Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przegląd prasy 16 marca 2005, 16:23

Play zawartość Numeru 04/2005

adres: 02-672 Warszawa, Domaniewska 52
tel: (+48 022) 232 09 08
email: [email protected]
wydawca: Axel Springer Polska Sp. z o.o.

Nikt się nie spodziewa hiszpańskiej inkwizycji. Jeśli już ktoś, to i tak nie spodziewa się hiszpańskich komandosów. Jeśli już ktoś, to na pewno nie w takiej formie. A jeśli już ktoś, to dlatego, że przeczyta o tym we wchodzącym właśnie do kiosków/saloników prasowych/skrzynek pocztowych PLAYU 4/2005.

Hiszpańskie Pyro Studios zmieniło serię Commandos ze strategii w taktyczną strzelaninę. Podczas operacji zmiany płci nie ucierpiał na szczęście klimat, o czym nasz człowiek raportuje w dużym, okładkowym reportażu z madryckiej siedziby firmy. Same konkrety, których nie ma nigdzie indziej.

Nikt nie spodziewał się też naszej pełnej wersji. W tym miesiącu poszliśmy na całość i dołączyliśmy prawdziwy megahit, najlepszą przygodówkę (i jedną z najlepszych gier!) ostatnich lat - Syberię. Jeśli ktoś jest w stanie się jej oprzeć, to znaczy, że w miejsce, w którym czyta tę zapowiedź trafił przez pomyłkę, szukając informacji o brydżu. Nasza rada: trzymaj asy przy orderach, szlemik, lewa, bez atu. Czy coś. Prawdziwym fanom o Syberii nie trzeba nic mówić. Tak samo, jak nie trzeba nic mówić o Splinter Cellu: Chaos Theory i o The Sims 2: Na studiach. Obie gry mamy już zrecenzowane. I obie są świetne.

Cena: 12,90 PLN

Na płytach

Pełne wersje

Syberia PL (2002) - Królowa przygodówek, najpiękniejsza, wciągająca historia w świecie pełnym fantastycznych maszyn stworzonych przez wielkiego konstruktora. W roli głównej śliczna amerykanka, która przez całą grę goni za podstarzałym szaleńcem. Świetne zagadki, wciągający klimat, piękna grafika. Evergreen, to się nigdy nie starzeje.

Vega$: Make It Big (2004) - Premierowe wydanie konkretnej strategii z gatunku "masz milion dolców, pomnóż je inwestując w park rozrywki o tematyce X". Tutaj w roli X - światowa stolica hazardu, małżeństw po pijanemu i emerytów z całego świata - Las Vegas. Bardzo, bardzo przyzwoita produkcja autorów Monopoly Tycoona. Budowa kasyn, hoteli, restauracji jeszcze nigdy nie była tak tania i dostępna.

Stunt GP PL (2001) - Król bezstresowej, szalonej jazdy po kaskaderskich torach. Sterowane radiem samochodziki udowadniają, że rozmiar się nie liczy. Przynajmniej, jeśli chodzi o skoki na skoczniach, przetaczanie się serpentynami i rampami, oraz spychanie przeciwników poza trasę. Wybitnie zręcznościowa sprawa.

Kurka Wodna: Wielkanocne Jaja PL (2002) - Z okazji Wielkiej Nocy klimatyczna gra, w której pierze ściele się gęsto. Typowa biurowo-odstrosowująca gra, w której biorąc do rąk shotguny, karabiny, czy pistolety spełniamy czarny scenariusz Partii Zielonych i tępimy wszystkie kurki, które latają nad naszą posiadłością. Szybkie oko, pewna ręka wymagane. Świąteczna atmosfera gwarantowana.

Nitro Family (2004) - Kompletnie odjechana strzelanina, w której niekoniecznie standardowa rodzina przy pomocy kilkudziesięciu broni robi ostateczne rozwiązanie kwestii swoich wrogów. Nieważne za co. Ważne, że im podpadli. Dla tych, którzy lubią Serious Sama i potrzebują czegoś jeszcze szybszego. Czysta walka.

Zwiastuny

Cold Fear - Z rosyjskiego wielorybnika wysłane zostały dziwne sygnały. Gdy dostała je amerykańska straż przybrzeżna, wysłała na miejsce swojego największego twardziela - Toma Hansena. Na miejscu odkrywa on setki zmutowanych przeciwników, których teraz ma zmasakrować przy użyciu pułapek i niezawodnego shutguna. Wygląda nieźle.

Worms 4: Mayhem - Idzie wiosna, więc zapotrzebowanie na robaki rośnie. A nie, to u wędkarzy. U nas rośnie zapotrzebowanie na animowaną, turową rozwałkę z bojownikami o różowej skórze. Konkret.

Splinter Cell: Chaos Theory - Sam Fisher, podobnie jak Książe, w kolejnej grze jest jeszcze mroczniejszy i bezwzględny, niż wcześniej. Teraz już nie ogłusza - teraz zabija z zimną krwią. I z zimną stalą noża. Nie do przegapienia.

