otrzymać. Dotyczy on kradzieży pierścienia Madesiego
  2. Dokonanie kradzieży

Ściana Alduina

  1. Odeskortowanie Esberna - To kolejne duże zadanie, tym razem dotyczące dotarcia do Iglicy Karth z zamiarem przeszukania jej
  2. Wyprawa do Ściany Alduina

Gardło Świata

  1. Spotkanie się z Siwobrodymi - Bohater w ramach tej misji musi odwiedzić lokację Gardło Światła i spotkać się w niej ze smokiem Paarthurnaxem
  2. Wyprawa do Gardła Świata
  3. Spotkanie się z Paarthurnaxem

Pradawna wiedza

  1. Wyprawa do Zimowej Twierdzy - To długi i rozbudowany quest, który zakłada złożenie wizyty w Zimowej Twierdzy oraz zbadanie ruin w poszukiwaniu Pradawnego Zwoju
  2. Zlokalizowanie Septimusa Signusa
  3. Odnalezienie Prastarego Zwoju (1)
  4. Odnalezienie Prastarego Zwoju (2)

Zguba Alduina

  1. Odczytanie Prastarego Zwoju - W trakcie przechodzenia tej misji trzeba po raz pierwszy zmierzyć się z Alduinem, ale pojedynek z bossem nie zakończy się pokonaniem smoka
  2. Stoczenie bitwy z Alduinem

Upadły

  1. Opracowanie planu odnalezienia Alduina - Nadrzędnym celem tej misji jest doprowadzenie do pojmania smoka Odahviinga z zamiarem przesłuchania wielkiej bestii
  2. Przygotowanie się do uwięzienia smoka
  3. Uwięzienie smoka

Niekończąca się pora roku

  1. Zaproszenie zwaśnionych stron do negocjacji - To rozbudowany quest z wzięcia udziału w rozmowach pokojowych, którą mogą przebiec na wiele różnych sposobów
  2. Wzięcie udziału w rokowaniach pokojowych
  3. Paarthurnax - Pokonanie Paarthurnaxa - To opcjonalny quest, które rozegranie wiąże się z koniecznością stoczenia pojedynku z bossem - tytułowym Paarthurnaxem

Gniazdo Pożeracza Światów

  1. Wyprawa do świątyni Skuldafn - W ramach rozgrywania tej misji bohater musi uwolnić Odahviinga i wyruszyć do Skuldafn
  2. Nowy cel główny - Porozmawiaj z Odaahvingiem
  3. Dotarcie do portalu (1)
  4. Dotarcie do portalu (2)
  5. Przejście przez portal

Sovngard

  1. Dotarcie do Komnaty Męstwa - To quest poprzedzający konfrontację z finałowym bossem. W trakcie rozgrywania go do pokonania jest z kolei mini-boss Tsun
  2. Spotkanie się z norskimi wojownikami

Zabójca smoków

  1. Pokonanie Alduina - To ostatnie główne zadanie gry. Bohatera czeka pojedynek z finałowym bossem kampanii - smokem Alduinem
  2. Powrót do Skyrim

Wszystkie kategorie pobocznych zadań w Skyrim - lista

Poboczne questy w Skyrim dzielą się na kilka różnych kategorii. Wszystkie rodzaje opcjonalnych zadań zaprezentowaliśmy poniżej. Warto zaznaczyć, że jest to podział częściowo umowny po to żeby łatwiej było odnaleźć niektóre poboczne zadania w poradniku. Nie spodziewaj się identycznego podziału w dzienniku głównego bohatera. Mroczne Bractwo - Jest to inaczej "gildia zabójców". Zdecydowana większość questów tej frakcji dotyczy eliminowania wskazanych osób. Nie wszystkie tego typu zadania powiązane są z główną linią fabularną Mrocznego Bractwa. Mogą to też być drobne zlecenia zabójstwa.

