Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przegląd prasy 17 lutego 2005, 13:21

Play zawartość Numeru 03/2005

adres: 02-672 Warszawa, Domaniewska 52
tel: (+48 022) 232 09 08
email: [email protected]
wydawca: Axel Springer Polska Sp. z o.o.

Połowa lutego, a jak połowa lutego to pora na marcowy numer. Nie pytajcie czemu tak, bo jeszcze nie wiemy, ale jeszcze ze dwie mistyczne podróże do Nepalu i będziemy mogli Wam to wytłumaczyć. Ale nie o tym tu. Nowy PLAY w kioskach. Jest ładna lala na okładce, a w środku parę innych, w dodatku jest też o grach. Krótko mówiąc, wymarzone pismo każdego grającego faceta (ale dla dziewczyn też coś mamy, żeby nie było :). Zapraszamy do kiosków.

Na CD

Pełne wersje

Sudden Strike II PL (2002) - Zaskakujemy nagle uderzeniem jednego z najlepszych i najbardziej rozbudowanych RTS-ów o drugiej wojnie światowej. Wszystko po to, byście teraz mogli zrobić to samo Wy, ale z Niemcami. Albo Niemcami. Albo wszystkimi innymi znaczącymi państwami, które pomiędzy 1939 a 1945 rokiem miały cos sobie do powiedzenia. Ponadczasowa gra, oczywiście po polsku.

Skoki Narciarskie 2004 PL Wersja 2.0 (2004) - Mistrz wraca powoli na tron, czas więc przypomnieć sobie, w jakiej formie znajdował się rok temu. Ulepszona, jeszcze lepsza wersja gry o wciskaniu obu przycisków myszki w jednej dziesiątej sekundy. Trening, sklep, dobór coachów - wszystko, co trzeba, by doprowadzić Adama na szczyt. A raczej: by z niego jak najdalej zeskoczył.

Restaurant Empire PL (2003) - Strategia dla wszystkich, którzy kiedykolwiek zjedli w restauracji zimną zupę. Zagraj i pokaż innym, że umiesz lepiej. Od wynajmowania kelnerów i dekorowania sali, po konkursy kulinarne i wybór menu. Jest nawet trochę mafii, ale nie w postaci czerwonego sosu.

Air Strike 3D PL (2003) - Najprzyjemniejsza rzecz w komputerze, do której używa się sześciu klawiszy. Oldschoolowa strzelanina, w której patrzymy z góry na lecący do przodu helikopter i zsyłamy ogień zagłady na każdego wroga, który chce nas powstrzymać. Power-upy, wybuchy, bonusy, levele. I parę innych słów rodem z salonów z automatami.

Europa Universalis II PL (2001) - Jeśli gra, która wygląda, jak planszowa, przetrwała kilka lat i wciąż ma swoich fanów, to znaczy, że jest w niej coś więcej, niż szum reklamowy. Dziel i rządź w średniowiecznej Europie. Kolejna szansa na Polskę od morza do morza. Północnego i Kaspijskiego.

Wersje demo:

Flatout - Krótki pokaz gięcia blachy, miażdżenia maski, terroryzowania zawieszenia, modelowania karoserii, czochrania silnika, rozgrzewania rury i demolowania gumy. Innymi słowy, gra o rozwalaniu samochodów.

Ski Resort Extreme - Kolejna szansa, by stać się właścicielem łąki, która w zimie przeżyje najazd barbarzyńców. Budowa tras, obsługa turystów, stawianie zabawnych górek, na których ludzie skaczą 20 metrów.

Zwiastuny:

Battlefield 2 - Film przestrzegający przed epidemią nowej choroby rozpowszechnianej drogą sieciową. Uwaga: będzie mocno.

Blitzkrieg II - Druga wojna wciąż w modzie. Tym razem film opowiadający o jej wersji błyskawicznej. Na szczęście trwa na tyle długo, ze daje się dostrzec jakąś akcję.

Dungeon Siege II - Druga cześć niezbyt zauważonej u nas, a wychwalanej za granicą erpegowej sieczki, w której sami przeciw wszystkim pokazujemy, jak cholernie odważni i waleczni z nas goście. No.

