Polecamy Recenzje Przed premierą Publicystyka Warto zagrać Artykuły PREMIUM
Przegląd prasy 27 marca 2012, 11:42

Play zawartość Numeru 02/2012

adres: 02-672 Warszawa, Domaniewska 52
tel: (+48 022) 232 09 08
email: [email protected]
wydawca: Axel Springer Polska Sp. z o.o.

W numerze wszystko o Grand Theft Auto V, wielki ranking gier MMO, przegląd najciekawszych trybów kooperacji oraz jak zawsze kilkadziesiąt zapowiedzi i recenzji gorących hitów na PC.

Mówi się, że jeden obraz potrafi wyrazić więcej niż tysiąc słów. Są jednak rzeczy, które potrafią wyrazić więcej niż tysiąc obrazów – jak choćby charakterystyczne, dobrze znane logo wzbogacone o zieloną „piątkę”, które pojawia się na okładce nowego PLAYA. W końcu to logo Grand Theft Auto V, najbardziej oczekiwanej grze wszech czasów, która zawładnęła wyobraźnią niezliczonych rzesz graczy jeszcze zanim światło dzienne ujrzały jakiekolwiek szczegóły na jej temat! Na szczęście nie musimy czekać do premiery w niewiedzy – wystarczy przeczytać naszą wyczerpującą, wielostronicową zapowiedź Grand Theft Auto V! Poza masą informacji o „piątce” w artykule nie zabrakło też ciekawostek na temat poprzednich części i innych gier Rockstara. Oczywiście pamiętamy też o innych grach, które w nadchodzących miesiącach zadbają o to, by nasze myszki i klawiatury rozgrzewały się do czerwoności. W zapowiedziach skupiamy się między innymi na tropikalnym Far Cry 3, epickim Mass Effect 3, klimatycznym Darksiders 2, futurystycznym Ghost Recon: Future Soldier, sieciowo-morskim World of Battleships i brutalnym do granic możliwości Prototype 2. Dzielimy się też wrażeniami z ogrywania Risen 2: Mroczne Wody, Wiedźmin 2: Zabójcy Królów – Edycja Rozszerzona, Tera czy End of Nations. Piszemy również o Resident Evil 6, Sleeping Dogs, Guild Wars II i wielu innych tytułach. To już pewne – w tym roku na brak dobrych gier zdecydowanie nie będziemy narzekać!

W dziale Raport prawdziwa gratka dla miłośników gier sieciowych, a także osób, które dopiero biją się z myślami czy warto je wypróbować. W gigantycznym, liczącym niemal 10 stron rankingu podzielonym na kilka kategorii przedstawiamy najlepsze gry MMO. Znalazły się w nim nie tylko najpopularniejsze, ale również takie, które najlepiej nadają się dla osób zabieganych, sieciówki z prawdziwego zdarzenia, które można odpalić w przeglądarce (na przykład w trakcie podróży), produkcje nastawione na ciągłą akcję i PvP zamiast nudnego zbierania grzybków czy gry, w których dysponujemy największą swobodą w tworzeniu wirtualnych przedmiotów, a nawet sztuki. Z naszym raportem każdy znajdzie odpowiedni tytuł dla siebie, a początkujący poznają podstawy sieciowego grania i masę ciekawostek!

Choć pierwszy kwartał to w branży okres względnego spokoju, w którym pojawia się mniej hitów niż w pozostałych miesiącach, tegoroczna zima przyniosła sporo niezłych gier. Doskonale widać to po naszym dziale testów – recenzujemy niemal 20 pecetowych tytułów ponownie udowadniając, że pogłoski o rychłej śmierci tej platformy to jedynie stek bzdur. Jedyny zmierzch jakiego byliśmy świadkami w ostatnim czasie dotyczy japońskich wojowników w otwierającej dział testów grze Shogun 2: Zmierzch Samurajów. I trzeba przyznać, że to zejście ze sceny bardzo im się udało, o czym przekonacie się czytając recenzję. Na kolejnych stronach również nie brakuje atrakcji. Z zaświatów powraca i bije po oczach nieludzkim blaskiem Syndicate, światło gasi po nim The Darkness II, a Jagged Alliance: Back in Action po ciemku próbuje wrócić do korzeni. Doczekaliśmy się też debiutów, w tym pecetowej wersji Alan Wake oraz Kingdoms of Amalur: Reckoning, które potrafi skutecznie wyrwać setki godzin z życiorysu. Podobne ambicje miał sieciowy Star Wars: The Old Republic, ale nie do końca mu się to udało, o czym mogliśmy się przekonać grając w niego dłużej niż inni – dzięki temu w recenzji znajdziecie sporo gorzkich słów, a nie tylko zachwyty. Zmierzyliśmy się też z wieloma innymi grami, w tym Shank 2, Crusader Kings II, Król Artur 2, Gotham City Impostors, Flatout 3, Postal III, Sol Exodus, Wargame: Zimna Wojna, IHF Piłka ręczna 12 czy Ignite. Nie wszystkie z nich wyszły z tego „mierzenia” obronną ręką, oj nie. W dziale Retro przyglądamy się z kolei szybkiemu spadkowi ceny Driver San Francisco i kompilacji popularnych mordobić – Mortal Kombat Arcade Kollection.

