Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać
Przegląd prasy 24 września 2007, 08:58

Play zawartość Numeru 10/2007

adres: 02-672 Warszawa, Domaniewska 52
tel: (+48 022) 232 09 08
email: [email protected]
wydawca: Axel Springer Polska Sp. z o.o.

Już dziś do kiosków w całym kraju trafia najnowszy numer PLAYA. Z okazji Games Convention zwiększyliśmy objętość tego wydania do 84 stron, dodaliśmy przydatny o tej porze roku plan lekcji z Wiedźminem, a na płycie DVD zmieściliśmy aż 6 gier! Z tej okazji cenę postanowiliśmy... zostawić na tym samym poziomie, co wcześniej, czyli za 9,99 zł. Pismo, plakat, sześć gier i plan lekcji - takiego pakietu tak tanio nie dostaniecie nigdzie indziej. Jesienny zalew przebojów sprawił, że recenzujemy aż 15 najnowszych przebojów. Testujemy choćby Bioshocka - grę absolutnie niezwykłą z absolutnie niezwykłą oceną, Medal of Honor - Airborne (tu ocena znacznie zwyklejsza - nawet aż za bardzo), Lokiego, Medieval II Total War - Królestwa, Mortyra III (klątwa Mortyrów zdjęta!), NHL 08 czy GW: Eye of the North. Rozbudowaliśmy dział reportaży i już grane. Mamy na przykład dużą i tłustą (17,5 strony!) relację z GC i opis największych przebojów: od Fallouta 3, przez Far Cry 2, Tom Clancy's Endwar, Mafię II czy NFS: Pro Street, aż po gry mniej głośne, ale też warte uwagi, jak Prototype czy TimeShift. Graliśmy także w Wiedźmina, SEGA Rally, Strangleholda, FIFĘ 08, Pro Evo 2008, czy Company of Heroes: Opposing Fronts. To na początek. Jako, że po wakacjach trzeba utrzymać kontakt z ludźmi, których się na nich poznało, zwiększyliśmy dział sprzętowy z niecodziennym testem kamerek internetowych, czy dwustronicowy komiks 8Bit plus wszystkie nasze stałe rubryki i mamy masę rzeczy do czytania. Na dodatek mamy konkurs, w którym do wygrania są gadżety FIFY 08 oraz... koszulka meczowa Euzebiusza Smolarka z autografem! Zapraszamy do lektury i grania!

PEŁNE WERSJE

Delta Force: Helikopter w Ogniu PL (2003) + Team Sabre PL (2004)

Luźno inspirowana filmem gra przenosi nas do Somalii, gdzie ludzie są dla siebie niemili. Po naszym przyjeździe przestają być niemili dla siebie i jednoczą całą swoją niemiłość przeciwko nam. Działamy w grupie, podopiecznym możemy wydawać rozkazy, ale to tylko gra pozorów. W rzeczywistości liczy się to, by szybko biegać i usuwać mało skutecznych oponentów. Mało realistyczne, ale bardzo fajne. Możemy się też pocieszać, że zbliżone do ducha wydarzeń w Mogadiszu, gdzie setki tubylców miały kłopot z garstką żołnierzy. Pewnie także dlatego, że nawet najlepsze kamienie są zwykle trochę mniej skuteczne od broni palnej. Egzotyczny kraj bliżej poznajemy na licznych wycieczkach krajoznawczych. Okolicę zwiedzamy z pokładu wozu opancerzonego lub śmigłowca, zamiast lornetki podziwiamy ją jednak przez muszkę karabinu maszynowego. W planie wycieczek jest wysadzanie mostów i innych atrakcji turystycznych, co można określić jako zwiedzanie interaktywne. Uwaga! Do gry sieciowej potrzebny jest numer seryjny. Instrukcję, jak go uzyskać, znajdziecie na płycie.

W Team Sabre ruszamy się z Somalii do Kolumbii i Iranie, ale nie będziemy tam sami: oddział Delta dołącza do Rangersów i SAS. W Ameryce walczymy głównie z przemytnikami broni i narkotyków oraz ich bossem. Iran to scenariusz z gatunku Political Fiction, w którym twardogłowi mułłowie oddali władze tym bardziej liberalnym, ale to doprowadziło do konfliktu wewnętrznego i rewolucji, w której przejęli kontrolę nad rafineriami. A to nie podoba się NATO. I wojenka gotowa.