  1. Towarzysze - Jest to po prostu gildia wojowników z Białej Grani. Towarzysze skrywają jednak sekret wilkołactwa. Oprócz odkrycia tej tajemnicy pojawia się także możliwość przystąpienia do rytuału krwi z zamiarem stania się wilkołakiem.
  2. Akademia w Zimowej Twierdzy - Jest to lokacja będąca siedzibą "gildii magów". Ciekawostką jest to, że złożenie wizyty w Zimowej Twierdzy jest częścią głównej fabuły. Możesz sam zadecydować czy chcesz odwiedzić magów już na wczesnym stadium gry oraz czy chcesz dalej z nimi współpracować i wykonywać ich poboczne questy.
  3. Gildia Złodziei - W ramach rozgrywania questów tej frakcji bohatera czeka mnóstwo skradania się oraz okradania innych postaci z ich drogocennych skarbów. Oprócz głównego zestawu questów do zaliczenia jest też wiele drobnych zleceń wykradania mniej istotnych przedmiotów.
  4. Wojna domowa w Skyrim - To najbardziej nietypowa kategoria pobocznych questów, gdyż trzeba opowiedzieć się po stronie Legionu Cesarskiego lub Gromowładnych. Zmienia to znacząco przebieg questów. Dodatkowo w zależności od wybranej frakcji konieczne może okazać się np. obronienie lub przejęcie danego miasta.
  5. Questy daedryczne - Są to rozbudowane poboczne zadania powiązane z różnymi daedrycznymi bóstwami. W każdym z tych questów pojawia się okazja do pozyskania daedrycznego artefaktu. Zdobycie takiego przedmiotu może być jednak możliwe tylko jeśli bohater podjął właściwe decyzje w trakcie przechodzenia questu.
  6. Questy Akademii Bardów - To jedna z mniejszych frakcji świata gry. Do zaliczenia są tylko jeden większy quest oraz kilka drobnych zadań.
  7. Questy Ostrzy i Siwobrodych - Także i w tym przypadku nie możesz liczyć na duże zróżnicowane questów ani na to, że będą bardzo rozbudowane.
  8. Questy poboczne - W osobnym rozdziale opisaliśmy wszystkie pozostałe poboczne zadania gry, tzn. takie, które nie są questami daedrycznymi, nie są powiązane z żadnym z ugrupowań zamieszkujących świat gry oraz nie dotyczą tematu wojny domowej. Misje te mogą być całkowicie niezależne od pozostałych kategorii zadań lub być z nimi w jakimś zakresie związane.

Mapa świata i wszystkie lokacje Skyrim

Odnajdywaniem lokacji możesz zajmować się we własnym zakresie lub skorzystać z naszego wielkiego atlasu świata. Wszystkie najważniejsze informacje o lokacjach znajdziesz w sekcji Mapy świata:

  1. Zestawienie wszystkich lokacji - Przygotowaliśmy kompletną listę miejsc do odkrycia wraz ze wskazówkami gdzie należy ich szukać.
  2. Wszystkie lokacje północno-zachodniego Skyrim - Jest to umowny sektor 1 mapy w naszym atlasie świata.
  3. Wszystkie lokacje północnego Skyrim - Jest to umowny sektor 2 mapy w naszym atlasie świata.
  4. Wszystkie lokacje północno-wschodniego Skyrim - Jest to umowny sektor 3 mapy w naszym atlasie świata.
  5. Wszystkie lokacje wschodniego Skyrim - Jest to umowny sektor 4 mapy w naszym atlasie świata.
  6. Wszystkie lokacje środkowego Skyrim - Jest to umowny sektor 5 mapy w naszym atlasie świata.
  7. Wszystkie lokacje zachodniego Skyrim - Jest to umowny sektor 6 mapy w naszym atlasie świata.
  8. Wszystkie lokacje południowo-zachodniego Skyrim - Jest to umowny sektor 7 mapy w naszym atlasie świata.
  9. Wszystkie lokacje południowego Skyrim - Jest to umowny sektor 8 mapy w naszym atlasie świata.
  10. Wszystkie lokacje południowo-wschodniego Skyrim - Jest to umowny sektor 9 mapy w naszym atlasie świata.

Mam problem i szukam odpowiedzi

Poniżej zamieściliśmy zestawienie popularnych pytań oraz problemów jakie można napotkać w trakcie przechodzenia gry Skyrim. Wszystkie poruszone poniżej kwestie zostały dokładniej opisane na osobnych stronach naszego poradnika.