Łatki:

Blitzkrieg: Horyzont w Ogniu, Europa Universalis II PL, Gorky 02 PL,

W Piśmie

Różowa okładka nie oznacza, ze przerzuciliśmy się wyłącznie na grające kobiety i dziewczęta. W zasadzie, jeśli spojrzeć na wygiętą na tejże okładce roznegliżowaną (ale nie do końca) dziewoję można by odnieść odwrotne wrażenie. O co chodzi? O grę Playboy: The Mansion, czyli coś w rodzaju The Sims dla dużych chłopców z dawno nie mytymi myślami. Zagraliśmy już w zaawansowaną pecetową wersję beta tego tytułu i usłużnie donosimy Wam o naszych wrażeniach w obszernym materiale głównym numeru. Do tego dorzucamy konkurs, w którym możecie wygrać darmowe egzemplarze Playboy: The Mansion oraz fajne gadżety związane z tą grą. Jest też plakat z laską w środku. Tak, wiemy, są ogromne szanse, że Play w tym miesiącu wyląduje w dziale ze świerszczykami, ale mamy nadzieję, że jakoś nas tam znajdziecie.

Co poza tym w numerze? Sporo. Na przykład swetrowe Trendy, w których nasz włóczkowy kolega skupili się na problemie łączenia grania z życiem normalnym, czyli żoną/mężem/partnerem, dzieckiem, pracą i takimi tam drobiazgami. Przytacza też przykład tego, co grające pary potrafią zrobić sobie nawzajem w Internecie, a konkretnie mmorpgach. Konkretna rzecz - polecamy.

Dalej mamy sporo ciekawostek dla fanów przygodówek. Są pierwsze wieści o Myst V: End of Ages, jest materiał o Dreamfall: The Longest Journey, czyli kontynuacji popularnej Najdłuższej podróży, jest tekst o The Moment of Silence, piszemy o Still Life'ie autorstwa ludzi od Syberii, przetestowaliśmy też już polską produkcję Chłopaki nie płaczą i czeski horrorek Black Mirror.

Z nieprzygodówkowych klimatów piszemy o Ghost Recon 2, dowiadujemy się, co będzie w konsolowym hicie, który po raz pierwszy zawita na pecety, czyli Dynasty Warriors 4, wiemy tez to i owo o Dungeon Siege II oraz The Elder Scrolls IV: Oblivion. Z testów polecamy lekturę The Settlers: Dziedzictwo królów, czyli piątej juz odsłony serii o osadnikach i Second Sight - zakręconej zręcznościówki o facecie z głową nie od parady.

Zapowiedzi i doniesienia

Encyklopedia tajnych kodow PLAYA, Komputer SWIAT GRY 3/2005, Myst V: End of Ages, Robots, Star Wars: Empire at War, Worms 4: Mayhem

Trendy

Gra o życie. Jak wygląda życie dorosłych graczy i dlaczego jest lepsze, niż młodych, a dlaczego - gorsze.

Reportaże

Act of War: Direct Action, Cold Fear, Dreamfall: The Longest Journey, Dungeon Siege II, Dynasty Warriors 4, Ghost Recon 2, Stil Life, The Elder Scrolls IV: Oblivion, The Moment of Silence

Pierwsze zderzenie

Project Snowblind vs Pariah

Już grane

Augustus: W słuzbie cezara, FlatOut, Forgotten Realms: Demon Stone, Obscure, Playboy: The Mansion

Testy

Black Mirror, Chłopaki nie płaczą, Gothic II: Noc Kruka, Hearts of Iron II, I-Ninja, Ósmy cud świata, Second Sight, Shrek 2: Team Action, The Settlers: Dziedzictwo królów, UEFA Champions League 2004-2005

Pojedynek

Iniemamocni kontra Lemony Snicket: Seria niefortunnych zdarzeń kontra Shrek 2: Team Action kontra Rybki z ferajny.

Poza tym

Drugi obieg, listy, tajne kody, sprzęt, komiks Śledzia i konkurs dla PLAYBOYÓW