W piśmie

Największym przebojem numeru jest recenzja Splinter Cell: Chaos Theory. Ubisoft wie, co robi, a robi przygody Fishera coraz lepsze, coraz bardziej realistyczne i coraz bardziej mroczne. Tu już nie ma limitu na zabijanie, Sam zabija bardzo sugestywnie. Rewelacyjna gra, w dodatku przepiękna i absolutnie wciągająca. W to musi zagrać każdy.

Tak samo w KotOR-a II, choć ten dość długo się rozkręca. Mimo wszystko i tak jest kandydatem na najlepszego rpg-a roku. Najlepsza symulacja życia to z kolei murowany tytuł dla także recenzowanego przez nas The Sims 2: Na studiach. EA robi ze swojej najpopularniejszej serii coraz bardziej zabawne gry dla coraz starszych ludzi. Nie ma co się wstydzić grania w uniwersyteckie przygody. Są na to za dobre.

Na drugim, trochę bardziej elitarnym biegunie, jest World of Warcraft. Nie wierzymy co prawda, żeby stał się w naszym kraju popularniejszy nawet niż średnio popularne strzelaniny, ale jego jakość docenić musi każdy. Wielka, nieśmiertelna gra, która wciąga jak bagno. I droga. Bardzo droga.

Recenzje kończą testy Fire Captaina, Pop Life'a i Playboya. Szczególnie ta ostatnia powinna się wielu spodobać.

O okładkowych komandosach już wspomniałem. Jeśli ktoś ich lubił w pierwszych częściach, polubi ich i teraz. Jeśli ktoś ich nie lubił w pierwszych częściach, jest szansa, że polubi ich teraz. Strike Force to połączenie Medala, Full Spectrum Warriora i skradanki z przebieraniem się w ukradzione ciuchy. Zapowiada się bardzo dobrze.

W reportażach daliśmy też dwie strony Godfatherowi. Trudno mu odmówić nawet, jeśli jeszcze nie wiadomo o nim zbyt wiele. Cóż, taka natura gangsterów. Ale jest pewne, że gdy już wyjdzie z cienia, nie będzie mu można odmówić.

W tym samym dziale poświęcamy dużo miejsca Dragonshardowi, mającemu-się-udać połączeniu rts-a z grą fabularną. Ma szanse się udać.

Tak samo jak Stolen, w którym wcielimy się w nie tylko śliczną, ale i moralną złodziejkę. Dość powiedzieć, że nigdy nikogo nie zabije. Inaczej różowi bohaterowie Worms 4: Mayhem, dla których śmierć jest celem życia. Ich, lub ich przeciwników.

W ogóle w reportażach nie mamy gier pokojowych: i Fantastic Four (gra na podstawie gry i komiksu), i Area 51 (tak, Rosewell, tak, kosmici, tak, mutacje, tak, ściśle tajne), i Empire Earth II (najbardziej rozbudowany rts świata?) i Pariah (twórcy Unreala wracają z wakacji) koncentrują się na tym, żeby jak najszybciej kogoś zabić. W dodatku wszystkie te gry zapowiadają się świetnie.

Największym potencjalnym hitem jest jednak Earth 2160. Widzieliście kiedyś strategię, która wygląda jak Doom 3? Specjalnie daliśmy duże obrazki.

W Już granym postawiliśmy na horrory - Constantine i House of the Dead III, oraz strategie - Kozaków 2 i Imperial Glory. Zaplątał się jeszcze odosobniony trochę w tym towarzystwie SWAT 4.

Poza tym jest pierwsze zderzenie, czyli pojedynek Age of Empires 3 z Rise and Fall: Civilizations at War, oraz... pojedynek, w którym okazuje się, co jest lepsze: Vampire: The Masquerade - Bloodlines, czy KotOR 2.

Na deser (choć na początku) Trendy o grach, opowiadających o tak oryginalnych tematach, jak AIDS, pedofilia, porwania, nowotwory, atak serca, czy przygodne kontakty damsko-męskie. I to bez skandalu. Oczywiście nie w Polsce.

Spis treści

Zapowiedzi i doniesienia

Gauntlet: Seven Sorrows, International Volleyball, 6GUN, Zombies, The Suffering: Ties that Bind, Nowe GRY EXTRA

Trendy

Gry na receptę. Czyli takie, które pomagają w walce z chorobą, ostrzegają przed zarażeniem się chorobą i tym, aby, choroba, nie skończyć źle.

Reportaże

Commandos: Strike Force, The Godfather, Dragonshard, Worms 4: Mayhem, Stolen, Fantastic Four, Area-51, Earth 2160, Empire Earth II, Pariah

Pierwsze zderzenie

Rise & Fall: Civilizations at War kontra Age of Empires III

Już grane

Constantine, The House of the Dead III, SWAT 4, Kozacy II Wojny Napoleońskie, Imperial Glory

Testy

Star Wars Knight of the Old Republic II - The Sith Lords, Splinter Cell Chaos Theory, The Sims 2 Na studiach, World of Warcraft, Ognisty Podmuch Fire Captain, Pop Life, Playboy The Mansion

Pojedynek

Vampire the Masquerade: Bloodlines kontra Star Wars Knight of the Old Republic II - The Sith Lords

Poza tym

Drugi obieg, Strefa PL, listy, tajne kody, sprzęt, komiks, Śledzia i konkurs dla następców Sherlocka Holmesa.