Silent Storm PL + Sentinels PL (2004)

To jedna z ciekawszych taktycznych gier wojennych pokazujących losy paroosobowego oddziału. Każdy ruch kosztuje punkty - to jakby dostawać mandat za każdą czynność, ale tu zamiast płacić kasę po prostu kończymy turę i do wydawania punktów przystępuje przeciwnik. Lepiej, żeby nie nastąpiło to w momencie, gdy wychodzimy zza rogu i stajemy oparci o czyjąś lufę. Gra jest bardzo uprzejma dla naszego czasu i gdy w pobliżu nie ma wrogów poruszamy się swobodnie. Zresztą, swoboda to drugie imię gry - do każdego budynku daje się wejść, zwiedzić jego wszystkie piętra, a jak inspekcja wykaże brak gustu konstruktora, to i wysadzić. Silent Storm zawiera też elementy gry fabularnej. Żołnierze nie piją co prawda mikstur plus dziesięć, ale zdobywając doświadczenie rozwijają swoje parametry oraz zyskują wskazane zdolności. Na przykład snajper może zostać najbardziej zakręconym człowiekiem świata dzięki dodaniu umiejętności obracania się bez utraty punktów ruchu.

Dodatek Sentinels wydłuża i tak niekrótką rozgrywkę o kilkanaście godzin i rzuca do boju przeciwko organizacji Thor's Hammer, która ma na celu podbicie świata. Sentinels z kolei to ekipa najemników, mająca za cel ochronić ziemię przed nimi. Możliwe do zniszczenia budynki, nowe misje w których wysadzamy, infiltrujemy i likwidujemy, oraz jeszcze lepsze bronie (tym razem określane statystyką niezawodności!) to główne zalety gry.

Celebrity Deathmatch (2003)

Bijatyka na pecety. Rzadka sprawa. Szczególnie, jeśli jest to bijatyka w której w rolę walczących wcielają się gwiazdy z MTV! Pojedynki są na życie i śmierć: pełno tu groteskowej przemocy znanej z tytułowego programu. Nie ma tu może złożoności Virtua Fightera, ale jest to dobry przerywnik od bardziej skomplikowanych pozycji.

Trainz Railroad Simulator 2004 (2003)

Jeszcze niedawno marzeniem wielu osób było posiadanie modelu kolejki elektrycznej, jeżdżącej po plastikowych wzgórzach i mostach. Dziś dzięki ofiarnej pracy chińskich robotników marzenie to spełnić dużo łatwiej, tylko po co? Taki model się kurzy, trzeba go sprzątać i zajmuje miejsce. Trainz 2004 jest właśnie dla fascynatów kolei, którzy nie mają cierpliwości do składania torów i pakowania ich do pudełka. Możemy tu zrobić wszystko. Modelujemy okolicę - tworzymy wzgórza, zalesiamy pola, ustawiamy budynki. Na to kładziemy tory i puszczamy pociąg. Lokomotywą sterujemy osobiście, hamując w odpowiednich miejscach, żeby nie wypaść z torów. To nie jest zabawa w Hołowczyca - o zatrzymaniu dużego składu trzeba zacząć myśleć na dwa kilometry przed stacją! Są nawet scenariusze z wyzwaniami, gdzie przewozimy towary z jednej stacji do drugiej. Takie misje są powtarzalne i zapewniają emocje zbliżone do spacerowania, ale nie o to w tej grze chodzi. Jak ktoś ma zajawkę na kolejki, doceni ogromny wybór lokomotyw i wagonów, stale poszerzany o nowe modele na stronie internetowej producenta.

SPIS TREŚCI

NEWSY

Ankh: Battle of the Gods

Beowulf

Borderlands

Championship Manager 2008

Codename: Panzers: Cold War

Conflict: Denied Ops

Dead Island

Download Center

Highlander

RACE 07 - Official WTCC Game

S7edem

Sam & Max: Season 2

Subiektywnie

They

W tym miesiącu

Warhound

Wieści ze świata

World of Warcraft: Wrath of the Lich King

REPORTAŻE

Command & Conquer 3: Gniew Kane'a

Devil May Cry 4

Endwar

Fallout 3

Far Cry 2

Heroes of Might and Magic V: Tribes of the East

Hity, które znamy

Mafia 2

Need for Speed: Pro Street

Operation Flashpoint

Prototype

relacja z Games Convention 2007

Timeshift

Unreal Tournament III

JUŻ GRANE

Company of Heroes: Opposing Fronts

FIFA 08

Pro Evolution Soccer 2008

SEGA Rally

Stranglehold

Viva Pinata

Wiedźmin

TESTY

BioShock

Combat Mission: Shock Force

FearZone: Strefa 22

Guild Wars: Eye of the North

Loki

Medal of Honor: Airborne

Medieval II: Total War - Królestwa

Mortyr III: Akcje dywersyjne

Na marginesie

NHL 08

Overspeed

The Sims 2: Podróże

Tiger Woods PGA Tour 08

TECHNIKA

Jesteśmy w kontakcie

Myszy do boju

TAJNE KODY

BioShock

Delta Force: Helikopter w Ogniu i dodatek Team Sabre

Medieval II: Total War - Królestwa

Silent Storm i dodatek Sentinels

The Sims 2: Podróże

Poza tym listy, opis i sterowanie do pełnych wersji gier z płyty DVD, komiks 8Bit, krzyżówka i rankingi.