Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przegląd prasy 27 sierpnia 2010, 10:31

Play zawartość Numeru 09/2010

adres: 02-672 Warszawa, Domaniewska 52
tel: (+48 022) 232 09 08
email: [email protected]
wydawca: Axel Springer Polska Sp. z o.o.

Już w najbliższy czwartek do kiosków trafi wrześniowy Play. Z okładki spogląda trzech gangsterów, którzy przekazują jasny komunikat: jako pierwsi w Polsce recenzujemy Mafię II, jedną z najbardziej oczekiwanych gier ostatnich lat

Spędziliśmy z pełną wersją Mafii II prawie dwa tygodnie, by rozłożyć grę na kawałki i przygotować dziesięciostronicowy materiał, który ostatecznie odpowiada na pytania: czy warto było czekać? Czy to najlepszy sandbox w historii? Czy fabuła dorównuje świetnej jedynce? Poza testem czeka na was wywiad z twórcami (Alex Cox z 2K Games zdradza naprawdę pikantne szczegóły!) i artykuł o grach gangsterskich, a dokładnie: o tym, jak mafia była prezentowana w grach przez lata.

Trochę mniej stron, ale też sporo, bo dziewięć, poświęcamy StarCraftowi II. Megarecenzja, raport z premiery (oj działo się, działo i to zarówno na świecie jak i w Polsce!), dyskusja Zooltara i Quentina, najlepsze momenty pierwszej części... Jeśli ktoś jeszcze nie wie, czy powinien zainwestować w kosmiczną strategię Blizzarda, po lekturze nie będzie mieć już wątpliwości. Recenzujemy też Need for Speed World (darmowy NFS!), ArmA II: Operation Arrowhead, Alien Swarm, Dragon Age: Początek - Pieśń Leliany, The Guild 2: Renaissance i inne.

A czemu przyglądamy się przed premierą? Przede wszystkim Afterfall: Insanity, polskiej grze, która ma wiele wspólnego z Dead Space. Jako jedyni przedstawiciele polskich mediów wybraliśmy się do siedziby twórców, by zobaczyć najnowszy build Afterfalla w akcji, porozmawiać z ekipą z Nicolas Games, przyjrzeć się jak pracują nad tym mrocznym, psychodelicznym horrorem. Publikujemy też eksluzywne screeny z gry, których nie ma ani w innych pismach, ani w internecie. Rzucamy także okiem na Civilization V (obszerny betatest), Alice: Madness Return, Dragon Age II, FIFA 11 (nowe fakty o wersji PC!), Warhammer 40,000: Space Marine i inne!

Wszyscy jednak wiemy, że Play ostatnio mocno stawia na publicystykę. Co zatem w numerze poza recenzjami i zapowiedziami? Oj, sporo, naprawdę sporo. W dziale Intro piszemy o Złodziejach czasu, czyli nowych sposobach twórców gier na to, by przytrzymać nas przy swojej grze jak najdłużej. Cubituss udowadnia, że lato to cudowny czas dla graczy, a Koso... że starość to cudowny czas dla graczy. Piotr Mańkowski opowiada o swojej książce Cyfrowe marzenia, [rgb] zastanawia się jak powinny wyglądać nowe odsłony Legacy of Kain i Hitmana...

W dziale Play do kwadratu wielki artykuł o fangames, czyli grach tworzonych przez fanów, by oddać hołd swoim ulubionym tytułom. W tekście Interaktywna nieopowieść pokazujemy na przykładach, jak zmienił się sposób narracji w grach (i czego twórcy gier powinni się nauczyć od filmowców). ManJAk udowadnia, że Uwe Boll robi niezłe filmy. Śledziu snuje opowieść o graniu z bratem, a Olaf Szewczyk o grach i... teatrze. A na deser: pięć najbardziej durnych gadżetów z edycji kolekcjonerskich gier. Do tego oczywiście komiks, listy i recenzje czytelników.

W numerze także duży dział retro. Recenzujemy reedycję Batman: Arkham Asylum i przyglądamy się przy okazji, jak przez lata w grach radził sobie bardzo uśmiechnięty gość imieniem Joker. Cubituss wspomina przygodówki LunasArts, [rgb] - najlepsze gry wyścigowe... Jest co czytać!

Na DVD czekają trzy pełne wersje gier, w tym polski megahit - Infernal!

Pełny spis treści poniżej. Play 9/2010 w kioskach od 19 sierpnia w cenie 12,90 zł.

PEŁNY SPIS TREŚCI PLAYA 9/2010

NA DVD

Infernal, Ceville oraz German Truck Simulator na naszej płycie

INTRO

30% wyścigów w nowej grze o 007:James Bond 007: Blood Stone

Co nowego w strzelankach online

Create kreatywnie kopiuje cudze pomysły

Dyskusja: czy 199 zł za StarCrafta II to za dużo?

Fable III opóźniona

Harry Potter, strzelec wyborowy

Jazda wyczynowa domeną Logitecha

Komentarz Cubitussa: Lato, czas niepozornych gier

Komentarz Kosa: Stary gracz też może

Lata osiemdziesiąte były wspaniałym okresem dla gier - wywiad z Piotrem Mańkowskim, znanym jako Micz z Secret Service

Pamiętne mecze Jordana w NBA 2K11

Phantom dobrze dmucha

Projektant Obliviona szykuje grę Kingdom of Amalur: Reckoning

Subiektywnie: Zabójcza nostalgia

W Rock of Ages zdemolujemy sztukę

Zapalcie silniki! Nadjeżdżają nowe samochodówki

Złodzieje czasu

RZUT OKIEM

5595 lat historii świata z betą Civilization V

Afterfall: Insanity

Alice: Madness Returns

Darkspore

Dragon Age II

FIFA 11

H.A.W.X. 2

Warhammer 40,000: Space Marine

EXTRA

Mafia II - pierwsza recenzja w Polsce

Napisanie scenariusza zajęło nam lata - wywiad z producentem Mafii II Alexem Coxem

Kwestia PR - wizerunek mafii w grach

RAPORT

Bezsenna noc StarCrafta II

TEST

Alien Swarm

ArmA II: Operation Arrowhead

Dragon Age: Pieśń Leliany

Monkey Island 2: LeChuck's Revenge - Special Edition

Need for Speed World

StarCraft II: Wings of Liberty

The Guild 2: Renaissance

RETRO

8 momentów, za które zapamiętaliśmy StarCrafta

Bohater: Arcyłotr Joker

Mistrzowie dawnej przygody: stare gry z LucasArts

Na wyścigi: historia gier samochodowych

Reedycje: Batman: Arkham Asylum

PLAY2

5 bezużytecznych gadżetów z gier

Fangames, czyli jak kreatywnie złożyć hołd ulubionym grom

Felieton Olafa Szewczyka: Wybierz, Zofio

Felieton Śledzia: Wpada brat

Interaktywna nieopowieść: słowo o reżyserii w grach

Komiks: Para gra (odc. 3)

Pozytywny wariat Uwe Boll

Społeczność Playa: listy, ranking, recenzje Czytelników