Tradycyjnie w piśmie znalazło się sporo materiałów publicystycznych i tekstów okołogrowych. W dziale Intro [rgb] subiektywnie analizuje coraz popularniejszy manewr wydawców gier – strzelanie sobie (i klientom) w stopę za pomocą zabezpieczeń i przedpremierowych dodatków DLC. Kilka stron dalej Cubituss pokazuje na przykładzie studia Double Fine jak skutecznie i w mgnieniu oka zebrać dwa miliony dolców na grę, która jeszcze nie istnieje. W dziale Retro bez strachu odwiedzamy żywe dinozaury. Oczywiście nie chodzi o wymarłe przed milionami lat gady, tylko o „dinozaury” branżowe – sprawdzamy jak po latach świetności radzą sobie najgłośniejsi twórcy gier: Sid Meier, Eric Chahi, Michel Ancel, Peter Molyneux, Richard Garriot, John Carmack i inni wizjonerzy, którym zawdzięczamy ponadczasowe klasyki.

W dziale PLAY do kwadratu polecamy 5 flashowych gier, które robią piorunujące wrażenie nawet na hardkorowych graczach. Szczegółowo przyglądamy się też pomysłowym trybom kooperacji obecnym w grach i wybieramy te najlepsze, w które po prostu trzeba zagrać wspólnie, najlepiej ze znajomymi. W swoim felietonie Cubituss rozprawia się z grami używanymi pokazując dlaczego dla wydawców nawet koleżeńska wymiana gier jest takim samym złem jak ściąganie z torrentów i co na to poradzić. W piśmie nie zabrakło też stałych kącików – listów do redakcji, recenzji czytelników i screenstory. Jest co poczytać!

Do pisma dołączona jest płyta DVD z pełnymi wersjami gier, które w tym miesiącu wybieracie sami – jest wiele dostępnych zestawów, więc każdy powinien znaleźć coś dla siebie!

Pełny spis treści poniżej. PLAY 2/2012 w kioskach od 13 marca w cenie 14,90 zł. Więcej informacji na http://www.playpc.pl

PEŁNY SPIS TREŚCI PLAYA 02/2012

INTRO

C.A.R.S. – projekt twórców Shifta

Ciężka przeprawa w I Am Alive

Co nowego w klikanych przygodówkach

Jak zebrać dwa miliony na grę, która nie istnieje

Krater w postapokaliptycznej Szwecji

Mad Riders coś nam przypominają

Mniej QTE w The Walking Dead

Powtórka z nerda w Yesterday

Prężenie mózgów w Guild Wars II

Ravaged

Resident Evil 6 dopiero w przyszłym roku?

Sleeping Dogs, czyli tajniak w piaskownicy

Strategiczny XCOM spacyfikuje graczy

Subiektywnie

Szpiedzy i misjonarze w Civilization V: Gods & Kings

Zalatuje konfliktem

EXTRA

GTA V

RZUT OKIEM

Brick-Force

Darksiders II

End of Nations

Far Cry 3

Ghost Recon Future Soldier

Mass Effect 3

Prototype 2

Tera

Trzy przygody w becie Risen 2: Mroczne wody

Wiedźmin 2: Zabójcy królów – edycja rozszerzona

World of Battleships

RAPORT

Multiprzygoda dla każdego: jak wybrać MMO

TEST

Alan Wake

Crusader Kings II

Flatout 3

Gotham City Impostors

Ignite

IHF Piłka ręczna 12: Wydanie specjalne na mistrzostwa Europy 2012

Jagged Alliance: Back in Action

Kingdoms of Amalur: Reckoning

Król Artur II

Postal III

Shank 2

Sol Exodus

Starter PLAYA

Star Wars: The Old Republic

Syndicate

The Darkness II

Total War: Shogun 2 – Zmierzch samurajów

Wargame: Zimna wojna

RETRO

Reedycje: Driver San Francisco

Reedycje: Mortal Kombat Arcade Kollection

Zmierzch ery dinozaurów

PLAY 2

5 flashowych gier, które robią piorunujące wrażenie

Bardziej kopie w coopie

Felieton Cubitussa: Raj używany

Screenstory: Przypadkowi piraci

Społeczność PLAYA: Listy, recenzje czytelników