  1. Czy mogę romansować z NPC-ami? - W grze Skyrim nie ma tradycyjnych romansów np. na kształt RPG-ów studia BioWare. W trakcie przechodzenia kampanii nie buduje się więc stopniowo relacji z żadną z postaci po to żeby finalnie pojawiła się opcja nawiązania bliższego romansu.
  2. Jak wejść w związek małżeński? - Jest to alternatywa dla braku opcji romansowania z NPC-ami. Bohater może wyjść za mąż lub ożenić się. Musisz odwiedzić Świątynię Mary w Pękninie i porozmawiać z Maramalem na temat związków małżeńskich. Trzeba zdobyć amulet Mary, który możesz m.in. kupić od Maramala. Po założeniu amuletu w trakcie rozmów z niektórymi NPC-ami pojawia się opcja dialogowa zaproponowania związku. W zależności od NPC-a konieczne może być spełnienie dodatkowych warunków lub zachcianek. Pozytywna odpowiedź prowadzi do ślubu i zamieszkania pod wspólnym dachem (w domu bohatera lub NPC-a).
  3. Czy mogę pozbyć się klątw wampira i wilkołaka? - Możesz na szczęście pozbyć się wampiryzmu i wilkołactwa i nie musisz męczyć się z żadną z tych klątw aż do końca gry. Możesz przestać być wampirem dzięki odwiedzeniu maga Faliona w miejscowości Morthal i przystąpieniu do powiązanego z nim pobocznego questu W świetle dnia. Możesz przestać być wilkołakiem dzięki rozegraniu questu Towarzyszy Chwała poległym, a konkretniu wrzuceniu głowy wiedźmy z Glenmoril do ognia w Grobowcu Ysgramora.
  4. Czy można grać dalej po ukończeniu głównej fabuły? - Tak, po ukończeniu ostatniego głównego zadania Łowca smoków sterowana postać powróci do krainy Skyrim. Pozwoli ci to kontynuować eksplorację mapy świata, jak również zajmować się wszystkimi pominiętymi questami pobocznymi.
  5. Jak pokonać pierwszego smoka w grze? - Nie możesz stoczyć bezpośredniej walki ze smokiem z prologu i jedynym wyjściem jest ucieczka. Do pierwszego obowiązkowego starcia ze smokiem dojdzie w głównym zadaniu Budzenie smoka kiedy to smok zaatakuje Białą Grań. Taktyka walki zależy od prowadzonego stylu gry. Jeśli walczysz na dystans to odczekuj aż bestia spowolni lot lub wyląduje żeby rzadziej pudłować. W przypadku stosowania magii unikaj zaklęć żywiołu ognia. Jeśli walczysz wręcz to czekaj zawsze aż smok wyląduje i staraj się go atakować z boku lub od tyłu.
  6. Jak pokonać finałowego bossa - Alduina? - Do finałowego starcia ze smokiem Alduinem dochodzi w ostatnim głównym queście Zabójca smoków. Kluczem do wygrania tej bitwy jest wymuszanie na Alduinie by lądował, co oznacza konieczność używania Krzyku Smokogrzmot. Pamiętaj o tym żeby zawsze wyczekać na dobry moment do użycia Krzyku, dzięki czemu nie zostanie on zmarnowany. Alduina możesz atakować na odległość (celuj w okolice jego łba) lub w bezpośrednich starciach (polegaj na sojusznikach do odwracania uwagi smoka i atakuj go z boku lub od tyłu).
  7. Czy wybór płci znacząco wpływa na przebieg gry? - Nie, wybór płci nie ma istotnego znaczenia. Nie spodziewaj się znaczących różnic w trakcie rozgrywania questów ani tego, że dana płeć odblokuje unikalne opcje romansowe. Drobne zmiany mogą dotyczyć m.in. wypowiadanych przez NPC-ów kwestii.
  8. Jak szybciej zwiększać umiejętności? - Jest na to kilka sposobów. Najbardziej oczywistą techniką jest powtarzanie tych samych czynności nawet jeśli nie jest to wymagane na potrzeby ukończenia questu czy pokonania przeciwników. Możesz np. celowo blokować wszystkie ataki wrogów albo rzucać zaklęciami nawet gdy nie ma nikogo "na celowniku". Są także dwa specjalne sposoby podnoszenia umiejętności - możesz pozyskiwać i czytać księgi umiejętności oraz odbywać (odpłatne) szkolenia u trenerów umiejętności.
  9. Jak skorzystać z szybkiej podróży (fast travel)? - Jest to bardzo proste - wystarczy wyświetlić mapę świata i wybrać z niej dowolną spośród odkrytych lokacji. Może to być nawet lokacja, której jeszcze nie zbadałeś (wystarczyło przejść obok niej żeby została odkryta). Szybka podróż jest możliwa tylko jeśli nie przebywasz wewnątrz lochu / budynku i jeśli nie prowadzisz aktualnie żadnych walk.
  10. Dlaczego nie mogę wejść do lokacji? - Powodów takiego stanu rzeczy może być kilka. Najbardziej oczywistą przeszkodą jest to, że lokacja jest zamknięta. Musisz skorzystać z połączenia wytrychów i umiejętności otwierania zamków lub pozyskać klucz do drzwi. Kilka unikalnych lokacji w świecie gry (np. Posiadłość Złotoblask) jest ponadto odblokowywanych dopiero po przystąpieniu do powiązanych z nimi questów.
  11. Czy można uciec z więzienia? - Tak, jest to możliwe, choć oczywiście trudne do zrealizowania. Bohater może wylądować w więzieniu po złamaniu prawa, złapaniu przez strażnika i dobrowolnemu poddaniu się karze. W celu ucieknięcia z więzienia trzeba wspomóc się zdolnością otwierania zamków na drzwiach celi, zlokalizować skrzynię ze skonfiskowanym sprzętem bohatera i dotrzeć do jakiegoś wyjścia (skradając się lub staczając walki ze strażnikami). Nie można niestety uciec z kopalni w Markarcie.

Platyna - czy trudno wbić?

Skyrim nie posiada bardzo wymagającego platynowego trofeum. Nie spodziewaj się jednak wyłącznie pozytywnych wiadomości, gdyż odblokowanie "platyny" może być bardzo czasochłonne i zająć ci ponad 100 godzin. Na czasochłonność platynowego trofeum Skyrim ma wpływ kilka zasadniczych czynników - musisz pozaliczać większość dużych questów gry, zebrać 100000 sztuk złota oraz awansować postacią na 50 poziom doświadczenia

Na szczęście grę możesz przechodzić na dowolnym poziomie trudności (jak również swobodnie go zmieniać). Kampanię wystarczy ponadto ukończyć tylko raz, aczkolwiek trzeba pilnować się w questach daedrycznych żeby nie stracić szans zdobycia i zachowania artefaktów.

Komplet informacji o wszystkich osięgnięciach gry Skyrim znajdziesz w naszym poradniku trofeowym.

Oznaczenia kolorystyczne w poradniku

Nasz poradnik zawiera następujące oznaczenia kolorystyczne:

  1. Kolor czerwony odnosi się przede wszystkim do napotykanych w trakcie przemierzania świata gry postaci niezależnych, choć oznaczeni zostali nim również przeciwnicy, dzikie zwierzęta oraz potwory.
  2. Kolor niebieski odnosi się do nazw lokacji, zarówno tych głównych, które pojawiają się na mapie świata, jak i podrzędnych, dotyczących między innymi pojedynczych domostw czy kolejnych poziomów lochów.
  3. Kolor zielony odnosi się do wszystkich odnajdywanych w trakcie gry przedmiotów, które po zebraniu trafiają do inwentarza sterowanej postaci
  4. Kolor pomarańczowy odnosi się przede wszystkim do nazw Krzyków oraz Słów Mocy, choć oznaczone zostały nim również umiejętności wykorzystywane w trakcie wykonywania questów (np. Retoryka) oraz związane z nimi czynności (np. zdobycie księgi wiedzy podnoszącej wartość konkretnej umiejętności).

Informacje o Skyrim - poradnik, solucja, mapy

Autorzy : Jacek Stranger Hałas, Maciej Czarny Kozłowski

Poradnik zawiera : strony: 508, ilustracje: 2906 .

Mody do Skyrim - poradnik

Ostatnia aktualizacja : 16 sierpnia 2017, odwiedź Mody do Skyrim - poradnik

Skyrim: Bruma - poradnik do modyfikacji

Ostatnia aktualizacja : 13 lipca 2017, odwiedź Skyrim: Bruma - poradnik do modyfikacji

Główny wątek fabularny

Ostatnia aktualizacja : 12 września 2016, odwiedź Główny wątek fabularny

Mroczne bractwo i towarzysze

Ostatnia aktualizacja : 12 września 2016, odwiedź Mroczne bractwo i towarzysze

Akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei

Ostatnia aktualizacja : 12 września 2016, odwiedź Akademia zimowej twierdzy i gildia złodziei

Wojna domowa

Ostatnia aktualizacja : 12 września 2016, odwiedź Wojna domowa

Questy daedryczne

Ostatnia aktualizacja : 12 września 2016, odwiedź Questy daedryczne

Questy poboczne

Ostatnia aktualizacja : 12 września 2016, odwiedź Questy poboczne

Atlas Świata

Ostatnia aktualizacja : 12 września 2016, odwiedź Atlas Świata

Skorzystaj z funkcji komentarzy do wskazania błędów lub uzupełnienia poradnika.

Popularne strony w Skyrim - poradnik, solucja, mapy

The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225237The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225236The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225235The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225234The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225233The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225232The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225231The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225230The Elder Scrolls V: Skyrim - screen - 2011-11-21 - 225229